Zwanger van 4e kindje 2018

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Thea23, 20 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Idd ! Hopelijk beide een mooie test begin juni ;)

2. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Hoihoi allemaal
    Hier in gedachte bezig met een 4e. Mijn hoofd maakt overuren.
    Misschien kunnen jullie me helpen met deze twijfels.

Ik ben een mama van 33jr van 1 zoon 8 en 2 dochters 6&2. Wij hebben een samengesteld gezin, onze jongste dochter is van mij en mijn partner.

Na de eerste twee bevallingen wist ik vrijwel zeker dat er nog een kindje bij zou komen, maar na de 3e wist ik vrijwel zeker dat het klaar was. We zijn compleet.

Toch ergens voelt dit nog niet zo.
    Ondanks dat ik in het afgelopen jaar al veel babyspullen weggedaan heb, blijft toch ergens het gevoel.. wat als?! Lukt het ons financieel? Een nieuwe auto en een kamertje erbij creëeren in huis? Bij het stellen van deze vragen aan mezelf, weet ik dat ik er nog geen definitief punt achter kan zetten.
    M’n man zou zich ook laten helpen na de 3e, maar ook dat heeft hij nog niet gedaan. Hij heeft vorig jaar een afspraak gemaakt en deze afgezegd. Hij kwam thuis en zei ik wil denk ik nog een kindje ik was een beetje in shock omdat ik dus (dacht ik) compleet zou zijn.
    Na een turbulente tijd samen als gezin en in onze relatie voelt het wel erg fijn de gedachte om ons gezin uit te breiden..

In huis zou het ook nog niet onmogelijk zijn al moeten we dan een muurtje plaatsen in onze kamer om een extra kamertje te organiseren.

Het is meer...wat als ze straks allemaal naar de grote school gaan... kunnen we ons dat financieel permitteren?
    De reacties van mijn familie( ik heb een erg slechte relatie met mijn moeder) ondanks dat ik me daar totaal niet aan wil storen doe je dat onbewust toch.
    Manlief en ik hebben naar elkaar uitgesproken begin vorige week dat we voor kindje 4 willen gaan maar toch ben ik bang, niet dat ik het niet wil maar toch.

O wat ik vergeet, ik sukkel sinds mijn laatste zwangerschap met mijn gezondheid. Ik heb buikaanvallen die regelmatig komen en gaan, de heftigheid zorgt voor soms wat minder energie.
    Ik heb te horen gekregen dat ik er mee moet leren leven en alleen bloeddruk verlagers eventueel kunnen helpen.
    Zwanger worden is geen probleem dit kan gewoon.

Wat waren voor jullie de overtuigingen om er tochvoor te gaan? Geen vervelende reacties gehad?
    Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en overwegingen tot dusver.

3. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar allemaal, hoewel ik wat meer relaxt ben in het praktisch (auto, kamer, financieen)maarmijn vriend vond het erg zwaar wegen. We wildendaarom alles op een rij gezet hebben voordat we ervoor zouden gaan.
    Zo had ik uitgezocht welke auto we zouden kopen, hoeveel het zou kosten (denk aan extra belasting, verzekering, eventuele lening enzo). Ik heb ook een tabelletje gemaakt (ja echt erg ;)) met in welk jaar welk kind in welke klas zou/zal zijn en kwam er zo achter dat we er nooit 4 tegelijk op 1 school zullen hebben bijvoorbeeld. Dat als mij. Oudste bewijze van afstudeert de jongste maar net in de tweede van de middelbare zou zijn bijvoorbeeld. Ook hypotheek ernaast gezet: wanneer is het dit deel afbetaald etc.
    Dat heeft ons echt veel inzicht gegeven in de financiele toekomst (ook kan natuurlijk altijd wat veranderen, dat weten we heel goed, maar dat kan altijd) en vertrouwen gegevenom ervoor te gaan.
    Reacties van anderen kan me niet zoveel schelen eigenlijk, ik twijfel wel of mijn schoonfamilie het leuk gaat vinden, maar het kan me niet raken wat zij vinden, aan mijn familie heb ik geen twijfel dat ze erg leuk gaan reageren.

4. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@Zoef, in een andere topic had al gereageerd... maar hoe staat je man hierin? Ziet hij ook beren op de weg?

Wel enigszins "bang" voor de reactie van m'n werkgever, maar weet inmiddels dat ik daar gewoon schijt aan moet hebben.
    Van mijn familie verwacht ik wel leuke reacties... en ach geen leuke reactie is ook goed, dan weet je ook weer bij wie je uit de buurt moet blijven :rolleyes::roflmao:

Net zoals @Mamavandrie34 , hebben wij het eea op papier gezet en gekeken naar de praktische dingen. Toen dat eenmaal inzichtelijk was zijn we ervoor gegaan.

Zoef en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  5. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Mijn man ziet het allemaal wel gebeuren die gelooft dat alles allemaal wel goed komt.

Mamavandrie34 en Mom86 vinden dit leuk.
  6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    @Zoef hier ook wel wat twijfels hoor..vooral vanwege dat het wel mijn 4e zal worden, maar de 1e voor mijn partner.

Praktische zaken zijn allemaal op te lossen en 1 ding wat ik de laatste jaren heb geleerd is wel dat de toekomst niet is te voorspellen en je nooit zekerheid hebt.

Verder hier op het wachtbankje..denk dat ik volgende week zaterdag een testje ga wagen..

7. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ooh heb weer wat reacties gemist. Zo even teruglezen.

Wil even mijn buikfoto delen. Vind het echt al een zichtbaar buikje :D. Ging dat ook zo snel bij jullie?
    Ben hier 9wk+6dg

Bijgevoegde bestanden:

Mom86 vindt dit leuk.
  8. Evelientje

Evelientje Bekend lid

3 mei 2013
    527
    78
    28
    Ben ik ook eindelijk weer eens.

Erg druk op het moment. Ben een eigen bedrijf aan het opzetten, dus dat houdt me wel bezig. Scheelt wel dat ik daardoor niet zo fanatiek bezig ben met zwanger worden, want dat zou anders zeker het geval zijn.

@Dielle, wat een mooie buik al zeg! Ik had ook wel vrij snel een buik bij de derde, maar niet zoals die van jou. Wel leuk, kan je nu al showen!

@L0nneke en @Mom86, de spannende tijd komt er weer bijna aan! Hopen op een mooie positieve testen.

@Zoef, al zit ik nu in ronde twee, ik twijfel nog steeds. Ik wil heel graag een vierde, maar ben bang dat ik mijn andere kinderen daar tekort mee zal doen, omdat ze minder aandacht krijgen. Ook ben ik wel een beetje huiverig voor reacties van de omgeving. Maar deze twijfels weerhouden me er niet van om te proberen zwanger te worden, dus de wens is toch sterker dan de twijfel.

@Springboon, wat een prachtige echo foto's! Hopen op goed nieuws met 32 weken!

Gisteren op cd 14 plotseling al een positieve ovulatietest in handen. Deze maand is hij er dus weer wat eerder. Het wachten gaat voor mij dus ook weer beginnen.
    Ik ga deze keer zeker wachten tot 14 dpo met testen, want ik heb niet zo'n zin een weer een licht positieve test die niet veel later negatief wordt. Ik test sowieso niet snel positief, dus het is ook beter om iets langer te wachten voor mij.

Nou ik ga weer even van het zonnetje genieten, fijn weekend allemaal!

Zoef, Springboon en Dielle vinden dit leuk.
  9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    @Evelientje spannend opzetten van een eigen zaak. Zorgt wel voor veel afleiding. Is het een beetje te combineren met je gezin? Voor jou nu dus ook weer wachten..knap dat je sowieso tot 14 dpo kunt wachten hoor

Hier net nog een ovulatietest gedaan..waarom, geen idee. Ik heb na woensdag niet meer getest, omdat die van maandag overduidelijk was. Nu zie ik dit en denk neee..ei niet gesprongen ofzo en komt lh piek nog een keer? Of..is dit wat anders?

Bijgevoegde bestanden:

Springboon vindt dit leuk.
  10. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoeveel dpo zit je. Hier reageerde de ovulatietesten ook op zwangerschap

11. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    6 of 7 dpo

12. Evelientje

Evelientje Bekend lid

3 mei 2013
    527
    78
    28
    Met mijn gezin valt het goed te combineren. Het scheelt wel dat ik op het moment geen baan heb, want anders was het niet te doen, er gaat echt veel tijd in zitten.

Wat apart die ovulatietest. Je zou denken dat hij niet zoveel zou kleuren na je ovulatie. Aan de andere kant was die vorige test wel donkerder. Doe je geen digitale cb als de dipstick positief lijkt? Ik vind dat altijd fijn, dan heb je tenminste meteen duidelijkheid. Ga je morgen weer testen?

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Toch knap hoor, gezin en eigen zaak opzetten. Ik vind gezin en werk al best een gepuzzel om alles soepel te laten verlopen.

Ik ga zo nog een ovutestje doen..toch eens kijken wat ie doet. Als ie zo blijft mss een dezer dagen een zwtest doen.

14. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Spannend lonneke!
    Hier vandaag ongesteld geworden, 1 dag te vroeg. Balen. We gaan de zesde ronde in. Gaat het ooit wel lukken? :cry:

15. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Aaah niet leuk :(

16. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland

Wat balen:(

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    De ovutest ziet er hetzelfde uit als gisteren. Ach ja..ik ga nu niet meer testen. Wacht af en denk dat ik zaterdag een zw.test doe..tot NOD ga ik niet redden haha

Mom86 vindt dit leuk.
  18. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    @L0nneke spannend zeg ben benieuwd wat het jullie brengt deze maand
    @Mom86 wanneer mag jij testen ook al bijna inmiddels?

@Evelientje ik ben er dit weekend toch weer wat geruster naar gaan kijken heb nu meer een sterkere wil voor een vierde.

Denk wel dat wij na de zomervakantie pas gaan starten, wil eerst al wat dingen die sowieso moeten gebeuren gedaan hebben.
    Zoals een ruimere auto aanschaffen (7-zitter)
    Onze jongeste dochter haar kamertje nog meer peuter proef maken, kunstgras leggen ja dat moet voor m’n gevoel Haha.
    Zulke dingen... en dan zien we na augustus wel hoe het gaat lopen.
    Vind het erg spannend deze keer.

19. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Er is weer een hoop gekletst.
    Morgen even bijlezen.
    @Zoef, ja zaterdag is vermoedelijk mijn nod, dus wil eigenlijk morgen of overmorgen al een testje wagen ;)

20. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Vandaag 8 dpo en niks te zien op de test. Ik weet dat het vroeg is maarbij 2 van mn vorige zwangerschappen had ik een positieve test met 8dpo. Momenteel geen enkele aanwijzing op een komende menstruatie, behalve vanochtend heeeel licht roze slijmverlies.
    Daarbij heb ik best veel slijmverlies de laatste dagen en lijkt alles opgezwollen daar beneden...
    Mmm weet niet zo goed wat ik er van denken moet.. weer een ronde voorbij? Wat denken jullie ?

Deel Deze Pagina