dalend progesteron, wel zwanger, 5de miskraam?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Aquavis, Nov 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aquavis

Aquavis Actief lid

Oct 23, 2012
    224
    0
    16
    Hoi meiden,
    Moet even m'n verhaal kwijt en hopelijk hebben jullie nog adviezen.

Ik heb na de geboorte van mijn zoon 2 miskramen gehad en 2 vroege miskramen (als het er al niet meer zijn.., maar 2 zijn er bevestigd)
    Ik loop sinds juli weer in het ziekenhuis voor cyclusmonitoring en dan eventueel medicatie om mijn cyclus te reguleren. Er is toen ook bloedonderzoek gedaan maar daar kwam geen oorzaak van de miskramen uit. Mijn luteale fase is steeds maar 8-9 dagen, tenzij er wel een bevruchting heeft plaatsgevonden, dan is het tussen de 11-15 dagen.

Er zijn twee cyclussen gemonitord (2 maanden terug: progesteron op dpo 3, 6 en 9 was dacht ik 15, 17, 15 en van deze huidige cyclus was het iets van 18, 23 en 16 op 4, 7, 9 dpo.)

Vanochtend licht tuurstreepje op 11 dpo, dus je zou zeggen 'zwanger' maar de progesteronwaarden dalen dus het lijkt erop dat ik weer ongesteld ga worden...

Zijn er dames die ook dalend progesteron hadden en bij wie er toch een goede zwangerschap uit voort is gekomen???

Ik zou na deze tweede cyclusmonitoring gaan starten met clomid. Ik heb gevraagd naar utrogestan, maar volgens het ziekenhuis werkt clomid beter (want goede eisprong betekent als het goed is ook betere progesteronwaarden).

Alleen, als ik nu inderdaad toch ongesteld word, dan heb ik mijn gesprek pas naar schatting in de tweede week van mijn nieuwe cyclus, dus dat is dan weer een weggegooide kans komende maand..

Ik baal er zo van.. We zijn nu al twee jaar bezig en ik blijf maar miskramen en vroege miskramen krijgen.. M'n ziekenhuis gelooft niet zo in de werking van utrogestan.. dat zou alleen maar een slecht embryo maskeren? Dus ik weet niet wat ik dan nog kan doen, het voelt gewoon alsof het niet gaat lukken zonder medicatie.:(

Heeft er iemand tips?

2. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    Ik zou gewoon vragen om utro..

Met als argument baat het niet schaadt het niet
    Dat je het gewoon wilt proberen!

3. Aquavis

Aquavis Actief lid

Oct 23, 2012
    224
    0
    16
    Dank je wel voor je bericht.
    Ja ik ga het sowieso weer aankaarten. Het moeilijke vind ik alleen dat ik de 30ste pas een afspraak heb. Dat zou dus pas in mijn volgende cyclus zijn.

Dus ik zit nu met een prille zwangerschap, die misschien wel kans van slagen heeft met utrogestan, maar dat krijg ik dan nu gewoon niet. Ik heb al gebeld om te vragen of ik eerder kon, of telefonisch met de gyn kon spreken, maar dat kon allemaal niet.

Het is zo'n rotgevoel dat er misschien nu wel een goede bevruchting heeft plaatsgevonden (waar een gezond kind uit zou kunnen ontstaan) maar dat mijn lichaam het weer af gaat stoten als ik geen progesteron krijg. Of beredeneer ik nou verkeerd?

4. Melissaaa

Melissaaa Lid

Jul 7, 2016
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Of je goed beredeneert weet ik niet maar het lijkt me wel een rotgevoel! :( Als je tenminste even zou kunnen overleggen.... welk ziekenhuis zit je?
    kan je huisarts misschien nog meedenken en iets voorschrijven?

5. lynole

lynole Fanatiek lid

Nov 22, 2014
    1,433
    587
    113
    Female
    Je kan ook de huisarts bellen en vragen of hij de utro voor wil schrijven. Onze huisarts deed daar niet moeilijk over

6. Aquavis

Aquavis Actief lid

Oct 23, 2012
    224
    0
    16
    Bedankt meiden, niet aan gedacht dat de huisarts zoiets misschien voor kan schrijven, lijkt me dat ze er niet tussen willen gaan zitten als ze weten dat ik al in het ziekenhuis behandeld wordt. Misschien willen ze het me daar ook wel voorschrijven als ik er op sta. Ik wil dat dan wel graag bij een volgende cyclus, maar voor nu is het dan denk ik al te laat. Ik spreek ze pas maandag, alleen de assistent, en dan niet zozeer over utro maar meer over of ik überhaupt volgende cyclus wel/niet mag starten met clomid.

7. Aquavis

Aquavis Actief lid

Oct 23, 2012
    224
    0
    16
    En vandaag opeens weer een negatieve test.. dus ik verwacht eigenlijk dat ik binnenkort 'ongesteld' word. :(
    Lijkt mij dat utrogestan nu sowieso geen zin meer heeft..
    Ben alleen bang dat ze nu weer moeilijk gaan doen, net mijn vorige vroege miskraam, toen moest ik weer een hele cyclus afwachten waarin we dus niet zouden monitoren, omdat het allemaal niet betrouwbaar zou zijn. Dus what's next? Behandeling nu weer een maand uitstellen omdat ik nu weer een vroege miskraam heb?

8. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

Jun 4, 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Bah Aquavis, dat is balen!
    Ik heb geen ervaring met miskramen, maar wel met vroeg spotten voor de menstruatie en vermoed dat dit door het verminderen van progesteron komt. Ik zit zelf net pas in de mmm dus ik wacht het nog even af.

Maar ik volg met zeer veel interesse topics op dit forum over utrogestan, omdat ik vermoed (jahaaa, ik ben goed in eigen diasnoses stellen ;)) dat het mij kan helpen. Heb ook gelezen dat:
    - artsen het weinig of schoorvoetend willen voorschrijven
    - best veel dames er zwanger door raakten
    - commercieel (online) te koop is

Ik vind het moeilijk om je te adviseren om tegen het doktersadvies in te gaan en het zelf te kopen, want dat is ook mijn voortdurende twijfel. Maar ik heb ook veel dames gezien die dit op eigen houtje deden en goede ervaringen hebben. Dus ik houd het in het achterhoofd...

9. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik heb inmiddels 3 mk en allemaal zonder utro. Mijn lf was wel goed en onze chromosomen zijn ook onderzocht en zijn ook goed. Heb wel dun bms in de maanden zonder hormonen. Denk aan 2.5 tot 5 mm. Dit is weinig want 7 is gewenst. De keer met utro zwanger gebleven van mijn dochter en dit keer gebruik ik het ook en of t werk zie ik morgen dan komt mvm en zie ik of ik met 5.3 nog een knaller heb. Anhway; t is een lichaamseigen stof en dus kan t geen kwaad. Dokters willen t wel eens voorschrijven en anders bij dokter online te koop. Succes

10. Aquavis

Aquavis Actief lid

Oct 23, 2012
    224
    0
    16
    hoi meiden,
    bedankt voor de reacties. Meissie1001, spannend zeg, ik duim voo rje dat het goed gaat!

Ik durf utro niet zomaar te gebruiken zonder medische begeleiding.
    Ik heb gisteren gehoord dat mijn progesteronwaarden eigenlijk gewoon goed waren, en dat er dus sowieso geen reden is voor extra progesteron.
    Ik krijg nu helemaal geen behandeling.

Na twee jaar ellende, moeten we nu weer een jaar 'proberen' om dan pas weer terug te komen. Ze tellen de vroege miskramen niet eens mee, want ik zou gewoon te vroeg testen, en ze noemen het 'chemische zwangerschappen.'

Gisteren kreeg ik uitslag van mijn bloedtest (15 dpo): geen hcg meer. Vlak na de uitslag zette de menstruatie door, dus deze vmk (of hoe je het wil noemen) is dus ook weer een feit.

11. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

Jul 24, 2013
    904
    0
    16
    hai aquavis, wat onzettend vervelend dat je nu weer een vroege mk hebt. Helaas heb ik hier ook ervaring mee.

Vanwege het icsi traject waar ik in zit krijg ik utrogestan voorgeschreven bij de terugplaatsing van een embryo. Het protocol in mijn ziekenhuis is dat je stopt met utro na een positieve test. Ik kreeg dus vervolgens iedere keer vlak na het stoppen met de utro een vroege miskraam. Volgens het ziekenhuis had dit compleet niets met elkaar te maken en was het pech.
    Bij de laatste terugplaatsing heb ik er zelf op aangedrongen dat ik utro wil gebruiken tot 12 weken, of ze er in het ziekenhuis nou wel of niet in geloven. Dit heb ik toen ook gekregen en nu ben ik bijna 11 weken zwanger.

Zelf geloof ik heel erg sterk in mijn intuitie en ik ben ben ervan overtuigd dat dit voor mij het antwoord was, ondanks het feit dat het medisch gezien niet bewezen is.

Wat ontzettend balen voor jullie dat je nu geen verdere behandeling krijgt. Een streep is een streep, wat nou chemische zwangerschap, daar word ik echt boos van.
    Ik zou toch kijken of je niet utro voorgeschreven kan krijgen van je huisarts.

Share This Page