Zwanger van 4e kindje 2018

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Thea23, 20 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Goedemorgen dames,

    Ik ben even niet geweest, omdat we pas in juni ervoor gaan probeer ik het af en toe van me af te zetten maar ik vind het zoooo moeilijk. Ik ben zo bang dat het nu lang gaat duren en zou eigenlijk in april al willen starten..

    @Dielle wat naar zeg, ik lees dat je een vroeg miskraam had. Ik snap helemaal dat je even een periode rust wil, zorg goed voor jezelf.

    Mag ik vragen hoe oud jullie allemaal zijn? Ik word in april 36, daardoor vind ik het toch wel spannend nu, of het wel weer zal lukken en allemaal goed zal gaan. Terwijl ik ook weet dat er genoeg vrouwen op hun 36ste beginnen met proberen voor een eerste kindje. Maar ik ben toch weer onzeker, en we zijn nog niet eens begonnen.
     
  2. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Welkom Ise, gefeliciteerd met de zwangerschap! Voel je je goed? Geniet ervan!
     
  3. Zoetje

    Zoetje Actief lid

    1 apr 2011
    161
    22
    18
    Vrouw
    Administratief bediende - Gemeente
    België
    Hoi dames mag ik meekletsen...

    Ik ben gisteren te weten gekomen dat ik zwanger ben van de vierde.. diep in mij maak ik een vreugdedansje, want dit is wat ik altijd wou!! Eigenlijk loop ik op een wolkje...

    Echter opende ik enkele maanden een topic omdat ik zo graag een vierde wil maar mijn man nog niet om is.. en of er enkele dames toen tips hadden..

    Hij is nog niet op de hoogte aangezien ik zeer zeker wil zijn en dus eerst een bloedonderzoek wil laten doen. Sommigen kunnen mij misschien wel vervloeken omdat ik nog niets gezegd heb..

    OOh jeee qwa praktische dingen is alles wel in orde, we hebben al een 7 zitter als auto, iedereen heeft zijn kamer,..
    Alleen ben ik bang voor zijn reactie en misschien ook wel voor die van de buitenwereld omdat vaak mensen tegen ons zeiden ' Wanneer komt de vierde?' en manlief wel antwoorde, voor mij is het goed zo & iedereen wel wist hoe graag ik wil.. Heb ik bang dat verschillende mensen gaan denken dat ik het expres deed, echter komt dit wondertje door de pil door..

    Hopelijk geen vooroordelen.. Maar ik zoek een plek om even mijn hart te luchten en goede moed te halen om dit te vertellen...
     
  4. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik ben ook 36 en voel het precies zoals jij beschrijft.
    Ook wij hebben besloten voor een vierde te gaan een tijdje terug en hebben dus een tijdlang er niks aan gedaan (ik had een spiraaltje) de maandfn voor hij eruit ging vond ik heel spannend. Eerste twee rondes ook, nu keert de rust terug en begin ik meer vertrouwen te krijgen.
    Zo oud zijn we nog niet ;)
     
  5. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Wat een lastige situatie!
    Mijn mam heeft ook lamg gezegd dat hij niet wou, en ik zei van wel, dus ik weet ook niet wat ‘debuitenwereld’ ervan zal vinden. Maar inmiddels kan het me niks schelen eigenlijk :cool:
     
  6. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Nou inderdaad niet met de buitenwereld bezig zijn.

    Ik keek een keer naar doctor phil en dat ging over het feit dat het soms ook lastig is voor vrouwen dat dingen niet meer zijn zoals vroeger. Dan ging je eerst trouwen en kreeg je kinderen en werd niet eens overlegd met elkaar hoeveel kinderen.
    Doctor phil zei toen iets dergelijks als; man prefer not to commit. (hetzelfde geldt voor kinderen denk ik..) omdat mannen gewoon heel anders in elkaar zitten. Mannen zijn eigenlijk geprogrammeerd zoveel mogelijk hun zaad te verspreiden maar niet om te denken laten we leuk kindjes maken dus als ze hun zaad kunnen verspreiden zonder dat er kindjes uit komen helemaal super :p oh klinkt wel heel simpel nu maar je zal een man gewoon niet zo snel horen zeggen ohhhh schat zullen we nog een baby maken en nog een baby maken en nog een en nog een? Natuurlijk ze zijn er wel, en mijn man is dus dol op kinderen maar zal toch altijd wat meer terughoudend zijn in de beslissing. Bij de derde was dat ook zo en als ik hem nu met mijn kleinste zie, hij is zo dol op ze allemaal en ik zie hem genieten van het gezin.

    Snappen jullie wata ik zeg of denk ik teveel hardop? hahaha
     
  7. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Hier hadden wij ook twijfels bij een 4de. Mijn man blijkt er dus wel gewoon open voor te staan en hebben het er zelfs al over wanneer te stoppen met de pil. Het liefst stop ik er direct mee.. sowieso wil ik eerst een maand de natuurlijke menstruatie afwachten en daarna er pas voor gaan.. nu heb ik vorige week m'n menstruatie gehad (gisteren laatste dag) en afgelopen zondag begonnen aan de nieuwe strip. Vraag me alleen af wat gebeurd er als ik vanavond niks meer in neem? Komt de menstruatie dan weer om de hoek kijken of is het dan gewoon wachten op de natuurlijke menstruatie of is het beter om de strip af te maken?

    Leeftijd: ik ben 31. Mijn man is 33.

    Ise en zoetje: van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap
     
  8. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Welkom Ise, leuk dat je mee komt kletsen!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap..blijft spannend, zeker na je miskraam. Duim dat alles goed blijft gaan.

    Hier ook 3 kids met mijn ex en planning was eind mei/begin juni spiraaltje er uit te halen. Ben aan het wachten op mijn ongi, maar ga daarna de huisarts bellen voor afspraak om hem nog korte termijn er uit te halen.
     
  9. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Stomme hormonen, gelukkig vandaag weer een nieuwe dag;)

    Wat betreft mn ongi..zal wel stomtoevallig zijn hoor dat ie nu later komt. Misschien komt het gewoon wel doordat we zo met een vierde bezig zijn. In ieder geval zorgt dat er o.a. wel voor dat we niet tot eind mei gaan wachten om mijn spiraaltje er uit te halen, maar deze maand al.
     
  10. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Poeh geen idee wat er dan gebeurd, misschien dat je cyclus dan even van slag is daarna, maar ja je hebt pas 1 pil gehad..of dat nou zoveel doet? Ik zou zeggen..gewoon stoppen
     
  11. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier was juni ook de planning..maar een dezer dagen gaat t spiraaltje er uit.
    Leeftijd maakt het idd wel spannend. Ik ben nog relatief jong, word bijna 31, maar toch stuk ouder da bij de eerste (23)
     
  12. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Allereerst gefeliciteerd en welkom!
    Mijn advies..vandaag nog aan je man vertellen. Waarom verzwijgen? En wir weet is hij ook wel heel blij!
    En vanwaar bloedonderzoek? Zijn de testen niet duidelijk?
     
  13. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben ook 36 jaar.
    Ik had het idee dat we een maand rust nodig hadden..
    De bloeding is over en we proberen er toch weer voor te gaan deze maand.
    Mijn gevoel zegt dat we elke kans moeten benutten want elke maand word ik "ouder" en heb het gevoel dat de kans dat het goed gaat dus met de maand kleiner wordt.
    Miss stom gedacht maar heb nog nooit een mk gehad en nu ineens 2x achter elkaar. Dus wil elke kans pakken
     
    Evelientje vindt dit leuk.
  14. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als jullie er samen maar blij mee zijn. Zou me niks van de buitenwereld aantrekken. Mensen hebben toch altijd wel wat te zeuren.
    Iig spannend zeg. Hopelijk gaat alles goed.
     
  15. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hihi herkenbaar
     
  16. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Ja wat een schrik zeg zo 2 keer achter elkaar. En ik snap je gedachtegang helemaal met elke maand wat ouder, alhoewel een maand of 2 dan natuurlijk niet uitmaakt maar ik snap de schrik die je nu hebt na deze ervaringen. Ik denk ook telkens hetzelfde hoor, laten we nu al beginnen..ik moet alleen wel begin april 2x naar de tandarts en stel we zouden er echt voor gaan kan je dan wel behandeld worden met verdoving?
     
  17. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ja hoor, verdoving is geen probleem!
    (Ik heb het helaas mogen ervaren tijdens mijn laatste zwangerschap :-/ )
     
  18. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Hi dames, is er nog plek voor een zwangere mama? :)
    Ik ben zwanger van ons vierde ( hopelijk levende) kindje. Het is wel mijn 5e zwangerschap, maar van onze zoon veel te vroeg afscheid moeten nemen.
    Hoewel deze kleine uk niet in de planning zat, inmiddels dolgelukkig met deze zwangerschap.
    We zijn bijna door de verbouwing heen, en dan ik eindelijk de babykamer verder gaan inrichten. Ik heb nesteldrang :D
     
    Zoetje, Evelientje en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  19. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    @Diazz welkom!
    Wat verdrietig van je zoontje :(
     
  20. Evelientje

    Evelientje Bekend lid

    3 mei 2013
    527
    77
    28
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom!

    Vervloeken is nogal een groot woord, maar ik vraag me wel af of het verstandig is en ook eerlijk is tegenover je man om het te verzwijgen. Hij heeft toch het recht het te weten lijkt me. En ben je niet bang dat hij het niet op prijs zal stellen als hij erachter komt dat je het een poosje voor hem hebt verzwegen? Ik zou het niet zo aanpakken, maar het is jouw keus natuurlijk.
    Heb je al een idee wanneer je een bloedtest wil gaan doen dan? En waarom een bloedtest? Een reguliere zwangerschapstest is betrouwbaar genoeg lijkt me.

    Ik hoop voor jou en het kindje in wording dat hij er even gelukkig mee zal zijn als jij.
     

Deel Deze Pagina