WIA uitkering en terug aan het werk willen.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Babylief, 2 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babylief

Babylief Lid

1 aug 2012
    53
    0
    6
    Hallo,

Ik krijg op dit moment gedeeltelijke bijstand en daarnaast een WIA uitkering.
    Vanwege angsten en verdere problemen ben ik in de WIA terecht gekomen.
    Nu gaat het al iets beter en zou ik graag weer proberen te gaan werken.
    Geen 40 uur want dat zou ik echt nog niet trekken.
    Maar 2 tot 3 dagen om te beginnen.
    Maar hoe zit dit met mijn WIA uitkering ?
    Moet ik dit eerst overleggen met het uwv? En word mijn loon dan nog aangevuld tot het minimumloon?
    Ik ben heel bang dat ik weer aan het werk ga en een terugval krijg, ik alles kwijt ben.
    Kan ik dan altijd terugvallen op mijn WIA uitkering?

Alvast bedankt

Mvg,
    Kelly

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Kelly,

Wat fijn dat het nu zo goed met je gaat, dat je weer wilt gaan werken.

Wij ondersteunen je graag bij het zoeken naar een baan die bij jouw situatie past. Je kunt hierover een afspraak maken met je arbeidsdeskundige bij UWV.
    Dit doe je door een bericht te sturen via je Werkmap op werk.nl. Maak je geen gebruik van de Werkmap? Dan kun je een bericht sturen via Mijn UWV of bellen met onze klantenservice.

Als je weer gaat werken, dan geef je dat aan ons door met het wijzigingsformulier van de WIA. Wij kijken dan welke gevolgen je werk heeft voor je WIA-uitkering.

Meestal ga je er financieel op vooruit als je werkt naast je WIA-uitkering. Met de rekenhulp op uwv.nl kun je een idee krijgen, wat er met de hoogte van je uitkering gebeurt, als je werkt.
    Kom je met de WIA-uitkering (+ toeslag) en het loon onder het sociaal minimum? Dan kan de de gemeente kijken of ze je via de bijstand kunnen blijven aanvullen tot het sociaal minimum.

Je raakt je WIA-uitkering niet zomaar kwijt, als je een terugval krijgt. Hier vind je meer informatie over wanneer je kunt terugvallen op je (oude) WIA-uitkering.

Veel succes gewenst bij je plannen!

Met vriendelijke groet,

Nelleke
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina