Sinds de geboorte van onze dochter werk ik 80% op basis van ouderschapsverlof (1 dag in de week). Ik heb een fulltime dienstverband tot het einde van mijn opleiding. Nu valt mijn zwangerschapsverlof opnieuw binnen mijn opleiding, wat ik mij afvraag is of ik tijdens mijn zwangerschapsverlof mijn volledige salaris uitbetaald krijg (obv mijn contractuele uren), of dat er een correctie gemaakt wordt omdat ik de maanden voorafgaand aan mijn verlof 80% werk door ouderschapsverlof. Op internet lees ik nogal tegenstijdige verhalen, en op de website van het UWV kan ik hier niets over terugvinden. Hopelijk kunnen jullie mij meer informatie geven. Alvast bedankt!
Hallo Fluss1984, Uit je bericht begrijp ik dat je graag wilt weten hoe de hoogte van je zwangerschapsuitkering (WAZO) wordt berekend. Je geeft aan dat je vooraf aan je zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof hebt. Bij de berekening van het dagloon van de WAZO-uitkering, kijken we niet naar het ouderschapsverlof. We berekenen het dagloon met het loon dat je verdiende voor het ouderschapsverlof. De WAZO-uitkering is 100% van jouw dagloon. Wij baseren het dagloon op het SV-loon dat je verdiende tijdens het dienstverband waarin je verlof begon. Voor het dagloon kijken wij daarbij naar de periode van 1 jaar. We noemen dit een referteperiode. Klik hier voor meer uitleg over de berekening van het dagloon. Ik vertrouw erop deze uitleg je meer inzicht geeft in hoe jouw WAZO-uitkering wordt berekend en ik wens je een voorspoedige zwangerschap verder. Met vriendelijke groet, Jantina UWV Webcareteam