Zwanger uitgerekend 1-aug /15 aug 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ArneLies, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Jongen/Meisje

1. Jongen

2. Meisje

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. moedertje112

moedertje112 Actief lid

29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Weet ok niet xo goed hoe dat moet whaa is wat! Mijn naam is corina van den heuvel en dan zie je een foto staan met 3 jongens erop! Uit schijndel bedankt alvast nikkie

Ikke142 wat fijn dat je een goede echo hebt gehad en het hartje klopt! En snap dat je wat geschrokken bent maar misschien iets latere ei sprong.

Oke nikkie wat fijn dat dan alleen de meiden het zien ik heb het namelijk nog niet bekend genaakt wacht ik voorlopig nog ff mee al wordt get steeds moeilijker!!

2. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Moedertje ik heb je uitgenodigd. Voordeel van geheime groep is indrdaad dat niemand m ziet.

Weet zeker dat ik geen later ei of bevruchting heb gehad, maar is dus gewoon klein beebje. Ik ben ook niet zo groot, dus zal wel goed komen

3. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    #683 Daphne91, 9 jan 2014
    Laatst bewerkt: 9 jan 2014
    En ook hier gaat gewoon alles goed! Weer een dagje opgeschoven, zit nu op 9+6 week, dus nu op 8-8 uitgerekend. We hebben het hartje ook gehoord hihi. Verder wel extra controle, ivm longembolie. Moet dinsdag naar de internist om duidelijk te krijgen of ik dus bloedverdunners moet gaan gebruiken.

16 jan belafspraak met de gyn om te kijken of hij het verstandig vind om prenatale screening te doen (mijn moeder heeft een kindje met trisomie 18 gehad)

30 januari afspraak gyn (4e echo)

Vanaf nu doe ik trouwens ook met MvM mee. intake ging goed en ook een leuke omslagdoek gekregen

@ Moedertje, had je toegevoegd op facebook maar zag later het berichtje van Ikke pas, sorry! (wou je ff toevoegen in de groep)

4. moedertje112

moedertje112 Actief lid

29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Oke ik zit erbij ga zo ff lezen als hier alles rustig is hihi!! Bedankt Daphne en ik het je geaccepteerd

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik zit niet of Facebook ;(, wil ook liever dit blijven volgn. Dus ik hoop dat het hier ook gezellig druk blijft...
    Ikke, gefeliciteerd, het is denk ik goed dat je een kloppend hartje hebt! Wat is de prognose van de vk? Kan ik gewoon helemaal goed zijn dat het zoveel kleiner is dan je denkt? Ik hoop het hoor!

6. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Doortje, komt vast goed :) sowieso zit niet iedereen op fb en degene die er wel op zitten, daarvan praten sommigen ook nog hier mee :) vind zelf hier fijner, gaat niet allemaal door elkaar heen haha

7. moedertje112

moedertje112 Actief lid

29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Indd doortje hier blijft ok hopelijk gezellig druk!! Ik heb morgen n afspraak met gynocloog en als goed is n echo dus erg spannend! Wanneer mogen jullie weer

8. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Leek niet alsof de gyn zich zorgen maakte, kon vanalles zijn zei hij. Kon zelfs nog met de korte cyclus te maken hebben. Dys zal wel goedkomen.
    Morgen komt MvM voor de intake. Dus daarna in potjes plassen...hihi
    Blijf ook zowel hier als op fb kletsen hoor Doortje. Komt goed. X

9. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer dus beide bij te houden :) maar is niet altijd makkelijk haha. Ik moet mn banner zo nog aanpassen dus naar uitgerekend op 02-08. Doortje, wanneer ben jij ook alweer uitgerekend? Ook eind juli/begin aug toch? Mss wordt die van mij ook wel in juli geboren, wie weet :D

@ikke142: is in het begin echt wennen, dat plassen in zon maatbeker :p hihi maar is snel gwn. Doe t zelf alleen als ik thuis ben.

@ doortje en thijs1: hieronder de foto van mijn echo gisteren

10. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Wat mooi Nikie, zijn dat ook de handjes die ik zie? Schattig! Ik ben ook de tweede uitgerekend inderdaad! Ik heb dinsdag weer een echo, ben best een beetje zenuwachtig. Pas als die goed is ben ik echt geruster denk ik dan ben ik meer dan 11 weken, dan de combi test nog...
    Ik merk nog niks aan mijn omvang van mijn buik eigenlijk, jullie?
    Ik werd vannacht weer badend in het zweet wakker, at heb ik soms, heel irritant, hebben jullie dat ook? Ik hoop dathet niet slecht is aangezien een heet bad en sauna wordt afgeraden...

11. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Doortje, denk dat het wel meevalt :) ik word ook regelmatig bezweet wakker door een of andere nachtmerie, kan je nou eenmaal niks aan doen. Ben naar de sauna geweest toen ik nog niet wist dat ik zwanger was (was blijkbaar toen al verder dan 4 weken..) snachts zweten kun je niks aan doen. Heb al een dunne deken en denk dat als je fanatiek gaat sporten je temp ook iets op zal lopen en je gaat zweten. Mijn kleintje doet het ook goed ondanks het sauna incident ;)

Hier ook nog niks te zien. Gyn zei gisteren tegen mij dat als je wel wat zag, dat je darmen zijn omdat je baarmoeder pas na 12 of 13 weken oid langzaam boven je schaambot uit komt, so dont worry :)

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Nikie, wat een mooie echo!

Ikke, als de gyn zich geen zorgen maakte zit het vast wel goed.

Door alle echo's schuif ik ook steeds een beetje met de einddatum. De termijnbepaling gaf 2 augustus aan.
    Dus daar houden we het bij nu.

13. Kirin

Kirin Actief lid

3 dec 2009
    275
    0
    0
    Noord Babant
    Ik probeer ook zowel facebook als dit bij te houden.

Ik heb om 10.15 weer een afspraak bij de gyn. Hoop op een goede echo. Vind het toch wel weer heel spannend. Ook omdat ik vandaag alleen ga met onze zoon van 2,5. Mijn man kan vandaag niet mee ivb zijn werk in het onderwijs.

Helaas laatste dagen toch weer wat bloedverlies gehad. Dat zorgt ervoor dat het spannend blijft. Maar de zwangerschaps-klachten zijn wel volop aanwezig.

Veel misselijk, moe, geen trek in warm eten, maagzuur. Dus hoop straks op goed nieuws.

14. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    wat leuk gezellig op 2 augustus ;)! Kirin, hoe was je echo? ik kan me voorstellen dat het spannend blijft. zonder bloedverlies vind ik het al spannend!

15. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    wat een mooie en duidelijke echo Nikki!

16. moedertje112

moedertje112 Actief lid

29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Nikkie wat n mooie echo zeg! Fijn dat alles goed was weer!!

En doort81 een heet bad niet goed?? Heb ik nog nooit geweten joh! Ga altijd in een heet bad dus zal dan tocht is minder gaan doen

17. moedertje112

moedertje112 Actief lid

29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Hoe was het kirin??

Hier was vanmorgen alles goed zit precies zoals het moet zijn 10 weken vandaag! Mag over 2 wk weer terug boor uit gebreide 12 wk echo omdat wij geen nekplooi meting laten doen. Weer helemaal blij wilde echo erbij zetten maar weet niet hoe dat moet hihi

18. Kirin

Kirin Actief lid

3 dec 2009
    275
    0
    0
    Noord Babant
    Nou hier weer helemaal doorgelicht.

Echo was goed. Vandaag op 10 weken precies gezet. Heb weer een mooi kloppend hartje gezien en gehoord. Verder wilde deze gyn het toch nog even hebben over de vroeggeboorte van Jens. Hoewel mijn verloskundige van mening is dat de kans niet extreem groot is dat de baby weer eerder komt, hebben de gynaecologen in het mmc daar een andere mening over. ;) Sowieso sta ik nu extra onder controle. Ze willen me om de 3 weken zien??? Verder had de gyn het erover dat ik van week 16 t/m week 25/26 volgens mij? extra progesteron dagelijks vaginaal moet gaan gebruiken? Dat zou de kans op een vroeggeboorte laten afnemen. Vroeger kreeg je injecties. Maar daarvan is niet bewezen dat die goed genoeg effect hadden vandaar nu dus vaginaal.

Ook willen ze met 16 weken een test doen op een bepaalde bacterie, die ook de kans op een vroeggeboorte zou kunnen veroorzaken. Als je die bacterie hebt, dan krijg je antibiotica. Verder gaan ze vanaf een bepaald moment ook nog de baarmoederhals lengte in de gaten houden. Omdat als die tekort wordt dat ook weer een indicatie voor een vroeggeboorte kan zijn.

Verder wilde ze me eigenlijk naar de groepsvoorlichting over de combinatietest hebben. Dat is verplicht. Want, wist ik wel wat een slechte uitslag zou kunnen betekenen? En dat er dan vervolg onderzoeken gedaan worden. En wat dan als de uitslag slecht was. Na duidelijk mijn mening daarover gegeven te hebben. (we hebben het bij onze zoon ook gedaan, ja ik weet dat je dan eventueel een vruchtwaterpunctie krijgt, weet ook dat je dan een nare uitslag van down of trisomie 18/13 kan krijgen. En ja als de uitslag echt slecht is, vinden we dat wel heel moeilijk. Maar dan laten we dit kind waarschijnlijk niet komen) had ze zoiets van. Oke, je bent goed genoeg op de hoogte. Laat de voorlichting maar zitten. :D

Dus heb nu een hele afspraken kaart vol. combinatietest, 20 weken echo al gepland enz. Dus........... Het is wat weer zwanger zijn. :)

Heb wel het idee dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Maar tjee, gaan ze niet een beetje te ver in al hun onderzoeken? Of komt dit omdat ze hier nogal bekend staan om een hele grote neonatologie en groot vrouw moeder en kind centrum?

19. Thijs1

Thijs1 Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    Docent
    Zwolle
    Wat een mooie echo. Van mij was een stuk onduidelijker

20. Thijs1

Thijs1 Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    Docent
    Zwolle
    Fijn dat jullie echo's goed waren. Altijd weer een mooie bevestiging. Kirin idd er zijn idd heel veel testen. Je moet gewoon doen wat je zelf wil idd.

Bij mij wordt het spugen weer heel veel erger.. 2x per dag hele maaginhoud eruit.. Echt niet fijn.. Hopelijk duurt het niet lang meer en kan ik gewoon weer dingen doen ipv alleen maar op bank liggen...Voel me zo nutteloos..

Fijne avond allemaal

Deel Deze Pagina