Zwanger worden na een sterrenkindje.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door SD90, 11 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Hoi!
    Is er interesse in een 'zwanger worden na een sterrenkindje'-groep?

    Ik ben op 7 oktober met 22+4 weken bevallen van twee perfecte jongens, maar ze waren nog veel te klein voor deze wereld. Kort na hun geboorte zijn ze in mijn armen overleden.
    Baarmoederhalsinsufficiëntie. Zo oneerlijk, mijn kindjes waren gewoon gezond maar mijn lichaam liet me in de steek.

    Eigenlijk willen we, na dit alles, zo snel mogelijk weer zwanger worden want het was al een hele lange weg tot aan deze zwangerschap.

    Ik voel dat ik nood heb aan praten met mensen in een vergelijkbare situatie, die ondanks dat ze bevallen zijn, geen kindje mee naar huis mogen nemen hebben, en die heel graag voor een regenboogbaby willen gaan.

    Als je in zo'n (k*t) situatie zit en je wilt komen meebabbelen, graag! Je bent meer dan welkom hier...
     
  2. Inu

    Inu Actief lid

    20 feb 2019
    180
    197
    43
    Vrouw
    #2 Inu, 11 nov 2019
    Laatst bewerkt: 11 nov 2019
    Hallo, @SD90

    Volgens mij zaten we in het begin van dit jaar in dezelfde uitgerekende datum-groep... wat een vreselijk verhaal waarbij je jullie jongens bent verloren... ik heb 10-12-2018 mijn dochter verloren bij 35 weken.

    Daarna wilde ik ook zo snel mogelijk weer zwanger worden. Vanuit het zkh hiermee geholpen en met injecties gonal f en Ovitrelle na 6 weken al zwanger. Wat was dat fijn... helaas kregen we eind april te horen dat onze dochter trisomie 21 had en hebben we de zwangerschap afgebroken. Dit viel mij extreem zwaar omdat de wens zo groot is en mijn hoofd en hart iets anders zeiden.

    Hierna even niet bezig geweest met zwanger worden omdat ik er mentaal en fysiek doorheen zat. Voor de stilgeboorte in december had ik een miskraam met 11 weken. Ik was dus 18 maanden bijna onafgebroken zwanger geweest... afgelopen dinsdag had ik een afspraak bij de fertiliteitsarts. Na een emotioneel gesprek wilde ze nog even kijken hoe mijn baarmoeder eruit zag. En hoe bizar, er was een beginnende zwangerschap te zien. Ik heb woensdag een echo om te kijken hoe het er dan uit ziet.

    Ik herken je gevoelens helemaal, en ik hoop van harte dat je snel een positieve test mag zien!
     
  3. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Wat heb jij ook al een heftig verhaal achter de rug zeg... Ik hoop heel erg voor je dat deze zwangerschap je een gezond, voldragen kindje mag geven. Laat je iets weten, woensdag?

    Het klopt idd dat we in hetzelfde groepje zaten begin dit jaar. Toen liep het voor mij al vrij snel slecht af met een MA op 8 weken. Daarna was ik ook vrij snel terug zwanger, de eerste terugplaatsing na de currettage was direct raak.

    Nu zijn we zes weken na de bevalling en zaterdag heb ik nacontrole bij de gynaecoloog. Ik hoop dat we snel terug zullen mogen starten. Gelukkig nog 2 cryo's in de diepvries dus een nieuwe punctie hoeft nog niet direct.
     
  4. Inu

    Inu Actief lid

    20 feb 2019
    180
    197
    43
    Vrouw
    Heel veel succes en ik hoop dat je zaterdag een goede controle hebt. Ben je al ongesteld geweest?
     
  5. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Ik hoop het ook.
    Ja, net voorbij. Ik vond het wel verrassend hoe snel mijn lichaam weer hersteld is en mijn cyclus terug herstartte. Na mijn MA begin dit jaar duurde het bijna 2 maand, nu amper 5 weken. Bizar eigenlijk...

    Succes vandaag! Ik duim dat alles goed zit!
     
  6. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Wat allemaal heftig!
    Hier ook eerste gezonde dochter 2013, daarna jaar later bevallen met 14.4 van meisje. Geen oorzaak gevonden. Genetische afwijking gevonden bij haar en mij maar heel uniek en eigenlijk doet her niets want is een perfecte kopie van x-gen dus een dubbele gen. Na drie maanden weer zwanger van meisje die is nu inmiddels 4 jaar. In mei zwanger voor deerde maar helaas 4 september weel bevallen met 15.4 weken van meisje.
    allebei de keren kwamen we erachter met pretecho met 15 weken! Toen vijf jaar terug was het anders dan nu. Nu mijn oudste leven zo mee en het verlangen na zusje was zo groot. Ze wisten gelijk dat het meisje was en gelijk een super mooie naam gegeven. Maandag eerste dag na de zomervakantie vertelden ze iedereen dat we gaan nu kijken of het meisje of jongen is. Dinsdag moesten ze vertellen iedereen op school dat baby dood was.. woensdag bevallen en we hebben meiden overaal bijbetrokken en bij bevalling en baby en fotograaf kwam langs. Zo konden ze het erg goed verwerken.
    Oudste van 6.5 stelde vooral inhoudelijke vragen. Jongste van 4: waarom praat baby niet en hoe mooi ze is.
    Recent dna uitslagen gehad en dit meisje had dua geen afwijkende gen.

    helaas is niet anders en moeten we ermee leven. Het verlangen na gezonde deerde is groter dan ooit mede omdat oudste het nog steeds zo graag willen en elke dag erna vragen.

    helaas zit het niet mee. Vorige 4x bevalling/miskraam ging het gelijk goed met cyclus. Dee keer na prima bevalling en geen resten en dune bmm slijmvlies en cyclus van 33 dagen ging het allemaal verder niet goed. Arts kan het niet verklaren dus het blijft iets raars tot nu toe. Ik kreeg na 33dagen ongi en erna precies twee weken later tussentijdse bloeding van twee weken. Wat het was.. geen idee.. 2x 3echo gehad en uitstrijkje- alles is tiptop.
    Ik zou dus al lang ongi moest worden maar helaas dag 39 heb ik enkel al paar dagen roze slijm en verder niets. We hebben natuurlijk geprobeerd zwanger te worden en ik had wel eisprong maar met tussentijdse bloeding sex hebben lukt natuurlijk niet zo en afgelopen drie weken ook ziek met hoesten en koorts geweest..
    het is dus effe afwachten waneer ik echt ongi wordt en dan opnieuw...

    Na 2x late miskramen heb ik dan recht op stollingsonderzoek. Het kan enkel na 10wk na de bevalling geprikt worden dus vandaag is de dag en ga ik prikken! Ik ben ook gelijk zsm na bevalling overgedragen na prenatale zorg. Dat wil zeggen dat ik nu veel afspraken heb om te kijken na oorzaak en hoe ik zsm weer zwanger kan worden.. gelukkig denken artsen mee en dat is fijn..ik ben al 37 en de meiden 6.5 en 4 jaar en dus het wordt alleen maar niet leuk als ik heel pang moet wachten tot ik zwanger wordt..
     
  7. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Wat een heftige verhalen, wil jullie een hele dikke digitale knuffel geven ❤️

    Wij hebben twee voorspoedige zwangerschappen gehad van onze twee oudste dochters.
    Tijdens de zwangerschap van onze jongste dochter had ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bleek zwanger te zijn van een twee eiige tweeling.
    Mijn eileider is toen verwijderd maar bleef ook zwanger van mijn jongste.
    Zij is inmiddels 6 jaar.

    Afgelopen juni ben ik bevallen met 16 weken van onze zoontje.
    Beetje naïef maar had nooit gedacht dat dit ons zou overkomen. Ze hebben niet een oorzaak kunnen vinden maar denken dat hij verstrengeld zat door de navelstreng. We kwamen erachter toen we tijdens de controle geen hartactiviteit konden vinden.

    Ik heb drie hele snelle bevallingen gehad maar bij ons zoontje heeft het bijna 12 uur geduurd wat eindigde in de OK.

    Het was vooral een aanslag op ons gezin.
    De meiden leefden zo mee met de zwangerschap en keken er zo naar uit. Het was een hele moeilijke en verdrietige periode voor ons maar ook voor hun.
    Een van onze dochters heeft er nog zo moeilijk mee.
    Kon het woordje zwanger niet verdragen en kwam huilend thuis toen ze hoorde dat een van haar vriendinnetjes een zusje zou krijgen en haar moeder zwanger was.
    Ze hoopt zo dat het toch keer goed gaat en wij ook natuurlijk.
    Maar die zekerheid kunnen we niet geven natuurlijk en of het überhaupt nog lukt.
    Onze wens voor een vierde is er altijd geweest, zeker na de bbz.
    Maar soms heb ik wel de twijfels en angst. We hebben drie gezonde dochters en nu zoveel onzekerheid. Zeker bij mijn man is die angst erg groot.
    Voorheen was de grens 12 weken.
    Die is natuurlijk verlegt maar zoals jullie verhalen kan het ook veel later mis gaan.
    Dat onbezorgde is helemaal weg. Hoe zijn jullie daarmee om gegaan?

    Mocht ik weer zwanger raken weet ik ook niet zo goed hoe lang we het voor ons moet houden om het de kinderen te vertellen. Vooral om ze te beschermen maar vind het ook zo leuk om ze gelijk bij de zwangerschap bij te betrekken.
    Zelfde geldt ook voor de oma en opa's. Ze waren zo verdrietig, dat wil ik ze niet aandoen. Maar om tot de 20 weken te wachten en zelfs dan heb je geen zekerheid.

    Wij zijn nu bezig met ronde 4 om weer zwanger te raken. Eind deze maand was ik eigenlijk uitgerekend. Ik merk dat ik zo ongeduldig ben en gevoel pas weer verder te kunnen als ik weer zwanger ben.

    Klinkt gek maar mijn lichaam wilt gewoon iets afmaken waar het was gebleven.
     
  8. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    @Lieverding Lijkt me heel erg zwaar om zoiets twee keer te moeten meemaken...

    Wel heel erg 'fijn' dat je de meiden zo hebt kunnen betrekken bij de geboorte en dat je foto's hebt en zo. Een mooie herinnering en misschien maakt dat het voor de kindjes ook iets makkelijker om het verlies van hun zusje te kunnen plaatsen.

    Rot dat je lijf niet meewil na de bevalling. Hopelijk komt er daar snel verandering en wordt je cyclus weer normaal...

    Moet je lang wachten op de resultaten van het stollingsonderzoek?
    Goed dat de artsen meedenken om jullie te helpen zo snel mogelijk opnieuw zwanger te worden. Hopelijk komt je wens gauw uit.

    @MIss X Ook jij je zoontje verloren, klote... Niemand verwacht dat het op zo'n moment nog misgaat hé, dan staat je hele wereld gewoon stil.

    Wat jammer dat je dochtertje het zo zwaar heeft met het verlies... Moet moeilijk zijn om naast je eigen pijn nog te moeten zien dat je kind ook zo'n verdriet heeft.

    Ik vind het ook een moeilijke, hoe lang wacht je bij een volgende zwangerschap om het te delen? Je wilt je omgeving de pijn besparen als het weer misgaat, maar je kan het idd ook niet oneindig lang verzwijgen...

    Ik weet zelf totaal nog niet hoe ik met een volgende zwangerschap zou moeten omgaan. Dat onbezorgde is idd weg, ik denk eerlijk gezegd dat ik elke dag angstig en onzeker zou blijven, tot op het punt dat ik de grens van de levensvatbaarheid ruim voorbij ben...

    Ik heb hetzelfde gevoel, dat verdergaan pas kan als er een nieuwe zwangerschap is... En ik kan me voorstellen dat het nu he rond je uitgerekende datum zit, nog extra zwaar is. Hoop voor je dat je snel weer zwanger mag zijn. Elke maand is er één te veel hé.

    Ik ben gisteren op controle geweest bij de gynaecoloog en mijn baarmoeder is (6 weken na de bevalling) nog niet schoon. Ik moet nu enkele weken de pil nemen, hopelijk zorgt de bloeding nadien ervoor dat alle restjes weg zijn want ik wil heel graag verder. Maar voor nu mogen we dus nog niet en dat vond ik even heel kut.
    Het besef kwam gisteren even erg hard binnen dat, zelfs al worden we binnen enkele maanden weer zwanger, we al meer dan 3 jaar zullen moeten wachten hebben op een eerste kindje. Ik word er soms zo moedeloos van.
    Voor nu hoop ik heel hard dat ik binnen enkele weken wel groen licht krijg, en we in december nog een cryo terugplaatsing kunnen krijgen (zitten in een IVF traject). Maar ik ben er een beetje voor dat we nog langer zullen moeten wachten... Worden leuke feestdagen, als dat het geval is... :$
     
  9. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    @SD90 dankje. Het is heel jammer dat jullie zo lang moeten wachten op de eerste kindje.. ook dat de baarmoeder niet schoon is dat betekent meer uitstel.

    ik heb woensdag stolling geprikt 10 buisjes haha. Normaal duurt het een dagje bloeduitslag deze is dus nog niet binnen. Wel hemostase en die is ok maar geen antifosfolipieden syndroom nog. Dus even afwachten..


    cyclus gek hier ik wacht met smart elke dag ongi na 45 dagen maar dus nee al een weel roze/bruine slijm en dan gisteren en vandaag positieve ovulatietest. Zw test negatief..
     
  10. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Wauw, 10 buisjes, dat is veel zeg! Hopelijk heb je de rest van de uitslagen snel binnen!
    Ahh, wat vervelend dat je cyclus zo raar en lang is! Als die positieve ovutest nu klopt, zal het wel een heel erg lange cyclus worden zeg! Hopelijk is het iets eenmaligs...

    Ik baal wel erg dat we weer met verplicht uitstel zitten omdat mijn lichaam niet meewil, maar ja. Een goed embryootje verspillen terwijl ik lichamelijk nog niet oké ben, zou ook gewoon te jammer zijn. Dus ik vertrouw maar op het oordeel van mijn gyn en hoop dat t zichzelf nu gauw oplost...
     
    Lieverding vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina