Zwanger van 4e kindje 2018

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Thea23, 20 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Geniet van je weekendje met je vriendin hoop dat het wat nieuwe energie oplevert.
    Ik vind de keuze van de bedrijfsarts erg vreemd. Als het niet gaat gewoon terug gaan, jammer dan je werk gaat toch wel door.

    Succes en sterkte :(

    Ik heb niets dan honger, ik wil alleen maar eten, veel vooral. Ik heb mezelf al gewapend met gezonde dingen. Een soort line up met gezonde dingen daarna ongezond om het af te maken dus echt nut hebben die gezonde dingen niet.
    Begin met wortels komkommers augurken tomaatjes fruit en vervolgens een cracker maar daarna moet ik toch iets ontiegelijks ongezonds van suikerwafels tot zure snoepjes tot chipso_O word er gek van.
     
  2. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Even snel een foto van m'n aankopen;

    Boxpakjes kleine maat en maat 62.
    Rompertjes kleine maat korte mouw
    Gele setje maat 50 (wibra)
    Rode/roze setje maat 56 (wibra)
    Wikkeldeken met Hertje erop (prenatal)
    Muziekmobiel van Hertje (prenatal)
    M'n dochter is helemaal gek van haar hertjes , 2 dezelfde knuffels, en wilde dit graag voor de baby haha
    3 hydrofiele doeken
    Spuugdoekjes (wibra)
    2 leggings

    Verder heb ik pas geleden nog een 5 delig setje bij de hema gekocht en 2 boxpakjes bij zeeman. Ook sinterklaas had al aan de kleine meid gedacht. Dus er naast het spul van m'n dochter ook alweer veel nieuwe dingen in de kast. :D

    Dus qua kleding kunnen we vooruit en is het niet noodzakelijk meer om iets te kopen... sja tenzij ik het niet kan laten liggen/hangen :p:rolleyes:
     
    Zoef vindt dit leuk.
  3. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    @L0nneke , ik hoop dat je weekendje weg je goed doet. Laat je ons weten hoe het was?

    @Zoef , hier juist weinig eetlust. Enige wat wel eetbaar is voor 90% ongezond.
    Tot op heden 1 kg aangekomen.. maargoed zo kan het de rest van de zwangerschap niet door blijven gaan.. dus hopelijk houd ik ook snel wat gezonde dingen binnen.

    Maar oooo wat heb ik soms behoefte aan een broodje filet american. Zo erg dat ik de vegetarische variant geprobeerd heb, maar die vind ik echt niet te eten..:( dus moeten we nog een week of 20 wachten :p

    Sinds 1.5 week voel ik de kleine bewegen, maar de laatste dagen veel duidelijker. Blijft toch bijzonder hoor.
    Verder vind ik het zwanger zijn ook niet altijd fijn hoor. Zo weinig energie en sneller last van mn benen/banden. Dat maakt het minder leuk..maargoed we bikkelen nog maar even door en tellen stiekem vast af naar het verlof. ;)
     
  4. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Kan niet wachten om Ook kleertjes te gaan shoppen:D zo leuk al dat kleine spul
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  5. Lara04

    Lara04 Lid

    9 jan 2019
    5
    0
    1
    Vrouw
    Hai allemaal, mag ik ook mee kletsen met dit groepje?

    Een zwangere mama van nr4 een hele grote maar welkome verrassing en sinds een paar dagen zijn wij erachter. We hebben afgelopen donderdag een bezoekje gehad bij de gyn voor een echo om te kijken hoe ver we zijn en komt neee op ongeveer 6 weken. Het hartje klopte ook, dat was te zien oo de echo. Ik ben alleen wel ontzettend bang dat het niet goed gaat ofzo. Ik heb er verder geen enkele aanleiding toe, behalve dat mijn zusje van 24 niet zo heel lang geleden een miskraam heeft gehad. Blijkbaar heeft dat dus heel veel impact op mij nu.. hebben jullie ook zoiets ervaren of misschien meegemaakt en herkent iemand zich hierin?

    Verder wordt het een pittige tijd want onze kids zijn net 5,4 en anderhalf dus dat wordt nog wat. Qua ruimte zit het ook niet mee want alles is stampensvol en uitzicht op een nieuw huis is er ook niet echt.
     
  6. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Welkom @Lara04 dat word inderdaad een pittige tijd met zoveel kleintjes, maar je hebt het al eens eerder gedaan. Twee kleintjes zo kort op elkaar.
    Kunnen er geen twee kindjes op 1 kamer slapen zodat er wat ruimte ontstaat?

    Zijn jij en je man het wel eens met elkaar over een vierde kindje?
     
  7. Lara04

    Lara04 Lid

    9 jan 2019
    5
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel @Zoef

    Ja we hebben het al eens eerder gehad en dat was eigenlijk ook nog een tandje erger omdat er maar 13 maanden tussen zat toen. Dus we gaan het nu ook wel redden.

    De meiden slapen nu samen en dat gaat goed, volgens mij willen ze ook niet meer zonder elkaar. En onze zoon slaapt bij ons op de kamer en de baby moet ook bij ons op de kamer. De vraag is alleen en hopelijk voor hoe lang?
    Onze zoon slaapt licht en ik ben bang dat hij wakker wordt als de baby snachts gaat huilen en dan zitten we met twee huilers.
    Daar had ik eerder nooit geen last van want mijn oudste dochter sliep altijd heel vast en ze hadden destijds een aparte kamer.

    We zijn trouwens beide wel heel blij met ons kindje op komst alhoewel we allebei wel even moesten landen. Waar je 3 kindjes voedt moet 4 ook geen probleem zijn.

    Wel heel veel last van extreme vermoeidheid en misselijkheid
     
  8. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Nou dat lijkt me ook niet de meest ideale situatie zoals jullie wonen. Lastig.
    Hopelijk komen jullie eruit met een vierde kindje erbij.
    Juist de praktische dingen maakten het hier twijfelachtig wel of geen vierde.


    Wij hebben gisteren de geslachte echo gehad. Wij krijgen een jongetje erbij!!
    We hebben ook nog een hele gave echo foto meegekregen, ligt hij met zn knietjes opgetrokken heel schattig.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mom86 en Dielle vinden dit leuk.
  9. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat leuk! Gefeliciteerd :)
     
    Zoef vindt dit leuk.
  10. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    @Zoef , leuk!! Een jochie erbij ❤
    En wat een schattige echo foto inderdaad! :)

    @Dielle , hoe gaat het met jou/jullie?
    @L0nneke , hoe gaat het nu?
     
    Zoef vindt dit leuk.
  11. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Alles gaat goed hier. De baby doet het goed. Mag niet klagen hihi. Wel weer even wennen aan het ritme nu de kids weer naar school zijn, maar dat komt vanzelf.

    Ik grapte van de week naar mijn man dat we ook voor een 5e moeten gaan want dan kan deze 4e met de 5e opgroeien/spelen enz hihi. Aangezien er een flink leeftijdsverschil tussen de andere kids zit.
    Denk dat ik last van mijn hormonen heb ofzo...:p:D
    Herken dit wel van de andere kids haha.
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  12. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Leuk om te lezen dat alles goed gaat bij jullie. En grapte je man terug dat hij dat wel zag zitten die nummer 5:D
     
  13. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha nee die keek me aan alsof ik niet spoorde :roflmao:
     
  14. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
    Ach wie weet joh ;)
     
    Dielle vindt dit leuk.
  15. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hahaha @ Dielle klinkt idd als een hele dikke roze wolk. Genieten! En al denken aan een 5e, geweldig.

    @Mom86
    Niet zo best, komende week afspraak bij de gyn om te gaan starten met antidepressiva
     
  16. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    :cry::cry: niet zo best meid!!
    Hopelijk vind je de hulp die je nodig hebt!

    Maar wat ga je snel!! 15 weken alweer ❤

    Hier de laatste dagen enorm veel last bandenpijn. Blijkbaar doe ik toch te veel op een dag. :rolleyes:

    Oja en pieker me suf. Lees m'n topic over kraamvisite maar ;)
     
  17. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Heb je topic gelezen. Ik zou echt een kraamborrel ofzo doen.
    Dat kan in een zaal maar bijv ook thuis. Wij hebben het bij de 2e en 3e thuis gedaan en verdeeld over 2 middagen.
    Nu bij de 4e in een zaal. Ideaal. Dan blijven er ook geen mensen hangen en je hebt geen zooi thuis. Hangt alleen een flink kostenplaatje aan.

    Miss kun je met de kraamhulp afspreken dat er niemand onaangekondigd mag komen. Dus dat je het bezoek wat komt (Wat met jou is afgesproken) aan haar doorgeeft. Tegen de rest moet ze maar zeggen ze liggen te slapen dus bel maar voor een afspraak ;)
    Kun je daarna telefonisch aangeven dat je liever het bezoek op die geplande dag (kraamborrel) wil.
     
  18. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Heb je het gedeelte over m'n schoonouders ook gelezen? ;)
    Kraamborrel weet niet of dat het iets voor ons is... we gaan er eens over nadenken :rolleyes: bedankt voor de tip!
     
  19. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Jaaaa pff gaat zo hard, dat beangstigd me ook enorm..ik geniet niet en de tijd wordt alleen maar korter..

    Jij teken dat je wat rustiger aan moet doen;) natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan..

    Ik ga even op zoek naar je topic;)
     
  20. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja dat is een lastige...je zou ze pas een dagje later op de hoogte kunnen brengen? Of bellen en meteen aangeven dat je de 1e dag alleen met het gezin wil doorbrengen en dat ze de volgende dag van harte welkom zijn ;)
     
    Mom86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina