Zwanger van 4e kindje! Onzeker..

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door isk03, 4 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. isk03

    isk03 Lid

    25 sep 2018
    57
    82
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Gisteren heb ik ontdekt dat ik zwanger ben van de vierde! Hoewel we er nog niet helemaal over uit waren of er een vierde zou komen, zijn we er ontzettend blij en gelukkig mee!

    Het enige waar ik wel een beetje mee zit: hoe gaat de omgeving reageren? Ik bedoel... tegenwoordig is het best wel een uitzondering als je 4 kinderen hebt. Ik merk dat het me wel onzeker maakt en het me bezig houdt, terwijl ik dat helemaal niet wil.
     
  2. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Als eerste van harte gefeliciteerd!!
    Spannend hoor!

    ik ben bijna uitgerekend van de 4e en heb idd met regelmaat te horen gekregen dat t bijzonder is of niet van deze tijd maar ... lekker boeien!! Als jullie er maar blij mee zijn!
    Ik geef vaak als antwoord dat ik het heerlijk vind zoveel liefde en gezelschap! En dat het genieten is hoe de kindjes samen opgroeien! en of ik er nou 1,2 of 4hebt... aanpassen en plannen moet je toch al!

    over t algemeen zijn de reacties wel heel leuk hoor!! En zelfs mensen die zeggen “niet van deze tijd” maken vaak hun zin af met “maar wel heel leuk”
    Vandaag de ass vd huisarts nog aan de tel en die zei nog “vind het zó bijzonder en leuk dat jullie bewust voor groot gezien kiezen! Jullie zijn zo leuk met elkaar” :oops::rolleyes: daar kan een negatieve opmerking niet tegenop! De leuke winnen het ;)
     
    Sascha81, Dagda, Lies1611 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Ik ben zwanger van nummer 3 en daarmee vallen wij al buiten de 'norm'. Tegenwoordig lijkt het toch meer dan normaal om 2 kindjes te hebben. Want 1 kindje is ook weer niet 'normaal'. Iedereen heeft altijd overal een mening over. Ik laat het lekker. Probeer mij er niks van aan te trekken. Wij zijn gelukkig en daar gaat het om!
     
    Dagda, Lies1611, isk03 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Hier ook onverwachts zwanger van vierde (nu 6+2). Heb t mn familie al verteld maar die waren allemaal super positief. Ik was net als jij ook bang voor de reacties. Al denk ik dat er vast dat er dadelijk mensen een mening over hebben maar ja het is toch mijn leven he.
     
    isk03 en Dagda vinden dit leuk.
  5. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Wanneer ga je het vertellen?
     
  6. isk03

    isk03 Lid

    25 sep 2018
    57
    82
    18
    Vrouw
    Ik denk zo rond de 12 weken
     
  7. isk03

    isk03 Lid

    25 sep 2018
    57
    82
    18
    Vrouw
    Familie en vrienden gaan het ook echt leuk vinden en positief reageren.. het is meer gewoon de buitenwereld. Hoewel we daar natuurlijk weinig van hoeven aan te trekken
     
  8. anoniempje33

    7 aug 2019
    21
    14
    3
    Vrouw
    Hier nu ook pril zwanger van nummer 4
    En het was een bewuste keuze, we zijn zwanger geworden met ivf.

    ergens vind ik de reacties ook wel heel spannend. Mijn moeder wist van het traject, en vond het wel leuk. Ook al begreep ze niet goed waarom we er weer aan zouden beginnen: “ je had nu net weer meer vrijheid “ was de reactie haha. Onze andere kids zijn: 11 - 9 en bijna 7
     
    isk03 en Dagda vinden dit leuk.
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Gefeliciteerd!!
    Hartstikke leuk 4:p
    Tja wat de omgeving vind vind ik eigenlijk zelf niet belangrijk. Ik bedoel, jij moet ze grootbrengen, zij niet toch?
    Opmerkingen als: ga je voor een elftal? zul je misschien wel krijgen, maar dat doe ik maar af als jaloezie. Ook de opmerkingen: oh ik moet er niet aan denken...:rolleyes:
    En sommigen moeten er oprecht niet aan denken (en dat is natuurlijk prima), maar die zullen het vaak alleen zeggen als je er naar vraagt.
    Hier dus eigenlijk voor mijn gevoel alleen maar positieve reacties gehad. Het helpt wel als je zelf uitstraalt/zegt dat jullie er superblij mee zijn, dan durven mensen toch minder een vervelende opmerking te maken.
     
    isk03 en Dagda vinden dit leuk.
  10. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Eens! Ik kreeg geregeld de laatste zwangerschap de vraag "de eerste?" En als ik dan antwoorde "nee de derde" hele verontwaardigde blikken:roflmao:
     
    isk03 en JupitR vinden dit leuk.
  11. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Toen ik zwanger was van de vierde heb ik ook best wat opmerkingen gehad. Trok ik me destijds ook best wel aan, dus herken je terughoudendheid en reserves wel. Maar in the end, who cares. Het is jouw leven, jouw gezin. En jouw houding daarin gaat voor een groot deel de reacties van de omgeving bepalen. Als jij jubelt van geluk, zal een ander niet gauw kritisch reageren. Als je zelf twijfelachtig bent, kan dat een reden zijn om vragen te verwachten.

    En anders gewoon nog even verder gaan. Toen wij de negende op komst hadden (en dat is écht de laatste) kregen we juist reacties met “ja, wel doorgaan tot het elftal compleet is hè”! o_O:roflmao: #hetisnooitgoedofhetdeugtniet #duslaathetloslaathetgaannouen
     
    isk03 vindt dit leuk.
  12. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Oh God, ja, dát. :roflmao:
    “Sorry ik verstond je niet goed, dacht heel even dat je zei dat je negen kinderen hebt.”
    “DE HÓÉVEEL?!!!”
    “Wow, euh, ja gewoon wow!”
    “Oh, ik dacht dat ik het zwaar had met twee...”

    Dat zijn wel de standaard reacties, inmiddels...
     
    isk03, Vero0504, Zonnestralen en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

    Zijn altijd mensen die commentaar hebben: of je nou 1 (zielig!) Of 10 hebt (teveel!) En zelfs t geslacht is reden voor commentaar.Mijn moeder heeft alleen maar kleinzonen... zegt haar zus bloedserieus: Wat rot alleen maar jongens, meisjes zijn zoooo leuk, je mag mijn kleindochter wel een keer lenen.

    Ik zat erbij... moest de 5e kleinzoon nog baren.

    Mijn moeder: ik vind mijn jongens geweldig en zou ze nooit willen ruilen.
     
    isk03 en Dagda vinden dit leuk.
  14. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Hahaha
    Maar even serieus. 9. Diepe buiging.
     
  15. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Gefeliciteerd....
    Ik herken het, kreeg bij de vierde de opmerking dat we het voor de kinderbijslag deden,nou als ik het daarvoor zou doen, zou ik gaan emigreren.
    Of hierna is het klaar mag ik hopen.

    Ondertussen 6 kinderen en ik kreeg bij de laatste niet meer de opmerking over dit is de laatste.

    Wel na mijn miskraam,mede omdat we 2 kinderen hebben met een wat moeilijker karakter en vermoedelijk adhd of autisme en een dochter met ADHD, maar dat is zo'n lieverd als ze allemaal zo waren had ik een makkelijk gezin, van het is beter zo want je hebt een paar kinderen die extra aandacht vragen.
    Dat deed wel.even zeer.

    Geniet van je zwangerschap en van je gezin.
     
    isk03 en bluebelleke vinden dit leuk.
  16. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Hahaha. Precies dat!!

    Isk03 gefeliciteerd! Snap dat het spannend is (had ik al met de 3e, kun je nagaan).
    Maar als je (uitstraalt dat je) er blij en gelukkig mee bent kunnen de uitspraken je niet raken. Iedere zijn mening, en het is niet meer dan dat: een mening. Jullie krijgen iets veel mooiere en belangrijkers: een kindje
    Gefeliciteerd!
     
    isk03 en Lies1611 vinden dit leuk.
  17. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    @isk03 :van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

    Ik snap je volledig. Ik heb het ook. Wij mogen ons 5e kindje krijgen en ook bij mij schiet dat regelmatig door mijn hoofd: wat zal men wel niet denken. Dat we anticonceptie niet snappen ofzo..? (Uiteraard snappen we dat wel en is het een bewuste keuze en zijn we er erg blij mee)
    En in mijn hoofd weet ik ook dat ik me er niks van aan moet trekken. Maarja, als het nou toch zo werkte, had ik hier niet hoeven typen dat ik het gevoel herken... :rolleyes:

    Tips of opmerkingen op vervelende reacties heb ik niet. Ik moet ook zeggen dat we gelukkig alleen fijne opmerkingen en oprechte felicitaties ontvangen hebben. Ik sta trouwens vaak met mijn mond vol tanden als ik zulke opmerkingen krijg, omdat ik er alleen maar blij mee ben.
     
    isk03 en Lies1611 vinden dit leuk.
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik heb inmiddels al zo vaak de reactie gehad van DRIE?? Nou daar zou ik echt nooit aan beginnen. Dan denk ik meestal, nee dat kan je zo te horen maar beter niet doen. Als ik zeg dat ik er nog één moet ophalen dan zie ik ze ook wel eens kijken van maaruh je hebt er toch twee bij je. Soms voel ik mij juist even een oppermoeder bij die reacties, totdat mijn middelste er weer vandoor rent en ik er weer achteraan kan vliegen :D

    Twee van de drie zijn pittig met een gebruiksaanwijzing. Dat is denk ik vooral hetgeen waardoor ik een evt vierde voorlopig afhoud. Maar mocht het zover komen dan zal het aan mijn derriere oxideren of anderen daar wel of niet voor zouden gaan. De reacties zijn er nu toch wel.
     
    isk03 en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  19. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Hier zwanger van de derde. Het was voor mij een hele grote wens, maar mijn man had even de tijd nodig om die wens ook te krijgen.
    Wat was ik blij, totdat ik zwanger was en dacht oh nee moet het iedereen vertellen. Ben heel bang geweest voor de reacties.
    Mijn schoonfamilie is het wel gewend grote gezinnen, maar mijn familie niet.
    Volgens mij denken ze nu ook wel van een derde!!
    Maar wat ben ik jaloers op de dames met 4 5 6 of zelfs meer kinderen!
    Hierna is het voor mijn man echt klaar en ik zou nog wel graag een 4de of 5de willen.
    Geniet ervan dames!!
     
    isk03 vindt dit leuk.
  20. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Had ik pas bij de teststraat. Had de jongste 2 mee. "Zo, alle kinderen mee?" "Euh nee, nog niet de helft"
    ":eek:"

    Als ze goed had gekeken had ze kunnen zien dat er meer moesten zijn, 5 stoeltjes voor 2 kinderen is overdreven :D
     
    isk03 en Zonnestralen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina