Hoi, Ik weet niet of dit het juiste forum is, maar ik zou graag contact willen met vrouwen die net als ik een sterke kinderwens hebben maar ook een (chronische) ziekte hebben. Ik gebruik in verband met mijn ziekte nu medicijnen en ik mag op dit moment niet zwanger worden. De kans bestaat dat dit nog jaren zal duren Ik zou graag eens mailen met vrouwen die ongeveer in hetzelfde schuitje worden, want ik ben benieuwd hoe anderen met hun ziekte en zwangerschapswens omgaan. Liefs Danabelle
Hoi Danabelle, Volgens mij zijn er meer meiden met chronische ziektes die zwanger willen worden of zelfs al zwanger zijn. Misschien helpt het om neer te zetten om welke ziekte het gaat? Iniedergeval heel veel succes. Groetjes, Elvira
Hoi, Ik heb zelf chronische Lyme (Borreliose, dat is die ziekte die je van een tekenbeet kunt oplopen) maar ben niet speciaal op zoek naar dames die ook deze ziekte hebben, dat zou ook wel zoeken naar een speld in een hooiberg zijn denk ik.. Wel fijn om te horen dat er blijkbaar meer dames met een chronische ziekte zijn die ook een kinderwens hebben of zelfs al zwanger zijn
Hier al eentje geboren, op 30-11-07 ik heb zelf crohn een chronische darmziekte en ik weet dat er nog meer zijn hier, succes groetjes dieneke
Ik heb eczeem (chronisch) en slik daar nu wel redelijk heftige medicijnen voor. Ik mag er gelukkig wel zwanger mee worden.
hoi, ik heb Collitus Ulserosa, daar slik ik nu medicatie voor. (prednison) Daarnaast heb ik ook eczeem, psoriasis, astma. (hihi lijk wel een chronisch wandelende zieke met dat lijstje) We stellen het nu (al 14mnd) uit ivm de CU, dat erg slecht gaat, maar nu met de prednison gaat het de betere kant op. Wij hopen in de zomer eindelijk voor ons 2de kindje te mogen gaan. Veel succes!
hier nog iemand met een crohnische ziekte. Ik heb Colitis ulcerosa, en slik best wel wat medicijnen en elke 8 weken een infuus met remicade. Eerst werd absoluut afgeraden om hiermee zwanger te worden, nu mag het wel, mits ik heel nauw gevolgd wordt. Ik was vier maanden zwanger zonder enig probleem, en zodra we weer mogen gaan we er weer voor.
Hoi, Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Het is prettig om te weten dat ik niet de enige ben die in deze situatie zit. Ik ben ook benieuwd in hoeverre jullie ziektes beperkingen opleveren bij jullie functioneren in het dagelijks leven en hoe jullie dat weten te rijmen met de kinderwens of zelfs al een zwangerschap of een baby? Ik zou over dit soort dingen, en natuurlijk over leuke dingen graag willen mailen, ik ben bereikbaar op lentebruid@gmail.com Groetjes!
Hier ook iemand met Colitus Ulcerosa. Gelukkig zijn de medicijnen op het moment geen belemmering om zwanger te worden en het gaat erg goed op het moment. Al is het na ruim een jaar nog niet gelukt om zwanger te worden maar ik geloof niet dat dat iets met de CU te maken heeft.
Hier ook CU! Heb op dit moment alleen Salofalk (in zetpilvorm brrr). Maar heb nu geen last van Cu. Wel van het ontpillen.
Ik heb crohn en slik nu bijna geen medicijnen. Wij zijn al 1,5 jaar bezig met zwanger te raken. Soms denk ik dat het wel met de crohn te maken kan hebben, door al de medicijnen die ik ooit geslikt hebt (prednison, pentasa, remicade). Al die medicijnen is toch niet goed voor de rest van het lichaam lijkt mij.
ik heb gewrichtsklachten (waarschijnlijk reuma ) ook al wat jaren = chronisch ook. 20 februari opnieuw naar reumatoloog. heb nog geen medicijnen
Ik heb een nieuwe nier geldt dat ook ? Slik veel medicijnen waaronder prednison.. 1 van de medicijnen is schadelijk voor een eventuele zwangerschap dus waarschijnlijk wordt die straks omgezet in andere medicijn. Verder mocht ik volgens de gyn alle medicijnen gewoon gebruiken. Ik heb een miskraam gehad 30 juni 2007 en nu wachten wij totdat de artsen het medicijn willen overzetten. groetjes danielle
Hoi, Opvallend dat een aantal dames CU heeft! @ danitjuh, natuurlijk 'geldt' een nieuwe nier ook. Ook zoiets heeft, lijkt me, nog dagelijks invloed op je leven, al is het maar door de medicijnen die je moet gebruiken.. Zijn er onder jullie ook dames die er wel eens aan twijfelen of ze een zwangerschap lichamelijk aan kunnen? En of ze een kindje wel zelf kunnen verzorgen? Of hebben jullie ziektes (gelukkig) geen invloed op dat soort dingen?
nee ik slik cellcept maar het is de bedoeling dat ze die gaan omzetten op een ander medicijn. verder zei de gyn dat ik de verdere medicijnen gewoon kon gebruiken bij een eventuele zwangerschap..ja bij 1tje (prograft) mag ik geen borstvoeding gaan geven..nou dat is het einde van de wereld niet vindt ik!
hier nog een chronisch zieke, mijn man en ik hebben allebei de ziekte van crohn en heb er ook heel veel medicijnen voor geslikt. Mijn man slikt nog steeds medicijnen (pentaza en entrocord). Bij mij hebben ze de zieke darmen weggehaald en een eindstandige stoma geplaatst. Wij hebben in 2005 een prachtige zoon gekregen waar ik spontaan en heel snel van zwanger raakte, een geweldige zwangerschap gehad en een geplande keizersnede wat super is verlopen. Nu zijn we bezig met de tweede en dat gaat helaas niet meer op een natuurlijke manier door de vele operaties die ik ook na de geboorte van mijn zoon heb gehad. Het heeft gelukkig niet te maken met de medicatie ik gehad heb. Ik heb in 2003 na een remicade kuur ook cell cept geslikt, helaas reageerde ik hier heel erg slecht op waardoor ik niervalen kreeg en een streptococce bacterie in mijn bloed. Het is toendertijd heel slecht met mij gegaan maar heb me er wel weer boven op weten te krijgen. Ik vind het leuk (sorry dat ik het zo zeg) om te zien dat er meerdere meiden in een soort gelijke situatie zitten en dat we elkaar kunnen helpen, want om eerlijk te zijn vind ik de begeleiding van chronisch zieke en zwangerschap nog heel minimaal. groetjes conny
"want om eerlijk te zijn vind ik de begeleiding van chronisch zieke en zwangerschap nog heel minimaal." @ Conny75, ik word soms gewoon uitgelachen met mijn kinderwens.. Sommige mensen vinden dat chronisch zieken en mensen met een beperking maar geen kinderen moeten krijgen, heel vervelend. En ik heb aan de huisarts gevraagd om onderzoek naar mijn menstruatie/eisprong, want zeker in combinatie met mijn medisch verleden heb ik redenen om aan te nemen dat er iets niet goed zit.. kreeg ik doodleuk te horen dat ik maar terug moet komen als ik na een jaar klussen nog niet zwanger ben. Ja, sorry hoor, maar ik had het niet eens over een kinderwens, alleen over mijn menstruatie en dat ik me dáár zorgen over maak? Kortom, ik weet niet hoe het met jou/jullie zit, maar ik word soms niet bepaald serieus genomen..
@ danabelle : ja ik herken jou verhaal ook over de dokters! het ziekenhuis vindt dat ik maar geen kinderen moet krijgen ! gelukkig denkt de gyn hier er helemaal anders over !