Paar dagen na de pregnyl ziek, moet ik me zorgen maken?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hvdsande, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Hallo,

Ik heb afgelopen dinsdag om 13:00 de pregnyl spuit gezet. Had wat gevoelige borsten en soms in de ochtend wat misselijk maar niet heel erg. Sinds gisteren avond heel erg misselijk en overgegeven plus heel veel naar de wc (diarree). Ik maak me best wel zorgen omdat ik op internet lees dat het overstimulatie kan zijn maar dit zou eigenlijk niet kunnen omdat ik op de dag van de pregnyl een eicel reductie heb gehad en er twee zijn blijven zitten. Daarnaast vind ik het ook wel raar dat ik zo laat pas heftig reageer op de pregnyl. Of is het gewoon een buikgriep? Wat wel toevallig is want dat heb ik nooit.

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik weet niet precies wat een eicelreductie is? Maar ik neem aan het leegzuigen van een aantal follikels? En is dat dan niet vergelijkbaar met een punctie zoals bij ivf waarna ook overstimulatie op kan treden?

3. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Ja ze hebben inderdaad het eicel vocht uit de eiblaasjes gezogen. Maar ik wist niet dat je daar overstimulatie van kon krijgen want met de pregnyl moeten ze dan toch springen. En de pregnyl is 6 dagen geleden gezet..

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bij IVF laten ze de eicellen ook niet springen ;) OVerstimulatie gaat bij mijn weten niet over het springen, maar over het aantal follikels dat gerijpt is. Bij aanprikken (wat voor je lijf lijkt op springen) vullen ze zich met vocht. Ik denk dat je de eicelreductie hebt gehad om het risico op meerlingen weg te nemen, niet om overstimulatie te voorkomen?

5. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Ja ik kreeg eicel reductie omdat ik weer overstimulatie had en anders moest deze behandeling weer afgebroken worden. op deze manier wilde ze me dus nog een kans geven. Moet morgen naar het zkh maar maak me nu wel zorgen

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Veel drinken en rust houden. Maar dat je dus overstimulatie hebt lijkt mij wel helder. Het enige wat ze gedaan hebben is de eicellen weghalen, maar daarmee blijft de overstimulatie natuurlijk bestaan.

7. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Gelukkig geen overstimulatie! Alles zag er rustig uit. Alleen vergrootte eierstokken daarom heb ik steken in mijn eierstokken. De eitjes leken gesprongen en mijn bms zag er ook mooi wit en dik uit. Dus zorgen gemaakt om niks! Nu nog anderhalve week wachten.

8. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    Belgiƫ - Limburg
    Pregnyl is zwangerschapshormoon en kan dus symptomen van een zwangerschap geven.

Deel Deze Pagina