Zwanger van 1 bal?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door evemarlin, 14 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evemarlin

evemarlin Lid

9 sep 2008
    55
    0
    0
    Sneek
    hallo, mijn vriend en ik zijn al een lange tijd (bijna 1,5 jaar )bezig om zwanger te worden.
    Ik ben bang dat wij niet zwanger kunnen worden.
    Mijn vriend heeft namelijk maar 1 bal. Bij de geboorte is ie niet goed ingedaald..
    Maar hij durf eigenlijks geen test te laten doen omdat hij bang is voor de uitslag. En hij weet dat ik heel graag een kind wil.
    Maar ik heb gelezen dat je van 1 bal ook zwanger kan worden.
    Zou het dan aan mij kunnen liggen?

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Heb even voor je gegoogled:

vruchtbaarheid
    De vruchtbaarheid van mannen met een enkelzijdig niet-ingedaalde zaadbal is meestal behoorlijk: 60-70% blijkt in staat op de natuurlijke weg vader te worden. Bij dubbelzijdig niet-ingedaalde zaadballen is dit slechts 30%. Nog onduidelijk is of een vroegtijdige operatie de vruchtbaarheidskansen later vergroot.

Groetjes Eleni

3. evemarlin

evemarlin Lid

9 sep 2008
    55
    0
    0
    Sneek
    Zou het dan aan mij liggen dat we niet zwanger worden?
    We proberen al bijna 1,5 jaar.
    Dat is toch best wel lang?
    Als je hoort dat de meesten het lukt tussen 3 tot 6 maanden.

4. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

1,5 jaar is idd best lang! Mischien dat je langs de HA moet, als je daarover zekerheid wilt! Bij mij lukte het trouwens ook pas na 7 maanden en dat is weer uitgedraaid op een mk!

Groetjes Eleni

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    na 1,5 kun je best eens bezoekje brengen hoor aan ha. dan heb je meer zekerheid. dan deze onzekerheid en denken aan wie het miss ligt. miss is het iets heel onschuldigs en makkelijk op te lossen. met ander eten of vitamines oid. schijnt namelijk ook goed te wezen als de man extra vitamines slikt. welke weet ik niet.

6. evemarlin

evemarlin Lid

9 sep 2008
    55
    0
    0
    Sneek
    Ja dat wil ik ook wel graag doen maar ik ben zelf ook een beetje bang dat ik slecht bericht krijg.
    Ik wil zo graag een kleine en iedereen om me heen is zwanger of heeft de eerste al.

Maar ik denk dat ik jullie raad maar ga opvolgen!
    Thanx!

7. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik zou het ook eens gewoon laten onderzoeken.
    En gemiddeld staat er een jaar voor zwanger worden. Dus idd zijn jullie al ff bezig....

8. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    mijn vriend had vroeger 2 niet ingedaalde ballen.
    tot wij ongeveer 9 maanden bezig waren was ik toevallig bij de HA voor iest anders maar heb toch ff gevraagt of het kwaad kon. zei zij dat de kans bestaat dat je verminderd vrucht baar bent door niet ingedaalde ballen wij hebben het toen laten onderzoeken omdat mijn vriend ook pas op zijn 8 ste er is aan geopereerd.
    zijn zaad is onder het gemiddelde in middels ben ik ook onderzocht bij mij alles goed. wij hebben 35% kans om binnen een jaar zwanger te worden. zouden we met iui of ivf wordt dit 37% wij moeten nu nog tot mei 2009 zelf probereb zwanger te raken anders terug komen maar gyn was best tervreden over het zaad. ik zou als ik jou was het laten onder zoeken het geeft je zoveel rust.

9. evemarlin

evemarlin Lid

9 sep 2008
    55
    0
    0
    Sneek
    Mijn vriend is er niet aan geopereerd.
    Maar misschien moet ik mar naar de HA voor de zekerheid.
    Dan ben ik ook gerustgesteld want nu wordt ik gek van mezelf.

10. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja lijkt me ook beter. Want van die onzekerheid krijg je stress en dat is ook niet bevorderlijk.
    SUCCES ERMEE!

11. evemarlin

evemarlin Lid

9 sep 2008
    55
    0
    0
    Sneek
    Helaas...
    vandaag ongi geworden :'(

12. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heel jammer!
    Succes de volgende ronde!

13. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Mijn schoonbroer heeft ook maar één bal en mijn zus is 2 maal in de eerste ronde zwanger geworden van haar kinderen (dus helaas is er niet altijd een pijl op te trekken)
    Succes hoop dat het snel raak mag zijn voor je!

14. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Kijk naar mij, er is nog hoop ;)

Wij hebben al wel een samenlevingstest, zaadtest, bloedtesten enz.. achter de rug, alle uitslagen waren steeds goed.

Probeer anders een afspraak te maken met je huisarts.

15. mona23

mona23 Niet meer actief

mijn man heeft ook maar een zaadbal. Ik maakte me hier ook zorgen over, dus in ronde 2 ofzo al zijn we bij de huisarts geweest.
    Volgens onze huisarts neemt de 2de bal het over van de andere bal.
    Je kunt met 1 zaabal nog heel goed vruchtbaar zijn.
    Van de huisarts moeten we het tot het einde van het jaar proberen, lukt het niet, dan mogen we terugkomen naar de HA.

Ik zou als ik jou was echt naar de huisarts gaan, het geeft zoveel rust. En 1,5 jaar bezig is echt wel een reden om naar de huisarts te gaan.

Succes

16. kimmie3

kimmie3 Lid

17 sep 2008
    18
    0
    0
    hoi,

Ik ben ook zwanger geworden!
    En heel snel, namelijk in de eerste ronde, er is dus hoop! Laat het anders testen ( hadden wij ook gedaan) dan ben je van je onzekerheid af. Hoe de uitslag ook mag wezen.

liefs

Deel Deze Pagina