Ik ben Miranda, 33 jaar en 8 weken zwanger van ons eerste kindje. Aankomende woensdag 15.15 heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige en donderdagochtend 9.00 de termijnecho in het ziekenhuis. Het was toch wel een beetje een verrassing dat ik al zwanger ben. Eind mei de laatste pil geslikt. Wij hadden verwacht dat het niet binnen 3 maanden al raak zou zijn. Ik heb niet zo heel veel klachten. Het enige waar ik last van heb, is dat ik vreselijk moe ben. Maar ja, dat hoort er ook bij. Mijn vriend is er ook heel erg blij mee, schrok ook wel even dat het zo snel ging. Aankomende week zal ik wel even vertellen hoe het ging bij verloskundige en ziekenhuis. Ben namelijk benieuwd wat ze over mijn hoge bloeddruk (130/90, 2 jaar geleden 145/96) vertellen. Ook krijg ik al meer dan 2 jaar B12 spuiten, hoe dat gaat tijdens zwangerschap. Heb ik er extra voor nodig of niet. Jullie horen het nog wel. Groetjes JoMi
Hoi! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Even een vraagje; Komt het door je hoge bloeddruk dat je eerder een echo krijgt? (dus met ongeveer 8 weken ipv standaard met 12 wkn) Heb zelf nl eerder een mk gehad en zou ook graag eerder een echo willen hebben maar weet niet of ze daar heel moeilijk over doen... In ieder geval heel veel geluk toegewenst!
Hoi Claudia, Nee, ik krijg niet eerder een echo vanwege mijn hoge bloeddruk. In het zkh Heerenveen doen ze de termijnecho tussen de 8 en 9 weken zwangerschap. Bij de verloskundige praktijk zou ik met 10 weken zwangerschap een echo kunnen krijgen. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte. Groetjes JoMi