Fijn Jorietje dat de groeiecho goed was! Hopelijk blijft deze uk wel Doorgroeien. Sallie, die misselijkheid pff zo vervelend! Ik heb even jullie advies nodig. Vanmorgen sprong een hond (nogal grote en zware) tegen mijn buik aan. Recht met voorpoten tegen de onderbuik waar nou net de baby zit. Deed wel ff zeer maar viel opzich Nog wel mee. Maar nu paar uurtjes later doet het wel erg zeer. De pijn trekt van midden in de buik naar rechts in mijn lies en het straalt ook iets Door naar mijn been. Ik voel de baby wel goed bewegen en ook het hartje klinkt goed (angelsound). Moet ik me nou ongerust maken of de placenta of baarmoeder Nog goed is? Of zou het gewoon een spiertje ofzo zijn? Zouden jullie de vk bellen? Ik heb de neiging om gewoon af te wachten maar heb geen idee of dit gevaarlijk kan zijn. .
Chanti, ik zou ook geneigd zijn om af te wachten als het mij zou overkomen. Maar als ik jouw verhaal zo leest zou ik toch even contact opnemen met de verloskundige, en die laten beslissen wat het beste is. Misschien willen zij het toch even checken?! Wel erg vervelend zeg! Zal sowieso wel beurs voelen... Jorietje: ons zoontje is heel rustig, dus hij is niet vermoeiend ofzo. Maar hij moet evengoed optijd eten, douchen, naar bed of aandacht krijgen. Dat valt me op dit moment zwaarder .. maar ik ga er vanuit dat het snel beter gaat, die eerste weken vond ik ook bij zoontje pittiger dan de rest... Scrat, jij hebt het natuurlijk helemaal pittig met je bekken! Vind het knap van je dat je je rust weet te pakken...
@Chanti: Je moet doen wat goed voelt, ik kan me zo voorstellen dat het fijner is om even de vk te bellen... @Sallie: Ons zoontje is ook niet druk (hoewel... soms... hahaha), maar ik moet er wel voor hem zijn zeg maar (beetje lastig uitleggen zo, maar ach). Momenteel valt mij het begin van de avond wel eens zwaar, zeker na een dag werken. Dan ben ik echt zo blij dat hij op bed ligt en ik op de bank kan gaan hangen! Zeker als hubbie avonddienst heeft.. Ik ben al aan het aftellen naar mijn verlof, eind volgende maand is het al zover
Hajhaj, Uiteindelijk vk niet gebeld. Was veel te bang dat ik voor niks zou bellen. Toen met de bbz deden ze er ook niks mee toen ik belde om te zeggen dat ik het niet vertrouwde, dus toch nu maar niet gedaan.. Maar ik voel beeb Nog steeds goed bewegen. Even goed in de gaten gehouden. En volgende week een echo dus vraag daar wel of het kwaad kan..
Hoi meiden we zijn weer terug in NL! En wat een weer zeg pff!! Terugreis ging super! Hij heeft 1,5 uur geslapen en daarna ging het ook goed! Wat vervelend chanti maar fijn dat je je beter voelt! Tegen mij zeiden ze altijd dat je nooit voor niks belt, als je iets niet vertrouwd gewoon bellen hoor! Jorietje dan woog je zoontje inderdaad weinig bij de geboorte. Weten ze waar die achterstand vandaan kwam? Laat deze uk maar lekker groeien! Fijn dat de echo goed was! Sallie erg he die misselijkheid! Heb ik bij Q dus niet gehad. Vind het zo anders deze zwangerschap! Vind het ook veel zwaarder. En dan komt er nog bij dat Q een erg druk kindje is.. Heb ook echt heel erg last van mijn onderrug.. Maandag even aangeven bij het intake gesprek. Heb t lijstje even aangepast, zoontje is inmiddels 2 jaar geworden! Vind m nu ineens zo groot haha! Hebben foto's laten maken op vakantie, zal er even een of twee in de besloten club zetten! Zwanger: Jorietje - 34 jr - 26-10-2014 - zoontje 3 jr Danif - 33 jr - 19-11-2014- jongetje - dochter 4jr Scrat - 29 jr - 7-12-2014 - dochter 20 mnd Chanti - 24 jr - 30-12-2014 - dochter 19 mnd Anna25 - 28 jr - 8-3-2015 - zoontje 2 jaar Sallie - 26 jr - 19-3-2015 - zoontje 2jr, 8 mnd. Afspraken: Jorietje - 13 aug vk zkh Danif - 11 aug vk en 18 aug pretecho Scrat - 19 aug vk Chanti - 13 aug 20 weken echo Anna - 11 aug intake + echo Sallie - 13 augustus intake vk
Thanks dames! Fijne vakantie gehad Anna? Ja het weer is hier vandaag niet zo best maar toch heel erg mooi gehad. Je had beter vandaag kunnen gaan! 😜
@Anna: oudste was zo klein waarschijnlijk door slecht werkende placenta. Ik werd met bijna 35 wk halsoverkop opgenomen ivm hoge bloeddruk en toen maakten ze een extra echo en bleek dat ie een groeiachterstand had van ca. 3 wk. Toen een week goed in de gaten gehouden maar groeien deed ie niet of nauwelijks. Dus met 36 wk ingeleid en gelukkig deed hij het gelijk supergoed. We hopen dat deze uk beter groeit en wat langer blijft zitten, maar op een of andere manier denk ik dat ook deze uk wat eerder geboren wordt..
Ja super vakantie gehad! Maar toch altijd wel weer fijn om thuis te zijn hoor, behalve voor t weer dan haha! Heftig jorietje! Dat kunnen ze zeker ook niet zien bij echo's? Dat de placenta slecht werkt? Chanti hoe gaat t met je buik? Nog last van? Hoe is t met de rest? Het is zomaar rustig hier..
Hoi meiden! . Lekker Anna dat jullie ook weer veilig thuis zijn! . Mooie foto's, stoer mannetje! Jorietje: idd schrikken zo vroeg en klein, hopen dat deze wat langer blijft zitten! Hier is het goed hoor . Blijf nog hopen dat ik me snel weer wat fitter voel, maar dat zal vast komen! Komende week were opstart week van mijn werk, klas inrichten en allerlei dingen voorbereiden enzo. De week erna komen er weer kinderen! Zag dat er volgende week veel afspraken staan voor iedereen, leuk! Begin zelf alweer erg nieuwsgierig te worden naar woensdag ....
Heftig jorietje! Hopelijk gaat t deze keer beter. Sallie succes op t werk. Chanti fijn dat t beter gaat. Anna welkom terug
Leuk sallie weer voorbereiden voor school! Heb je dan 6 weken vakantie gehad? Even een vraagje: zoontje gaat sinds 3 dagen moeilijk naar bed Savonds. Er is niks aan de hand tot we zeggen dat het bedtijd is. Dan begint ie te huilen en in bed begint ie zelfs te schreeuwen. Gisteren viel ie na 2 min meteen in slaap, maar eergisteren dus weer eruit gehaald, niks aan de hand en het begon weer zodra ie naar boven ging. Herkenbaar op deze leeftijd? Of zou het met de vakantie te maken hebben? Leuk nieuws: vandaag goede echo gehad! Beebje sprong zelfs een paar keer op en neer hihi! Ben nu 10.2 dus dag vooruit gezet. Volgende week termijnecho. Binnenkort moet ik naar de fysio voor mijn rug... En heb voor over 5,5 week een afspraak voor geslachtsbepaling gemaakt! Iemand ervaringen rond die termijn? (15-16 wk)
Zwanger: Jorietje - 34 jr - 26-10-2014 - zoontje 3 jr Danif - 33 jr - 19-11-2014- jongetje - dochter 4jr Scrat - 29 jr - 7-12-2014 - dochter 20 mnd Chanti - 24 jr - 30-12-2014 - dochter 19 mnd Anna25 - 28 jr - 7-3-2015 - zoontje 2 jaar Sallie - 26 jr - 19-3-2015 - zoontje 2jr, 8 mnd. Afspraken: Jorietje - 13 aug vk zkh Danif - 11 aug vk en 18 aug pretecho Scrat - 19 aug vk Chanti - 13 aug 20 weken echo Anna - 19 aug termijnecho Sallie - 13 augustus intake vk
Ach wat leuk! Fijn dat t goed gaat. Hier geen ervaring met geslachtsbepaling voor de 20 weken echo. Hier gaat dochter goed naar bed, alleen snachts soms wat onrustig (jouw zoon is wel n paar maanden ouder, dus moet mss nog komen) @danif hoe was t bij de vk?