Zwanger van 4e kindje 2018

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Thea23, 20 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Ja lastig punt idd..
    Maar zelf kies ik liever voor het laatste. Wel meteen op de hoogte brengen maar zelf aangeven wanneer ze welkom zijn en dus niet meteen.
    Heb er geen behoefte aan... Waarom wel gelijk na de geboorte maar tijdens de zwangerschap hoor of zie je ze niet. Ook niet voor de kids die er al wel zijn.:rolleyes:
    Blijft een lastig iets.. :oops:
     
  2. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Even delen...We krijgen er een dochter bij!
     
    Mom86, Dielle en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  3. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat leuk :) gefeliciteerd
     
    L0nneke vindt dit leuk.
  4. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Super leuk! Hoe vinden de kids het?
     
    L0nneke vindt dit leuk.
  5. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Die weten van niks haha!
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  6. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Ow haha laat je het geheim voor ze of ga je het nog op een andere manier bekend maken?
     
  7. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    We houden het verder voor iedereen geheim.
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  8. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Hoe gaat het hier met de mama's en zwangere ?
     
  9. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Hè dames ik was jullie weer kwijt:roflmao:
    De hele tijd stoppen de meldingen en dan kan ik het niet meer terug vinden.

    Hier gaat het redelijk. Veel last van slecht slapen en daardoor steeds maar moe moe moe.
    Bijna 19weken dat gaat best wel snel vind ik.

    We hebben gisteren een 7zitter opgehaald niks bijzonders maar een prima wagen om mee vooruit te kunnen.(Mazda 5 uit 2012)

    Hoe gaat het met jullie?
     
  10. youdidit

    youdidit Actief lid

    30 apr 2012
    150
    7
    18
    Hoi,

    Ik heb eerst uitgebreid de tijd genomen om jullie ervaringen te lezen en eigenlijk durf ik nog niet mee te schrijven omdat ik amper durf te geloven dat ik zwanger ben van ons 4e kindje. Ik zal wat meer over mezelf vertellen;

    Ik ben 37 jaar, getrouwd en mama van 2 dochters van 5 en bijna 4. Onze zoon is van augustus 2018, een half jaar oud. Mijn man had afspraken staan om zich te laten steriliseren maar toch voelde dat niet goed, zo definitief. Begin januari hebben we veel gesproken over onze wens voor een 4e kindje en we besloten er gewoon voor te gaan en het een jaar te proberen, de andere zwangerschappen lieten namelijk wel even op zich wachten. Met name de eerste en de derde zwangerschap. Nou patsboem, eind januari had ik een positieve test in mijn handen. Wow! Schrok me dood, blij maar ook meteen 'bang' voor reacties van familie en vrienden. Toch stom hoe je dat kan bezig houden, momenteel spookt dat nog steeds veel door mijn hoofd.

    Het wachten is nu op de eerste echo en die staat gepland voor a.s. zaterdag. De kinderen gaan mee want ze gingen ook mee tijdens de vorige eerste echo's (iets als bijgeloof....Jemig wat word ik neurotisch door de hormonen).

    Sinds vorige week ben ik weer gaan plassen voor moeders voor moeders, heel discreet kon ik de kratjes vanmorgen niet buiten zetten (wisseldag). Benieuwd of de buren iets in de gaten hebben.
     
    Dielle vindt dit leuk.
  11. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Welkom @youdidit ! Verrassend als het opeens snel gaat he! Mijn eerste en vierde zwangerschap lieten op zich wachten (tussen 7 en 11 maanden proberen), nummer 2 en 3 kwamen heel vlot (1ste en 2de ronde)
    @Zoef hopelijk is de vermoeheid snel weg! Heb je last van slecht slapen door de zwangerschap? Lichamelijke klachten?
    Ik mag niet klagen over mijn fysieke toestand op dit moment, ja het is zwaar, maar tja, 34 weken zwanger van een tweeling is best logisch natuurlijk. Geen last van mijn bekken of rug (wel af en toe natuurlijk, maar niks geks), ik kan nog maar net op de fiets (hoewel ik dit nu echt afbouw, mijn buik raakt het stuur aan bij opstappen, en dat vind ik geen fijn idee, onveilig ofzo)
    Mentaal is het wel wat anders. Nu het einde echt nadert vind ik het doodeng allemaal, hoe het met ons ziek meisje zal gaan, hoe het gezond meisje hierop zal reageren (gescheiden van haar zus waarmee ze zo lekker knus in mijn buik zit te trappelen) , de drie grote (maar niet heus) jongens thuis die ons lang gaan missen (mijn ouders komen in ons huis) (natuurlijk gaan we ze zien maar we zullen heel veel in Leiden zijn).... pfff, zoveel zorgen in mijn hoofd, echt geen fijne laatste zwangerschap zo...
    Duimen jullie mee dat alles uiteindelijk wel goed komt?
     
  12. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Pff heftig hoor. Zeker niet fijn zo'n laatste zwangerschap. Uiteraard duim ik heel hard voor jullie dat het uiteindelijk positiever zal zijn als dat ze nu denken. Hopelijk kunnen jullie ook snel thuis genieten met zn allen en worden jullie weer herenigd met de grote jongens in huis. Ik kan me best voorstellen dat dit je ook wel bezig houd..
    Ik ben het even kwijt, maar was er al een datum gepland voor inleiding of keizersnede?
     
  13. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Nee we gaan voor een natuurlijke bevalling zo laat mogelijk (nieuwe gynaecoloog wil het tot 38 of 39 weken proberen, met controles elke week om twee keer per week, of zelfs vaker als ze dat nodig vindt)
     
  14. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    @Mamavandrie34, spannend ! Voor jou is het aftellen sowieso al begonnen.
    Maar wat lijkt je zwangerschap voorbij gevlogen zeg!! Tijd vliegt. Inmiddels al uit de namen?

    @L0nneke , hoe gaat het met jou???

    @ en hoe gaat het met de rest hier?

    Ik zit zelf momenteel in de ziektewet.
    Mn banden/bekkenpijn is me gewoon te veel naast werken en zorg voor de kids.
    Het autorijden (files) en het lange zitten werd een grote opgave.
    Dus ben ik voor 100% ziekgemeld.
    Wel verwacht mn baas dat ik thuis nog de nodige uurtjes werk, maar ook dat wordt met de week minder. Het lange zitten hier thuis op de bank of stoel is net zo pijnlijk, waardoor ik toch geregeld even moet liggen. Uiteraard ook niet te lang, want ook dat voelt niet goed.
    Zoo balen hier nu weer last van te hebben. Bij de tweede zwangerschap heel erg gehad (pijn van toen komt aardig in de buurt van nu) en bij de derde helemaal niet. Zo gehoopt dit keer weer niet, maar helaas.
    Daarnaast sinds een paar dagen vaker last van harde buiken. Zelfs wanneer ik niks doe komen ze opzetten. Niet altijd even prettig.
    Buiten dit gaat het eigenlijk wel prima. Kleine meid doet het goed en dat is voor nu het belangrijkste.
     
  15. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    @Mom86 jeetje wat lastig dat je zoveel banden pijn hebt.
    Ik merk dat het bij mij ook al erg zwaar begint te worden, bandenpijn dat veroorzaakt dan weer harde buiken/buikkramp/buikpijn en ik slaap voor geen meter door de jeuk.
    Maar ook hier verder gaat het met de kleine meneer goed. Donderdag de 20weken guo ben heel benieuwd, eigenlijk vooral hoe groot hij is geworden inmiddels:)

    Nog twee dagen dan op de helft :thumup: ik kijk er naar uit om te kunnen gaan aftellen.
     
  16. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Sorry, ook jullie wat verwaarloosd. Echt 3 rotte weken achter de rug. Vrijdag 20 weken echo, spannend.

    @Mom86 goed dat je je grenzen aangeeft!
     
  17. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Welkom :)
    En gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik was ook heel erg bezig met hoe andere onze keuze voor een 4e zouden oppakken. Beter je er niet mee bezig houden maar genieten :thumup: Hier is het toch een kleine domper geweest op de vreugde. Zo jammer.

    Ben benieuwd hoe je deze zwangerschap gaat ervaren omdat je zoon pas 6 mnd oud is.
    Ik heb nog steeds gevoelens voor een 5e en zou hier dan dit jaar nog voor willen gaan. Ook het liefst als onze zoon zo 6 maanden oud is. Alleen mijn man is het er nog niet over eens :roflmao: dus geen idee of er nog (ooit) een 5e komt.
     
  18. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Veel succes met de 20 weken echo.
    Gaat het met jou al iets beter? Is er ook een idee waar zo'n prenatale depressie (zeg ik dat zo goed?) vandaan komt?
     
  19. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Vervelend zeg
    Denk op tijd je grenzen aangeven bij je baas. Wat niet gaat dat gaat niet. En volgens mij hoef je niks je bent 100% ziek gemeld
    Harde buiken miss ook een teken dat je nog teveel doet.
     
  20. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    @Mamavandrie34
    Succes alvast met de bevalling straks Tijd gaat snel.

    @Zoef
    Veel succes met de 20 weken echo.
     

Deel Deze Pagina