Zwanger tweede kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Anna25, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @scrat, ik weet het niet van die echo, maar bij mij zijn de controles sowieso anders

@anna, het zal je niet verbazen maar ik moet in het zkh bevallen. Vorige keer ging overigens erg snel. Vrijdagmiddag ballonnetje ingebracht, zaterdag 9u verloskamer en kwart voor 1 is meneertje geboren :D

2. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hoi meiden,

Ik ben weer terug van vakantie 😊 Wat was dat fijn om even 2 weken weg te zijn en Veel van man en dochter te kunnen genieten.

Fijn dat het goed gaat met jullie allemaal! ! Heb wel alles terug gelezen maar sluit even aan op laatste recente berichten 😉

Ik geloof dat ene vkpraktijk Nog een groeiecho maakt rond 36 weken maar sommige andere ook niet. Volgens mij krijg ik die hier niet.

Ik hoop op een thuisbevalling maat hoorde laatst zijn horrorverhaal dat een kindje tijdens de weeën Door de stress is overleden. Dan denk ik, misschien is het ziekenhuis toch veiliger want dan zit je aan ctg. Of doen ze dat akten met medische redenen?
    Vorige bevalling wel in het ziekenhuis.. die duurde 54 uur vanaf eerste weeen en 48 uur gebroken vliezen. Schoot voor geen ene meter op.
    Dus zie mezelf nu nog geen snelle bevalling in mijn eigen bedje hebben haha

3. scrat

scrat Niet meer actief

Welkom terug! Fijn dat je t leuk hebt gehad.
    Volgens mij kan t poliklinisch ook in n zh zonder indicatie.

Ik zal eens navragen hoe dat bij ons zh zit met echo's.

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ja dat kan hoor! Alleen wordt het dan niet vergoed door de verzekering (of dat moet ook van je verzekering afhangen, dat weet ik eigenlijk niet). Ik was min of meer blij dat ik in het zkh moet bevallen, want dat had ik anders ook wel gedaan zonder indicatie, alleen dan op eigen kosten en in ons geval wordt het nu vergoed..

5. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Welkom terug chanti!
    Fijn dat jullie zo genoten hebben!

Jij hebt inderdaad een erg lange bevalling gehad!
    Hopelijk gaat deze iets sneller! ;) je kan gewoon in het ziekenhuis bevallen hoor als je dat wil.

Ik ben met Q ook in het ziekenhuis bevallen, wilde het zelf ook echt niet thuis. In de omgeving niet zo'n goede ervaringen over gehoor en een vriendin van me was thuis bevallen maar moest alsnog met spoed naar t ziekenhuis ivm veel bloedverlies.
    Ik heb nu gekozen voor het kraamhotel, en dan evt nog 1 of 2 dagen verblijf. Hoor daar veel goede verhalen over. Wilde het eigenlijk al met Q maar toen waren ze nog aan t bouwen.

Hoe gaat t met iedereen?
    Ik zit er een beetje doorheen. De bekkeninstabiliteit valt me zo tegen, vorige keer kreeg ik t na de 30 weken pas dus vind t nu moeilijk dat t zo vroeg al is. Ben nog steeds heel erg moe, kan niks hebben... Nog wat stress eroverheen pff. Hoop dat ik me snel beter voel...
    Kijk wel heel erg uit naar de echo volgende week!

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Anna: balen zeg van je BI en je moet nog een tijdje.. Hopelijk wordt het minder en kun je meer gaan genieten van de zwangerschap!

Hier alles oké, we zitten al weer op ruim 33wk :$ Ongelofelijk hoe snel de weken zijn omgevlogen, over 7 weken zit ik weer met een baby in mijn armen, tenzij ik overtijd loop, maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat deze ook eerder geboren wordt, geen 4 weken, maar ik verwacht wel 1 of 2 weken. Geen idee waarom, is echt een gevoel.

Wij hebben de geboortekaartjes uitgezocht, eind volgende week proefdruk ophalen, ben benieuwd. Nu alleen nog uit de naam zien te komen haha, jongensnaam zijn we het inmiddels over eens. Maar de meisjesnaam wil nog niet echt lukken, we hebben er nog niet echt eentje waarvan we zeggen JA dat moet m zijn..

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Nog even een vraagje: hebben jullie een voetenzak in de maxicosi (wij hebben een Citi SPS) en wat zijn jullie ervaringen?

Wij hebben er nog geen, zoontje is geboren in het voorjaar, dus toen vond ik het niet nodig. Maar nu duiken we de herfst/winter in en lijkt het me wel fijn en lekker warm..

8. scrat

scrat Niet meer actief

Sallie hoe was t nog met je echo?
    Anna ik herken t. Je kunt niet meer als naar je lichaam luisteren, maar valt niet mee. Sterkte!!
    Jorietje wij hebben geen voetenzak gebruikt maar n dekentje over de beentjes gelegd.

Hier weer n tegenvaller. Mijn buik is groter dan gemiddeld, dus nu maandag al n echo ipv met 30 weken.

9. scrat

scrat Niet meer actief

Zwanger:
    Jorietje - 34 jr - 26-10-2014 - zoontje 3 jr
    Danif - 33 jr - 19-11-2014- jongetje - dochter 4jr
    Scrat - 29 jr - 7-12-2014 - dochter 2 jr
    Chanti - 24 jr - 30-12-2014 - dochter 21 mnd
    Anna25 - 28 jr - 7-3-2015 - zoontje 2 jr
    Sallie - 26 jr - 16-3-2015 - zoontje 2jr, 9mnd.

Afspraken:
    Jorietje - 18 sept groeiecho +gyn
    Danif -
    Scrat - 16 sept vk
    Chanti -
    Anna - 17 sept geslachtsbepaling, 25 sept zkh
    Sallie - 10 september vk.

Sallie succes bij de vk vandaag

10. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Thanks Scrat en Anna!

Anna, wat vervelend die bekkeninstabiliteit! En je moet nog wel even, hopelijk is deze zwangerschap wel te doen voor je!
    Ik heb al paar weekjes last van rug, kont en straalt Door naar benen. Volgens vk waarschijnlijk zwangerschapsisias. Ga daar nu voor naar de fysio. Is dat erg verschillend van bekkeninstabiliteit?

Scrat kan dat kwaad dan? Zou het kindje dan al ver op de groei voor kunnen liggen?
    Ben ik hier ook steeds bang voor. Iedereen zegt steeds dat ik al zo'n dikke buik heb voor zwangerschapsduur. En ik voel dit kindje soms al zo hard schoppen dat ik wel eens bang ben dat aan eind van de zwangerschap ik mn ribben Nog eens breek wanneer het nog harder zal gaan.

Sallie, hoe is het met jou?

Raar dat we nog niks van Danif hebben gehoord. Hopelijk is er niets gebeurd tijdens haar vakantie. Ook zo raar dat ze helemaal niet meer op zwangerschapspagina is geweest. ..

11. scrat

scrat Niet meer actief

Ik ben niet bekend met isias dus geen idee of dat er op lijkt. Klinkt wel n beetje hetzelfde; niet prettig. Sterkte!

Het kan idd dat t kindje groot is, maar kan bijv. Ook veel vruchtwater zijn.
    Krijg ook al weken de vraag of t bijna zo ver is.

Ik vind t ook jammer van danif. Ze is altijd weer welkom!

12. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Kort berichtje, druk druk ;). Van het weekend klets ik weer uitgebreid mee!!

Maar nekplooi was goed gister, de rest zag er ook prima uit! Het was een actief kindje ;). Vk vandaag ook geen klachten, goede bloeddruk ( voor vk begrippen dan, voor mij nog steeds vrij laag ;)), en hartje duidelijk te horen.

13. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Scrat: balen van die buik! Maar mijn vk zei vandaag nog dat het bij tweede vaak snel gaat, en pas aan het einde weer zo wordt als bij de eerste. Misschien stelt dat gerust...

Anna, ik snap dat je die bi zat bent! Kan je misschien nog ergens op een soort gym ofzo, om de spieren te trainen?! Gaan jullie een geslacht echo laten doen?!

Ik wil een afspraak maken voor eerste week oktober...

14. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Jorietje, wij hadden ook een dekentje in de maxi cosi ipv een voetenzak.

Chanti heb t even opgezocht en klinkt ook erg vervelend! Ik heb de bi eigenlijk alleen aan de achterkant, rechts net boven m'n bil en t straalt door naar m'n bovenbeen. Wat dat betreft lijkt het wel op elkaar maar heb er eigenlijk geen verstand van. Ik moet volgende week nog een keer naar de fysio en dan krijg ik wat oefeningen. Voor de rest kunnen ze er weinig aan doen schijnbaar.

Scrat ben benieuwd wat ze daarvan zeggen dan. Hoorde inderdaad ook dat het bij een tweede sneller gaat vooral in t begin. Merk t aan mezelf wel heel erg namelijk, mensen denken ook dat ik al verder ben.

Sallie fijn dat t goed was! Toch weer een geruststelling he!
    Ja volgende week woensdag heb ik de geslachtsbepaling! Ben zo nieuwsgierig!

15. scrat

scrat Niet meer actief

Fijn sallie!

Ik had de vk ook gevraagd of t niet kon komen doordat t de 2e zwangerschap was, maar zij dacht van niet.
    We wachten t maar af.

16. scrat

scrat Niet meer actief

Alles oke?

17. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier alles oké, hoop bij de rest ook! Tis wel stilletjes hier momenteel...

Alweer 34 weken vandaag! Deze week 'vluchtkoffertje' maar ns klaar gaan maken voor het geval dat. Morgen telefonische intake met kraamzorg, afspraken maken over het hoe en wat. Hoop dat we deze keer wel kraamhulp hebben thuis, wordt voor ons de eerste keer ;) Dus dat is nieuw voor ons!

18. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier ook alles ok, op werk na ;). Maar dat ligt aan van allerlei nieuwe dingen, hopen dat het beter wordt...

Lekker Jorietje! Die 34 weken heb je dan maar vast mooi! :). Het is hier zeker rustigs! Moet zeggen dat ik hier ook minder klets dan in de club, dat is toch prettiger, privé...

Anna, hoe is het thuis?

19. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Wow jorietje, 34 weken alweer! Rond die tijd begon ik ook met m'n koffertje klaar maken haha, erg vroeg maar ik dacht toen je kan t maar vast klaar hebben toch ;)
    Heb je zelf t gevoel dat ie nog een paar weken blijft zitten? Hoop het voor je en dan lekker thuis genieten met de kraamzorg!

Hier gaat t wel goed, op de bi na dan... Valt me nog steeds erg tegen maar niks aan te doen helaas.. Thuis is het wel weer rustig hoor hihi. Hormonen..... :p woensdag de geslachtsbepaling! Ben zo nieuwsgierig!
    Ga daarna gelijk een leuk pakje kopen hoor!

Heb jij al een afspraak gemaakt sallie?

20. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ja denk wel dat t nog een paar weken blijft zitten, maar denk niet dat we de 40 weken gaan halen..

Deel Deze Pagina