Hoi allemaal, ik ben nieuw hier, maar heb al stiekem veel meegelezen hier Ik ben onlangs (bijna 3 maanden geleden) aangenomen op een school als docent. Ik neem de plaats in van een docent die na 1 maand was ontslagen (ging niet goed tussen de docent-leerling relatie). Ik heb momenteel nog een uitzendcontract die hopelijk wordt omgezet straks (dus dat ik via de school werk en niet het uitzendbureau). Het kan ook zo zijn dat zij het uitzendcontract verlengen als zij hun twijfels hebben. Nu weet ik dat zij mij goed vinden functioneren en mij via de school willen aannemen... En ja.... toen kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Mijn vraag is dus eigenlijk: wanneer is het handig om het door te geven aan mijn baas? Hierbij moet ik zeggen dat ik in een dilemma zit. Wel vertellen voordat ze mij via de school zelf aannemen en het risico lopen dat zij mij niet direct aannemen en dus het uitzencontract verlengen of van rechtswege afloopt.... OF niet vertellen tot ik het contract via de school heb getekend en ong. 3 weken erna vertellen? Wat natuurlijk mijn baas kan opvatten alsof ik de boel belazerd heb... HELP! Graag jullie advies en/of ervaringen!
Ik vind dat je nooit de zaak belazerd omdat je toevallig zwanger bent, ik zou geen risico nemen en het pas vertellen als je via school het contract hebt getekend. Want wie belazert wie nou. Je functioneert goed en ze willen je aannemen en als een zwangerschap dat voor een school verandert zitten zij toch fout en niet jij.
ja dat idee heb ik dus ook. maar ik twijfelde of ik wel goed deed. Morgen ben ik 14 weken zwanger, dus heb nog wel even de tijd om het te vertellen wettelijk gezien maar wil niet dat "belazergevoel" geven. Natuurlijk wil ik dat mijn contract niet verlengd wordt met een uitzendcontract of van rechtswege afloopt..