Zwanger tweede kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Anna25, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Nee idd niet te hopen, maar goed dan ben ik ruim 37 weken, dus mocht er toch wat geks uitkomen en er moet ingegrepen worden, dan zou dat geen ramp zijn. Ik moet goed in de gaten houden dat ik de kleine blijf voelen en als ik me verder goed voel kunnen we een week wegblijven.. Neem volgende week wel hubbie mee, vandaag kon hij niet ivm cursus, maar ik wil vanaf nu niet meer alleen naar de controles ;)

2. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Is dat te hoog dan?
    Ik heb regelmatig 130/80 maar hoor ik vk nooit over

Hopelijk heb je goede bloed en urine uitslagen!

3. scrat

scrat Niet meer actief

Mijn bloeddruk zit eigenlijk al de hele zwangerschap rond de 100/70.
    De vk vindt dit prima, maar eigenlijk is t wat aan de lage kant.
    Ben ook snel duizelig en zo.

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Het gaat om de onderdruk van 90, dat is het randje... Bovendruk is niet zo heel spannend.

Chanti: 130/80 is een prima bloeddruk idd..

5. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Jorietje fijn dat ie gedraaid is!

Scrat ik ben ook nog al eens duizelig, kreeg als tip om zoute dropjes bij te hebben..

Hier vandaag Q weer huilend achtergelaten op de peuterspeelzaal... Echt verschrikkelijk vind ik het! Hoop dat dat snel over gaat..

6. scrat

scrat Niet meer actief

oohh niet leuk!! Arme Q en arme mama.
    Dat van die drop dat heb ik idd eerder gehoord, al moet je ook weer oppassen dat je bloeddruk daar niet te hoog van wordt.

7. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ja echt niet leuk.. Achteraf is het altijd snel weer goed maar dat weggaan went echt niet.

Ja klopt, je moet er echt maar een of twee pakken als je je duizelig voelt.
    Heb t zelf ook nog niet geprobeerd eerlijk gezegd :)

8. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Zwanger:
    Jorietje - 34 jr - 26-10-2014 - zoontje 3 jr
    Danif - 33 jr - 19-11-2014- jongetje - dochter 4jr
    Scrat - 29 jr - 7-12-2014 - dochter 2 jr
    Chanti - 24 jr - 30-12-2014 - dochter 2 jr
    Anna25 - 28 jr - 7-3-2015 - zoontje 2 jr
    Sallie - 26 jr - 16-3-2015 - zoontje 2jr, 9mnd.

Afspraken:
    Jorietje - 29 sept gyn - 7 okt groeiecho
    Danif -
    Scrat - 30 sept groeiecho / gyn
    Chanti - 10 okt vk - 11 okt 3D echo
    Anna - 20 okt 20 weken echo
    Sallie - 4 oktober geslachtsbepaling, 8 oktober vk

9. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Anna, vind ik ook zo verschrikkelijk. Je gaat toch niet fijn weg.
    Heeft hij het verder nog wel naar zijn zin daar?

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Het is oktober! Als het goed is de maand waarin onze kleine geboren wordt :)

11. scrat

scrat Niet meer actief

Jaaa!! Jij deze maand, ik hopelijk volgende maand! :D

12. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Chanti ja ik geloof wel dat ie t naar z'n zin heeft, alleen gisteren was ie de hele ochtend een beetje huilerig en hij trok zich af en toe terug. Zo ken ik hem helemaal niet. Wacht nog wel een paar weken af maar weet niet zo goed wat ik ermee moet..

13. scrat

scrat Niet meer actief

Jorietje nog alles rustig?
    Houd je ons op de hoogte?

14. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ja alles nog rustig hoor! Ik houd jullie zeker op de hoogte :)
    Ik geniet heerlijk van mijn verlof, af en toe wat aan het huishouden doen en na het middageten lekker ff bankhangen samen met zoonlief, die echt geniet van het feit dat mama de hele week thuis is en ook gewoon regelmatig ff lekker bij hem komt zitten en bij goed weer heerlijk samen wandelen of in de tuin zitten ;)
    Kleine beweegt goed en ik voel me ook goed, maar ben wel heel benieuwd naar dinsdag, de extra controle bij de gyn. Ik houd me wel wat rustiger in de hoop dat de bloeddruk niet hoger wordt!

Zwanger:
    Jorietje - 34 jr - 26-10-2014 - zoontje 3 jr
    Danif - 33 jr - 19-11-2014- jongetje - dochter 4jr
    Scrat - 29 jr - 7-12-2014 - dochter 2 jr
    Chanti - 24 jr - 30-12-2014 - dochter 2 jr
    Anna25 - 28 jr - 7-3-2015 - zoontje 2 jr
    Sallie - 26 jr - 16-3-2015 - zoontje 2jr, 9mnd.

Afspraken:
    Jorietje - 7 okt groeiecho + extra controle gyn
    Danif -
    Scrat - 30 sept groeiecho / gyn
    Chanti - 10 okt vk - 11 okt 3D echo
    Anna - 20 okt 20 weken echo
    Sallie - 4 oktober geslachtsbepaling, 8 oktober vk

15. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wat sneu voor Q Anna! Hier ook een periode gehad, leidster zei dat alle kindjes het hebben na een aantal weken. Ik ben hem steeds de avond van te voren gaan voorbereiden. Dan vertelde ik dat hij de volgende ochtend zou gaan. Ze hebben een vast ritme, dus precies gezegd van mama brengt je, dan doen we samen. een puzzel, dan ga je spelen/knutselen, fruit eten en buitenspelen, en na het buitenspelen kom ik je weer halen. toen ging het al na 3 keer weer helemaal goed! Ik zei ook steeds dat ik thuis ging stofzuigen, hij heeft een hekel aan de stofzuiger :p.

Jorietje en Scrat, spannend hoor! Ben ook benieuwd naar di Jorietje.

Hier beginnen de echo zenuwen weer op te spelen ;). Niet eens perse om het geslacht, maar gewoon of alles goed is... Voel baby heel af en toe, maar het het idee dat dat bij s veel eerder al was, dus hoop gewoon dat alles goed is!

16. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ja daar ben ik vorige week ook mee begonnen, vertellen wat er gaat gebeuren maar heeft tot nu toe geen effect.. Hij pakt zelf zijn jasje, onderweg is er nog niks aan de hand, hij loopt vrolijk naar binnen maar zodra hij binnen stapt is het mama mama. Hij begint te huilen en pakt me vast.. Ik neem even afscheid en zeg dat ik straks terug kom maar dat helpt niet. Op een gegeven moment ga ik toch weg maar dat is echt niet leuk pff.. Terwijl hij normaal heel makkelijk speelt en totaal niet verlegen is ofzo maar het zal inderdaad wel wennen zijn al vraag ik me af hoelang dat duurt.. De eerste paar keer ging super maar nu al 4 weken huilen...
    Oh en stofzuigen vind ie leuk dus die gaat hier niet werken hihi! ;)

Wat is het snel gegaan jorietje! Echt aftellen nu.

Ik heb af en toe t gevoel de baby te voelen maar weet t niet zeker.. Word er onzeker van omdat ik Q vanaf de 18 weken elke dag heel goed heb gevoeld. En de tweede zou je eerder moeten voelen. Alleen zit nu dus de placenta voor..

Spannend sallie! Bij mij keek ze ook alles even na, maar dat doen ze schijnbaar niet altijd. En leuk dat je het geslacht weet! Heb je een voorgevoel?

17. scrat

scrat Niet meer actief

Spannend Sallie nog 2 daagjes!!
    Jorietje hopelijk is je bloeddruk goed di. Wordt nu wel heel spannend!
    Anna dat is niet leuk weg gaan, als je kindje steeds moet huilen.
    Misschien merkt hij een beetje de veranderingen en reageert hij daar op?
    Ik merk dat hier de oudste echt de grenzen aan het opzoeken is de laatste tijd en helaas ook slechter slaapt.

18. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ja hoop het ook idd en zo niet, dan ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik ben iig overal op voorbereid ;) Momenteel alles nog rustig!

@Anna: balen zeg dat het zo'n drama is op de psz. Toch wel vol blijven houden hoor, denk ik... Sinds wanneer is dat? Ik bedoel kan het een oorzaak hebben? (door iemand anders weggebracht/opgehaald of een keer wat ziekjes of is er wat gebeurd op de psz o.i.d.?)

19. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Anna, zeker spannend! Bij zoontje ook daar geweest, en toen keken ze inderdaad uitgebreid. Dus ik ga er wel vanuit! Ik denk dat het weer een jongetje is ja. Al denkt mijn omgeving daar anders over ,). Het gaat echt vanzelf weer over schijnt. zo te lezen heb je er al alles aan gedaan voor hem, misschien toch gewoon gewenning! Blijft vervelend in ieder geval!

Scrat, lastig zeg van de oudste. zal het met baby te maken hebben of niet denk je?
    Zijn jullie kindjes trouwens al zindelijk? Hier wil dat echt niet lukken...

20. scrat

scrat Niet meer actief

Ik vermoed dat t daarmee te maken heeft ja.
    Hier nog niet zindelijk, gaat wel af en toe op wc/potje, maar is ook nog erg jong.

Deel Deze Pagina