Zwanger uitgerekend 1-aug /15 aug 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ArneLies, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Jongen/Meisje

1. Jongen

2. Meisje

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Gisteren de GUO gehad! Pff wat duurde dat lang, zaten dik een uur binnen en van te voren ook nog 3 kwartier moeten wachten.

In ieder geval, alles is goed! De kleine was erg druk dus de gyn moest telkens de kleine achtervolgen om goede scans te maken. Wij hadden sterk het voorgevoel dat het een meisje zou worden, maar het is toch echt een jongetje, dus dat was echt heel grappig, maar natuurlijk zijn we net zo blij! Hij lag al iets boven het gemiddelde met zijn gewicht :)

blij blij!!

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Wij hebben ook de Guo gehad, ook onze jongen is goed gekeurd!!! 1 softmarker gevonden, maar dat kan geen kwaad en hoeft geen actie op! Dus daar probeer ik me dan ook maar geen zorgen over te maken :).
    Daphne, gefeliciteerd! Wat een hoop jongens hier al! ;)

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Wat goed zeg, al die goede guo's!

Ik wil ook! Ben er best gespannen om, maandag mogen we.

4. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Doortje, wat houdt dat in, een softmarker? gelukkig hoeft er in ieder geval geen actie ondernomen te worden.. maar was wel benieuwd wat het inhoud.

Succes maandag RiTi! :) en uiteraard veel kijkplezier!

5. Clown12

Clown12 Actief lid

7 jun 2013
    179
    0
    0
    NULL
    Twente
    Daphne, fijn dat je weer thuis bent. Dat betekent dat het weer beter met je gaat. Volgens mij kun je zelfs tot na 20 weken nog hebben dat je de baby niet voelt. Ligt er ook maar net aan welke kant ie op trappelt.

Nikie, hoe was jouw echo?? Kan me voorstellen dat je graag bij je man wilt zijn. Nog een maandje en dan kun je er naartoe!

Daphne een goede GUO gehad. En het is een jongetje. Wat leuk!

Doortje krijgt ook een jongetje. En ook een goede GUO gehad. Zelfde vraag als Daphne: wat is een softmarker?

RiTi, succes vandaag!

6. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    als er meerdere softmarkers (geen neusbotje, kort bovenbeentje dat soort dingen) worden gevonden kan het zijn dat het kindje een afwijking/syndroom heeft

7. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Clown, hoe is het met jou dan? Wanneer heb je je 20w echo of al gehad? Weten jullie het geslacht al? Mijn excuses als je dit al een keer verteld hebt. Beetje het idee dat ik aan zwangerschapsdementie lijd haha

8. Clown12

Clown12 Actief lid

7 jun 2013
    179
    0
    0
    NULL
    Twente
    Frederike, bedankt voor de toelichting! Weer wat geleerd. :)

Daphne, ik heb volgende week woensdag de 20-weken echo. Aanstaande donderdag gewone controle bij de vk.

Mijn misselijkheid begint eindelijk niet meer dagelijks terug te komrn en mijn buik begint te groeien. Mijn eerste kilo zit er nu ook aan, hopelijk is het niet zo dat ze er nu aanvliegen maar geleidelijk erbij komen.

9. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ladies, sorry voor de late reactie... Ja de softmarker in dit geval waren cysten in het hoofdje aan beide kanten, maar die trekken eigenlijk altijd weg, tenzij er meer markers gevonden worden, dan kan het inderdaad wijzen op een aangeboren afwijking... Ik ben dus redelijk gerust wat dat betreft.
    Minder wa betreft er vanmiddag gebeurde... Ik heb gisteren seks gehad, eindelijk durfde ik er weer helemaal voor te gaan nadat met de 20 weken echo was vastgesteld dat mijn cervix er goed uit zag. ;)
    Nu had ik vanmiddag ineens een dot geel slijm, sorry heel vies ;). Echt best veel en heel stug, eigenlijk wel zoals op sommige foto's van de slijmprop...
    Nu kun je deeltjes hiervan verliezen en kan dit ook weer goed komen, maar het kan ook slecht nieuws zijn volgens mij. Maar goed ik heb toch maar het spoed nr van de vk gebeld... Ze was heeeeel kortaf, zei dat afscheiding erbij hoort en zolang het geen vruchtwater of bloed is ik me geen zorgen hoef te maken! Zelf vond ik het geen afscheiding die erbij hoort, die heb ik namelijk de hele tijd, want dat hoort erbij ;). Dit was wel echt even wat anders, maar zij zei dat ze zich geen zorgen maakte.
    Wat zal ik doen, nu nog een keer bellen om me beter gerust te laten stellen of morgen bellen naar het gewone nummer?
    Ik heb buikkramp, maar dat zijn denk ik mijn darmen van de stress :(
    Donderdag was mijn cervix goed, dus ik hoop dat dat niet zo snel veranderd... Dan denk ik dat het door de seks komt... ( wat ik nu btw de komende weken niet meer ga hebben :( ).

10. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    RiTi, hoe was jouw echo trouwens?

11. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Doortje, ik heb ook veel vloed nu tijdens de zwangerschap, maar merk wel dat ik een verhoogde slijmproductie heb en soms propje na de seks en dan ligt het er ook aan hoe lang er tussen de afgelopen keren zit. Tsja, misschien niet echt iets om je gerust te stellen.. als je het niet vertrouwd, gewoon bellen hoor! Desnoods wacht je een dagje en bel je morgen, mocht een nachtje slapen je niet beter gedaan hebben. Sterkte! En niet te druk maken hoor, is voor jullie beide niet goed :)

@ RiTi, ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het gegaan is!?

12. Thijs1

Thijs1 Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    Docent
    Zwolle
    Wat fijn die goede GUO's. Leuk al die jongens.

@Doortje ik heb ook heel veel afscheiding. Ook proppen soms. Soms ook bruin. Ik voel de kleine wel goed, dus ik maak mij nog niet echt zorgen. Ik had het ook wel bij mijn eerste. Maar ik zou als ik jou was gewoon morgen weer bellen hoor.

Morgen heb ik de 20 weken echo en zullen we zien of alles goed is en...wat het wordt... Heb er zin in

13. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik wil me min of meer afmelden hier. Ik wil zo graag alles bijhouden maar merk dat dat gwn echt niet lukt. Facebook is soms al moeilijk :( Daarnaast ben ik al even hier niet meer actief geweest. Vind het wel jammer maar begin nu steeds meer te merken dat ik niet alles kan bijhouden meer :) Verder gaat wel alles goed hier! De kleine man groeit goed in m'n buik en de 20 wkn echo was helemaal goed <3 Dus we zijn helemaal in love met ons kleintje.

Ik ga 23 april naar Turkije en werk vanaf dan niet meer. Kan me dan helemaal storten op de zwangerschap en t gezinsleven. Mss dat ik dan weer meer tijd vind voor meer dingen ;) Ik hou t voorlopig nu bij Facebook.

Ik heb niet met iedereen hier contact gehad maar wens jullie allemaal heel veel succes en gezondheid toe in deze mooie periode! En wie weet ben ik over 2 maanden weer actiever!

xxxx

14. lucymila

lucymila Niet meer actief

Lees hier eig. niet echt meer, maar heb de poll nog maar ingevuld: girl

Betekend ook dat die gekke Chinese kalenders gelijk hebben...

15. Thijs1

Thijs1 Actief lid

26 aug 2013
    183
    0
    0
    Docent
    Zwolle
    Begrijpelijk Niki. Ik kijk ook soms.

Mijn 20 weken echo was goed en we krijgen een meisje. Dus zijn helemaal blij

16. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Wat leuk, ook 2 meisjes erbij!! Gefeliciteerd Ladies!
    Jammer Nikie, wel in ieder geval laten weten als hij is geboren hè!

17. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Hectische week hier.

Onze 20 weken echo afgelopen maandag was niet helemaal goed, er waren echodense darmen te zien. Dat wil zeggen dat ze oplichten, zo wit als bot is een marker, vandaar.
    Daarnaast ook een echodens hartje, twezijdig, wat los dan weer geen reden is voor nader onderzoek maar icm een marker wel ook meegenomen wordt.
    Bij het hartje betreft het een soort kalkplekjes, die verdwijnen ook weer en zijn op zichzelf geheel onschuldig en hebben geen invloed op het functioneren van het hart.

Echodense darmen zijn iets anders, die worden in verband gebracht met een chromosoomafwijking (down), een infectieziekte, een bloeding, een heel scala aan onschuldige dingen en een deel is onverklaarbaar.

Maandagmorgen 9 uur lag ik in het WKZ voor nader onderzoek en een uitgebreidere echo met andere apparatuur maar vooral ook wat artsen om er indien nodig wat van te vinden stand by.
    Daar werden de echodense darmen afgezwakt naar gradatie 2 (ipv3, wat ze een gradatie van normaal noemen).

En daarmee was de kous eigenlijk ook af, ze zagen geen reden tot zorg of vervolgonderzoek.
    Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit een hele korte samenvatting is van een hele lange dinsdagmorgen.

We laten het hier dus bij, maar het was erg intensief allemaal.

En voor de nieuwsgierigen, het is een jongetje!

18. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Jeetje RiTi, wat heftig! Wat een stress! Gelukkig is het nu toch allemaal goed pffffff. En wat leuk een jongetje! Weet jullie dochter het al? Wilde ze een broertje? Of was ze ingesteld op een zusje? ;)
    Fijn weekend! Lekker bijkomen van alle commotie! X

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Ze had niet echt voorkeur geloof ik en vindt het heel leuk dat er een broertje in mijn buik zit.
    Vanmorgen voelde ze hem voor het eerst, zo leuk!

20. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Zie dat ik hier al een tijd niet meer ben geweest:)
    Beetje teveel om bij te houden allemaal.
    Kwam even vertellen dat onze 20 weken echo helemaal goed
    Was en dat onze dochter een broertje krijgt:D

Deel Deze Pagina