Rita joepie!!! Ik heb pas gehoord dat ik ook de 20 weken echo of in het ziekenhuis krijg, maar verder maar ik na de combi als alles nog goed is ook over naar de vk! Hoewel ik eigenlijk het ziekenhuis niet erg vond, aardige artsen...
Fijn Dirkje! Hm, ja, hier al wel wat dingen gemist, o.a. De Tongariro Alpine Tracking . Ik ben gewoon te snel moe, en mijn lichaam geeft dan ook echt aan dat ik moet stoppen. Gewoon lopen gaat prima, maar zodra je omhoog moet, niet fijn! Dan word ik kortademig etc. De volgende dag is het dan ook echt minder grappig, vermoeid lichaam en zo. Wel jammer dat we dat gemist hebben maar het is niet anders. Ik heb wel nog gesurft! Dat was cool! Wel een paar keer de plank in mijn buik gehad en onder de blauwe plekken maar voor nu durf ik dat nog wel aan, kindje was toen nog maar 1 cm en zit goed beschermd. Ik heb dan pas echo met 12 weken omdat we nu op vakantie zijn, vanaf week 8 tot week 12. Dus loop ik net de reguliere momenten mis .
Dank allemaal, heb er nu ook wel vertrouwen in Kris, lastig he die vermoeidheid,terwijl je hoofd nog alles kan en wil! Geniet nog van je vakantie verder! Doortje, goed teken dat je ook naar de vk kan! Ik kom ook terug voor de 20 wk echo. Fantastische mensen daar, echt heel goed. Het is voor mij heel erg het hoofdstuk van de fertiliteitsafdeling wat nu echt dicht kan.
Riti en dirkje: proficiat met de goede echo's! Daphne: wat vervelend dat jij je daar onzeker door voelt! misschien een geruststelling om te lezen dat meer hier weinig kwaaltjes hebben Houd vast aan de mooie echo's! thijs: en hoe reageerden ze? wat doe jij voor werk, omdat je over lln praat.. Kris: jammer dat je dat toch hebt moeten missen. Maar gelukkig geniet je volop, veel plezier nog
Kris, ben jaloers hoor, NZ! Ik ben er ook geweest, ik heb de Tongariro crossend wel gedaan, maar vond het wel zwaar, mn de devils staircase, daar ben ik toen wel bijna kapot op gegaan . Goed dat je hem niet hebt gedaan, van een afstandje zijn de vulkanen ook heel mooi . Heel veel plezier, geniet er van!
@ Mamootje, ja is ook wel zo hoor, best een geruststelling dat het misselijk zijn niet perse bij een zwangerschap hoort Mijn moeder even gebeld en ook zij had bij haar eerste kind (bij mij in dit geval dus) ook amper ergens last van, ze snapte mijn 'onzekerheid' wel. Vandaag even een wat mindere dag alleen last van een opgezette buik, wat echt niet fijn is. Altijd al last van mijn darmen hoor, wat ik ook doe, hoeveel vezels ik ook eet/vocht ik drink.. het wil niet, maar nu met de zwangerschap al helemaal niet meer. Morgen toch maar eens met de huisarts bellen want dit is ook niet echt goed.
Ik geef Zorg en Welzijn op een vmbo school aan de pubers. Collega's reageerden erg enthousiast. Ze weten dat we al een tijdje een tweede wilde en ik kon nu ook lekker rustig aan doen. De lln vertel ik het na de echo morgen
Kris geniet er nog lekker van. Daphne hopelijk heeft HA een goed middel ervoor zodat het minder wordt. Ik heb nu ook steeds opgezette buiken in de avond en dat is idd niet prettig
Spannend ikke!! Ik mag vanmiddag, onverwachts, voor een echo bij de gyn om te kijken of het een of twee eiige tweeling is... spannend!
Spannend, succes mama jadebo! Hier vanochtend de eerste controle gehad, duurde best wel lang en weer behoorlijk wat informatie gekregen! Over 3 weken een echo voor combinatietest!
Ja volgens de gewone echoscopische die zei dat eeneiige tweeling is, maar nu wil de gyn dat duidelijk hebben en ook of er wel of geen vlies tussen beide zit... Dit is van belang voor de verdere controles en beleid
Vanmorgen bij vk geweest en een mooi kloppend hartje gehoord. Alles was goed. Ik ben nu wel terug gezet naar 3 aug, dus als de lijst een keer wordt aangepast dan kan ik op 3 aug gezet worden. Ben nu dus 10 weken en 3 dagen. Helemaal blij
@ Thijs, gefeliciteerd! @ mama JaDeBo, spannend! Succes vanmiddag even je kleintjes bewonderen! & Dirkje, maar alles was wel goed toch? Heb vandaag gebeld naar de HA voor obstipatie. Mag (alweer) zakjes movicolon innemen, bleeeh! Maar vind dat de HA zich er makkelijk vanaf maakt door telkens zakjes voor te schrijven. Mocht het over een maand of 2 nog niet over zijn zonder zakjes in te nemen, eis ik een afspraak. Dit gedoe is nu al 3 kwart jaar bezig (dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd en het echt aan mijn voedinglgt volgens de HA, terwijl ik niet gezonder, vezelrijke kan eten.)
Mamajadebo wat fijn dat je zo weer n echo krijgt spannend hoor hihi!!!! Dirkje82 fijn dat de eerste controle erop zit heb je ok een echo gehad?? En mag je nu over 3 wk de combinatie test doen hoeven jullie dat niet zelf te betalen? Thijs1 wat fsuper dat alles goed was en dat je het gehoord hebt!! En 10 3 dagen schiet op he hihi bijna eerste trimester zeggen ze dan he! Daphne91 ja Indd ze hoeven je tegen woordig niet eens te zien en ze weten al wat je hebt! Hopelijk werkt het want dit is niets zo en al zolang zeg!! Hier nog steeds goed en nog steeds niet ziek zwak en misselijk dus hopelijk blijft get zo! Vrijdag mag ik weer na de gynocloog en dat is me eigenste dus zal wel horen hoe en wat. Ben blij als ik het weer gezien heb hoor!!
moedertje112, ze begon het gesprek met: we gaan zo eerst even en echo maken. Ik zei: ik vind het niet erg hoor maar die heb ik maandag al gehad! Dat wist ze even niet dus niet gedaan, 2 dagen later heeft niet zoveel zin natuurlijk De combinatietest is inderdaad over 3 weken en die moet ik zelf betalen omdat ik onder de 35 ben. Ze had het over 150 euro maar ja dat moet dan maar heb ik er wel voor over! Thijs fijn dat je het hartje gehoord hebt! Daphne wat vervelend van die obstipatie. Ik heb het ook en vandaag besproken, het antwoord was eigenlijk meer drinken, roosvicee laxo en meer bewegen (wat nu even niet gaat ivm mijn voet ) Mag ik vragen waarom je niet vezelrijker mag eten? Zijn die zakjes zo vies, moet dat door water of zo? Ik snap dat je het zat bent het duurt inderdaad wel lang!