Zwanger van 4e kindje 2018

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Thea23, 20 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Leuk, nieuws van iedereen :)
    Op de een of ander manier lijkt het voor mij altijd bij anderen zo snel te gaan en bij mij zo traag... voor mijn gevoel kruipen de dagen voorbij... morgen nog maar 35 weken, ik wil echt echt echt dat ze nog minstens twee weken blijven zitten, maar dat lijkt zo ver weg (het zal dan maart zijn! Maart! Het duurt zo lang...) ik kan me dat van mijn vorige zwangerschappen niet herinneren, maar toen was de insteek heel anders, meer van, kom maar hoor baby, we wachten op je, en nu meer, nog even niet baby’s, blijf maar vooral zitten! Fysiek is wordt het nu zwaar, echt enorme buik die onder spanning staat van de minste beweging (van binnen of buiten ;) ), en ik word echt stijf ofzo, als ik meer dan 2 minuten zit of lig moet ik echt weer opwarmen voordat ik weer gewoon kan bewegen/lopen. Ben net een oud vrouwtje, haha!
     
  2. Joolel

    Joolel Niet meer actief

    Dag allemaal,

    Ook ik ben sinds deze maand zwanger van ons vierde kindje. Nog pril, maar ik heb goede hoop. Tussen de 6 en 7 weken heb ik mijn eerste echo (begin maart).

    Ik ben 33 jaar en ik heb een dochter van net 4 jaar, een zoon van 2,5 en een dochter van 9 maanden.

    Ik was al opzoek naar een forum met lotgenoten. Lijkt mij heel fijn om ervaringen uit te wisselen. Val wel onder het jaar 2019, maar sluit me graag bij jullie aan. ;) Als dat mag. In mijn nabije omgeving ken ik eigenlijk geen mensen van mijn leeftijd met 4 kinderen, zelfs weinig met 3 kinderen. Lijkt me dus super fijn om met jullie te bespreken :)

    Zelf heb ik er al wel weer veel zin in de komende maanden. Ik denk dat ik wel even moet wennen deze zwangerschap, omdat dit de eerste keer wordt waarin middagdutjes niet meer vast in het ritme passen. Maar heb er wel vertrouwen in :).

    Lees graag mee om jullie ook beter te leren kennen :)
     
    Zoef, Mom86 en Dielle vinden dit leuk.
  3. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Denk wel pittig zo 3 kindjes onder de 4 en zwanger.
     
  4. Joolel

    Joolel Niet meer actief

    Bedankt voor de felicitaties. Tot nu toe alles onder controle. In het verleden makkelijke zwangerschappen gehad, dus hoop nu ook. :)
     
  5. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Welkom! Volgens mij letten we niet op het jaartal ;) een boel zijn in 2019 uitgerekend, en dus nog zwanger :)
     
    Mom86 en Joolel vinden dit leuk.
  6. Joolel

    Joolel Niet meer actief

    Gelukkig maar!
     
  7. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    We zijn beland in maart:D en dat betekend ook dat je alweer bijna 2 wk verder bent! Woehoe!
    Laatste loodjes zet hem op!
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  8. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Welkom, spannende tijd voor jullie.
    Wat een pittige tijd ga je tegemoet maar vast ook met veel plezier.
     
  9. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Ik ben bijna 22 wk, ik tel de weken (nu al) af:oops:
    Ik leef naar de verjaardagen van de kindjes toe zodat ik mezelf wat doelen op leg tot de tijd er wel klaar voor is.
    De eerste verjaardag hebben we gevierd van onze oudste dochter. De volgende is op Koningsdag van onze jongste dochter.
    Daarna een weekje op vakantie met de kids om als laatste in juni mijn oudste zoon zijn feestje te vieren. En dan mag babynummer 4 komen, graaaag zelfs.
    Maar naar alles waar je naar uitkijkt duurt lang.

    @Mom86 hoe is het met jou?
    @Dielle hoe gaat het met jou kleintje? Lekker vakantie nu, gaan jullie naar de optocht kijken?
    Wij mits het droog is.
     
    Dielle vindt dit leuk.
  10. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Nou inderdaad, 36+4 vandaag, sinds een paar dagen vind ik het fysiek ook erg zwaar, pijntjes komen eraan, stuit en schaambot, heupen als ik lig, voeten voelen constant alsof ik net 10 kilometer gewandeld heb... het zal nietlang meer duren, op woensdag heb ik een controle in het ziekenhuis, dan ben ik 37 weken en gaan we bespreken hoe verder, inleiden of afwachten.
     
    Springboon vindt dit leuk.
  11. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    OH Als ik dat lees voel ik me toch al heel ver! Juni! Dat voelt als een eeuwigheid!
    (Sorry ;) )
     
  12. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    @Mamavandrie34 ,

    Alweer bijna 37 weken! Wow wat fijn dat je meisjes zolang zijn blijven zitten.
    Heb je zelf nu niet zoiets van doe maar inleiden? Wat zijn de laatste ontwikkelingen nu van je meisjes?

    @Zoef, hier ook aan het aftellen hoor.
    Zolang kijk je uit naar weer zwanger mogen zijn en dan is het zover en voor het eerst tel ik de weken nu al echt af! Kan me niet snel genoeg gaan ;)
    Zelf tel ik af naar de 37 weken. Puur omdat het dan al geboren 'mag' worden. Maargoed ze blijven bij mij allemaal langer zitten, dus ik verwacht nu ook richting de 41 weken te gaan...(hoop het natuurlijk niet).
    Afgelopen controle bleek mm baarmoeder weken vooruit te liggen op groei, echter voelde het kindje niet groot.
    Ik moest me maar geen zorgen maken. Nou zeggen ze dat gelijk tegen een goede :roflmao: dusja ik maak me wel zorgen.
    Onze tweede heeft met de geboorte vast gezeten met zn schouder. Zwaar was ie eigenlijk niet met zn 3600 gram. Maar blijkbaar te groot voor mn bekken.
    Daarom heb ikbij mn dochter een groeiecho gehad en hadden we afgesproken begin deze zwangerschap dat ook weer te doen. Echter is het team op de praktijk geheel vernieuwd en vond de verloskundige van afgelopen maandag het niet noodzakelijk. Toch zat het me niet lekker en heb toch een paar dagen later aangedrongen op een echo. Uiteindelijk vond de andere verloskundige het prima. Zeker gezien mijn geschiedenis. Dus over 2,5 week de groeiecho. Ben benieuwd.
    Oja suikertest inmiddels ook gehad. Deze was dik in orde, gelukkig.
     
    Dielle vindt dit leuk.
  13. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
  14. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ha goedemorgen. Jij 22 weken alweer. Het gaat snel
    Alles gaat goed hier. We genieten overal van. De roze wolk is nog steeds aanwezig :)

    Mijn man werkt altijd op zondagavond dus ik kan helaas nooit naar de optocht.
    Vind het wel prettig om met zijn 2en te zijn met 4 kids en in de donker.
    Heb de verlichte optocht dus ook nog nooit gezien :eek:
     
  15. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Wow @Mamavandrie34 alweer bijna 37 weken! Wat is het hard gegaan. Hoe sta je zelf tegenover al dan niet inleiden?

    @Mom86 Bij jou gaat het ook hard! Fijn dat de vk toch akkoord is gegaan met een groeiecho..lijkt me toch mogelijk een geruststelling.

    Hier..klote, morgen gaan we kijken voor een opname..Ben op.
     
  16. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Word je ivm vermoeidheid opgenomen? Ik heb een stukje van het verhaal gemist geloof ik, maar ik ben ook een zeef eerlijk gezegd...

    Inleiden of niet is heel dubbel... het ziekenhuis waar ik moet bevallen (Leiden) is minstens 40 minuten rijden (buiten de spits, kan zomaar dubbel zijn op het verkeerde tijdstip) en ik ben drie keer heel vlot bevallen (paar uurtjes) dus ik ben erg bang om het begin van de bevalling te missen/niet te herkennen en te laat te zijn. Zo waren we afgelopen donderdagochtend opeens in het ziekenhuis. Valse start :-/ ctg van ruim een uur, meerdere mensen gezien en moeten wachten, al met al waren we pas om 12:30 thuis ofzo, en dat is slopend... dus wat dat betreft lijkt me inleiden het rustigste. Maar ja, het kan natuurlijk altijd net voor de geplande datum vanzelf gebeuren... ik slaap daardoor erg onrustig... en aan de andere kant, denk ik dat met name baby 1 er baat bij heeft om zolamg mogelijk te blijven zitten. En zolang ze erin zit, komt er geen opname en operatie etc. Bord voor mijn hoofd ofzo :(
    Spannende tijden
     
  17. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Spannend!! Mooi dat ze zolang zijn blijven zitten. Snap je gevoel wel. Het is niet niks wat jullie te wachten staat. Begrijpen je andere kindjes wat er gebeuren gaat?
     
  18. Anneka

    Anneka Lid

    9 apr 2011
    50
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ook ik zou mij graag hier aanmelden. Nu 19 weken zwanger van de vierde, een meisje. Dan heb ik straks 2 jongens en 2 meisjes. Leuk! Zwangerschap gaat goed. 20 weken echo moet deels opnieuw dus dat vind ik spannend. Ook lag de placenta niet helemaal goed, hopelijk trekt dat nog bij. Vorige zwangerschappen waren allemaal probleemloos met hele snelle bevallingen.
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  19. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! spannend dat de 20weken echo opnieuw moet. Hopelijk hoef je niet lang te wachten.
     
  20. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Wat spannend dat de 20wk echo opnieuw moet. Is er iets gezien waardoor die deels overnieuw moet?
    Leuk 2 jongens 2 meiden, wij mogen ons ook gelukkig prijzen met twee koningskoppels :)
     

Deel Deze Pagina