Zwanger tweede kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Anna25, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Anna, ik vind Liz ook leuk! Had die ook bij top5 maar mijn man vond het niks helaas. Ik vind em lekker stoer maar toch ook wel weer meisjesachtig.

Jorietje, ik vind juist Esmee leuker dan Elin. Maar lastig dat jij en je man net een andere favoriet hebben.
    Jens wel erg leuk! !

Bij ons wordt het Liam of Levi. Levi is eerste keus en vinden we al jaren mooi. Maar nu beginnen we te twijfelen. Welke vinden jullie mooier?
    Voor meisje hadden we Senna of Sienna.

Ik heb besloten Nog geen glucosetest te doen maar Nog even volgende controle af te wachten. Ik geloof er namelijk niks van dat ik zwangerschaps suiker zou hebben en op de manier zoals het ging bij vk vond ik ook niet echt leuk.
    Ze luisteren maar es naar mij hihi

2. scrat

scrat Niet meer actief

jorietje heb je het idee dat de kleine zich al gedraaid heeft?
    namen zijn allebei leuk. wat vind je van feline?

anna ik vind liz leuker en als baby zou ik dan lizzy zeggen. lizzy is schattig, liz is een stoere meid

chanti bij jou zou ik gaan voor levi en senna.
    wat zegt de vk er van dat je liever wilt wachten?

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    We hebben nog even om na te denken over de meidennaam, we komen er wel uit ;) En we vermoeden allebei dat het een jongen is, maar ja, stel dat het toch een meisje is, dan moeten we wel een leuke naam gekozen hebben :D Lieke vinden we ook allebei leuk, maar dan heb je dus L.ars en L.ieke.. Wat vinden jullie? Ben persoonlijk niet voor 2x de L als voorletter, maar ja, naam op zich vinden we wel leuk. Dus om het daar nu op af te ketsen...

@Anna: ik vind Liz een leuke naam hoor! En helemaal niet truttig..

@Chanti: Ik vind Liam erg leuk! Tis dat de oudste bij ons ook met een L begint, anders had Liam bij mij ook op het lijstje gestaan, maar das dus weer met een L..

@Scrat: volgens mij voel ik onderin nog voetjes trappen, dus ik denk nog niet gedraaid... Feline vind ik niet zo, Eline wel, kan ik ook nog wel opgooien bij manlief ;) Maar hoop eigenlijk dat hij Elin ook leuk gaat vinden, wat die naam krijg ik al bijna niet meer uit mijn hoofd :)

Oh meiden, morgen en overmorgen nog werken en dan dus al verlof!!! Die 2 dagen hadden voor mij al niet meer gehoeven, maar ja, ik zit ze nog wel uit ;)

4. scrat

scrat Niet meer actief

knap dat je t zo lang hebt vol gehouden

5. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Scrat, het is bij de vk nogal zonder overleg gegaan. Met controle ging het al zo dat ze wilde dat ik die test ging doen zonder even te overleggen of verder na te vragen hoe ikme voel. Maar toen werd er nog gezegd dat ik gebeld zou worden om te overleggen voor een afspraak. Maar uiteindelijk kreeg ik een mail waarin de afspraak al gepland stond.
    Maar zo werkt het niet bij mij. Gaat wel om mij dus zoiets overleg je toch even fatsoenlijk. Misschien stel ik me aan, maar ik hou er gewoon niet van dat anderen voor mij even gaan beslissen zonder mij iets te vragen.

Jorietje, ik zou het zelf niet erg vinden zelfde voorletter. Maar als je Elin aller leukst vind, zou ik toch proberen voor deze naam te gaan.

6. scrat

scrat Niet meer actief

nee daar zou ik inderdaad ook niet zo van gediend zijn.

7. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Leuk dat jullie Liz allemaal leuk vinden!
    Ben er zelf ook wel verliefd op aan het worden eigenlijk..
    Maar een dingetje, je spreekt het gewoon uit als lis (neem ik aan) zou je dan niet steeds moeten zeggen: Liz met een z?
    Het past ook wel goed bij Q vind ik zelf. Toch?
    Mijn man vind Lizzy ook leuk, maar dat vind ik meer leuk in t begin om te verkleinen.
    En wat jullie zeggen, ik vind Liz ook stoer en lief tegelijk!

Chanti, dat zou ik ook niet leuk vinden hoor! Zou wel zeggen wat je ervan vind allemaal! En hoe je je voelt.
    Oh en ik zou voor Levi gaan :)

Jorietje, opzich vind ik met dezelfde voorletters meestal wel kunnen hoor! Al is lieke niet mijn smaak. Ik vind Elin wel heel leuk! Hopelijk gaat je man m ook leuk vinden!!!

Hebben jullie al namen sallie en scrat?

8. scrat

scrat Niet meer actief

Ja onze naam staat al n tijdje vast, maar durf hem hier niet te plaatsen.
    Ik zou liz ook uitspreken als lis en als baby zou ik lizzy zeggen.

9. scrat

scrat Niet meer actief

Zwanger:
    Jorietje - 34 jr - 26-10-2014 - zoontje 3 jr
    Danif - 33 jr - 19-11-2014- jongetje - dochter 4jr
    Scrat - 29 jr - 7-12-2014 - dochter 2 jr
    Chanti - 24 jr - 30-12-2014 - dochter 21 mnd
    Anna25 - 28 jr - 7-3-2015 - zoontje 2 jr
    Sallie - 26 jr - 16-3-2015 - zoontje 2jr, 9mnd.

Afspraken:
    Jorietje - 29 sept gyn - 7 okt groeiecho
    Danif -
    Scrat - 30 sept groeiecho / gyn
    Chanti -
    Anna - 25 sept zkh, 20 okt 20 weken echo
    Sallie - 4 oktober geslachtsbepaling, 8 oktober vk

Hoe is het nog met iedereen? Hopelijk gaat alles goed.
    Anna succes morgen!
    Chanti kom je ook kletsen in het december-forum?
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/537915-laatste-10-weken-afteltopic-december-2014-a.html

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hoi moisjes! ;).

Ik ben er nog hoor! Het gaat hier redelijk... Vandaag een dag vrij, heerlijk! Alleen na een dag en avond alleen met mijn zoontje, boodschappen doen en alle dingen heb ik toch echt last van mijn bekken... Baal er van! Maargoed... Moet nog een tijdje. Ga 8 okt vragen of vk nog tips heeft..

Anna: liz is echt leuk! Ken geen andere spelling dan dat hoor, dus zelf zou ik het automatisch zo schrijven. Vind het ook leuk bij Q!

Scrat: ben wel erg benieuwd naar jullie naam! Je mag altijd pmen :D.

Jorietje, je hebt nu verlof of niet?! Lijkt me heerlijk! Hoe voel je je ? En hoe is je bloeddruk?

Chanti: jullie namen staan hier ook niet toch?! Of lees ik er nog overheen? Ben je al een beetje toe in je hoofd aan de bevalling?

Wij hebben als meidennaam L.auren. Een jongensnaam komen we echt nog niet uit, meeste kans zou nu Max zijn... Maar eerst de 4e maar even afwachten ;).

11. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Scrat, wist niet dat er een dec forum was. Ga zo even kijken 😊
    Anna, ik denk bij die naam ook alleen aan liz met een z! Denk dat dat geen verwarring zal geven eigenlijk..

Sallie, ben nog niet echt met de bevalling bezig. Ondanks dat ik nu we aan het inkopen zijn, erg graag dit kindje wil ontmoeten, vind ik het ook nog wel even fijn dat het nog 3 maandjes duurt.
    De tijd gaat al zo hard nu je er 1 hebt rond lopen en misschien is dit wel de laatste zwangerschap. Dus nog even genieten van het getrappel in mijn buik 😊
    Namen hadden we al Ja. Bij jongen Levi of Liam en bij meisje hebben we Senna/Sienna.

Ik vind Lauren ook erg leuk! Lekker stoer! Voor een jongen vond ik het ook veel lastiger.. Maar nog even, spannend! !

12. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Oja, duh, die namen wist ik!! Haha. Ik vind Levi en Senna het leukst! En wb de tijd snap ik je wel, het gaat allemaal al zo snel!

13. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hey meiden, ik heb heerlijk verlof. Alleen morgen nog een uitje met collega's. Ik voel me prima alleen gister wat minder. Kleintje was gisternacht zo druk dus slecht geslapen.. Hoop dat ie gedraaid is maar kan nog niet echt zeggen of t anders voelt. Bloeddruk geen idee, maandag weer controle..

14. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Oh sallie ook al last van je bekken! Erg he...
    Valt mij ook nog steeds tegen hoor. We moeten nog even inderdaad..
    Leuke naam hoor! Maar dat had ik al gezegd hihi :)

Jorietje lekker hoor verlof!! Geniet ervan en nog een paar weekjes dan heb je al lekker je kleintje in je armen.

Vanmorgen al in het ziekenhuis geweest, alles goed!
    Had gevraagd of ze t geslacht zagen maar ze kon het niet zien.
    Dan zie je pas hoe goed de apparatuur bij zo'n pretecho is zeg! Echt super duidelijk!
    Begon nou weer te twijfelen of t echt een meisje is pff!
    Was verhalen aan t lezen op internet en dat moet ik eigenlijk niet doen :)
    Zo vaak zullen ze het niet fout hebben toch?
    En ik denk maar steeds dat ze het bij mij van alle kanten heeft bekeken en ze zag echt geen piemeltje...
    Wordt er zo onzeker van!

15. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Zwanger:
    Jorietje - 34 jr - 26-10-2014 - zoontje 3 jr
    Danif - 33 jr - 19-11-2014- jongetje - dochter 4jr
    Scrat - 29 jr - 7-12-2014 - dochter 2 jr
    Chanti - 24 jr - 30-12-2014 - dochter 21 mnd
    Anna25 - 28 jr - 7-3-2015 - zoontje 2 jr
    Sallie - 26 jr - 16-3-2015 - zoontje 2jr, 9mnd.

Afspraken:
    Jorietje - 29 sept gyn - 7 okt groeiecho
    Danif -
    Scrat - 30 sept groeiecho / gyn
    Chanti -
    Anna - 20 okt 20 weken echo
    Sallie - 4 oktober geslachtsbepaling, 8 oktober vk

16. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Fijn Anna dat alles goed was. En qua geslacht: t zal dan toch echt wel een meisje zijn hoor! Ook al kon ze het nu niet zien..

17. scrat

scrat Niet meer actief

@sallie en anna: ondanks dat ik al maanden thuis zit met bekkeninstabiliteit en het echt heftig vond/vind, vind ik toch dat de maanden achteraf gezien om zijn gevlogen. Terwijl ik de weken echt om kijk hoor. Hopelijk kunnen jullie er straks ook zo op terug kijken.

@anna: heb nooit een pretecho gezien, maar ga er vanuit dat als ze hadden getwijfeld, dat ze dat er wel bij hadden gezegd. Dus ik zou er wel vanuit gaan dat het klopt. Over een paar weekjes weet je het zeker.

@jorietje: hopelijk kun je nog heel even genieten van je verlof en krijg je maandag het goede nieuws dat hij zich gedraaid heeft. Duurt nu echt niet lang meer totdat de kleine er is.
    Zie je op tegen de bevalling of ben je blij als het zover is? (ik kan niet wachten... ;))
    Veel plezier morgen!

@chanti: ik zie je wel verschijnen, als je zin hebt. :)

18. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Scrat: ik zie niet tegen de bevalling op. t Komt allemaal wel weer goed, hoe dan ook ;) Maar de kleine mag nu nog wel even blijven zitten. Heb nu verlof dus kan doen en laten wat ik wil.
    Ben wel heel benieuwd of mijn gevoel klopt dat t eerder geboren gaat worden. Aankomende week worden de bedverhogers bezorgd, dus dan kunnen we dat ook in orde maken en dan zijn we er op zich helemaal klaar voor.
    En dan is de grote vraag is het een jongen (zoals we allebei denken) of is het een meisje? :D

19. scrat

scrat Niet meer actief

Spannend hoor!! Ben benieuwd!
    Gek is dat he, ik had bij de 1e t idee dat ze te vroeg zou komen (37/ 38 weken) en dat klopte.
    Nu al de hele zwangerschap t idee dat ik de 37 weken niet ga halen.
    Maar dat kan natuurlijk ergens ook n beetje angst zijn, door alles wat niet lekker is gelopen deze keer.

20. scrat

scrat Niet meer actief

Een van jullie vroeg naar facebook.
    Het is mogelijk om daar een besloten clubje te maken, anderen kunnen de berichten die je daarin plaatst niet zien. Wat mij betreft kan dat. Heb ik ook met een groepje van de 1e zwangerschap.
    Ik kan me namelijk herinneren, dat ik de vorige keer na de bevalling een hele tijd niet op zp ben geweest en dat zou jammer zijn voor diegene die dan nog niet bevallen zijn. Kan me voorstellen dat meer mensen dat zo doen namelijk.

Deel Deze Pagina