Zwanger uitgerekend 1-aug /15 aug 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ArneLies, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Jongen/Meisje

1. Jongen

2. Meisje

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    On Daphne, wat fijn eigenlijk dat je al zo lang geen bloedverlies hebt gehad! Ook fijn dat je je kleintje weer even hebt kunnen zien, jammer dat hij / zij niet wilde laten zien wat hij/zij tussen de beentje heeft ;). Geduld...

2. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    @thijs1: Dank je wel! Ben zelf stiekem ook super trots :D

@doortje: ja de 2D echofoto's die ik allemaal heb waren ook zo duidelijk. En ze zei ook: 3D is t mooiste vanaf 24 weken maar ze wilde me een blik gunnen dus vond dat al heel lief. En toen stook ie net zn duimpje op van hee het is ok hier haha. Ik heb geen last van harde buiken maar merk wel als ik teveel heb gedaan op een dag. Dan wordt ik moe in mn buik (gevoel kan ik moeilijk uitleggen). Ook als ik nies of te snel op sta krijg ik wat steken, mn banden denk ik dan. Maar als jij je niet fijn voelt bij die harde buiken moet je gwn de vk bellen hoor. Dat vinden ze echt niet erg en dan ben jij waarschijnlijk weer gerustgesteld. En dat is beter dan gestressed zijn ;)

3. Thijs1

Thijs1 Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    Docent
    Zwolle
    Ja Doortje ik heb ook harde buiken gehad hoor. Nu wel wat minder. Is een teken dat je echt rustig aan moet doen en je rust pakken. Het kan nu nog niet veel kwaad, maar je moet wel oppassen dat het niet heel vaak gaat gebeuren zeker niet verderop in de zwangerschap

4. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Frederike, dat zal het zijn, we keken er al zo gek tegenaan ;)

@ Doortje, oef, balen zeg! Heb je je vk al gebeld? Hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat!

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hey Thijs, goed om te lezen dat je het herkent! Het gaat gelukkig al wat beter. Ik heb mijn urine laten controleren en had een heel lichte blaasontsteking, maar de vk denkt dat dit wel van invloed kan zijn geweest. Ook het gerommel van mijn darmen kan triggeren. Ik heb me vandaag wel ziek gemeld, even beetje bijkomen inderdaad.
    Ik heb soms het idee dat ik de kleine al voel, maar het voelt niet als een vlindertje, maar echt als duwtjes en porretjes zeg maar, dus ik vraag me af of dat wel al kan (het is echt best met veel kracht), maar ik denk ook niet dat het mijn darmen zijn. Het is echt onder mijn navel en dan por por ;). Nouja ik ga vanzelf wel ervaren of het het wel of niet is...
    Ik heb zaterdag de geslachtsbepaling, spannend! Ik zet nog steeds in op jongen! (Waarom? Geen idee ;))

6. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Daphne ik heb trouwens de Guo ook op 13 maart! In welk ziekenhuis heb jij 'm? Ik in het Vu.

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Lekker rustig aan doen Doortje! Ik weet niet hoe een harde buik voelt eigenlijk... Geen idee.

Hier gaat het ook wat minder. Ik slaap de laatste weken niet best als vriendlief van huis is. Vannacht sliep ik gewoon pas tegen drie uur, ik voel me gewoon niet meer lekker alleen thuis. Wakker bij elk geluidje, echt k*t :(. Zou dat nu ook nog een zwangerschapskwaaltje zijn?

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Kris, wat vervelend! Ik slaap vaak wel snel gelukkig, maar ben veel wakker;plassen, bekkenpijn, verstopte neus, harde buik, plassen etc haha ;) ik merk dat ik helaas nog steeds niet de roze wolk zit, vind ik echt jammer, maarja misschien dat het nog gaat komen en hopelijk heb ik het dan wel als de baby er is ;). Ben nu zelfs al best wel eens een beetje down door alle lichamelijke klachten en toch ook wel de zorgen denk ik. Ik ben ook bang dat ik binnenkort minder zal moeten gaan werken, want stress is niet fijn, maarja van alleen thuis zitten word ik ook niet vrolijker merk ik... Zie mijn klaagberichtje nu bijvoorbeeld ;). Nouja, de bekkenpijn gaat soms ook gelukkig wel erg goed, dus dateerbare ik me maar voor te houden dat het iet per definitie nu alleen maar nog slechter zal worden...
    Mij helpt het trouwens als ik alleen thuis ben om voor het slapen te gaan douchen, dan voel ik me behaaglijker ofzo.

9. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Of met een kruikje in bed?

10. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Haha klagen mag :D.

Ik heb het verder ook niet koud of zo maar meer beetje angstig. Had het er vandaag ook met collega op werk over (wat zie je er slecht uit). Vlg haar was het het moederinstinct dat wakker wordt, qua veilig voelen etc. Begon er ook al half van te hyperventileren (op werk steekt het soms ook weer de kop op, druk, druk).

Ik heb ook nog geen roze wolk hoor, ik klaag even fijn met je mee zie ik :D.

11. Thijs1

Thijs1 Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    Docent
    Zwolle
    Lekker klagen meiden. De een gaat vloeiend door de zwangerschap heen en de ander heeft allerlei kwaaltjes. Mijn misselijkheid is eindelijk stukken minder. Ik moet nu oppassen dat ik niet te veel wil doen. Nesteldrang begint wel te komen, maar ik merk dat ik er minder mee bezig ben, omdat er nog een kleine rond loopt die aandacht vraagt.
    En slecht slapen hoort er ook bij. Ik was helaas vanmorgen om 06.00 wakker en zoonlief pas om 08.00!! Gebeurd bijna nooit dat hij zo laat wakker is, dus hopelijk blijft het een tijdje zo dat mijn slaapritme daar ook op aangepast gaat worden.

Sterkte meiden, maar probeer ook te genieten. Ik kan niet wachten tot dat ik de geslachtsbepaling heb, want dan kan ik ook weer lekker los met kopen van spulletjes voor de baby. Is misschien ook een lekkere afleiding voor jullie als je dat nog niet hebt gedaan, dan kun je misschien dingen vasthouden om te genieten en de pijn en kwaaltjes een beetje vergeten.

12. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik mag nog steeds niet klagen haha :). Dat slapen is wel vervelend maar op zich ben ik gelukkig nooit echt misselijk geweest, of andere pijnklachten gehad.

Hier volgende week vrijdag de echo om te kijken wat het is, kan niet wachten!

13. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Doortje, spannend! Hoe laat heb je hem? Ik heb de GUO van Isala (Zwolle), maar die hebben toevallig een poli in Meppel (20km hier vandaan) dus relatief dichtbij :) ik mag om 13:30.. nog iets meer als 2 weekjes, kan niet wachten!

14. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik meteen om 9 uur, vind ik wel fijn! Maar eerst zaterdag de geslachtsbepaling!

15. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Lekker van je af schrijven werkt ook! Sommige dingen zijn gewoon echt heel vervelend.

Ik mag gelukkig niet klagen, echt mazzel. Ik heb we een soort van avondritueel om goed te slapen, moet me echt goed ontspannen eerst, altijd een kruik mee en zeker niet te laat (want na middernacht lijk ik niet meer in slaap te vallen ?!)

16. Clown12

Clown12 Actief lid

7 jun 2013
    179
    0
    0
    NULL
    Twente
    Hoi dames,

Ik kom ook weer even om het hoekje kijken. Zie al prachtige echo's voorbij komen en mensen die al weten wat het geslacht van hun kindje is. (Alhoewel ik die 3D-echo's een beetje eng blijf vinden)

Zo ver ben ik allemaal nog niet. Ik heb 26 maart pas de 20-weken echo. Vorige week wel controle gehad bij de VK maar ze kon geen hartslag vinden dus toen kreeg ik ook snel een echo maar dat was alleen vlug, vlug om te kijken of het hartje klopte, verder niet uitgebreid om te kijken hoe groot hij was ofzo. Wilde nog op de 9-maandenbeurs een echo laten maken maar dat vond ik best duur en het zat al helemaal vol.

Lees ook dat sommigen helemaal geen kwaaltjes hebben en anderen heel veel. Ik ben nu eindelijk wat minder misselijk maar nu ben ik weer ontzettend verkouden. Ik vind het wel eng, want nu ik niet meer zo misselijk ben vraag ik me af of alles wel goed gaat daarbinnen. Heb ook nog niet echt het idee dat mijn buik of borsten aan het groeien zijn maar dat kan ook komen omdat ik van tevoren al een dikke buik had.

Begint bij jullie wel de buik al te groeien? En hebben jullie de baby al gevoeld? Af en toe denk ik iets te voelen maar dat kunnen net zo goed mijn darmen zijn.

17. Suusie84

Suusie84 Nieuw lid

10 jan 2014
    3
    0
    0
    Wormer
    Hallo dames,

Ik ben erg moe geweest en nu ben ik al weer een paar weken helemaal niet lekker. Daarnaast heb ik ook echt last van zwangerschaps dementie en was ik deze pagina al bijna weer vergeten.

Inmiddels heb ik de 8 weken en de 12 weken echo gehad en ook de combinatietest had een super mooie uitslag. Tijdens de 9 maanden beurs heb ik nog een gratis echo gekregen en gisteren heb ik een geslachtsbepalingsecho gehad. En zijn we er achtergekomen dat we een meisje krijgen.

Ik vind de hele zwangerschap echt nog heel onwerkelijk en kan me er nog weinig bij voorstellen, zijn er meer mensen die daar last van hebben?

18. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    3D echo's zijn ook best een beetje eng :). Wij krijgen er geloof ik eentje kado bij de geslachtsbepaling (hoezo bepaling eigenlijk, het is toch allang bepaald :D).

Ik heb ook pas de 28e de GUO. Duurt allemaal nog even, daarom ook pretecho tussendoor, vind het wel fijn om weer even te spieken of alles nog in orde is daar binnen.

Vind het ook nog wel wat onwerkelijk. Bh's passen nog gewoon, kleding ook. Maar heb tegenwoordig wel ineens een tweede buik waar ik enorm van baal. Het lijkt wel alsof alles wat een beetje om mijn buik heen hing, naar boven is geschoven en daar fijn een vetrand vormt. Ziet er niet uit, jaloers op de mensen die wel een mooi buikje hebben haha, en dat terwijl er op de plek waar het eigenlijk zou moeten zitten, niks te zien is!

Voel me dus ineens vet ipv zwanger. Maakt ook dat het onwerkelijker is idd. Ga er toch vanuit dat ik met een paar weken wel een babybuikje ga zien.

Yes, van je afschrijven is ook fijn. Ik was vandaag weer supermoe. Zelfs mijn collega's zeiden al: je ziet er niet best uit. Gelukkig nu weekend :).

19. Thijs1

Thijs1 Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    Docent
    Zwolle
    Ik ben echt al heeel dik. Nu wel meer buik in het begin leek het net of ik te veel had gegeten. Maar ben minder dik dan bij mijn eerste. Ik ben nu ongeveer 4,5 kilo aangekomen

20. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier, buiten t moe zijn om, helemaal geen kwaaltjes :) ook niet in de eerste weken. Mn buikje begint eindelijk een beetje te groeien nu. Maar als ik gwn een jas aan heb ziet niemand dat ik zwanger ben en dan zit ik bijna op 18 weken. Ook ben ik nog niet veel aangekomen, mss 2 - 2,5kg max.

Deel Deze Pagina