Dag allemaal, Morgen ben ik 8 weken zwanger en ondanks dat ik moe ben, wil ik graag weer gaan sporten. Nu deed ik aan turnen, maar dat durf ik niet meer aan; en aan racefietsen, maar dat is te afhankelijk van het weer. Dus ben ik op zoek naar een passend alternatief. Wie heeft goede tips? Groetjes & bedankt!
Zwemmen! Turnen of fitness is ook nog mogelijk hoor, gewoon aan de begeleider vragen om de oefeningen aan te passen (vooral bepaalde buikspieroefeningen moet je vermijden...)
Zwemmen is idd. een goede optie. Helaas moet ik het turnen echt laten gaan: te fanatiek, te veel kracht en buikspieren; en als ik zal aangeven dat ik het wat minder moet, verraad ik mezelf direct . Maar ik mis het wel; tijd voor alternatief!
Ik deed zwangerschaps yoga.. En je kan bijvoorbeeld met gewichtjes en bepaalde oefeningen alleen je armen en benen/billen trainen. Ik zou absoluut alles vermijden wat met veel springen gepaard gaat en elke soort van buikspieroefeningen vermijden. Nu kan het opzich nog wel maar als je 20 weken gepasseerd hebt kan dit weeen opwekken. Hou het lekker bij stevige wandelingen en zwangerschaps yoga, ik zou echt niet teveel doen.
Ik miste het sporten ook. Probeer regelmatig te wandelen of te fietsen in plaats van de auto te pakken. En ik doe aan zwangerschapsyoga. Al deze dingen kan je in principe tot het eind van je zwangerschap volhouden (je bepaalt zelf hoe ver je gaat en wat niet (meer) prettig voelt doe je niet of minder). Ik voel me er happy bij. Misschien is het wat voor je? Succes!
Bedankt voor de reacties. Wandelen en fietsen doe ik idd. al meer, maar mis het sporten waar je echt moe van wordt. Ik denk dat zwemmen en yoga goede opties zijn. Eens zoeken waar dat kan! Geniet van deze bijzondere tijd!
Ik zit hier te twijfelen tussen zwangerschapszwemmen en zwangerschapspilates. Ik mis het sporten ook, vooral het hardlopen, maar ja, met een beginnend buikje lijkt het me niet echt fijn om te lopen.
Ik mis het sporten ook ontzettend! Ik deed 3x pw paardrijden en 1x kickboksen...tja dat zijn nou ook niet bepaald 'veilige' sporten. Ik ben met 14 wkn ongeveer gestopt met paardrijden. Ik pak inderdaad veel meer de fiets nu, en ga soms als het mooi weer is gewoon een rondje fietsen. Daarnaast ben ik gaan baantjes zwemmen... Dat doe ik nu met 33 weken nog steeds en kan ik denk ik ook nog wel even volhouden! Het wordt wel wat minder qua borstcrawl enzo... Daarnaast ben ik ook met 30 weken begonnen met de speciale zwangerschapszwemmen, ook erg fijn! Succes met het vinden van een fijn alternatief.
Hoe is het zwangerschapszwemmen bij jou? Bij mij is het een half uur in de week, maar is dat genoeg? Daarom twijfel ik nog...
Ik werd nog niet zo lang geleden op de racefiets ingehaald door een zwangere dame. HEEL ERG zwanger zelfs. Dat zag er prima uit... ze ging in ieder geval sneller dan ik
Ik werk op een sportschool en geef nog steeds RPM en bodypump. Sporten kan prima, alleen de rechte buikspieren even laten zitten. Verder ook nog zwangerschapsyoga.
ik rij nog steeds dagelijks paard, ben nu ruim 21 weken en het lukt nog wel, wel wat rustiger dan voorheen maar goed als me lichaam zegt nu niet meer ja dan niet meer gaat paard ook maar met zwangeschapsverlof denk ik
ik denk dat je wel zou kunnen fitnessen. op de crosstrainer, manuele kracht apparaten,... Ik denk dat je nog vanalles mag (behalve dan die buikspieren) zolang je jezelf er goed bij voelt. Correct me if I'm wrong, ik ben geen professional.
Zwemmen is inderdaad de ideale sport als je zwanger bent maar je moet gewoon lekker doen wat jij leuk vind en je lichaam geeft wel aan wat je aan kan. Ik rijd ook nog steeds fanatiek paard.. heb wel wat minder uithoudingsvermogen en een uur vol fanatiek rijden red ik niet meer maar ben dan met een half uur ook tevreden