Zwanger tweede kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Anna25, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Hier inderdaad ook dure schoenen en ze blijven super goed maar eigenlijk zodra ie nieuwe nodig heeft zijn de oude nog té goed vind ik haha
    Zal eens bij van haren gaan kijken!

Sallie kan me voorstellen dat je even moet wennen! Rustig aan proberen te doen en je moet maar denken dat de vermoeidheid voorbij gaat.. Heb er ook last van hoor! Hoeveel dagen werk je? En weten ze al dat je zwanger bent?

Zoontje wil alweer 2 dagen niet slapen Savonds.. Pff erg vermoeiend! Zo doet ie echt nooit! Merk ook dat ik weinig kan hebben.. Ben moe en m'n rug doet zeer. Hij sliep pas om half 10... Zit er aan te denken om een keer z'n middagdutje over te slaan maar volgens mij heeft ie het nog wel nodig..

Vroeg me ook al af waar dani is gebleven? Volgens mij al terug van vakantie toch aangezien ze vandaag een echo had?

Ik mag morgen voor de termijnecho!

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Anna, spannend morgen! Leuk weer even kijken :). Leuk als je er een leuke foto van plaatst morgen!

Ik werk drie dagen, maar de eerste tijd is altijd best druk. ( eigenlijk is het onderwijs altijd druk, het is nooit klaar ;). Ik heb ook last van mijn rug, ik merk dat ik best met. een holle rig sta. Zoontje tillen is ook zwaarder. Sjeempie wat zeur ik zeg! Hahaha, zo ben ik helemaal niet! Mijn directe collega's weten het, de kinderen nog niet. Ik wil niet meteen op dag één gestreste ouders omdat ze zich afvragen wie mij komt vervangen...

Vervelend van je zoontje! Ik bedenk altijd, het is een fase, echt waar. Maar af en toe word je er moedeloos van... Zoontje slaapt hier nog bijna elke middag, of ligt in ieder geval in bed. Als hij wakker blijft is hij om half 6 kapot. Soms kletst hij een uurtje, maar meestal slaapt hij wel!

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Anna: Balen zeg dat je zoontje weer zo slecht slaapt. Ik neem ook aan dat het een fase is. Mijn zoontje blijft pas sinds kort tussen de middag wakker (net voor de vakantie) en dat gaat goed. s Avonds tussen 19u en 19.30u naar bed en slaapt dan bijna altijd gelijk.. Maar mijn zoontje was dus al ruim 3 (en ging ook nog een tijdje s middags naar bed, maar sliep niet). Maar hij sliep s nachts ook altijd wel goed, alleen duurde het langer voor hij sliep s avonds, dus toen vond ik het tijd om helemaal te stoppen met naar bed doen s middags). Hopelijk voor jou gaat het snel wat beter!

@Sallie: Luister naar je lichaam :)

En idd al weer even geleden dat we Danif gehoord/gelezen hebben.. Hopelijk gaat alles goed.

Hier gaat alles prima, vandaag en morgen weer werken, maar ik merk wel dat de dagen dat ik werk me zwaarder gaan vallen. Vandaag stop ik rond 15.30u. Vorige zwangerschap was in die zin makkelijker dat je dan thuiskwam en at en dan op de bank kon gaan hangen, maar nu loopt er nog een peuter van 3 rond die na een dagje bij oma of opa en oma nog even wat aandacht van mama wil of moet douchen enz. En als hubbie dan thuis is, is dat ook nog wel te doen, die neemt de douchebeurt dan voor zijn rekening en kan ik even uitrusten en daarna samen met zoontje nog even wat qualitytime op de bank. Maar als hubbie avonddienst heeft is het toch ech wel wat pittiger, maar ja nog 6 weken dan heb ik verlof ;)
    Op mijn werk heb ik gelukkig alles al aardig overgedragen, ieder weet wat ie moet doen geloof ik, dus ik kan in principe met een gerust hart met verlof :)

4. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ja ik blijf ook maar denken: het is een fase.... Maar wel een erg vervelende en vermoeiende haha. Weet ook echt niet of ie aan t uittesten is ofzo (hoor ik vaak bij deze leeftijd) maar omdat ie echt huilt ga ik er toch naartoe. En dan word het steeds erger.. Mijn man zegt laat m even liggen dan valt ie vanzelf in slaap maar ik weet gewoon niet wat er is... Zo kennen we m ook helemaal niet, dat is het rare. Sliep altijd goed van ongeveer 19.30 tot 8.00 of langer zelfs. En t middagdutje kan ie volgens mij nog niet missen. Paar weken geleden sliep ie zelfs nog 2,5 uur, nu ongeveer 1,5 uur.
    Ben bang dat ie dan oververmoeid is.

Haha sallie je zeurt niet hoor! Ik heb hetzelfde als jou terwijl ik normaal ook niet zo ben. Zwangerschap van zoontje was zo makkelijk, wat last van m'n bekken en rug maar verder erg goed te doen! Maar nu... Kan ook niks hebben pff.. Hopelijk over een paar weken weer wat beter en de vermoeidheid minder!

Jorietje nog een paar weekjes en dan verlof heerlijk! Neem je rust zodra t kan en fijn dat je man je goed helpt!

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Anna: ik zou t toch ns proberen te negeren, kijken hoe dat uitpakt.. En als hij zijn middagslaapje nog wel echt nodig heeft, gewoon lekker naar bed doen s middags, maar misschien niet langer dan een uur of anderhalf uur.. Dat ie net even bij kan tanken, maar ook weer niet te lang slaapt, zodat ie s avonds ook weer makkelijker gaat slapen.

6. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Ik zou het ook proberen zoals Jorietje zegt. Maar lastig hoor!
    Hier afgelopen nacht dochterlief die niet wilde slapen. Pas na 3uur snachts. Ben nu gesloopt haha. En dan was het nog maar 1 nacht nog niet zo vermoeiend als voor jou dus

Sallie, proberen wel op je houding te Letten! Je moet nog eventjes dus zorg goed voor je rug 😛😜

7. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Chanti erg he! Weet je wat er was of niet? Gelukkig hier niet snachts, alleen Savonds.. Maar wonder boven wonder is ie vanavond zonder huilen meteen gaan slapen! Heerlijk haha! Even afkloppen ;)
    Maar hoop dat t nu over is!

Echo vandaag goed! De datum klopte nog precies dus gaat helemaal goed!
    Foto hoef ik er niet op te zetten denk ik.. Is eigenlijk dezelfde als een week geleden hihi alleen nu zag je heel duidelijk de beentjes en armpjes!

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Fijn Anna dat het gaan slapen vanavond goed ging! En ook fijn dat je een goede echo had :)

Kom hier steeds vaker ff spieken of Danif al wat gepost heeft...

9. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Oh fijn Anna! Nu hopen dat het zo blijft! Het is ook gewoon niet fijn om te moeten laten huilen vooral omdat je niet weet wat er is.
    Afgelopen nacht begon mila te huilen en riep steeds au au. Dus ik meteen ongerust en bij me in bed gelegd. Eerst probeerde ze nog te slapen maar al gauw ging ze keten. Boven op me zitten 'hop paard' haha
    Nu kan ik er om lachen maar vannacht vond ik het minder leuk. Vooral omdat het dus Tot 3uur duurde. Uiteindelijk toch weer in eigen bed gelegd. Ze begon meteen weer met 'au au' maar viel uiteindelijk in slaap. Geen idee of ze nou echt pijn had of niet maar wel lastig want zo ken ik haar ook niet. Hopelijk blijft het bij 1 nacht. Vooral omdat mijn man nu paar dagen weg is (vrachtwagen chauffer)

Fijn dat je echo weer goed was! Nu de gevaren zone zo goed als uit! Vind je het nu ook spannender na de bbz?

Hoop echt dat alles goed is met Danif

10. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    #150 Anna25, 21 aug 2014
    Laatst bewerkt: 21 aug 2014
    Oh lastig he chanti! Bij ons dus ook huilen huilen.. Zodra je op z'n kamer komt lacht ie en wil ie naar beneden en z'n slaapzak uit. Gisteren weer naar beneden gehaald... Daarna terug gelegd en viel na een paar min in slaap, wel huilen eerst maar hij was doodmoe ondertussen.. Weet ook echt niet wat ie heeft. Voor mijn gevoel niks want het is alleen als ie naar bed moet Savonds (overdag dus niet) wil m eigenlijk even laten huilen maar hij houdt t zo lang vol haha! En dan denk ik weer misschien is er toch iets aan de hand en ga erheen..
    Hoop dat t bij jullie niet lang duurt meid want snachts is ook echt niet leuk!

Vind het wel spannend ja! Hoe ervaar jij dat na de bbz?
    Heb ook af en toe zoiets van hoe ga ik het straks allemaal doen? Het ochtendritueel bijv haha! Vond t in t begin met eentje al lastig!

Denk dat danif ons heeft verlaten.. Hoop niet dat er iets aan de hand is in ieder geval!

Oja ik zoek zulke schoentjes ongeveer: maar dan iets goedkoper als het kan hihi! Op de site van van haren zie ik niet staan wat ik zoek.

Bekijk bijlage 413151

11. scrat

scrat Niet meer actief

Ik zag dat danif al sinds 8-8 niet meer online is geweest.
    Heb haar n berichtje gestuurd. Hoop ook dat er niks is.

12. scrat

scrat Niet meer actief

Ik heb even de afspraken die geweest zijn er af gehaald, dus jullie mogen t lijstje weer aanvullen. ;)

Zwanger:
    Jorietje - 34 jr - 26-10-2014 - zoontje 3 jr
    Danif - 33 jr - 19-11-2014- jongetje - dochter 4jr
    Scrat - 29 jr - 7-12-2014 - dochter 20 mnd
    Chanti - 24 jr - 30-12-2014 - dochter 21 mnd
    Anna25 - 28 jr - 7-3-2015 - zoontje 2 jaar
    Sallie - 26 jr - 19-3-2015 - zoontje 2jr, 8 mnd.

Afspraken:
    Jorietje - 4 sept vk zkh - 18 sept groeiecho
    Danif -
    Scrat - 9 sept vk
    Chanti -
    Anna -
    Sallie -

13. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Haha nou dan zou ik hem zeker even laten huilen en volhouden! Want nu weet hij dat je toch wel komt ook al huilt ie een kwartier.. Hij geeft echt wel een keer op. Vanavond zeggen dat hij moet gaan slapen, dat je altijd in de buurt bent, maar dat je niet meer komt kijken omdat er niks aan de hand is. En dan dus ook echt niet gaan kijken anders neemt hij een loopje met je ;) Het zijn kleine slimmeriken hoor!

14. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ja dat zeg ik steeds, neem de dag eerst met m door, zeg dat alle kindjes gaan slapen, dat papa en mama in de buurt zijn, dat ie niet bang hoeft te zijn... Wat nog meer??? :)
    Ga vanavond echt proberen om niet te gaan kijken maar hij houdt t echt een half uur vol, en hij zit in z'n bedje.. Doorzetten dus.. :D anders evt de babyfoon even uitzetten?! En na 15 min weer aan..

Hebben jullie al eens schoentjes van le coq sportif gehad? Zit te denken om deze te kopen:

Bekijk bijlage 413230

15. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Zwanger:
    Sallie - 26 jr - 19-3-2015 - zoontje 2jr, 8 mnd.

Afspraken:
    Danif -
    Scrat - 9 sept vk
    Chanti -
    Anna - 17 sept geslachtsbepaling, 25 sept zkh
    Sallie -

16. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Scrat: ik had het ook gezien inderdaad! Ik weet niet meer wanneer en voor hoelang ze op vakantie zou gaan?

Anna, leuke schoenen! Heb vorig jaar bijna dezelfde op het oog gehad, uiteindelijk wel andere gekocht. Ik wil dit jaar ook een soort bruine laarsjes met een zachte binne kant hebben voor zoontje! Hoe ging het slapen gaan?

Hier heb ik weer weekend, heerlijk. Vriend is het weekend weg met vrienden, dus ik ga heerlijk relaxt denk ik! Zal ook het lijstje even aanvullen!

17. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Zwanger:
    Sallie - 26 jr - 16-3-2015 - zoontje 2jr, 9mnd.

Afspraken:
    Danif -
    Scrat - 9 sept vk
    Chanti -
    Anna - 17 sept geslachtsbepaling, 25 sept zkh
    Sallie - 5 september combinatietest, 10 september vk.

18. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Oh wat een leuke schoentjes zie ik voorbij komen. Voor meisjes hebben ze ook allemaal Veel te leuke laarsjes.

Danif zou geloof ik al 2 weken terug moeten zijn van vakantie. Vorige week had ze ook een echo?

Anna, gelukkig bij ons maar 1 nacht. Hopelijk gaat het werken nu om hem wat langer te laten huilen!

19. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Anna: Leuke schoenen zeg! Maar geen ervaring met dat merk.. Hoe gaat het vanavond met slapen van de kleine??

@Sallie: Lekker hoor weekend! Ik heb het ook al donderdag t/m maandag is normaal gesproken mijn weekend, héérlijk :D

Ik moet de schoenen van afgelopen winter nog ns passen bij hem, maar ik denk dat ze niet meer passen, dus wij zullen ook op nieuwe uit moeten.. Het zullen ook wel weer laarsjesachtige dingen worden, maar heb me er nog niet in verdiept. Moet ik eigenlijk binnenkort wel gaan doen, want over anderhalve maand heb ik daar geen zin meer in denk ik ;)

20. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Hij is goed gaan slapen vandaag! Paar min gehuild en toen even gespeeld en gekletst en nu slaap gevallen!! Heb het laten huilen dus niet uit hoeven te proberen gelukkig!

Lekker sallie weekend! Lekker rustig aan nu je vriend weg is. Ook weleens lekker toch hihi!!

Ga de schoenen morgen bestellen denk ik!
    Zijn ook nog eens in de aanbieding nu dus dat komt goed uit!

Deel Deze Pagina