hoi hoi allemaal Wie heeft ervaring (gehad) met het volgende en is verder alles gewoon de zwangerschap goed verlopen afgelopen zaterdag ging ik na de toilet en toen ik klaar was en mn broek op wilde hijsen verloor ik inene een plons vocht vk gebeld en even later controle van vk gehad het bleek gelukkig geen vruchtwater te zijn waarschijnlijk blokkeerde de kleine een deel van mn urine buis en kwam het vrij met rechtop staan het rook niet naar urine en zag ook niet uit als urine maar verder alles goed met de uk dus wij allang blij nou heb ik al zon 5 dagen dat ik steeds kleine propjes raar slijmverlies en dat vond ik toch wel raar zolang achter elkaar had geen goed gevoel erover vanochtend is weer de verloskundige geweest Ze heeft getoucheerd en bleek dat het dus al van de slijmprop is direct naar t ziekenhuis gestuurd voor n echo baarmoederhals is gelukkig goed, 5,7 cm (hoort ong 4,5 cm te zijn) Dus nog geen reden voor onbezorgdheid het zag er verder nog goed dicht uit vrijdag de 20 weken echo bij de gyn en over 2 weken weer terug naar de gyn voor nog een controle van slijmprop en al. en direct aan de bel trekken als ik buikpijn of iets krijg (harde buiken/weeig gevoel... geen idee hoe dat moet voelen mar oke) vertrouwen heb ik op t moment eigenlijk bijna niet ondanks dat de gyn positief was Vind het allemaal zo raar gaan Liefs!
Kan me voorstellen dat je er niet zo gerust op bent, maar het verliezen van een (stuk) slijmprop wil niet perse zeggen dat de bevalling snel komt. Ik heb zelf een deel vd slijmprop verloren toen ik 22 weken zwanger was en toen ze met 37 weken wilden inleiden had ik nog nul komma niksie ontsluiting en was de baarmoedermond nog niet verstreken.
Hoe ziet het er eigenlijk uit? Ik verlies al de hele zwangerschap slijm.. Maar ik heb het idee dat dit afscheiding is. Het is wit of crème kleurig.. Soms zijn het echt stukjes slijm..
bij mij is t beetje taai wit/gelig en moeilijk uit elkaar te trekken in eertste instantie had ik dacht ik dat het gewoon afscheiding was iik had wel eerder slijmverlies maar dan zo nu en dan en hoofdzakelijk na gemeenschap maar nu bleef het een aantal dagen aanhouden
Ik heb al vanaf het begin van mijn zwangerschap veel slijmverlies Soms waren het ook grotere stukken.. Maar ik geloof dat het altijd makkelijk uit elkaar te trekken was. Ik weet het niet meer! Moet ik me nu zorgen maken? Het is sowieso erg geïrriteerd daar beneden..
@ Claire85 ik loop tegelijk met je op ongeveer bij de nov 2009 mama's zal voor je duimen dat alles gewoon goed mag gaan. Hou je in de gaten en maak jezelf niet gek, al klinkt dat nu misschien onzinnig want je doet t stiekem toch wel.
De slijmprop groeit weer terug aan. Wel goed dat je onder controle bent, je moet er niet aan denken als het fout zou gaan. Heel veel succes!
ik verlies ook al tijden flink slijm, stevig en best grote stukken ook. ik dacht dat de slijmprop ook bloederig was? maak me er niet druk om, het zegt niet zoveel over wanneer je bevalling begint. en als je bmm nog goed was zal je beebje vast nog wel even blijven zitten.
ik weet dat afscheiding afwisselt de hele zwangerschap maar de laatste dagen zat er zon patroon in zolang je het makkelijk uiteen kan trekken zou ik me geen zorgen maken
@ vonnie73 ..... dat hebben ze me dus niet gezegt dat het weer aangroeit maar dat stelt me zeker gerust!! @ marieke... ik had het eertst aan mn moeder gevraagt hoe een slijmprop eruit ziet die had het ook over bloederig/bruinig maar tja ze moet gewoon blijven zitten merk wel nu ik me rustiger hou dat het beter aanvoelt vanochtend waren de propjes al kleiner en minder
ik verlies af en toe ook wat slijm, maar heb hier een keer gelezen dat het betekent dat je baarmoeder schoon word gemaakt, wat het inhoud weet ik niet, maar wel dat het geen kwaad kan...maar het is bij mij ook maar heel weinig en maar soms. had wel in het begin volgens mij net voordat ik zwanger was een grote slijmprop verloren.