He lieve meiden hoe is het hier, heb een tijd niet meer meegelezen aangezien wij de groep hebben op FB. Hier gaat alles na omstandigheden super!!! Zijn er nog meiden die in de groep gezet willen worden op FB pb me ff groetjes lies
@doortje: ja dat zijn idd de handjes (net onder het hoofdje). Heb ook een filmpje ervan en dan je hem/haar zwaaien echt gaaf! Mijn echo is ook zo duidelijk omdat ik nog een inwendige echo heb gehad. Het kon uitwendig wel al maar die was wat onduidelijk dus voor een betere meting toch inwendig gehad. Toch wel blij ermee omdat ik nu gwn een mooiere echo mee heb gekregen. Spannend voor jou morgen de echo!! Laat je even weten hoe het was ?? Mag ik vragen wrm jij wel hebt gekozen voor een combi-test? Ik doe het namelijk niet, vind het wel prijzig en ik heb er voor mezelf niet extra redenen voor om hem te doen. Dus wacht gwn af tot de 20 weken echo. Moet zeggen dat ik trouwen wel al een buikje krijg. Is wel meer van mijn darmen maar je ziet wel al iets. Super trots natuurlijk @riti: dank je meid. Hej gezellig ik en doortje zijn ook uitgerekend op 2 augustus . @thijs1: had jij een in of uitwendige echo gehad? Kan ook het verschil zijn he. Mijn VK wilde het nog inwendig doen met dit dus als resultaat Wat vervelend voor je dat je zo ziek bent, bah! Je kunt dan idd ook echt niks Moet je wel werken of werk je niet? @kirin: ja het mmc is speciaal gericht op moeder en kind he, stond laatst ook iets van in een blad wat ik van de vk kreeg. mmc staat ind e top 10 van beste ziekenhuizen van heel NL op dat gebied. Ik denk dat ze gewoon het zekere voor het onzekere willen nemen. Neem aan dat ze wel weten wat ze doen. Ik heb ook ergens gelezen dat ze een nieuwe methode hebben uitgevonden zodat je geen vruchtwaterpunctie meer hoeft he Ben alleen vergeten waar ik het gelezen heb. Ben wel blij voor je dat alles goed zit Ik ken ook een vrouw bij ons op het werk werkt en die had een hele moeilijke zwangerschap van haar eerste dochtertje. 9 weken te vroeg geboren ook. Nu is ze weer zwanger en staat helemaal onder controle. Maar.....ze is gewoon al 37 weken en nog geen teken van een bevalling! Ik weet niet hoe het zat met jou eerste zwangerschap maar bij haar is het helemaal goed gekomen. @ seit en moedertje112: dank jullie wel! Hoe gaat t met jullie meiden??? Met mij gaat t prima. Op het moe zijn na...wordt er letterlijk moe van pffff.... Ik heb over 4 weken een pretecho. Ben dan precies 16 weken. Ik wil het kindje gwn heel graag zien en vind t te lang duren voor de 20 weken echo. En daarnaast ook heeeel nieuwschierig van wat t wordt hopelijk ligt de kleine er dan goed voor.
Vanmiddag de echo... Toch weer zenuwachtig hoor! lies, leuk om even van je te horen, ik had natuurlijk al ergens gelezen datje zwanger bent van een tweeling! Fijn dat het goed gaat. Weet je al meer over vruchtzakjes en placenta etc? Het blijft spannend geloof ik hè! Nikki, ik krijg de combinatietest vergoed. Als je ICSI doet heb je een heel kleine verhoogde kans op afwijkingen, daarom krijgen we hem ook in het ziekenhuis. Maar ik denk dat we hem ook als we hem niet vergoed kregen wel gedaan zouden hebben, gewoon voor de zekerheid... Volgens mij ben jij nog weer een stukje jonger dan ik, dus snap ik dat jj het niet doet! De 20 weken echo krijg ik ook heel uitgebreid in het ziekenhuis. Wat leuk dat jij met 16 weken al gaat! Ik hoop voor je dat je het dan al kunt zien wat het wordt! Dat is over minder dan 5 weken . Nog steeds lang hoor vind ik haha.
@doortje ik lees niet veel meer mee hier en probeer af en toe eens jullie verhalen hier te lezen. Ik ben inderdaad zwanger van een tweeling ze noemen het ook wel monochoriaal - monoamniotisch tweeling. Er is nog geen extra vlies te bekennen en heb gelezen dat ze dit nog tot de 16de week kunnen vinden dus wie weet is er nog hoop. Momenteel gaat het wel lekker met me ondanks dat ik erg last heb van de hormonen en dat nog eens maal 2. Morgen mag ik gelukkig weer even extra spieken naar me frummels kan niet wachten. Tot nu toe gaat alles goed met ze, ze groeien als kool.
@ Doortje, spannend! Benieuwd hoe de echo gegaan is Vandaag bij de internist geweest. Die heeft bepaald dat ik de gehele zwangerschap + 6 weken na de bevalling dagelijks fragmin moet spuiten (bloedverdunners). De kans dat ik zonder bloedverdunners weer een vorm van trombose krijg is 5 tot 10%. Met bloedverdunners word dat geminimaliseerd tot 1 a 2%. Volgende week moet ik bloed laten prikken en de week daarop de uitslag, omdat een zwangerschap in mijn geval een verhoogd risico op stolsels geeft. Ook is er een hartruis gehoord bij mij door de internist. Dit hoeft niks te betekenen en word verder ook niks mee gedaan maar al wel 2 keer vastgesteld door verschillende artsen vandaag. En nu lekker rustig aan doen, ben moe!
Ik had een uitwendige echo, dus dat zou misschien idd het verschil kunnen zijn. Gisteren en vandaag thuis van werk. moet enorm veel spugen, dus trok het echt niet.. Hopelijk knapt het snel op, want het zou toch wel fijn zijn als ik een keer kan genieten.
Ladies, mijn echo was goed!!! Ik ben blij, nu de combinatietest nog! Daphne, wat balen, maar wel goed dat je nu minder kans erop hebt en goed gevolgd wordt!
Dag damens wat fijn dat alles goed gaat hier doortje wat fijn dat de echo goed was!! Wanneer je je de combinatie test?? Nou Thijs1 Indd zou fijn zijn als je je snel beter voelt want zo is niets he!!
Ow dat wist ik niet dat je dan een verhoogde kans hebt met ICSI. Ik weet niet hoe oud jij bent maar ik ben 28, in aug. wordt ik 29. Als we hem vergoedt zouden krijgen zou ik dat wel doen denk ik maar zie nu niet de echte must zeg maar. Ik kijk gwn tijdens de 20 weken echo of alles goed is. Maar idd die pretecho duurt nog wel een tijdje...4,5 week pfff. Dat is echt wel te lang!!! haha. Hoop dat hij of zij er dan goed voor ligt. Wil jij het ook weten wat het wordt??
Ja dat denk ik wel. Ze deed eerst bij mij ook uitwendig en die foto heb ik ook meegekregen maar dat is een duidelijk verschil met die inwendige. Ik hoop voor je dat je ook snel opknapt want zo ziek zijn is echt geen pretje hou je wel iets binnen?
Nikie: waar ga jij de pretecho laten maken? In ehv/vhv is er weinig wat ik op internet kan vinden. Bij mijn eerste zwangerschap ging ik naar Oss, maar dat vind ik nu te ver vanaf ehv... Ik ga denk ik naar Lommel En ik vroeg me af, jij vertelde een tijdje geleden dat jij van jouw vader(?) een weekje naar turkije zou krijgen als dat allemaal rond kon komen, is dat gelukt? Daphne: wel spannend allemaal, toch ook wel een complexer zwangerschap. Maar fijn dat ze het zo in de gaten houden 12 weken echo, wij doen hem wel. Zijn ook beide nog erg jong, maar bij de eerste wel vergoed gekregen en toen ook laten doen. Nu wordt hij niet vergoed maar wil vooral man hem graag laten doen.
Haha ja idd! thanks Had mn banner aangepast vanwege de voorlopig uitgerekende datum. Seit -27 jaar- 2e kindje- uitgerekende datum 12-08-2014
Moedertje ik heb maandag as mijn nekplooimeting, zooo spannend! Ik ben gisteren voor het eerst bij de vk geweest, we hebben ook het hartje gehoord! Ik heb steeds zo'n vervelend duwend gevoel op mijn bekken en baarmoedermond. Ze zei dat dit gewoon kan komen door de groei van mijn baarmoeder, maar ik word er gek van! Net alsof alles naar buiten wordt geduwd... Herkennen jullie dit? Volgens mij hoor je dit normaal pas met 38 weken te voelen
Spannend doortje! Wat fijn dat je het hartje al gehoord hebt zeg altijd fijn he!! Nee moet zeggen dat ik deze zwangerschap nergens last van heb gelukkig!! En ok niet van me baarmoeder! Voel jij je verder wel goed??
Mamootje, ik ga naar Westerhoven. Kost daar 40,- en dan krijg je ook enkele foto's. En als we het geslacht niet kunnen zien mogen we zelfs gratis terugkomen. Zat eerst ook over Lommel na te denken maar Westerhoven is toch dichterbij. Dus ja beetje onzin om dan daar verder voor te gaan rijden. In Son zit er trouwens ook een. Snap ook niet dat er geen in Ehv of Veldh zit, echt raar hahah, genoeg zwangeren daar hoor Wil je anders de website hebben van die in Westerhoven??
@ Mamootje, ja wel spannend, maar ik ervaar het niet echt als complex. Gisteren telefonisch de gyn gesproken omdat mijn moeder een kindje heeft gekregen met trisomie 18. Daarvoor zijn geen verhoogde risico's voor mij gelukkig. Wel word ik naar een universitair ziekenhuis doorverwezen voor de 20 weken echo, omdat hun net wat uitgebreider kunnen onderzoeken. Ik snap ergens wel dat jullie het wel willen weten (nekplooimeting) Het is toch een stukje zekerheid. @ Doortje, dat is ook spannend zeg, maandag al! Krijg je de uitslag van de test snel of weet je dat zelf ook niet? Wat betreft het duwend gevoel, daar heb ik geen last van. Een vrij voorspoedige zwangerschap op deze manier. Maar wel vervelend voor jou, hopen dat je het niet je hele zwangerschap hebt.