Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand me kan helpen.. Ik ben al weer twee jaar aan de pil na de geboorte van mijn 2 kindjes en nu is het zo dat ik afgelopen maandag ongesteld had moeten worden. Vandaag heb ik alleen wat bruin bloedverlies gehad en dit is hetzelfde als toen ik zwanger was van de eerste en een innestlingsbloeding had. Nu is dus mijn vraag: zou het kunnen zijn dat ik zwanger ben? Ik heb heel erg het vermoeden en ik ben de laatste dagen ook erg moe. En vanaf wanneer zou ik dan kunnen testen? Dit vind ik lastig te bepalen ivm mijn pil gebruik..
Het kan absoluut dat je zwanger bent. Check mijn banner, ook dwars door de pil heen. Ik kreeg in mijn stopweek ook alleen bruinverlies, wat een innestelingsbloeding bleek te zijn. Gewoon ff een testje er tegenaan gooien. Kan indd al als je al ongesteld had moeten worden.
Kan gebeuren inderdaad dat je door de pil heen zwanger bent geraakt. Maar hoe kun je 100% zeker weten dat dat bruinverlies een innestelbloeding is geweest? Ken namelijk genoeg vrouwen (waaronder ikke) die in de stopweek van de pil alleen maar bruinverlies krijgen! Dit is ook normaal aangezien je eigenlijk normaliter met de pil geen eisprong behoort te krijgen en dus in de stopweek alleen maar wat baarmoederslijmvlies verliest. Dit kan rood zijn, kan bruin zijn, kan heftig zijn, maar kan ook minimaal zijn. Sommige vrouwen verliezen zelfs niks in de stopweek en zijn niet zwanger. Pilbloedingen onderling willen zelfs ook nog wel eens van elkaar verschillen. Zo kun je de ene keer in de stopweek roodverlies hebben en de andere keer bruinverlies. Een pilnepbloeding kun je daarom absoluut ook niet vergelijken met een natuurlijke menstruatie. TS: Even testen, dan weet je zeker of je zwanger bent of niet. En desnoods over een paar dagen even herhalen. Anders heb je wellicht gewoon een keer een lichte pilbloeding gehad.
Nou, mijn pilbloedingen waren allemaal lang, heftig en pijnlijk. Iets minder erg dan zonder de pil, maar voor mij was de innestelingsbloeding vrij duidelijk. Achteraf hoor. Want in eerste instantie dacht ik dat ik ongesteld ging worden, maar dat gebeurde dus niet. Wil niet zeggen dat het bij iedere vrouw zo is, want iedereen is verschillend en iedereen reageert ook overal verschillend op, maar dit was voor mij duidelijk geen menstruatie, echt of nep. Mijn vk dacht ook aan een innestelingsbloeding en voor mij kwam het overeen met wat ik erover gelezen heb.
Ik zou ook even een testje doen als ik jou was, want de kans is klein dat je door de pil heen zwanger wordt. Maar de kans is er wel....
Natuurlijk wel. Als je op de eerste dag van je menstruatie de pil neemt is hij meteen veilig. En ik heb hem een aantal maanden geslikt toen ik zwanger bleek te zijn.
Ja als je idd op de dag van je menstruatie begonnen bent wel Ik dacht dat je gelijk na die eerste strip weer zwanger was geworden, of tijdens dan