Sinds ik gestopt ben met de pil (nu 10 maanden geleden) is mijn menstruatie gelijk weer op gang gekomen, vrij regelmatig, maar met maar maximaal 2 dagen bloedverlies. Met twee tampons op mijn eerste dag en twee tampons op mijn tweede dag heb ik menstruatie alweer gehad. Wie herkent dit? Het maakt mij namelijk erg onzeker dat dit zo kort is! Ik heb enkele weken geleden de huisarts al eens gebeld, maar de assistente wimpelde me zo af. Nog niet de dertig gepasseerd en nog niet een jaar bezig, bel dan later maar weer eens terug...
Nou zeg ook rot. Ik kende een vriendin die het soms ook maar 2 dagen was na lang pilgebruik, maar dat is nu volgens mij al bij getrokken. Misschien kun je het hier aan de verloskundige vragen. Succes meid
Ik heb er ook eens een topic over geopent. Ik ben maar 1 dag ongi en dan heel weinig. Eigenlijk zei iedereen dat het geen kwaad kon. Er waren er meerdere met zo'n korte/lichte ongi. Helaas denkt mijn gyn er heel anders over. Het is dus helemaal niet goed bij mij! Maar ik denk dat dat per persoon verschilt. Iemand anders haar gyn had gezegd dat het geen kwaad kon. Ik weet het niet. Ik denk zelf dat het niet goed is omdat je blijkbaar geen bm slijmvlies af te stoten hebt. Dan kan een eitje dus ook niet goed innestelen. Maar dat is mijn gedachte hoor! Of het klopt weet ik niet. Maar als jij je er zorgen over maakt, dan moet je gewoon vragen voor een doorverwijzing naar de gyn. Ik vind niet dat de dokter mag bepalen of jij die wel of niet krijgt. Gewoon doorvragen dus!
Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil en ik heb ook sinsdien een erg korte menstruatie. Zo'n 2,5 dag en dan ben ik weer vanaf. Ik heb zelf niet het idee dat het bij mij kwaad kan, het voelt aan als een echte ongesteldheid en is ook vrij heftig qua bloedverlies enzo. Of het kwaad kan weet ik niet, als je twijfelt zou ik inderdaad gewoon een doorverwijziging naar de gyneacoloog vragen hoor!
Ik ben in juli gestopt en ben ook maar 2,5 dagen ongesteld. Ik heb ook de dokter gebeld. Ik moet het nog even aanzien en als het niet verbetert, moet ik weer bellen. Succes!
Bedankt allemaal voor jullie reactie! Ik heb ook gelezen dat je dan wellicht weinig tot geen bm slijmvlies aanmaakt en ja, dan denk ik dus ook, daar kan nooit een eitje innestelen! Ik word er ook zo onzeker van! Stomme muts als ik ben ga ik dus ook nog niet naar de dokter. Vooral niet omdat ze me al afgewimpeld hebben. Maar afgelopen weekend had ik maar een menstruatie van 1 dag! Ik ben ook echt een beetje down er van. Die onzekerheid!
Heb je tegen de dokter gezegd hoelang je bezig bent? Zo nee, dan is het simpel. Dan ga je deze week naar de dokter met de mededeling dat je een jaar bezig bent en een extreem lichte en korte ongi hebt en je wilt laten nakijken of dat wel goed is. Je zit in ronde 12 ofso, dus 12 maanden is dan niet meer zover weg! Dat ene maandje kan er wel bij Voordat je bij de gyn terecht kan ben je zo een maand verder en zit je echt aan de 12 maanden. Voor jezelf opkomen hoor meis!
Zo, dat heb ik ff nodig. Iemand die gewoon duidelijk zegt dat ik dat zo moet doen! THANKS! Maar...ik wacht toch nog ff deze cyclus af (iedere maand heb ik gewoon weer opnieuw de hoop!), want als ik de statistieken er op na lees dan denk ik, deze maand moet ík toch een keer aan de beurt zijn als binnen een jaar 93% zwanger is... En mijn vent heeft me beloofd me deze periode dagelijks te bespringen Zodra het dan wéér niet gelukt is, ga ik echt naar de dokter. Dan wacht ik het einde van het jaar niet meer af.