Zwanger van baby #3 (groot leeftijdsverschil)

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door MissDee, 8 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Leuk gefeliciteerd!

    Hier zit er straks bijna 7 en 5 jaar leeftijdsverschil tussen. Ben benieuwd hoe dat straks gaat met 2 wat oudere kindjes.
     
    MissDee vindt dit leuk.
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Hier zit tussen de oudste en jongste bijna 7jaar, valt dat onder groot?
    Ze vindt het helemaal prachtig!!
     
    MissDee vindt dit leuk.
  3. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Gefeliciteerd! Wat bijzonder zeg:D

    Hier zwanger van mijn tweede kindje, mijn man zijn eerste. :rolleyes: Ik heb een dochter van 7 uit een eerdere relatie en ze woont bij ons.
    Ik zie er eigenlijk de voordelen er wel van in! Mijn dochter is heel bewust van de zwangerschap, zelfstandig in heel veel dingen en ik vind het ook heerlijk dat, als zij op school zit, tijd voor mezelf en de baby heb. ;)
     
    MissDee vindt dit leuk.
  4. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Gefaciliteerd! Hier (net een maand) 36 jaar en zwanger van de derde. Nou is onze jongste ruim 4 als deze geboren wordt (en oudste 7) Wat kleiner leeftijdsverschil dus maar wat ons betreft juist fijn omdat de jongste dan ook naar school gaat en we niet meer dat gesleep hebben met kleine kinderen (behalve de baby dan) enige wat ik me kan voorstellen is in de toekomst uitjes ofzo maar dat speelt ook pas over 2-3 jaar kan ik me voorstellen en de oudste kids worden toch steeds zelfstandiger. Ik vind het weer spannend allemaal. Moet wel weer even “inkomen” in alle baby dingen enzo merk ik haha.

    Hier weten ze het nog niet. We wachten nog even termijnecho af.
     
    MissDee vindt dit leuk.
  5. MissDee

    MissDee Bekend lid

    22 mei 2010
    830
    142
    43
    Ben jij ook zo’n nachtbraker :roflmao:
     
  6. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Haha ja! Ik ben sinds een paar weken enorm moet dus om 21 trek ik het niet meer en ga ik slapen. Gevolg: van 2-4 lig ik wakker :|
     
    MissDee vindt dit leuk.
  7. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Hier ook! Ik word te oud voor deze toestanden, brom ik dan. Hahaha
     
    MissDee en Mapje vinden dit leuk.
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier zot 8 jaar tussen mn 2 meiden.
    Mn oudste is van een vorige relatie, en jongste is t 1e kindje samen met mn huidige partner :)
    De oudste vond t geweldig om grote zus te worden.
    Ze wist ook al dat we vanaf haar 4e al bezig waren voor een kindje, en toen t eenmaal gelukt was was ze zo blij dat ze wel kon huilen.
    Nu is ze nogsteeds dolblij met dr zusje, en ja t is heel fijn om alle tijd voor de kleine te hebben, maar zou t niet weer willen zo een groot leeftijdsverschil.
    Ik ben 30, en mijn partner 28, we zijn wat dat betreft nog jong, maar toch :)
    We willen in augustus voor nog een kindje gaan, dan zal er net geen 3 jaar tussen de nu jongste en baby zitten als t lukt :)
    Maar we twijfelen allebei nu of dat wel t juiste moment is. Dus wellicjt word t hier weer een groot leeftijdsverschil:)
     
    MissDee vindt dit leuk.
  9. Limburgmama

    Limburgmama Actief lid

    5 mrt 2021
    119
    135
    43
    Vrouw
    Mijn kinderen zijn nu 9 en 7 en als alles goed gaat dan zullen ze 10 en 8 zijn als de kleine geboren wordt. Tot nu toe vind ik het al relaxter alleen het geheim houden voor de kinderen is lastig (zij kunnen geen geheimpjes bewaren voor weken dus daarom vertellen we niets).

    Voor mij het de derde voor mijn vriend de eerste. Ik ben gescheiden van de vader van mijn 2 kids en heb nu co ouderschap. Scheelt wel iets in het geheim houden aangezien ze er de helft van de tijd gewoonweg niet zijn.
    Tot nu toe zie ik eigenlijk meer voordelen dan nadelen van zo'n leeftijdsverschil.
    Zoals al gezegd geen gesleep met kleintjes, geen permanent verschoningsmoment (wat ik wel bij de 2 oudste had daar zat net geen 2 jaar tussen) geen gelijktijdige sprongetjes (was echt drama 7 jaar geleden). En mijn dochter is een heuse moeder in de dop dus die zal het straks prachtig vinden om te helpen (vond ze ook al leuk toen haar broertje geboren werd en op haar manier zorgde ze heerlijk mee. Aaitjes geven als hij huilde, knuffeltjes bij hem leggen als hij huilde, traantjes vegen als hij huilde, luiertjes pakken als ik door mijn zwangerschapsdementie weer eens mis greep owja en "boekjes voorlezen" als hij huilde. Ja het was een huilbaby hihi)

    Nadeel is wel dat ik alweer een jaar of 3 kan uitslapen en al 6 jaar geen tot weinig gebroken nachten heb. En we moeten kijken of een extra stoeltje wel in de auto past. Maar dat mag de pret niet drukken.
     
    Mapje en MissDee vinden dit leuk.
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zelf niet, maar ben zelf wel de jongste met twee oudere zussen boven me die 8 en 10 jaar schelen met mij.
    Ik vond het alleen maar leuk de eerste jaren (pas toen m'n jongste zus uit huis ging vond ik het ineens niet zo leuk meer..).

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
    MissDee vindt dit leuk.
  11. Alanyali

    Alanyali Actief lid

    11 apr 2019
    276
    246
    43
    Vrouw
    Beetje late reactie haha, maar ik ben nu 36 weken zwanger en ben zelf 35 jaar jong/ (oud) en we hebben 2 zoons van nu 12 en 8 dus toch zeker ook wel een flink leeftijdsverschil. En er is nu dus een meisje onderweg. Beiden vinden ze het super leuk. Ieder wel op hun eigen manier. De oudste is er heel relaxt onder. En de jongste heeft gezonde spanning. Maar de jongste is ook een heel gevoelig kind. De hond die huilt dan huilt me kind ook. Dus dat zal wat worden straks. Ik ben in ieder geval benieuwd. En heerlijk dat de jongens al lekker zelfstandig zijn. En ook zeker wel kunnen helpen straks met de baby.
     
    MissDee vindt dit leuk.
  12. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Super leuk toch dat alles na zo'n "lange" tijd weer als nieuw voelt! Dat lijkt me fijner dan heel kort na elkaar, dat is hard werken.

    Geniet er lekker van, fijne zwangerschap gewenst.
     
    MissDee vindt dit leuk.
  13. MissDee

    MissDee Bekend lid

    22 mei 2010
    830
    142
    43
    Lief, dank je wel! :rolleyes:
     
  14. No4

    No4 Lid

    19 feb 2021
    11
    46
    13
    Vrouw
    Hoi hoi!

    Hier ook opnieuw zwanger met een groot leeftijdsverschil. Mijn oudste kinderen zijn van 2011, 2012 en 2014. Wanneer nummer 4 komt in september zijn ze 10, 8 (bijna 9) en 7 jaar oud.
    Dit is voor ons ook een verrassingsbsby, maar zo’n leuk verrassing!
    Ik vind het heel leuk dat ze zo meeleven met de zwangerschap en mee fantaseren over de kleine die straks komt. Ook een groot voordeel dat ze al een stuk zelfstandiger zijn.
    Zelf merk ik aan mijn lijf wel dat ik nu ouder ben, ben 37 jaar..
    Geniet ervan!
     
    MissDee vindt dit leuk.
  15. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Tussen mijn oudste en de jongste zit straks bijna 9 jaar. De oudste scheelt ook bijna 7 jaar met zijn jongere broertje, maar als ik zie hoe leuk ze samen zijn, dan maakt dat verschil helemaal niet uit. Ik heb met de tweede de babytijd helemaal over kunnen doen, terwijl de oudste op school zat en dat was ook heerlijk. Lekker baby knuffelen en de oudste wilde bij alles heel graag helpen en is ook al zelfstandig (met de meeste dingen), dus dat scheelt ook.

    Straks zit er tussen de middelste en jongste net 2 jaar. Ik ben benieuwd hoe dat is. Ik vrees er een beetje voor :rolleyes:
     
    MissDee vindt dit leuk.
  16. haileybaby

    haileybaby Fanatiek lid

    8 jun 2012
    2.040
    2.220
    113
    Vrouw
    leidschendam
    Allereerst gefeliciteerd ❤

    Wij zijn zelf allebij 33.
    Hier ook een groot leeftijds verschil. Zodra ik bevallen ben zijn onze dochters 11 en 8. Ze krijgen alles heel bewust mee en zijn heel nieuwsgierig als er weer wat thuis bezorgd wordt voor hun broertje:D.

    Het lastige wat ik wel vind is het puberen combineren met mijn hormonen. Maar verder zie ik geen beren op de weg en zullen ze een grote hulp zijn.
     
    MissDee vindt dit leuk.
  17. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Och zo leuk!
    Hier ook een groter verschil, ruim 8 en 5 jaar. Moest wel weer even wennen aan het feit dat je alles opnieuw doet (we hadden alles weggedaan ghehe), maar het is allemaal een stuk relaxter. Alleen die nachten. Wauw. Ik baar gewoon echte nachtbrakers. Die heb ik niet gemist hoor. Al staan we er dus wel relaxt in omdat we weten dat het goed komt.

    Maar ben wel mmooeeeee
     
    Mapje en MissDee vinden dit leuk.
  18. ceresita

    ceresita Actief lid

    25 jan 2011
    148
    127
    43
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier echt groot leeftijdsverschil tussen de oudste en zijn broertjes. 18, 9 en 1,8 jaar.
    Nu pril zwanger van de 4e.
    Het leeftijdsverschil komt doordat het lot het zo bepaald heeft, lukte niet eerder. De jongste was een enorme verrassing. En nu krijgen we mogelijk nog een wondertje. Wilde altijd een groot gezin en vind het leeftijdsverschil echt fijn. Voor alle kids zoveel individuele aandacht in de eerste jaren. Dit zal echt wennen worden om 2 kleintjes te hebben rondlopen.
    Maar verheug me er nu al op en hoop dat alles goed mag gaan:rolleyes:
     

Deel Deze Pagina