Zwanger en schuldig voelen

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door youngmommy18, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. youngmommy18

16 jun 2013
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus moet nog even uitvogelen hoe alles werkt. Nou bij mij zit het zo. Ik ben 18 jaar en was sinds mijn 14e aan de pil. Nooit mis gegaan en altijd keurig optijd geslikt. In de 4 jaar misschien een enkele keer te laat geslikt met een avondje stappen. Nou sinds begin dit jaar uit huis gegaan, en dat bracht nogal stress met me mee, en vond het dan ook niet zo raar toen ik niet ongesteld werd in mijn stopweek, omdat mijn menstruatie wel eens vaker uitbleef als ik gespannen was. Maar na de week daarop nog steeds geen bloed gezien te hebben raakte ik toch wel verward. Ik ben de pil door gaan slikken en heb er verder niet bij nagedacht. Ik zwanger? het kwam niet in me op. Na een aantal weken begon ik steeds vermoeider te raken en plaste als een paard 100x op een dag. Ook kon ik ALLES ruiken. Ik beschuldige een meisje uit me klas dat haar voeten zo erg stonken dat ik het door haar schoenen heen kon ruiken. Toen toch een lichtje gaan branden en maar een test gedaan. POSITIEF!!! Ik raakte overstuur en in schock. Maar na een aantal gesprekken met de vriendin van me vader en me vriend was ik wat geruster. Toch durfde ik er niet van te genieten. Het voelde alsof ik met iets verkeerds bezig was, en dan ik iedereen teleur zou stellen. Ik dacht nu vragen me vriendinnen me nergens meer mee naartoe, me tante die ziet me afdwalen etc. Ik heb er dan ook tot deze week mee gewacht om te vertellen. Gelukkig werd de vraag: gaa je het houden niet gesteld. Want ik heb altijd gezegt dat als er een wondertje in mij groeit, ik de natuur haar gang laat gaan. Vandaag 18 weken en 2 dagen zwanger. EN GELUKKIGER DAN OOIT!!

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Wat harte gefeliciteerd met je zwangerschap! :)
    Wat een verhaal zeg!
    Hoe reageerde je vriend en hoe reageerden je ouders?

3. youngmommy18

16 jun 2013
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dankje!!

Nadat ik de test had gedaan samen met de vriendin van mijn vader heb ik mijn vriend huilend opgebeld, en krijzend geschreeuwt IK BEN ZWANGER! echter verstond hij mij niet en vroeg: schat waarom huil je? Ik werd kwaad want k dacht hoebedoel je waarom huil je. Dus ik hing op! De vriendin van mijn vader heeft hem toen gebeld en uitgelegd, hij is toen naar mij toegekomen en reageerde heel kalm. Hij is er superblij mee. Omdat ik alleen met mijn vader met opgegroeit zag ik er wel tegenop om hem te vertellen, en dan was niet zo leuk omdat de vriendin van mij vader het wel al 2 maanden wist. Maar hij zei dat het onverstandig is in combinatie met school etc. Me tante had dezelfde mening. Ik had ook niet anders verwacht. Ik wacht nog even tot de 20 weken echo om zeker te weten dat alles goed is. En dan ga ik het heel groot op facebook verkondigen!!

4. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Jeetje , gefeliciteerd !!
    Geniet van je zwangerschap!!
    Al bij de verloskundige geweest?
    Vind je het niet jammer dat je de eerste 18week niet bewust hebt mee gemaakt?
    Dat zou ik tenminste hebben.

5. youngmommy18

16 jun 2013
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja, bij mijn eerste bezoek op 4 april bleek ik 8w6 te zijn. Dus heb het opzich wel bewust meegemaakt gelukkig. Nou ja gelukkig.. Op het kotsen en duizelig zijn na hahaha:p Mijn kleintje word verwacht op 15 november

6. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Hoi schat,

Jawel, it's me! De vriendin van je vader :)
    Jij moet lekker gaan genieten! Je gaat het super doen en wij gaan je supporten! Binnenkort krijgen we te horen dat het een jongen word ook al denk jij dat het een meisje wordt :D

Love you!!

Kus Maaike

7. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd!!

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Gefeliciteerd!

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Gefeliciteerd meid enneh niet meer rot erover denken of doen, gewoon genieten, het is nu eenmaal zo en daar moet je je bij neer leggen en die knop omzetten dat je mama gaat worden en dat je hier blij mee mag zijn!!

10. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Gefeliciteerd :)

11. purringkitty

purringkitty Actief lid

29 apr 2013
    170
    0
    0
    Gelderland
    Wat een heftig verhaal. Maar weet je? Je kiest voor 100% voor je kindje. Je mag dan wel nog jong zijn, maar er is niemand die zou mogen zeggen dat je geen verstandige keuze maakt. Want wat heeft zo'n kleine baby nu eigenlijk nog meer nodig dan ouders die goed en liefdevol voor hem/haar zorgen?

Bovendien is het nog steeds mogelijk voor je om je opleiding te behalen. Een vriendin van mij is in januari bevallen en in maart heeft ze haar diploma behaald. Daar komt nog eens bij dat ze al een wat ouder kind had.

Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan, en maak je niet teveel zorgen. Laat iedereen zien dat je een verstandige keuze hebt gemaakt.

12. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.614
    167
    63
    Gefeliciteerd meis.....het is en blijft idd een wonder.....geniet er van....zal vast ook wel goed voelen dat iedereen zo blij is.

13. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen

Oh sorry , ik begreep dat je het nog maar net wist hahaha.

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Aaah lief dit!

En gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina