Er gaat van alles door m'n koppie en wil het graag eventjes kwijt... Ik heb vroeger een eetstoornis gehad. Het begon 7 jaar terug met anorexia, na 2 jaar werd dit boulimia en inmiddels ben ik 2 jaar (bijna) helemaal 'genezen'. Nog steeds let ik erg veel op wat ik eet en kom ik snel aan. Wel zit ik nu sinds 3 jaar ofzo op hetzelfde gewicht (53-54 kilo bij 1.69). Nu ben ik eigenlijk best wel bang dat dit nu invloed heeft op het zwanger worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Nooit heb ik gelukkig problemen gehad met m'n menstruatie, deze verliep al die jaren gewoon netjes op rolletjes. Alleen nu ik sinds mei geen spiraaltje ook meer heb is m'n cyclus onregelmatig.... Liefs Rena
Ik vroeg me gewoon af of er hier dames zijn met ervaring... Om nou meteen naar m'n huisarts te hollen...
He Rena, Ik begrijp je helemaal. Ik ben een jaar of 10 geleden vergiftigd door mijn huisbaas; ik zat op kamers in een appartementencomplex waar de huisbaas met een landbouwbestrijdingsmiddel heeft gespoten. iedere bewoner was een paar weken misselijk, overgeven, evenwichtsstoornissen, etc. ik vraag me ook wel eens af of dit nog invloed kan hebben.. maar aangezien het al een lange tijd geleden is, ga ik er maar vanuit dat het effect allang uit mijn lichaam is verdwenen. Jij bent al 2 jaar van je ziekte af, je lichaam heeft waarschijnlijk de draad allang weer opgepakt! ik zou me geen zorgen maken als ik jou was, al ben je volgens mij wel wat licht voor je lengte.. als de verhoudingsindex (lengte/gewicht) maar goed is, dan is er volgens mij niks aan de hand. Bekijk het positief; je bent in iedergeval ongi! (ookal is het onregelmatig) misschien kan je gaan tempen of een ovu test doen? Heel veel succes! ps: ik heb net je Quetelet index (body/mass index) even gegoogled; is 19, prima dus!
Wat lief van je zeg! Het is inderdaad ook positief dat ik ongi wordt, al is het onregelmatig. Daar heb je helemaal gelijk in! En tempen is misschien inderdaad een goede oplossing voor mij... En 10 jaar terug, in jouw geval, is inderdaad wel al een hele tijd geleden. Maar kan me voorstellen dat dat toch ook in je achterhoofd meespeelt. Dank je voor je lieve reactie Boukje
hoi Rena, Ik heb het zelf niet gehad maar ik ken iemand die ook tijd terug anorexia heeft gehad, en nu zwanger is van haar derde kind! misschien een geruststelling? het kan dus allemaal wel en ook zij is ongeveer van dezelfde lengte en gewicht als jij veel succes ermee
Mijn schoonzusje heeft vroeger zowel annorexia als boulimia gehad, zelfs opgenomen geweest omdat het zo slecht ging. Nu is ze beide keren in 1x zwanger geworden, dus bij haar had het iig geen invloed. Hopelijk stelt dit je een beetje gerust, en anders misschien toch eens bij je HA langs of eens op internet zoeken.
Dank jullie. Dit stelt me inderdaad gerust. Bij mij was het gelukkig allemaal niet zo heftig dat ik opgenomen ben geweest. Ben alleen wel in therapie geweest. Zwanger van de derde! En beide keren in 1 x zwanger! Super... dat zijn goede berichten Gelukkig...