Zw ivm zwangerschap: loonvraag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door topper12, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. topper12

topper12 Niet meer actief

Dag,

Sinds een aantal weken zit ik helaas thuis ivm vroegtijdige weeën. Ik heb een contract voor 32 uur en was bezig met mijn tweede jaar ouderschapsverlof. Tot ik ziek werd nam ik 8 uur onbetaald ouderschaps-
    verlof per week op, maar in overleg met P&O wordt mijn ouderschapsverlof met terugwerkende kracht opgeschort (dus vanaf datum ziekmelding).

Nu vraag ik mij af welk bedrag het UWV mij uitkeert tijdens de ZW-periode en tijdens het zwangerschapsverlof. Heb ik recht op mijn salaris van 32uur of ontvang ik hetzelfde bedrag als ik voorheen ontving door 1 dag onbetaald ouderschapsverlof op te nemen? Ik hoop dat ik mijn vraag & en de situatie duidelijk omschreven zijn of hebben jullie nog meer info nodig?

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Julia81,

Voor het dagloon van de ziektewet-uitkering en het zwangerschaps- en bevallingsverlof wordt het ouderschapsverlof buiten beschouwing gelaten. Ouderschapsverlof heeft daardoor geen invloed op de hoogte van je uitkering.

Wellicht is het handig om door je werkgever op de aanvraagformulieren te laten vermelden dat je momenteel ouderschapsverlof geniet.

Ik wens je een voorspoedige verdere zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. topper12

topper12 Niet meer actief

Dankjewel Robert voor je snelle reactie!

Ik kan er dus gewoon van uitgaan dat ik hetzelfde bedrag per maand ontvang als ik voorafgaand aan het ouderschapsverlof ontving. Dat is goed nieuws :D

Deel Deze Pagina