Welkom nieuwe meiden! Ik heb ook even niet van me laten horen...druk! Met mij gaat het goed, ik krijg nu wel een beetje een buikje, maar de vk zegt dat mijn baarmoeder heel breed ligt, dus zal ik wel breed gaan dragen ;( vind ik wel jammer, want dat vind ik minder mooi, maar misschien is het wel beter voor mijn rug.... Thijs, ik voel nog niks. Ik heb laatst het hartje geluisterd, veel sterker nu dan de eerste keer en ze zei dat hij schopte... Niks van gevoeld dus! Ik verwacht dat ik pas rond de 20 weken wat ga voelen, dat is normaal voor je eerste, dus daar stel ik me maar op in! Ik word wel steeds nieuwsgieriger of het een jongen of een meisje is. Kris, ik krijg ook een Guo, wel fijn hoor als ze iets zien zit je meteen goed en hoef je niet een week te wachten voordat je uitsluitsel krijgt...
20 wk echo, ik kijk er wel erg naar uit en zie er tegen op, in ieder geval een hele mijlpaal als die achter de rug en goed is Ik krijg al wel een buikje, niet van de baby, die ligt nog bij mijn schaambot, maar van mijn baarmoeder, die is kingsize hahaha. Die wist nog hoe het moest of zo en is maar vast vooruit gaan groeien. Placenta ligt aan de voorkant dus voelen zal ook laat zijn, wel een beetje jammer want dat is zo knus, echt een binnenpretje .
Hoi damens ik ben er ok weer! Ff geleden ook gister een echo gehad en alles zag er goed uit ben gezet na 6 aug!! Fijn dat hier ok alles goed is!! Doe straks ff reageren
@ aan alle nieuwe meiden : Welkom en gefeliciteerd met de zwangerschap! @Daphne: ik weet hoe het is om in de avond te moeten werken en dan weer te switchen naar een andere dienst. Heb niet in de zorg gewerkt maar wel in de horeca en toerisme (hotel en reisleidster) en weet hoe zwaar dat kan zijn. Kom je dan wel toe aan je rust? @riti: Ik vind de 20wkn echo ook spannend. Ja je weet nooit he en het is toch een medische check. Ik krijg a.s. zaterdag een pretecho en die vrouw die dat doet bij mij doet normaal gesproken ook medische echo's voor een ziekenhuis dus mocht ze iets afwijkends toevallig zien zal ze dat wel zeggen tegen mij. Maar we gaan er vanuit dat t allemaal goed zit toch @moedertje112: wat fijn nieuws!! Welke echo was dit voor jou?? @doortje: Ik voel ook nog niks van dat geschop van die kleine. Je hoort het idd heel goed als ze naar het hartje luisteren maar ik zelf voelde het niet. Wel jammer, maar goed we moeten nog even geduld hebben Ga jij trouwens een geslachtsbepaling doen? Ja en met mij....druk met werken...nog steeds erg moe maar verder lichamelijk wel ok. Aankomend weekend ga ik voor 6 dagen naar mijn schatje (in Turkije) om even lekker bij elkaar te zien en bij te praten zaterdag de geslachtsbepaling en dan kan ik hem zondag mooi persoonlijk verrassen met wat wij gaan krijgen! Maar eerst woensdag nog naar hartje luisteren <3
Ja, wij willen wel het geslacht weten en ik ga kijken of het nog lukt voor de 20 weken echo en anders dus met de 20 weken echo... Wat fijn Nickie dat je naar je mannetje gaat! Lekker vooruitzicht lijkt me dat . De mijne gaat juist een weekje weg, maar vergeleken bij jouw situatie heb ik geen klagen natuurlijk! Ik heb nu al last van bekkenpijn! Ik baal echt mega! Die drukkende pijn die ik voelde had hier waarschijnlijk ook al mee te maken. Vandaag maar even bellen met mijn mensendieck therapeut om snel een afspraak te plannen. Bah! Weten jullie of het ook tijdelijk kan zijn en dat het straks dan weer beter gaat of gaat het dan vanaf nu bergafwaarts? Ik weet niet of het echt instabiliteit is of alleen pijn, in ieder geal pijn. Het zit links onderin mijn stuitje, bil en schaambeen en straalt soms door naar mijn knie en been...
Doortje, kan tijdelijk zijn! Hoeft helaas niet. Maar inderdaad gelijk een bekkentherapeut oid inschakelen. Heeft mij enorm geholpen en ben nu pijnvrij 8al was het bij mij dus ook echt de hormoonpiek rond 9 wk). Oefeningen en bij alles wat je doet je houding en beweging in de gaten houden kan echt heel veel schelen. Hoop heel erg dat je er snel van af bent, want naast dat het pijnlijk is kost het zo veel energie! Nikie, Oh leuk een pretecho! Ik geloof zelfs dat een echoscopist het moet melden als er iets significants te zien is, maar we gaan er van uit dat dat niet het geval zal zijn. Hier ons vooral flink aan het verdiepen in de logistieke onderneming van vervoer met baby . Wij fietsen erg veel, en ver, oa naar school van de kleuterdochter dus dat is best een kluifje. Ik heb ook geen rijbewijs, dus dat beperkt al. Een bakfiets of een fietskar gaat het worden denk ik, daar kan de mc (of babyschaal) gewoon in. Al wel een hele mooie draagdoek gekocht (niet voor op de fiets hoor) en een ergonomische drager gaat er ook nog komen.
Ik zag net even onze bangers onder elkaar, zo grappig! Alledrie 15 weken en 2 dagen . Ik heb voor donderdag een afspraak bij mensendieck! Ik hoop ook dat het bij mij zo gaat als bij jou RiTi... Ik ben er wel een beetje van geschrokken hoor! Ik ga maar goed proberen mijn lichaam in acht te nemen, maar dat is niet mijn sterkste punt.... Wel een goede leerschool. Oja logistiek, lastig wij moeten en nieuwe auto, ook niet te doen, wat een keuze! Ik denk dat een bakfiets in jullie geval inderdaad een goed idee is!
Goed om te horen dat het bij iedereen goed gaat. Ik heb heel veel harde buiken en dan lijk ik echt wel 20 weken zwanger... Is niet zo fijn, want mensen roepen dan tje wat dik al.. En ik ben altijd al met mijn gewicht aan het worstelen dus dat vind ik niet zo leuk. Maar goed hopelijk wordt het niet erger Bij mijn zoontje voelde ik ook bijna niets omdat de placenta ervoor lag. En plopjes kunnen misschien ook wel andere dingen zijn hoor, maar voelt wel een beetje als het kleintje. Na een paar dagen mij super fijn te hebben gevoelt ben ik nu weer enorm beroerd. Gisteren al om 20.00 op bed.. En ik dacht dat ik er nu echt bijna overheen was Morgenavond het hartje weer horen. Ben benieuwd
Gvd net hele verhalen getypt moet ik opnieuw inloggen en dat ging fout! boem alles weg....kan ik weer overnieuw beginnen tssss :x @riti: wel een goede optie zo'n bakfiets. Zeker ook om een mc in te zetten Heeft je man/vriend wel een auto of rijbewijs? Hier ook alles op de fiets. Heb wel een rijbewijs maar geen auto. Soms mag ik hem wel eens lenen van mijn mama maar dat is eig alleen in t weekend. Doordeweeks fiets ik elke dag (1,5uur) naar mijn werk. Op zich ook niet verkeerd maar soms met t rotweer niet al te fijn Ja ik heb super veel zenuwen voor zaterdag, net of ik weet ik wat gaat gebeuren maar vind t heel erg spannend zeker omdat ik een dag later mijn vriend kan vertellen wat we gaan krijgen. @doortje: Grappig he, ik zie t nu ook dat jij t zegt. Alle 3 op 2 aug uitgerekend! Hier nog geen 'ervaring' met bekkenpijn dus kan er niet echt een antwoord op geven. Maar ik zou idd zeker langs een therapeut gaan, zodat ze mss de pijn kan verlichten en je tips kan geven. En of t minder wordt?? No idea...ik denk dat sommige pijntjes komen en gaan (of blijven) en dat je daar niet veel op hebt te zeggen. Ik zelf loop al 3 weken bij de fysio met rugpijn en bilspierpijn. Met wat oefeningen nu de juiste houding zou t moeten gaan al blijft t wel een zwakke plek dus ja weggaan zal t niet helemaal ben ik bang. @thijs: wat rot dat je je zo voelt bij mij gaat t soms ook wat up en down. Heb voornamelijk veel hoofdpijn, veel moe zijn en sochtends nog wel eens misselijk. Ik hoop dat t voor jou ook snel beter gaat hoor. Veel plezier met t luisteren morgen
He Thijs, dat is niet leuk. De opmerkingen over je buik ook niet trouwens, en als je je dan niet lekker voelt is het helemaal zo pittig al. Hopelijk voel je je snel beter! Doortje, nieuwe auto, ook een lastige keuze! Nikie, ook een fietser, leuk We hebben zelfs een (oude) auto, en mijn man kan rijden dus dat scheelt. Ik ben bezig met rijlessen maar ik blijk geen groot talent *kuch* . Ik hoop een beetje op wat meevallers en dan gaan we voor een elektrisch ondersteunde tweewieler. School zit 9 km verderop, en als je dan terug naar huis zou moeten dan zijn dat flinke afstanden. De manduca (drager) kwam vandaag binnen, leuk! Jammer dat hij nog zo lang in de doos gaat blijven
@ Thijs, wat vervelend zeg.. kan me voorstellen dat je daar nu niet echt op zit te wachten allemaal. Hopelijk gaan je harde buiken snel over. @ Nikie, het valt gelukkig mee.. ik had het erger verwacht maar ben ook pas sinds kort weer begonnen met avonddiensten dus benieuwd hoelang ik het vol houd. @ Doortje, bleh, wij moeten ook een nieuwe auto, wat een zoektocht. Vriendlief en ik worden het niet echt eens over wat voor auto, hihi @ RiTi, succes met de rijlessen. Ach, ik was ook geen groot talent uiteindelijk gehaald. Toch knap dat je alles zo op de fiets doet als je man er dan niet is, met je kindje! Hier voel ik me bagger. Niet vanwege de zwangerschap, laatste keer dat ik over moest geven was zondagochtend toen VL terugkwam van nachtdienst en ik wat slokken water nam. Sindsdien niet meer misselijk. Nee, nu is het vanwege een hardnekkige verkoudheid. Alles zit vast/dicht en is warm, bleh. VL heeft me aangestoken, helaas.
@Daphne: hoop dat je je snel beter voelt. Hier gaat t verkouden zijn op en af...en die misselijkheid is alleen als ik te snel op sta...dus of te wel moet de wekker een 15 min eerder zetten en dat is echt een ramp voor mij! Ben echt geen ochtendmens en al kan ik 5 min langer liggen dan doe ik dat maar als je zwanger hoef je toch niet meer verplicht nachtdiensten te draaien?? @riti: ik fiets elke dag 9,5 km naar mijn werk heen en ook 9,5 km weer terug. Ook met dit weer dus dat gaat dan niet zo van harte maar goed, heb geen andere keus momenteel. Ben al lang blij dat ik werk heb Het zijn idd lange afstanden en het lijkt me met een kind helemaal moeilijker. Al zijn we zo wel sportief bezig. Ik heb mijn rijbewijs ook niet meteen gehaald toen ik 18 was. Maar het is wel ideaal om hem te hebben. Hoop dat je hem snel in je pocket krijgt Ik ga morgen naar t hartje luisteren!!! Ik zet manlief op de speaker zodat hij ook kan meegenieten. Super veel zin in..en dan nog maar 3 dagen tot de geslachtsbepaling...en een dag later een weekje naar mijn mannetje toe. heerlijke vooruitzichten nu <3
@ Nikie, geen idee ik draai geen nachtdiensten hoor, niet meer iig. Hou dat nu niet vol. Mijn vriend moet eens in de 2 weken op zaterdag nachtdienst draaien. Gisteren mijn vriend het hartje laten luisteren via de Angelsound. Hij vond het wel mooi, maar vond het jammer dat ie niet meer hoorde. Tja.. voor brabbelen moet ie toch echt nog wachten tot augustus haha
Haha mannen denken ze dat de baby zou zeggen: hoi papa leuk dat je naar me luistert hihi....zou ook iets voor mijn vriend kunnen zijn
Nikie, ik ben zooo nieuwsgierig! Hoe was de pretecho? Is het een j of m? Veel plezier in Turkije, lekker genieten met je man!
Ik ben ook benieuwd naar de laatste echoberichten. Ik heb afgelopen dinsdag het hartje mogen horen. Erg fijn. 19 mrt 20 weken echo. En dan weten we hopelijk wat het gaat worden.
Nikie is al naar Turkije! Ze heeft het al wel op FB gezet maar ik laat de verassing hier over aan haar, haar nieuws om te delen . Leuk die pretecho Frederike, wil je dan ook weten wat het wordt? Hier nog even wachten, pas 7 maart. Gelukkig wel woensdag weer controle VK. Niks aan zo lang geen bevestiging dat het er nog zit en alles goed gaat.