Schuiver of schopper

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roderoosjes, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Al vanaf 14 weken voel ik mijn kindje bewegen. Erg leuk ook om de veranderingen in beweging te voelen. Rond de 20 weken schopte de baby wat meer, maar nu sinds 1-1,5 maand schuift de baby vooral. Ik zie mijn hele buik heen en weer gaan. Het kindje ligt al met het hoofdje naar beneden, dus het zijn echt de billen die aan het schuiven zijn. Schoppen doet het ook wel, maar veel minder.
    En stompen geven op mijn blaas is ook nog steeds een favoriete bezigheid.

Hoe is het bij jullie? Hebben jullie een schuiver of een schopper?

2. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Mijn zoontje was echt een schuiver. Deze een echt een combinatie, al begint het nu steeds meer schuiven te worden. Zal vast komen omdat er steefs minder ruimte is:D

3. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier eerst een schopper en nu voornamelijk een schuiver met af en toe een flinke schop erbij.

4. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Schuiver! Voel de baby zo duidelijk door mn buik heen gaan. Maar misschien dat het schoppen nog moet komen :) ben immers 'pas' 18 weken

5. Eriva

Eriva Niet meer actief

Voornamelijk een schuiver, af en toe een schopje. Misschien komt het ook omdat ik de placenta aan de voorkant heb, dat ik het schoppen daarom misschien niet goed voel.

6. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Hier doet ie alles tegelijk! Hij schopt en draait en schuift en woelt! Mijn buik is soms echt net een golfslagbad... Maar sinds hij volledig is ingedaald en echt vast ligt (bij 37 weken), is het wat rustiger geworden. Nu trappelt hij nog met z'n voetjes en woelt hij wat met zijn kontje op vaste momenten :D

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Eerst een schopper. Nu voornamelijk een schuiver met soms een schop haha.

8. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Hier ook een behoorlijke schuifkont met af en toe wel flinke schoppen waar ik behoorlijk van schrik heb de placenta aan de voorkant maar daar lijkt het niet op zo goed voel ik alles.. Me eerste zwangerschap had ik ook de placenta voor maar dat was veel doffer met schoppen en schuiven maar ik geniet er evenveel van haha

9. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    dansend in mijn buik...schuiver!

10. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Als ik zelf rustig lig/zit een schuiver. Als actief bezig ben nog af en toe schoppen, maar minder dan voorheen. Ze duwt ook erg met haar billen in mijn ribben...

11. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Femke was ook echt een schuiver. Placenta lag aan de voorkant, weet niet of dat er iets mee te maken had. Moet heel eerlijk bekennen dat ik het gevoel wel mis hoor :). Ook de stompen en schoppen op m'n blaas hahaha!

12. shinex

shinex Actief lid

13 jun 2014
    167
    11
    18
    Gelderland
    Hier word er meer geschopt, maar schuiven voel ik ook zo af en toe..
    Hier word vooral richting de blaas geschopt/gestompt

13. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Hier eerst een schopper, al vanaf 16 weken en al snel dagelijks.
    Nu een echte schuiver, hoofdje ligt ook al beneden, rug rechts en de billen precies boven aan (regelmatig drukt ie die ook uit, dan heb ik echt uitstekende billetjes in mijn buik).
    Soms schopt ie nog links boven in, waar zijn beentjes zitten.

Vind het schoppen fijner dan het schuiven, hij drukt zich soms echt hard naar buiten of tegen mijn ribben aan (bm ligt hoog, dus nu al last van met ademhalen 29w zwanger).

Maar geniet wel van elke beweging (L) haha.

14. DienB

DienB Actief lid

17 apr 2014
    223
    0
    0
    Zorg, opstarten eigen kapsalon
    A'doorn
    Ik voel biebs schuiven en schoppen. Het 1 niet heel veel meer dan het ander.

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier een schuiver. Doet af en toe gewoon zeer.

16. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook een schuiver. Mijn man zegt altijd dat hij aan het "swipen" is haha moet toch een beetje meegaan met de tijd hè :D

17. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Ik zie hier elke dag een kontje heen en weer gaan en 's avonds trakteert ze mij op een paar schopjes tegen m'n ribben ;)

18. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Haha Ben was een schoppende schuiver ;) Schoppen, schuiven, schop, schop, schuif... Was helemaal beurs van binnen

Deel Deze Pagina