Hallo allemaal, Vandaag een eerste echo gehad. Mooie kindje met goed kloppend hartje en alles zag er prima uit. Nu zag de echoscopist echter iets rechts boven de vruchtzak waarvan ze dacht dat het mogelijk vocht/bloed was, maar niets om me zorgen over te maken... blaas zat ergens anders... Nu moet ik dat natuurlijk ook niet doen, maar iemand dit vaker gehad? Of weet waar dit vandaan komt? Ze vroeg nog of ik bekend was met vleesbomen o.i.d. Dit ben ik niet... heb zelf nog gevraagd of het iets te maken zou kunnen hebben met de vorige keizersnede, maar ze gaf aan van niet.. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik weet zelf niet goed waar ik moet kijken op je foto, maar wat je beschrijft kan ook een beetje oud bloed zijn. Ik heb dat deze keer ook gehad, ook wat bloedverlies in de zwangerschap gehad. Ze dachten bij mij dat t van de endometriose kwam. Zeker weten doen we t niet. Maar als het niet tegen de vruchtzak aan zit is het meestal onschuldig, een holte met een beetje bloed. Kan alleen zijn dat je dat gedurende de komende weken nog verliest, of dat het zichzelf oplost. Van ons uitgerekende datum groepje waren er nog 3 die dit hebben gehad. Het komt dus wel vaker voor en hoeft zeker niet slecht te zijn. Maar wat is die tweede cirkel links? Dat lijkt wel een tweede lege vruchtzak?
Ik heb een vleesboom die buiten mijn baarmoeder zit. Die is altijd grijs op de echo en ziet er niet uit als een vruchtzak.
Bedankt voor je bericht. De cirkel links is de vruchtzak met kindje. Zie laatste foto. Is op de foto met beide vlekken overigens niet te zien.... maar zat er wel degelijk. Gaat dus om die rechter zwarte vlek. Daar was niets te zien, ze noemde mogelijk nog "innestelingsbloed". In die zin zou het idd gewoon goed "oud" bloed kunnen zijn, zoals jij noemt.... Verlies overigens geen bloed.. nog niet...
Bedankt voor je info. Wat ik van de echoscopist begreep is dat een zwarte vlek ook altijd iets vloeibaar is? Dus of vocht of bloed.. dus vanwaar de verwijzing naar een vleesboom snap ik ook nog niet helemaal.