Hoe op het werk vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babsien, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsien

Babsien Niet meer actief

Oh meiden ik ben zo vreselijk zenuwachtig. Probeer het onder controle te krijgen maar t lukt niet echt. Zometeen hebben we de combinatietest echo en als dat goed is gaan we het aan de ouders van mijn vriend vertellen en vrienden. Op mijn werk moet ik t ook gaan vertellen, ben nu 12+3 zwanger. Ik krijg alleen al hartkloppingen (letterlijk) als ik eraan denk. Ik werk op een heel drukke afdeling met veel mannen, op kantoor en ben als de dood om het mijn directeuren (2) te gaan vertellen omdat ze vast en zeker het ook lastig gaan vinden ivm de hoge werkdruk etc. Hoe hebben jullie t verteld? Wat waren de reacties? Als ik t morgen vertel is een van mijn directeuren in t buitenland, zal ik m dan bellen voor hij t van iemand anders hoort? In de tussentijd ga ik even proberen rustig te blijven...haha

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Uhm... gewoon... ik ben zwanger?

Niet te druk om maken. Dat kan nou eenmaal gebeuren als je vrouwen in dienst hebt van een bepaalde leeftijd ;)

3. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb sinds 13 april een nieuwe baan en heb het gewoon gezegd bij mijn sollicitatiegesprek.. scheelt misschien ook dat ik de werkgevers al kende. Maar als ik jou was zou ik me er inderdaad ook niet zo druk om maken.. Of je wacht totdat die directeur terug is uit het buitenland zodat je t face to face kan vertellen..

Ik denk altijd zo, je leeft maar 1 keer en je prive leven is belangrijker dan je werk. Overal ben je tegenwoordig een nummer heb ik wel gemerkt. Komt goed!

4. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Ik was er ook bang voor. Uiteindelijk gewoon gezegd"ik moet jullie iets vertellen, ik ben zwanger". Thats it. En iedereen was erg enthousiast.

Die mannen hebben toch ook kinderen! En ze zijn zelf ook gedragen door een vrouw. Dat hoort er nou eenmaal bij.

Niet te veel druk om maken en gewoon vertellen ze reageren vast positiever dan je denkt!

5. Babsien

Babsien Niet meer actief

t liefst zou ik gewoon niks zeggen, blijft t mijn geheim, maarre voor hoe lang!! haha.

6. Carlie

Carlie Actief lid

12 okt 2014
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat herkenbaar, ik maakte me er ook zo'n zorgen om. Uiteindelijk met 14 weken toch bij mijn directeur naar binnen geschuifeld. En zijn reactie... Hij stond op, feliciteerde me, begon me alles te vertellen over de zwangerschappen van zijn vrouw en hij had wel 100 tips voor mijn man. En daar had ik me weken zorgen om lopen maken, haha. Het zijn uiteindelijk net mensen.
    Ik hoop voor jou ook op een positieve reactie van je directeur.

7. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    leidinggevende gewoon verteld. reageerde heel positief en lief ondanks dat er straks 3 van de 7 op verlof zijn.

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ik ga het volgende week ook vertellen als de echo goed is. 3 van de 5 leidinggevende weten het al wel, maar ben meer zenuwachtig voor mijn gewone collega's. Ik bn de enige met een kind dus wel spannend hoe ze reageren.. Vorige x waren er een heleboel die hrt me "kwalijk" namen omdat ik vaker moest plassen en minder zware handelingen kon doen en hun dus "meer" moesten.

Succes met vertellen hopelijk valt t allemaal mee :)

9. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik barstte in tranen uit haha. Ik had gelogen tegen de manager ivm de zomervakantie planning en ik ben zo niet goed in liegen, staat me zo tegen.. Ben naar haar kantoor gegaan even later en daar kwamen de tranen (stomme hormomen haha)
    Manager deed overigens helemaal niet moeilijk en gaf mijn collega gewoon toestemming om haar vakantie te gaan boeken want daar zat ik het meeste over in ;)

10. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier toen met mijn zoontje een mannelijke bedrijfsleider en die reageerde echt als een man. Niks gefeliciteerd ofzo maar hoe moet dat dan straks met de vakanties :( in de hele zwangerschap heeft hij nooit gevraagd hoe het ging.

11. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Jup, hier ook. Zijn eerste reactie was 'dacht ik al' en toen begon hij over wat anders. Maar mij vroeg hij tenminste nog hoe het ging, al had hij het de hele tijd over 'de situatie'. "En hoe staat het met de situatie?" ;) Tsss... Blij dat ik daar weg ben...

@Babsien Maak je geen zorgen hoor! Ik ken je baas natuurlijk niet maar niet alle mannen zijn zulke horken ;)

12. LPMS

LPMS Actief lid

28 okt 2014
    178
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik heb 2 werkgevers en bij allebei gewoon gevraagd of ik even met ze kon praten, ik was ook echt dood zenuwachtig!
    1 werkgever is een vrouw, dus daar was ik wat minder zenuwachtig voor maar de andere werkgever is een hele norse man in pak.
    gelukkig reageerde ze allebei heel erg blij en enthousiast!

ik besefte me achteraf dat ik me veel te druk had gemaakt!

ik hoop dat jou werkgever ook goed zal reageren, maar dat zal toch vast wel :)

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb het in eerste instantie alleen mijn manager verteld, en toen ik ziek werd heeft zij de directeur en andere belanghebbenden ingelicht.

Toen ik met 16 weken weer even terug was @kantoor heb ik het pas de rest van mn collega's verteld. Ik zou iig eerst het management inlichten voordat je het aan de rest vertelt. Ik voelde me ook lichtelijk bezwaard, maar gewoon vertellen.

Ik werk btw ook in een echte mannencultuur, en heb echt zoveel lieve reacties gehad :)

14. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik had lekkere koeken mee en gesprek met manager gepland. Ik ging zitten trok tas open zette wat lekkers op tafel en zei: we hebben wat te vieren! Ik ben zwanger :)

Mijn manager vond het geweldig, en de leukste manier hoe het haar verteld was. En ging ook enthousiast delen via de WhatsApp met haar collega managers :p

Naja dus zo :)

15. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb het mijn leidinggevende persoonlijk verteld en daarna op de afdeling getrakteerd. :)

16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik moest het meteen vertellen omdat ik lichamelijk zwaar werk doe.
    ik zei alleen dat ik bepaald werk niet meer kon doen en wisten ze genoeg.
    verder denk ik dat als ze moeilijk doen dat het hun probleem is niet de jouwe.

17. Babsien

Babsien Niet meer actief

zo ik heb me druk gemaakt voor niets! ze reageerden erg leuk en lief! wilde ik jullie nog even laten weten. happy!

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wat fijn!

Deel Deze Pagina