Heb je ook alleen maar leefdtijdsgenoten met een hele zwerm kinderen? Wordt je minimaal 10 jaar jongere buurmeisje zwanger van de wind? Zeggen collega's ook goh een baby, wanneer ben jij aan de beurt? Een baby zou je goed staan! Of misschien ook de geschikte partner nog maar pas gevonden? Maar nu is het eindelijk zo ver, misschien wel na een heel medisch circus, of toch uiteindelijk spontaan?! Ik zou heel graag kletsen met jullie. Ik ben voor de eerste keer zwanger op m'n 38ste. Moet ik extra voorzichtig doen omdat ik "wat ouder" ben??! M'n moeder en zus hebben best een aantal miskramen gehad, dus k ben nog heel voorzichtig blij. Normaal ben ik graag nuchter en praktisch, maar m'n hormoonhuishouding denkt daar totaal anders over. Het woord "spannend" heeft een heel andere lading gekregen. Groetjes Dima
Hoi Dima. Weinig reacties..we zijn zeker zeldzaam. Ik ben 37 en net zwanger van de eerste. Vorig jaar oktober heb ik een miskraam gehad,dus eigenlijk de tweede. Ik hoop dat het nu goed gaat, het heeft een jaar geduurd voordat het weer lukte. Alles goed bij jou? ik hoop dat je dit nog leest,misschien kijk je al niet meer..Groet, Iris
Hier nog 1 hoor. Ik ben 37 en voor de 2e keer zwanger van ons 1e wondertje. Heb hiervoor een MK gehad met 6 weken en daarna gelijk weer zwanger. En inmiddels als 14 weken.
Ik zit nu op vijf weken, dus nog erg pril. Ik mag over twee weken een echo ivm de mk destijds. Toch weer spannend...Ik hoopte ook snel daarna weer zwanger te zijn maar het duurde dus best een tijd. Je hoort dan de verhalen dat je na een mk ook weer sneller zwanger kan zijn, maar dat klopt dus niet altijd. In jouw geval gelukkig wel.Gefeliciteerd! (als ik dat nu nog mag zeggen..)
Spannend al snel een echo. Die heb ik door de MK inderdaad nu ook sneller gehad. Geeft toch wat rust.
@Foxy: Idd. denk ik dat ik het na de echo wat leuker ga vinden. Ik heb nu nog zoiets van eerst maar zien dat het goed gaat..Zowieso moet ik alles nog even laten bezinken. Ik zit nog niet echt op een roze wolk. Ik ging er op een of andere manier van uit dat het toch niets meer zou worden en ben druk bezig m'n eigen zaak op te zetten (ik had nu de kans en ik dacht het kan nog wel een jaar duren voor ik zwanger ben..)...ik moet even m'n gedachten omschakelen..
Dat kan ik me zo goed voorstellen. Met welke termijn heb je een MK gehad? Ik weet dat ik na de echo met 8 weken pas een beetje op de roze wolk kon klimmen. Heb wel het idee dat als je wat ouder bent je er toch anders mee bezig bent Wat onbezorgder
Mk was met elf weken, vlak voor de eerste echo, maar het bleek al met 7 weken gestopt te zijn met groeien. Ik had een soort mini bevalling, compleet met weeen.. Ik weet wel als dat een klein voorproefje op weeen was dat ik maar op zwangerschapsyoga moet gaan ofzo.. Poe hee! Ik dacht eerst ook dat ik nu helemaal nergens last van zou hebben, maar ik kan erg weinig eten naar binnen krijgen.Maar ik wil zeker niet zeuren hoor. Het is tenminste weer gelukt!
Dan kan ik me helemaal voorstellen dat je nu best wel zorgen hebt. Een MK met 11 weken heeft denk ik veel meer impact dan met 6 weken Dan ben je nog niet eens gewend aan zwanger zijn. Hier ook lekker misselijk. Aparte is dat dit pas met 11 weken is begonnen met mij. Volgende week de GYN maar eens vragen hoe en wat.
Hey wat leuk!!! Ik had idd even niet meer gedacht dat er nog meer moeders in de zelfde categorie zich zouden melden. Van harte gefeliciteerd Foxy74 en Iris 2. Hopelijk blijft nu alles bij jullie voorspoedig gaan. Bij mijn moeder en zus zijn ook best wat mk geweest, dus ik ben er altijd een beetje bang voor geweest. Maar so far so good, ik mag mezelf gelukkig prijzen. Ik merk wel aan m'n hormonen dat ik zwanger ben; moe, stemmingsversterkings-momenten, snel buiten adem, e.d. Maar niet misselijk ofzo. Ik ben nu 10 wkn. De eerste echo wees al uit dat ik iets minder ver was dan ik dacht. A.s. donderdag heb ik de 3e echo om de bevaldatum nu echt vast te stellen en de week erna laten we de combinatietest doen, dus echo nr 4. Wat die onderzoeken betreft probeer ik het zo nuchter mogelijk te bekijken. Ook al weet ik dat als het zo ver komt dat wel lastig zal kunnen worden. Maar we kunnen niet in de toekomst kijken. Nu ziet deze test er uit als een kans om 80% meer zekerheid te krijgen, maar niemand geeft en kan garanties voor de toekomst geven. Verder hebben mijn partner en ik er wel veel over gesproken, maar we beslissen pas op de momenten dat dingen zich voor doen. Het heeft volgens mij geen nut om ál te veel beren op de weg te zien en onzeker en ongerust gemaakt te worden. Of ik dus een vlokkentest of punctie laat doen dat weet ik nog niet, liever niet. De 20 weken echo laten we wel doen. Net als de combinatie test geeft dat verder geen groter risico, alleen een beetje moeite. Nogmaals super leuk dat jullie gereageerd hebben op dit onderwerp, goede reden om weer wat vaker te kijken op deze site. Groetjes Dima
hallo ik 37 en 2e is op komt. maar iris ben je niet degene die destijd 35+ forum is getart we zitten inmiddels in deel 2 http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/288642-wie-meer-35-deel-2-a-224.html daar inmiddels ook 35+ van de 1e zw. wie weet tot daar