Zwanger tweede kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Anna25, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Jorietje, dankje! Ik hou het nog even in de gaten...

Ik vind het ook nog steeds vreemd van Dani hoor! Hoop dat ze gewoon geen zin meer had.. we kennen haar natuurlijk niet, maar zo kwam ze niet over!

32 weken, gaat zeker erg snel zeg! Bijna met verlof...

2. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Wat vervelend sallie! Kan me voorstellen dat je daar nu aan denkt.
    Heb helemaal geen verstand van teken of hoelang daarna je nog last kunt hebben maar ik zou denk ik even de huisarts bellen om dat te vragen. Gewoon t verhaal uitleggen dan kunnen ze je vast vertellen of het evt nog van de teek kan zijn?

Inderdaad raar van dani.. Voor de vakantie zei ze dat ze terug zou komen toch? Hopelijk had ze inderdaad geen zin meer en is er niks aan de hand

Gaat snel jorietje! Weet nog goed dat we allemaal bezig waren met zwanger worden hihi!

Hier gaat t wel oké, denk dat t door de hormonen komt maar heb ineens twijfels over mijn relatie.... Heel erg maar voel t echt... :(
    Ga natuurlijk geen overhaaste beslissingen nemen maar er moet wel over gepraat worden in ieder geval.
    Met Q gaat t goed, morgen officieel beginnen op de peuterspeelzaal! Spannend! (Vooral voor mama hihi)

3. scrat

scrat Niet meer actief

@sallie ik zou inderdaad ook even laten controleren bij de ha.
    @jorietje, schiet al aardig op bij jou he! :)
    @anna ik herken het wel. omdat hij het nu zo druk heeft, heeft hij vrijwel geen tijd meer voor mij. Dat vind ik heel lastig, vooral omdat ik toch al veel alleen zit en weinig kan. Heb soms ook een beetje het idee dat we uit elkaar gegroeid zijn. Maar met die hormonen weet je het inderdaad nooit...
    Succes morgen op de psz!!

4. scrat

scrat Niet meer actief

Nog even het lijstje naar voren gehaald.

Zwanger:
    Jorietje - 34 jr - 26-10-2014 - zoontje 3 jr
    Danif - 33 jr - 19-11-2014- jongetje - dochter 4jr
    Scrat - 29 jr - 7-12-2014 - dochter 20 mnd
    Chanti - 24 jr - 30-12-2014 - dochter 21 mnd
    Anna25 - 28 jr - 7-3-2015 - zoontje 2 jaar
    Sallie - 26 jr - 16-3-2015 - zoontje 2jr, 9mnd.

Afspraken:
    Jorietje - 4 sept vk zkh - 18 sept groeiecho
    Danif -
    Scrat - 9 sept vk
    Chanti -
    Anna - 17 sept geslachtsbepaling, 25 sept zkh
    Sallie - 5 september combinatietest, 10 september vk.

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Anna: laten we hopen dat het de hormonen zijn ;) En succes morgen op de psz! Hier was het vandaag weer de eerste keer na de lange zomervakantie, hij moest weer even wennen, heeft niet gehuild, ben supertrots op hem!

@Scrat: ook voor jou hoop ik dat het de hormonen zijn ;)

Relatie hier gaat ook niet altijd even lekker hoor momenteel, ligt aan mij (en neem aan de hormonen). Ik heb totaal geen zin in geknuffel en gekroel, laat staan s*x hahaha. Ben s avonds zo blij als ik in mijn bed lig, dat ik gelijk wil gaan slapen. Komt hier na de bevalling wel weer goed hoor.. Wij praten er niet echt over, hubbie weet dat ik totaal nergens zin in heb en hij gaat er ook vanuit dat het goedkomt. Was met mijn eerste zwangerschap ook zo, zou niet zonder hem willen en hij niet zonder mij, dus wij blijven er voor gaan!!

6. scrat

scrat Niet meer actief

Haha die behoefte heb ik nu ook niet. Maar denk dat dat ook vrij pijnlijk zou zijn nu. ;)
    Misschien komt t ook wel omdat mannen totaal geen idee hebben van hoe we ons voelen.

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Dat is het denk ik ook wel, heel soms zegt ie wel dat ie het mist en dat hij denkt dat ik hem niet begrijp, maar ik begrijp hem wel, alleen heb ik er momenteel totaal geen behoefte aan en ik kan momenteel ook geen zin maken geloof ik.. Maar ja ik wil dan ook weer niet alles op de zwangerschap schuiven, dat vind ik altijd zo makkelijk eigenlijk.. Als het na de bevalling weer goed komt, dan had het dus wel echt met de zwangerschap te maken ;)

8. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Fijn dat ik niet de enige ben, zal dan wel aan de hormonen liggen.
    Ik heb inderdaad ook echt geen zin!!! Zelfs niet in een kus... Haha
    Ga ook van alles bedenken, dan vind ik weer dat mijn man te weinig met zoontje doet... Pff word gek van mezelf! Ga natuurlijk geen rare beslissingen maken, maar ga er vanuit dat t over een tijdje weer goed komt!

Vandaag bij de fysio een tegenvaller gehad, ik dacht dat het mijn onderrug was maar het zijn mijn bekken.. Nu al.. Ze had er het ook over dat een snelle bevalling ermee te maken kan hebben. (Van echte weeën tot geboorte 5,5 uur en maar 6 min geperst)
    Volgende week weer afspraak voor oefeningen en dan hopen dat t niet veel erger wordt. Het gaat in ieder geval niet weg tijdens de zwangerschap..

Hoe is t met jullie?
    Wanneer kwam chanti ook alweer terug?

9. scrat

scrat Niet meer actief

Ik liep rond jouw termijn ook al bij de bekkenfysio. En ging al minder werken.
    Het enige wat je kunt doen, buiten de fysio, is heel rustig aan doen en goed op je houding letten.
    Probeer in bed je benen bij elkaar te houden, evt met n voedingskussen er tussen.
    Huishoudelijk werk voorzichtig mee zijn, stofzuigen en dweilen is geen goede houding voor je.
    Het is niet leuk maar je moet nog wel even, dus begin er echt nu al op te letten.
    Mijn eerste bevalling duurde overigens ook maar 6 uurtjes (zonder persen, maar dochter was n sterrenkijker).

10. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ja scrat dat dacht ik dus ook, moet nog een half jaar..
    Bij zoontje ben ik met 30 weken minder gaan werken ivm mijn bekken maarja ben nu pas 14 weken dus ga er echt op letten.
    Heb wat goede tips gekregen en volgende week krijg ik oefeningen bij de fysio.

Q net weer naar de peuterspeelzaal gebracht, gaat goed gelukkig! Niet gehuild! Super trots.
    Hij lijkt alleen wel een beetje uit z'n doen, dinsdag middag wilde ie niet slapen en gisteren en vandaag vroeger wakker.
    Zal even wennen zijn!

En sallie t leuke nieuws al verteld op school?

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik leef nog hoor!! Was super druk, reageer later uitgebreid :). Vanmiddag nekplooi meting... Moet er om half 2 zijn.

12. scrat

scrat Niet meer actief

Succes!!

13. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Succes! Het is precies half 2 zie ik ;)
    Krijg je daar meteen de uitslag van?

14. scrat

scrat Niet meer actief

Erg onzorgvuldig!! :( kan me voorstellen dat je boos bent! Knuffel

15. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dankje Scrat!

Ben nu weer een beetje rustig. Was gewoon den reactie uit boosheid, zal je zien dat de brief morgen komt ofzo, de post is ook niet meer wat het geweest is.

De afspraak staat nu op dinsdag half 5, mijn beste vriendin gaat mee, mijn moeder past op en eventueel kan ik iets later komen op de ouderavond. Alles komt dus goed. Het zure was gewoon dat ik vanmorgen gewoon thuis was, en dus had kunnen gaan, áls ik het maar had geweten... Ik heb in ieder geval bloed af laten nemen, dus dat is weer achter de rug.

Hoe is het met jullie verder? Zal weer even actiever meeschrijven, maar was echt super druk en flink moe steeds s'avonds.

16. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Zwanger:
    Jorietje - 34 jr - 26-10-2014 - zoontje 3 jr
    Danif - 33 jr - 19-11-2014- jongetje - dochter 4jr
    Scrat - 29 jr - 7-12-2014 - dochter 20 mnd
    Chanti - 24 jr - 30-12-2014 - dochter 21 mnd
    Anna25 - 28 jr - 7-3-2015 - zoontje 2 jaar
    Sallie - 26 jr - 16-3-2015 - zoontje 2jr, 9mnd.

Afspraken:
    Jorietje - 18 sept groeiecho +gyn
    Danif -
    Scrat - 9 sept vk
    Chanti -
    Anna - 17 sept geslachtsbepaling, 25 sept zkh
    Sallie - 5 september combinatietest, 10 september vk.

@Sallie: balen zeg, heb zelf geen ervaring met nekplooimeting, maar iig succes dinsdag! En idd er gaat volgens mij bij de post ook regelmatig wat mis!

@Anna: Fijn dat de kleine man het goed naar zijn zin heeft op de psz. En het zou kunnen dat hij eraan moet wennen! Hopelijk snel weer beter slapen!

@Hier: Gister echo + controle gehad. Alles was prima. Kleintje ligt qua groei een weekje achter op schema, maar gyn vindt dat in ons geval geen probleem. Vergeleken met vorige zwangerschap is dit keurig netjes. Kleintje wordt nu geschat op 1850 gram, dat is bijna het geboortegewicht van de oudste. Alles lijkt dus goed te gaan, maar ze houden het goed in de gaten. Over 2 weken groeiecho en controle. Vind het erg spannend worden nu ik de 35 wk nader (termijn dat ik de vorige zwangerschap werd opgenomen).

17. scrat

scrat Niet meer actief

Super dat de kleine t zo goed doet!
    We hopen dat deze nog even blijft zitten.
    Weet jij trouwens of je normaal bij 30 weken de laatste echo krijgt of dat er er na nog een is?
    Ben dat helemaal kwijt van de vorige keer.
    Sallie succes di!

18. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Oh wat vervelend sallie! Snap dat je over de zeik was!
    Inderdaad echt niet netjes! Zeker omdat je alles had geregeld met je werk en oppas. Heb je de brief alsnog ontvangen of niet?
    In ieder geval succes dinsdag en hopelijk gaat alles nu goed!

Jorietje fijn dat t gewicht goed is van de kleine! Lijkt me echt een geruststelling ivm je vorige zwangerschap. En inderdaad spannend zo richting de 35 weken! Maar dit lijkt me een goed teken toch? Probeer er niet teveel aan te denken en t komt vast goed!

Scrat ik kreeg vanaf de 30 weken nog wel echo's maar dat was in t ziekenhuis dus weet t niet precies. Volgens mij kreeg ik nog echo's bij de 34, 37, 39 weken en evt nog bij de 40 maar toen was ik al bevallen.

Waar gaan jullie bevallen? Ik ga dit keer in het kraamhotel en dan evt 1 of 2 dagen daar blijven. Vorige x is het me allemaal zo snel gegaan (23.00 weeën om de 5 min, 1.00 in t ziekenhuis, 4.30 bevallen en om 8.00 zaten we weer thuis) denk dat t voor mij goed is om nog even tot rust te komen

19. scrat

scrat Niet meer actief

Ik moet in t ziekenhuis bevallen.
    Bij mij braken eerst de vliezen, een uur later kreeg ik weeen en bleek al 4 cm te hebben, 6 uur later mocht ik gaan persen. Dus ook vrij snel.

Deel Deze Pagina