Zwanger van 4e kindje 2018

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Thea23, 20 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Hier vandaag het goede nieuws gekregen dat ik antistoffen heb tegen waterpokken en het dus vroeger zelf gehad heb !
    Toch wel een opluchting.

    Vandaag ook de termijnecho gehad. 2 dagen terug gezet, dus ben officieel nu 11 weken. Kindje is goed gegroeid! We zijn helemaal happy.❤
     
    Dielle, L0nneke, Springboon en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Super fijn @Mom86
    Lekker genieten van jullie vierde wondertje.
    Heb je al een voor gevoel of het een jongen of meisje is in je buik?
    Las trouwens jou topic over vertellen en de rare lompe reacties van sommigen. Dat zal hier ook wel zo zijn gok ik..

    Ik was vandaag bij mijn huisarts geweest, had een flinke longontsteking waarvoor ik antibiotica heb gehad(had vroeger astma) en nu blijkt dat ik voortaan aan de puffers moet blijven.
    Daarna gelijk gevraagd naar de vijfde ziekte en de prille zwangerschap.
    De dokter gaf aan dat er ondanks het een gevaar kan zijn het geen nut had te prikken op antistoffen. De incubatie tijd is al voor de ziekte zichtbaar word dus niks aan te doen.
    Mijn moeder dacht dat ik alle ziektes gehad heb dus daar ga ik maar vanuit.
    Het blijft toch spannend allemaal.
     
  3. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Ja sommige mensen kunnen echt lomp reageren. Niet leuk.
    Vandaag de kids verteld. Kwartje viel pas toen ik de echo foto liet zien. Onze oudste denkt dat het een meisje is (dacht ie ook bij z'n zusje 3 jaar terug). En m'n jongste zoontje wil gewoon een broertje. Dus lekker verdeeld hier.
    Zelf had ik bij de echo vanmiddag een gevoel van een meisje... maar ik weet het niet. Eigenlijk maakt het me niets uit, maar zou het voor ons meisje leuk vinden als ze een zusje krijgen.

    Nog even een foto van ons frummeltje.
     
    Dielle, SaartjeZ, Zoef en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    En ja al die kinderziektes die nu lekker heersen... het geeft geen gerust gevoel idd. Maar idd als je alle ziektes hebt gehad als kind zijnde is er niets aan de hand zeggen ze dan.
    Hoe is het nu met de longontsteking? Weg?
     
  5. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    @Mom86 Mooi plaatje van jullie 4e wondertje! Wat leuk dat de kinderen er leuk op gereageerd hebben. Natuurlijk nog wat onwerkelijk voor ze.
    Welke uitgerekende datum is het nu geworden n.a.v. je termijnecho?

    Hier kapotmoe..Gisteren een hele lange werkdag gehad. Vandaag ook weer werken, zaterdag drukke dag en dan zondag even helemaal niets op de planning. Blegh..ben toe aan een dagje niks moet..
     
  6. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Heerlijk @L0nneke dsr vooruitzicht op zondag. Ik heb dat eigenlijk vrijdag ochtend dan zijn alle kindjes normaal op school.
    Alleen deze ochtend rennen en vliegen. Tandarts bezoekje met zoonlief, helpen bij oudste dochter in de klas en daarna boodschappen doen en alle kids weer van school halen. Blehhh.

    @Mom86 ja de longontsteking is weg, maar nu een gewone verkoudheid te pakken (alweer!)
     
  7. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    30 mei 2019 is de uitgerekende datum. Zelf dachten we 28 mei ongeveer. Dus komt redelijk overeen.

    Soms is een niks moeten dag zo fijn!! Nog even volhouden en het is alweer zondag ;)
     
  8. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
  9. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    @Zoef Beterschap!

    @Mom86 Fijn dat het in de buurt komt van wat jullie dachten.
    En inderdaad even een dag niets is zo heerlijk. Ben er ook echt enorm aan toe. Zwanger zijn is echt vermoeiend.
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  10. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
  11. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Komende zondag nog even een pretecho. Manlief kon niet bij de termijnecho zijn en de oudste vroeg of hij naar de baby kon kijken. Dus even een vroege echo gepland voor ons gezinnetje ❤

    Gisteren bloed geprikt voor de NIPT. Belachelijk duur eigenlijk hoor... voor 2 buisjes bloed. Maargoed tis voor een goede doel zullen we maar denken :)

    Hoe gaat het hier met iedereen?
     
  12. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Oh wat leuk dat jullie als gezin even zijn gaan spieken.
    Ja wij gaan ook voor de nipt duur maar belangrijk voor ons.

    Hier gaat alles weer best ok. Vandaag enorm misselijk en hoofdpijn. Wil eigenlijk lekker naar bed filmpjes kijken, maar helaas nog even door bikkelen tot 20.00u
    Volgende week de eerste echo, ik begin wat spanning te voelen zo nu en dan.
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  13. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier de laatste loodjes..
    Begin het zwaar te krijgen. Nog even.

    Volgende week de liggingsecho. Denk dat de kleine man wel goed ligt.

    Dames die zwanger zijn en binnenkort hun eerste echo hebben veel succes. Ik ga aan jullie denken en hopelijk een mooie echo.
     
    L0nneke vindt dit leuk.
  14. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Wowww alweer 35 weken!! Wat ga je snel :eek: voor mijn gevoel is het nog maar pas geleden dat je hier meldde zwanger te zijn!
    Het zal idd zwaarder zijn zo op het laatst, maar voelt deze zwangerschap ook zwaarder aan als de voorgaande?
    Ben benieuwd of je kleine man er al goed klaar voor ligt. Het aftellen kan beginnen. Spannend!!
     
    Dielle vindt dit leuk.
  15. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    De zwangerschap zelf voelt wel zwaarder. Heb meer klachten en ook het idee deze buik flinker is dan bij de 3e.
    Maar verder met de kids op deze leeftijd relaxter dan toen ik zwanger was van de 3e. Kan meer rusten, kids zijn stuk zelfstandiger en helpen me goed mee met de dingen waar ik moeite mee heb. Dus al met al mag ik eigenlijk niet klagen :p

    Nu aftellen idd. Ben erg benieuwd :D
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  16. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Leuk aftellen naar jullie vierde knulletje.
    Wat super lief dat de andere kindjes zo goed helpen, dat kunnen ze straks nog meer als de kleine man er is.

    Ik kijk enorm uit naar volgende week dinsdagochtend gelukkig al om 9.40 dat maakt het wachten minder zwaar.

    Wat kan ik verwachten als echo beeld bij 6w 5 dg?
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  17. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Wat leuk dat jullie zondag samen gaan spieken naar jullie 3e wondertje. Keertje extra:)

    Hier gaan we ook de NIPT doen, idd duur, maar voor een goed doel.

    @Dielle Het gaat echt enorm had zeg, lijkt pas geleden dat je zwanger bleek te zijn..en nu is het al bijna zover.
    Inderdaad wel fijner dat de andere 3 al weer wat ouder zijn, ik denk dat ik daar zo meteen ook de vruchten van zal gaan plukken. Merk nu al dat ik meer rustmomenten heb dan bij de 2e en 3e.

    @Zoef Spannend komende week de echo. Hier helaas nog dik 2,5 week wachten..dan 8 w1d volgens mijn telling.

    Moe, af en toe misselijk en pijnlijke borsten..verder alles prima. Hoop snel 3/12 en dan mooie echo.
     
    Dielle vindt dit leuk.
  18. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Welke verloskundige praktijk heb je genomen? (Mag in pb hoor ;))
    Ik moet dinsdag namelijk ook maar dan om 10.45u dus uurtje later
     
  19. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Ik moet bij de gyn zijn. :) Dus we komen elkaar niet tegen.
    Maar voor na de bevalling; dan ga ik naar degene in het gezondheidscentrum. Dan weet je wel welke ik bedoel toch :D
     
    Dielle vindt dit leuk.
  20. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Het is misschien wel even wachten maar wel meteen een duidelijke echo. Ik had echt liever gehad dat ik ook pas met 8 wk mocht komen. Juist voor de duidelijkheid.
    Maar het kan voor mij niet anders helaas. Ivm medicatie gebruik enz..
     

Deel Deze Pagina