Anna, vervelend van de bi inderdaad! Kan je nog wel werken?! Slaap je al met een kussen tussen je knieën? Ik had ook veel last, en na twee nachten zo slapen gaat het al beter! Gelukkig gaat het thuis wel weer goed hihi! Spannend woensdag!! Ik heb een afspraak voor 4 oktober. klinkt nog ver, maar aan de andere kant is het ook weer snel natuurlijk! Jorietje, iedere dag extra is mooi meegenomen! Hoop ook voor jou dat het 'normaal' verloopt...
Nou dat hoeft ook niet toch jorietje. Laten we hopen op minimaal 37 weken?! Nee nog niet geprobeerd sallie... Draai ook nogal veel in m'n slaap dus denk dat ik dan constant wakker wordt van dat kussen haha. Maar is zeker het proberen waard! Werk nog wel, gaat opzich wel goed alleen Savonds komt t er dan wel echt uit. Moet dan de dag erna wel echt rustig aan doen. Oh leuk!! Dat is zo joh 4 oktober! De weken vliegen voorbij vind ik. Ik had de echo 4 weken geleden geplant en nu is het al bijna zover! Heb steeds meer het gevoel dat het een meisje is, weet niet waarom hoor. Maar dan denk ik ineens weer nee het is toch weer een jongen hihi. Weet het dus echt niet!
Poeh gaat echt hard hier met iedereen. Zelf morgen ook alweer 25 weken. Anna, is je bi wel een beetje te houden met je werk enzo? Had je er bij je zoontje ook last van? Scrat, vandaag de extra echo toch? Ben benieuwd of het kindje ook echt zo groot is of alleen je buik. . Ik heb inmiddels de 3d echo gepland whoehoee.. ze konden alleen pas op 11 oktober. Ben dan bijna 29 weken en had het liever met 26 of 27 weken gehad maar is niet anders. Ook eindelijk behang voor babykamer besteld. We maken zo'n mooie boom op de muur 😍 met vogeltjes, uil etc. Hihi En net ook boeken voor geboortekaartjes opgehaald. Echt leuk om er zo mee bezig te zijn. Tot afgelopen weekend nog niets gedaan of gekocht maar nu ik 25 weken ben voelt het alsof ik enorme haast heb en ik heel erg moet opschieten. Zelfs nesteldrang begint al.. ook eerste pakje gekocht zaterdag! Wat vinden jullie? Het spijkerbroekje heb ik nog wel een beetje mijn twijfels over. Zou dat wel lekker zitten? Het is een soepele spijkerstof dat wel. En Oja, ben ook al aan het nadenken over waar ik wil bevallen. Hoorde laatst 2 horrorverhalen dat het kindje bij thuisbevalling zuurstoftekort had tijdens weeën en waardoor het is overleden. Ik woon hier op 40 min rijden vanaf het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Dus thuis bevallen vind ik wel erg eng worden. Maar eigen bijdrage voor ziekenhuis of geboortecentrum is nu 336,- Toch niet normaal? Wat gaan jullie doen?
Chanti, had het bij zoontje ook maar pas na de 30 weken. En toen hoefde ik natuurlijk niks te doen, nu loopt er een drukke peuter rond hihi! Heb er vooral Savonds veel last van maar mijn man helpt waar hij kan gelukkig. Al is hij wel vaak later thuis van zijn werk. Leuk pakje hoor!!! Super stoer dat spijkerbroekje maar misschien voor in t begin niet zo fijn. Hier had ik voor in t begin eigenlijk alleen jogging broekjes, pas vanaf maat 62/68 spijkerbroekjes. Maar als ie lekker soepel is dan zou het wel kunnen hoor! Is er geen ander echo bureau in de buurt waar je evt eerder terecht kan? Eigen risico is inderdaad niet normaal meer.. Weet ook echt niet meer hoe dat de vorige keer was. Toen had ik volgens mij al best veel van t eigen risico gebruikt ivm die hormonen die ik slikte en ziekenhuis bezoeken.. Ik ga sowieso in t kraamhotel bevallen heb ik besloten, wil absoluut niet thuis. Zeker niet met al die rare verhalen. Moet er toch niet aan denken pff!
Daar ben ik ook nog even! Het is veel leuker om wat meer te kletsen! Chanti: leuk pakje! Schattig hoor . Ik snap je wel met de echo, iets eerder is toch mooier denk ik... Wat Anna zegt, kan je niet meer in de buurt en dan eerder? Anna: gelukkig dat je nog kunt werken! Tenminste, ik kan me voorstellen dat zonder werken helemaal vervelend voelt! Je hebt gelijk, het is zo de 4e, ben alleen zo benieuwd ... Scrat: ik lees over de echo, hoe was het? Over Dani, heeft nog steeds niemand iets gehoord? Hier vandaag op mijn werk op een rustig moment achter mijn bureau dacht ik baby voor het eerst te voelen, en vanavond weer duidelijk, zo bijzonder weer. Had al eerder wel wat gekriebel gevoeld, maar nu voelt het echt als draaien....
Leuk pakje Chanti! Lekker stoer! Al ben ik zelf de eerste weken meer van de hoe zal ik het zeggen, zachtere babykleertjes.. Snap ook niet waar Danif gebleven is... Gister telefonische intake gehad met kraamzorg, stelde niet zoveel voor, ging voornamelijk over de gezinssituatie en het huis. En ik ben goed verkouden geworden gisteravond, sjonge jonge... Vannacht amper geslapen, heb elk uur van de klok gezien op de wekker en mag helaas vandaag (en morgen) werken, maar ben totaal niet fit. Gelukkig hoef ik maar tot half 3.. Maar ach nog een paar dagen werken dan heb ik verlof En ik maak me al niet meer al te druk op mijn werk, ik zit mijn tijd hier nog wel even uit!
Sallie ja speciaal weer he! Ik denk de baby ook al een paar dagen te voelen, maar t lijkt nog zo op rommelende darmen. Maar heb gelezen dat het bij de tweede eerder voelbaar is dus het zou goed kunnen! Scrat succes vandaag! Laat je weten hoe t was? Vervelend jorietje. Hopelijk voel je je snel weer wat fitter. Gelukkig bijna verlof! Hier een klein baal momentje.. Echo van morgen ochtend is verzet naar eind van de middag. Had oppas geregeld, schoonmoeder wilde dolgraag mee dus ook geregeld. Het is geen ramp natuurlijk maar wel een beetje balen! Vond sochtends juist zo fijn. Maar goed gelukkig is het niet verzet naar volgende week ofzo hihi. En misschien is mijn man zelfs wel optijd thuis zodat ie meekan maar dat denk ik niet.
@anna ik herken het, is ook frustrerend die BI. Ik ging met 14 weken al n minder werken En een paar weken later ben ik helemaal moet stoppen. Het is inderdaad geen pretje om thuis te moeten zitten, maar het lijkt hier wel de enige oplossing te zijn. Een kussen tussen je benen is ook wennen, ik heb de eerste week ook slechter geslapen daardoor, maar je went er aan en het is uiteindelijk toch wel prettig. Sterkte! @sallie wat leuk dat je hem voelt en wat fijn dat het thuis beter gaat!! @jorietje jij gaat echt hard nu! heb jij geen last van je ademhaling/benauwdheid? Heb ik wel een beetje de laatste weken en nu ik verkouden ben heb ik nog meer moeite met ademhalen. Beterschap!! @chanti onwijs leuk pakje! ik beval in het zh vanwege medische indicatie. hier: inderdaad een echo gehad. kindje lijkt iets voor te liggen (zegt p75 jullie iets? p50 is gemiddeld). Met 30 weken weer een echo en aan de hand daarvan gaan ze het wel/niet in de gaten houden tot het einde. Uit de bloedtest kwam geen diabetes gelukkig! Nu maar weer even afwachten dus. Moet zeggen dat ik er soms echt klaar mee ben en enorm aan t aftellen ben. Niet dat dit nu zo ernstig is, maar het is toch weer wat erbij terwijl we al van alles gehad hebben deze zwangerschap. *klaagmodus uit*
Zwanger: Jorietje - 34 jr - 26-10-2014 - zoontje 3 jr Danif - 33 jr - 19-11-2014- jongetje - dochter 4jr Scrat - 29 jr - 7-12-2014 - dochter 2 jr Chanti - 24 jr - 30-12-2014 - dochter 21 mnd Anna25 - 28 jr - 7-3-2015 - zoontje 2 jr Sallie - 26 jr - 16-3-2015 - zoontje 2jr, 9mnd. Afspraken: Jorietje - 18 sept groeiecho +gyn Danif - Scrat - 16 sept vk Chanti - Anna - 17 sept geslachtsbepaling, 25 sept zkh Sallie - Anna veel plezier met de echo morgen! Jorietje succes overmorgen!!
@Scrat: Thnx! En ja ik heb ook last van kortademigheid, vooral als ik in bed lig en dan op moet staan, dan moet ik even bijkomen als ik net rechtop sta en helaas moet ik best vaak naar de wc s nachts, dus ik heb er regelmatig last van. Maar ook als ik in bed omdraai van de ene zij op de andere.. P75 zegt mij niks. Enne gelukkig voor jou geen diabetes!
Nog nooit van gehoord p75. Wat wil dat zeggen dan? Iets groter dan gemiddeld is niet zo erg denk ik toch? Wel fijn dat je geen diabetes hebt in ieder geval! Waren ze daar bang voor? Ga dat kussen toch maar eens proberen! Ben zo bang dat ik over een paar maanden niks meer kan... En thanks! Morgen eind vd middag de echo! Ben ergggg nieuwsgierig! Hoop dat ze t goed ziet hihi en dat de baby meewerkt!
De curve loopt van 0-100. P 50 is gemiddeld, bij p 75 is 25% van de kindjes op die termijn groter/zwaarder en de rest kleiner. Hopelijk blijft t zo en wordt t niet nog meer.
Duim voor je scrat! Hier de echo gehad en het is een meisje! Helemaal happy! Alles zag er ook goed uit dus helemaal fijn!
Jeeeej Anna, wat fijn dat alles goed was! En ook leuk, een meisje! Heb je straks van alles wat . Ik ben ook heel benieuwd hoor! Enne, Scrat, ik ken dat ook niet nee! Ik denk dat het percentiel is, dat gebruiken we in mijn werk ook. Dus als jij 75 hebt, betekent het dat er 25% van de mensen met die termijn een grotere buik heeft, en 75% een kleinere.
Gelukkig maar scrat! Hopelijk blijft het indd zo... Wat leuk Anna!! Hihi meisjes zijn zo leuk 😉
Wat leuk Anna!! En gefeliciteerd hoor, fijn dat alles er goed uit ziet! En idd Sallie en Chanti, jongens zijn ook heel leuk. Begin wel heel nieuwsgierig te worden naar wat ons hummeltje zal zijn, we vermoeden allebei een jongen, maar tis nog steeds 50/50 Morgen weer een groeiecho + controle gyn. Best spannend, want de vorige keer met deze termijn kon ik gelijk in het zkh blijven. Enige waar ik steeds meer last van krijg momenteel zijn dikke enkels, maar ja dat hoort er allemaal bij..
Spannend Jorietje, hopen dat het een 'normaal' kwaaltje is. Succes in ieder geval! Laat je weten hoe het ging?!