volgens mij moeder is mijn kleine muis wat dik aan het worden. Ook de kinderarts grapte door hem spekkie te noemen. Maar ja, zolang ze er een grapje van maakt dacht ik, dan zit het wel goed. Ik ben zelf juist trots dat hij zoveel is gegroeid, was eerst vel over been, maar dat beeld kennen jullie vast nog wel van jullie eigen kleine. Hij is nu 14 weken oud en weegt 4,5 kilo, gecorrigeerd is hij 3weken oud. hij heeft inderdaad een dikke kop en onderkin en stevige benen maar verder vindt ik het meevallen. Hij krijgt afgekolfde bv aangevuld met een beetje kv (1 a 2 keer daags een flesje) Hij drinkt best wel veel bv, maar ik had ook gehoord dat premature kindjes de achterstand proberen in te halen. hebben jullie hier ervaring mee? en wanneer is je baby te dik? groetjes
Hoi, zolang je baby binnen de groeicurve blijft is er toch niets aan de hand. Dat kan de K.A. je wel laten zien in de grafiek, toch? Hier ook heel veel honger en een grote inhaalslag gemaakt wat betrefd lengte en gewicht. Bij ons zit ze echter nog steeds niet in het goede gebied van de groeicurve (ze hangt er nog een beetje onder, maar heeft wel een mooie klimmende lijn). Ik zou het wel een beetje in de gaten houden en misschien meer een voedingsschema aan gaan houden en op vaste tijden te voeden en ook niet meer ml dan ze ongeveer nodig hebben. Als ze wat ouder worden en meer wakker zijn en meer gaan bewegen verbruiken ze ook weer meer energie en dan komen ze ook niet meer zo snel aan. En... ik zou genieten van die lekkere spekkies, toch heerlijk als ze zo goed groeien. Ik geniet ook van al die lekkere plooitjes die ze nu in haar beentjes en armpjes krijgt. Succes!
Hihi, spekkies Maar hier ook hoor, onze jongens halen flink in en krijgen behoorlijke spekrolletjes. En hoewel de groei wat stijler is dan de curve, zeiden ze hier op het bureau dat dit ook wel weer stabiliseert. Geen reden tot ongerustheid dus, volgens de arts op ons bureau.
hee spekkie, leuke naam zijn jouw kindjes ook te vroeg geboren? ja zeker ik dacht ook al dat hij probeert binnen de normale groeicurve te willen behoren. dank je wel voor je antwoord.
Ik zou me er niet heel druk om maken hoor. Ons mannetje heeft de schade heel goed ingehaald. Hij woog met kleine 10 maanden al 10 kilo. Spekkie had ook zijn bijnaam kunnen zijn, hihi... Nu begint hij een beetje het gewicht te krijgen wat bij zijn leeftijd hoort. Zolang jij de kleine niet te veel eten geeft, dan lijkt mij het geen probleem... Ze lopen het er van zelf wel weer van af. En een beetje babyvet vind ik persoonlijk wel lekker om te zien bij een baby. Maar ik heb dus vaker gehoord dat kindjes die te vroeg zijn geboren, de schade inhalen en daardoor sneller groeien.
hoi inmiddels was ik alweer eens bij de kinderarts geweest die weer grapjes maakte over zijn kakwangetjes en spekkies. Haar gevraagd of hij naar haar idee te dik was, maar daarop zei ze dat babietjes nooit te dik konden worden naar haar idee, als je maar niet meer gaf dan op de verpakking van de melkpoeder. (heeft nog geen bijvoeding) Ze vertelde dat hij zijn spekkies er binnenkort wel aftraind wanneer hij gaat leren kruipen en wanneer hij straks in de Nee fase komt. gelukkig, ik ben gerustgesteld, bedankt voor jullie meedenken. hij weegt inmiddels 6,5 kilo en past binnen de groeicurve van een 4,5 maand oude baby! (ipv gecorrigeerd 2 maanden oud)
Ik zou me er idd niet te druk over maken. Ben maar blij dat jouw mannetje het zo goed doet!! 11 weken te vroeg geboren worden is toch niet niks, super dat het goed met hem gaat! Geniet maar lekker van je ventje
Fijn te horen dat je bent gerustgesteld. Wij mogen morgen weer, ben erg benieuwd... Had zijn CB boekje er ook nog even bijgehaald. Ik dacht hij bijna 10 kilo woog bij 10 maanden, maar dit bleek bij 7,5 maand [niet gecorrigeerd] al te zijn. Wij hebben tot nu toe ook geen "commentaar" gekregen, het komt allemaal wel goed... We hebben gewoon lekkere baby's
even een update hij groeit nogsteeds als twee kolen haha weegt nu 7,2 kilo en is 63 cm bij 6 maanden, en 3,5 maanden gecorrigeerd goed he?