mijn zoon slaapt overdag het beste in de box of in de reiswieg (maar past er bijna niet meer in). in bed slaapt hij 's nachts goed maar overdag slaapt hij daar heel onrustig, hij slaapt het liefst met geluid om zich heen. ik ben zelf geen voorstander van in de box slapen maar hij slaapt hier veeeel beter, hij slaapt dan bijna de hele dag (is 1,5 uur wakker met een voeding). als hij in bed moet wordt hij ieder half uur wakker, huilt dan ( niet hardverscheurend) maar huilt anders nooit! wie legt hun kind rond deze leeftijd ook nog in de box te slapen?
Ik legde D. overdag nooit boven. Altijd gewoon lekker beneden in de box of op de bank of lekker bij mij..
Ik heb Lucas nooit in de box laten slapen maar altijd in zijn eigen bedje...het gaat nu nog niet altijd goed overdag (soms slaapt hij 45 min soms 2,5 uur...). De kraamhulp zei altijd box is om te spelen, bed om te slapen, en eigenlijk deel ik die mening wel. Ik denk dat iedereen moet doen waar hij/ zij zich zelf lekker bij voelt, er is niets goed of fout. Misschien zou je langzaam aan één slaapje overdag boven kunnen gaan proberen? Lucas slaapt altijd het eerste slaapje 's ochtends het beste. Misschien kun je zo langzaam aan gaan omschakelen..
en slaapt hij nu wel in zijn bed overdag? Ik wil niet dat het straks de sppuigaten uitloopt en hij niet meer in bed wil mijn dochter (oudste 20 maanden) is altijd een moeilijke slaper geweest ook in bed, veel huilen. sinds ze 1 jaar is gaat het beter en sinds 1 maand huilt ze nooit meer en gaat het super. ik wil dus ook voorkomen dat hij straks nergens slaapt alleen in bed. Ik heb het net van zijn bed in de box gelegd en nu slaapt hij gelijk weer (is 5 keer wakker geworden en mopperd/huilt dan), heerlijk maar je begint te twijfelen of het wel goed komt. miijn dochter heeft altijd veel gehuild dus wordt al panisch als mijn zoon begint te huilen. Eigenlijk niet eerlijk voor hem maar tja ik heb er gewoon een trauma aan overgehouden
ik deel die mening zeker ook dat de box is voor te spelen, maar het lukt gewoon niet, ik leg hem altijd in bed maar na een paar dagen wordt hij overmoe en uiteindelijk doet hij niets als huilen. tja wat is dan het beste, dus wat is goed en wat is fout he, moeilijk! bij mijn dochter werkte het maar bij mijn zoon duidelijk niet... misschien is het een fase en gaat het weer over dus we blijven proberen
Uhh, nee ze slaapt bij ons in bed maar dat is door andere redenen gekomen. Ze slaapt ook bij ons in bed vanaf dat ze een maand of 6 was, daarvoor was ze een goeie slaper.
Met 4 maanden pastten mijn kids niet meer in de wandelwagen en legde ik ze boven in hun bedje. Ik vind het prettiger dat ze slapen in hun bedje dan in de box, maar dat moet iedereen zelf weten hoor . Als je kindje in zijn bedje ligt en je hebt alle deuren open, gaat het dan beter?
Ik vind een bed voor de nacht en een box voor overdag. Dus als ze niet in de draagdoek of wagen sliepen ze ze overdag altijd in de box. NOOIT alleen in de slaapkamer, altijd in het zicht van mama of papa.
1 keer per dag sliepen ze bij ons boven in bed dat was rond de middag De rest in de wandelwagen in de buggy bij mij op de buik op de bank en in de box Ook de nacht sliepen ze boven in hun eigen bed Tot Ze nog maar 1 of 2 slaapjes hadden en die deden ze dan boven in hun eigen bed
Hier in principe in bed, maar toen ze jonger was viel ze vaak in slaap in de box, dan liet ik haar lekker liggen. Maar dat vanzelf in slaap vallen gebeurt niet meer, dus nu gewoon in bed slapen.
Hier slaapt de kleine meid (zoals nu) heerlijk in de box. Ze is dan druk aan het spelen en dan zo in ene valt ze in slaap. Nu is het hier ook verder rustig in huis overdag, dus dat scheelt misschien ook. Ze slaapt dan gewoon korte slaapjes. 's avonds hebben we ritueel, voeden, pyjama en slaapzak aan, voeden en bedje in en dan slaapt ze ook vaak zo weg en slaapt ze heerlijk zo 10 tot 12 uur achter elkaar door. Dus laat het voor nu mooi nog zo, mocht ze straks minder slaapjes hebben dan denk ik dat we wel over gaan naar bed.
Tot 4 maanden heb ik Amy in de wandelwagenbak beneden laten slapen (overdags dan he). Zodra ze moe werd in de box, legde ik haar in de wandelwagenbak en daar kon ze dan in slaap vallen. Toen die te klein werd, moest ze eigenlijk 'automatisch' boven in bed gaan slapen. In het begin was dit wennen voor haar, maar na 2 dagen ging het eigenlijk al goed. Op zich vind ik ook dat er in de box gespeeld wordt en in bed geslapen wordt. Ik vond het wel prettig haar beneden te hebben, vandaar dat ik de wandelwagenbak wel een mooie optie vond. Als de box prima werkt voor jullie is het ook goed toch? Ik merkte trouwens ook dat ze op haar kamertje veel rustiger sliep, doordat daar minder prikkels waren. Uit jouw verhaal maak ik op dat jouw zoontje het juist wel fijn vindt geluid om zich heen te hebben. Dus misschien is het prima voor nu en komt er vanzelf wel weer een periode waarin je merkt dat het niet meer werkt en dan kun je 'm alsnog naar bed gaan brengen overdags.