Ons wondertje had geen geduld

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door snoopy1e, 29 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoopy1e

snoopy1e Lid

29 okt 2010
    5
    0
    0
    Duitsland
    Lieve Mama's :)

Ik ben nu 12 weken zwanger en sinds gister mag de hele wereld het weten.

Na een 2 jaar al een hele grote kinderwens te hebben maar dit in eerste instantie nog niet reeel te realiseren was vanwegen een eigen bedrijf hadden mijn partner en ik besloten om dit jaar eind December te stoppen met de pil.
    Aangezien wij in Duitsland wonen zouden we dan naar de vrouwenarts gaan om het een en ander aan info te vragen.

Maar het liep allemaal anders.

Begin september kreeg ik mijn periode niet en na een zwangerschapstest bleken wij toch zwanger te zijn. In het begin is alles even vreemd omdat je het allemaal toch wat anders gepland had. Maar zoals wij het hier nu thuis zeggen. Deze kleine had geen geduld om nog langer te wachten en heeft op de juiste tijd en plaats zich door een klein kiertje gewurmd:)

Aangezien dit mijn eerste zwangerschap is en wij in Duitsland wonen vroeg ik mij af of hier ook andere (toekomstige) moeders zijn die hier bekend zijn. Zo heb ik hier al uitgevonden dat ze zeer vroeg en veel echo's maken. Volgende week heb ik mijn derde en de eerste had ik gelijk in de 5e week al. Maar zo is het hier bijvoorbeeld bijna niet mogelijk om thuis te bevallen en de verloskindige die je hele weg begeleid zal er bij de gebborte niet bij zijn. Grote verschillen en toch blijft er ook een kleine taalbarriere. Het is allemaal erg spannend maar we hebben er ook allemaal veel zin in!!

Lieve groetjes

Snoopy

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. BB10

BB10 Niet meer actief

Gefeliciteerd! En als je tips wil dan kun je misschien contact opnemen via pb met Kris34 zij woont ook in Duitsland en is pas geleden bevallen van een zoon. Zij zal je een hoop kunnen vertellen of antwoord kunnen geven op evtentuele vragen.

4. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @GEFELICITEERD MEID!!

Snoopy, woon je vlak bij de grens??? Je kan er natuurlijk voor kiezen om toch in Ned te bevallen dan.
    En iid in het buitenland kan je bijna niet thuis bevallen, (samen met andere factoren heeft dit denk ik ook te maken met dat het geboortesterfte cijfer hoger is in nederland, niet dat ik iemands voorkeur voor thuis bevallen afval hoor, helemaal niet)

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Super gefeliciteerd:)

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd :D

7. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Gefeliciteerd met jullie wonder :)

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    gefeliciteerd

9. proudmommyof2

proudmommyof2 Actief lid

3 nov 2010
    192
    0
    0
    Verzorgende IG
    Nederland
    Gefeliciteerd.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

gefeliciteerd!

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gefeliciteerd meid!!!
    Ook ik woon in Duitsland en kan je vast wel het een en ander vertellen :D

Er is bij algemene clubs ook een draadje over Moeders uit Duitsland,
    kom anders ook daar gezellig meekletsen. Ik zit daar ook, momenteel is het er vrij rustig, maar dat komt voor een deel ook omdat er door een crash veel mensen zijn "verdwenen" van het draadje

Ook hier de controles bij de FA, en inmiddels al vier echo's verder :)

Deel Deze Pagina