ze vragen niet eens hoe het gaat

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door toerist18, 16 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bij het bedrijf waar ik werk, krijgt de een alles voor elkaar en de andere niks.Dan weten jullie hoe het daar gaat.
    Ik ben dus diegene die niks krijgt.
    M'n collega is afgelopen februari bevallen, chef heeft haar meerdere malen gebeld om te vragen hoe het ging.
    Ik zit al 4 weken thuis, maar nee hoor ik word niet gebeld.
    Als ik tot aan de bevalling niet word gebeld, stuur ik alleen een kaartje-maar ik bel niet! das duidelijk......
    We hebben morgenavond een personeelsfeest, nou ik ga er mooi niet heen,
    ik hou de eer aan mezelf, en ga lekker met m'n man uit eten.
    Weet ik tenminste zeker dat ik een leuke avond heb!!
    Wie heeft hier nog meer ervaringen mee???

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi Mensi,

Wat een vervelende situatie zeg!

Mijn werk belt mij wel, maar de leidinggevende bellen eigenlijk alleen als ze eigenlijk bellen voor iets anders te vragen, snap je.. En dan vragen ze uit beleefheid hoe het gaat. Heb wel gemerkt dat het hun verder niet veel interesseert, en ben wel teleurgesteld in hun. Ik had namelijk altijd heel goed contact met hen en ze belde mij ook altijd als er iets extra's gedaan moest worden ofzo. Tsja nu zie je maar... Maar ben wel van plan om het na mijn zwangerschapsverlof met hun erover te hebben. Zij roepen altijd dat we professioneel moeten werken, nou, daar hoort dit toch ook bij??

Ik zou ook de eer aan mezelf houden en in elk geval niet naar het personeelsfeest gaan.
    Bedenk je wel dat je volgens mij verplicht bent binnen 2 of 3 dagen je werkgever op de hoogte te stellen als je bevallen bent!

Sterkte ermee!

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Aan 1 collega zeg ik het meteen,
    dat is diegene die mij als enigste regelmatig belt.
    en ze krijgen het kaartje ook wel, dus dan weten ze
    het toch??ik heb gewoon geen zin,
    om ineens leuk op te bellen en m'n verhaal te doen.
    Hun tonen ook geen enkele belangstelling....

4. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik heb dat ook....Heb ongeveer 20 collega's en met 1 heb ik nog contact... Zit al een paar weken thuis met bekkeninstabiliteit en heb niks meer gehoord, zelfs niet van mijn baas en bazin....

Nou vragen ze de hele tijd aan die collega van me of ze me nog gesproken heeft en dan denk ik: pak zelf de telefoon en vraag het me zelf......

Knuf Juud

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb het ook. Ik heb wel een belletje van een collega gehad, maar daar houdt het ook bij op. Ik heb nog een e-mail gezonden, maar geen reactie. Ook ben ik lid van de personeelsvereniging en normaal gezien krijg je dan een bloemetje, als je thuis zit. Nou, vergeet t maar, ik heb niks gehad.

Mijn contract loopt in september af en zal wel niet verlengd worden. Voor mij hoeft het zo ook niet.

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

ik heb dat ook hoor met mijn oude teamleidster. Ze vraagt wel hoe het met me gaat om op een manier om te weten te komen wanneer ik weer kom werken. Dus ook niet echt leuk.

Gelukkig is ze weg.

7. sweetangel100

Dat kan ik me voorstellen en zo bedoel ik het ook niet, maar ik had toevallig een gesprek met de bedrijfsarts en hij zei me dat je dat verplicht bent, zodat hun weten wanneer je zwangerschapsverlof stopt, maar als je een kaartje stuurt en dat is binnen 2 dagen daar zal dat ook wel goed zijn, neem ik aan :)

8. sweetangel100

Herken het echt precies. Ben ook thuis komen te zitten met bekkeninstabiliteit. Met 1 collega heb ik nog contact en van 1 ander heb ik 1 x een smsje gehad. Mijn leidinggevende op de werkvloer is 1 keer op bezoek geweest toen ik met weeen in het ziekenhuis heb gelegen en zelfs toen bracht ze nog iets mee dat ik moest ondertekenen voor een client.... Van de lokatiemanager heb ik 1 x een telefoontje gehad en ook om iets te vragen over het werk. Die ene collega zegt wel altijd dat de rest vraagt naar me, en dan denk ik inderdaad ook: pak toch zelf die telefoon...

9. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Mensi: hou de eer aan jezelf en bel als je bevallen bent.
    Als ze dan verder gaan vragen, kun je altijd nog zeggen dat je geen behoefte hebt om jouw verhaal te doen aangezien ze eerder ook geen belangstelling hebben getoond.

(mocht dat verkeerd vallen, kun je het achteraf nog altijd op hormoontjes gooien ;) )

Ik lees dat veel mensen niks van hun collega's horen. Misschien zijn ze bang om zich op te dringen of wat dan ook.
    Misschien verstandig om toch enigzins aan te kaarten bij degen met wie je nog wel contact hebt. Dat die kan doorgeven dat ze ook zelf wel kunnen bellen?

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Bedankt voor jullie reacties ;)
    Maar zoals ik al eerder schreef, m'n collega die in Februari beviel, werd wel regelmatig door m'n chef opgebeld.
    En nu zit ik al 4 weken thuis, en ik heb nog geen telefoontje gehad.
    Toen ik dus net een week verlof had, ging ik naar m'n werk zaten ze me echt allemaal aan te kijken,
    zo van wat doet die nou hier?
    Dat was z'n rotgevoel, dus toen had ik zoiets van ik kom hier voorlopig niet weer.Als ik straks ben bevallen ga ik ook niet de baby showen, ze komen maar hier als ze het willen zien.
    Ben er gewoon klaar mee, ik bel m'n collega waar ik het best mee op kan schieten wel op als de baby er is, kan zei het wel doorgeven,
    en ik stuur een kaartje, en verder niks!!
    Als ze vragen waarom ik niet heb gebeld, zeg ik gewoon dat ik het druk genoeg had, of dat hun ook geen belangstelling toonden.
    Dus....... :evil: xxxMensi.

11. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik zou zeker aankaarten dat het het gebrek aan belangstelling als heel vervelend hebt ervaren.
    Ik vind het ook niet normaal hoor en geef je groot gelijk dat je de baby niet gaat showen en nou ook niet gaat bellen.

maar zoals ik al zei: ik zou de eer aan mezelf houden en bellen dat de baby er is (als aller aller aller laatste op het lijstje zetten).

12. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Als ik jou was, was ik er gewoon naar toe gegaan en dan lekker iedereen de gek aansteken!!!
    En anders eet smakelijk met je man!

13. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Vervelend hoor Mensi, Ik herken het ook wel.
    Ik ben ook zo een die nooit iets voor elkaar krijg.
    Ik wil bv vrij maar krijg het niet voor elkaar en een andere collega kan zo de hele week vrij krijgen :confused:
    Nu heb ik lichamelijk ook zwaar op het werk, wat krijg ik te horen van mijn teamleidster, ik moet meer genieten en niet zo aanstellen :rolleyes:

Heel veel plezier met het etentje met je man, Geniet er lekker van en laat je niet opnaaien door je collega's!!

Deel Deze Pagina