Zwanger van de 2e (thuisblijf mama's)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door tinkerbel, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Hallo,

Ik ben nu moeder van een prachtige zoon van bijna 2 jaar. En ik ben in verwachting een 2e kindje. Ik ben in April uitgerekend.
    Ook ben ik bewust thuisblijf moeder.

Leek me leuk om een groepje te starten hier om ervaringen uit wisselen. ;)

Voel me erg gelukkig, maar vindt het soms erg zwaar zwanger zijn en de zorg voor een peuter te hebben. Zeker als hij weer eens voor de zoveelste keer in mijn buik schopt (niet expres natuurlijk). Ik sta daar vast niet alleen in, hoop ik:D

Gr, Tinkerbel

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Tinkerbel,

Wat zou ik willen dat ik me bij je aan zou kunnen sluiten, heerlijk, lekker thuis blijven bij je kinderen.

Meid, geniet ervan ... je hebt geen idee hoe graag ik met je zou willen ruilen !

xxx
    Nikki F

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Heyhey,

Hier ook een thuismama. Heb een zoontje van bijna 2 en ben nu 12 weekjes zwanger van de tweede :D

4. Alita

Alita Niet meer actief

hallo,

ben ook thuisblijfmama, niet zelf gekozen soms zwaar maar je voor je kindjes heb je alles over!!!

Onze dochter is nu 17 maandjes...

5. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ik ben ook bewust thuismama en ik heb een zoon van 14,5 maand.
    En ik ben vandaag 9 weken zwanger van de 2e. :)

6. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Hier nog een thuismama. Dochter is nu bijna 13 maanden. Ben nu 6 weken zwanger van de tweede.

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Hoe bevalt het zwanger zijn jullie icm de eerste?

Ik was eerst heel bang dat ik net zoveel klachten zou hebben als bij mn zoon en dat ik daardoor met de zorg voor de eerste in de knoop zou komen.
    Gelukkig gaat het me tot nu toe echt veel makkelijker af.
    Ik ben maar 2 weekjes misselijk geweest en dat waren de klachten al.. (op moeheid na dan, maar ja daar is mee te leven)

8. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Ben natuurlijk nog maar net weer zwanger, maar al erg vermoeid (had ik bij de eerste ook). Voordeel vind ik wel dat mijn dochter 's middags nog lekker slaapt en ik dan ook even rustig kan zitten.

Verder gaat het tot nu toe wel goed. Ben wel benieuwd hoe dat later in de zwangerschap gaat en als de kleine er is.

9. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Ja daar ben ik ook erg benieuwd naar.
    Ben ook een beetje zenuwachtig voor hoe de eerste de kleine gaat verwelkomen.
    Of hij erg jaloers wordt enzo..

10. Alita

Alita Niet meer actief

Nou ik vindt deze zwschap iets zwaarder maar ik heb dan ook meer last van de kwaaltjes!!
    Straks als je verder bent lijkt me het ook wel weer zwaarder!!

Ik kan niet wachten tot het moment dat ze elkaar ontmoeten. Jaloers zullen ze toc wel even zijn denk ik is ook normaal niet?

11. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Ja dat denk ik ook wel.
    Kijk er wel erg naar uit hoor.

Ik heb trouwens het een en ander al geshopt.
    Heb 2 draagdoeken dan kan ik de kleine straks mooi dragen en heb ik mn handen vrij voor mn zoontje.
    1 van www.littlebluebell.nl en een lodger shelter. Die kan ik straks ook als voetenzak gebruiken in de maxicosi.

12. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ben ook een thuisblijfmama,alleen geen bewuste..
    ik ben chronische ziek en zat dus al thuis voor ik zwanger was.

toen baalde ik dat ik niet kon werken, had net mijn diploma verzorgende. maar sinds ik zwanger werd van de eerste vond ik het wel prima, was heel blij dat ik thuis kon blijven.
    als ik niet ziek was geweest had ik er wel voor gekozen de eerste jaren thuis te blijven dus ik zou anders wel een bewuste thuisblijf mama zijn :p

ik vind deze zwangerschap tot nu toe zwaarder, misselijkheid was erger,moe heid was/is erger... dit kan natuurlijk ook zo lijken omdat ik bij zoonlief gewoon op de bank kon hangen niets doen en nu heb ik er een jongetje lopen dat net 1 jaar is... dus ik denk dat dat het ook wel zwaarder doet lijken.

13. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ik ben ook een thuismama :) wel bewust.
    Voor de geboorte van ons zoontje heb ik altijd in de thuiszorg gewerkt, en wanneer de tijd is dat de kleintjes groot genoeg zijn voor school, ga ik dit weer doen, maar dat duurt nog wel wat jaartjes :D Ach ik zeg maar zo.. zolang we het financieel allemaal redden zie ik geen rede om te gaan werken ;) Ik hou ervan om lekker zelf bij me ventje te kunnen zijn en helemaal zelf de zorg voor hem op me te nemen. (valt nu wel erg zwaar, ik ben erg moe deze zwangerschap) Ons zoontje is bijna 2 jaar en 4 maanden.

14. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Hey mejojo en manny! :D
    Leuk dat er wat meer dames bij komen :D
    Het is vrij rustig hier hahaha

Ik ben ook bewust thuis.
    Ik heb als IT-er gewerkt, maar toen de babywens kwam was voor ons snel duidelijk dat ik thuis wilde zijn.
    Als je niet anders kan vind ik een KDV of oppas een noodzakelijk iets, maar als je de keus hebt om je kind (waar je zelf voor gekozen hebt) 100% zelf op te voeden dan moet je je die kans gewoon niet laten ontnemen.
    Het is zo mooi te zien hoe hij zich ontwikkeld en hem vanalles te leren. Ik zou geen moment willen missen en het zou me ook echt pijn doen als ik hem wel weg zou moeten brengen.

Vandaar dat voor mij de keus thuismama te worden heel snel duidelijk was. Ik veroordeel niemand hoor die blijft werken, soms kan het niet anders en sommigen willen niet anders.. Prima..
    Maar voor mijzelf is dit de beste keus die ik heb kunnen maken.

In de tijd die ik 'over' heb werk ik vanuit thuis als vrijwilligerster voor diverse organisaties. Die help ik met hun websites.
    Zo ben ik toch nog ergens een beetje met mn vak bezig :)

Ik mis het werken echt niet hahaha
    Ja de eerste maandjes, toen mike nog zo klein was en veel sliep.
    Maar hij wordt steeds zelfstandiger, kan meer, praat terug, wil op stap etcetc.. Ik grap soms wel is dat ik het met hem en het huishouden veel drukker heb als dat ik het op mn werk ooit gehad heb hahaha
    en dat is stiekem ook wel zo :D

15. Popkoorn

och jeetje... ik ben dit topic helemaal vergeten :p:p

vinden jullie het erg als ik het op de vergeetachtigheid van zwangerschap gooi ;) haha

@vosje, ik denk dat het soms ook best wel zwaarder is al een baan... hoewel ik daar niet over kan oordelen, heb op mijn 16e mijn diploma gehaald, heb 1 jaar gewerkt 16 uur per week en op mijn 17e totaal afgekeurd en nooit weer gewerkt.. dus geen idee hoe het "echte"werk leven is.

ik denk dat ik ook wel gekozen had voor thuisblijven wanneer ik niet ziek was geweest, vind het heerlijk, ja ik ben druk, maar ik zie echt alles :D eerste keer omrollen eerste keer kruipen optrekken lopen etcetc.

lijkt me heerlijk zometeen met 2 kindjes naar de speeltuin te gaan, of lekker zwemmen etcetc :)

nou meiden ik zal dit topic wat beter in de gaten houden ;)

16. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje wat unne mensen het toch onderschatten thuisblijfmama!!!

Vrienden van ons reageerde op ons nieuws door te zeggen, ja cindy is ook thuis he dan kun je dat makkelijker 2 kindjes korter op elkaar?!
    Ik ben dus ook afgekeurd, en ik zeg ik wordt er strontziek van die ***opmerkingen altijd!!!

Zo dat ben ik kwijt hahahaha.....

17. Popkoorn

ja zulke opmerkingen horen er dan helaas bij :x

of je krijgt opmerkingen als: je hoeft niet te werken je krijgt toch een uitkering.. dus je krijgt betaald om niets te doen...en dan ga je 2 kindjes nemen... waarom niet genieten van de vrije tijd die je hebt ;)

nou als het aan mij ligt komt er ook nog wel een 3e of een 4e... en wat ze niet lijken te beseffen is dat ik niet betaald krijg om niets te doen... ik krijg betaald om ziek te zijn !! als ik mijn medicijnen niet optijd inneem ik misschien de hele dag mijn benen niet meer kan gebruiken,
    of ik mijn armen niet meer recht kan krijgen, en mijn man mij moet helpen met wassen aankleden en zelfs met naar de wc gaan !! daar krijg ik voor betaald !! maarja peuter ze dat maar eens aan het verstand,

gelukkig heb ik er nu nog maar weinig last van. sinds ik zoonlief heb voel ik me een stuk beter... je zet je eigen pijntjes opzij voor je kind(jes)

( ff voor de duidelijkheid..voor het geval mensen zich afvragen of ik dan wel voor mijn kindje kan zorgen ;) ik kan heel goed voor mijn zoontje zorgen manlief werkt 25 uur p.w. en is de rest lekker thuis, en met medicijnen zijn er gelukkig weinig dagen meer dat ik echt heel erg ziek ben..!! moet het soms alleen doen met de functie van een arm of been minder maar dat is goed te doen,)

waar ben jij voor afgekeurd cindy ?? ( als ik vragen mag ??)

18. Alita

Alita Niet meer actief

na een ongeval.....

19. Alita

Alita Niet meer actief

pff ja echt iets om jaloers op te zijn he, elke dag pijn hebben maar hier leren wij weer van he?!
    Tenminste hier heb ik het idee dat mensen jaloers zijn op het feit dat ik thuis mag (moet maar zo zien hun dat niet he) blijven, ben alleen al blij dat ik nu kan zeggen dat ik afgekeurd ben alsof ik me moet verantwoorden tegenover hun?!

20. Popkoorn

dat is bij veel mensen... als je hier in het dorp loopt en iemand begint te praten over hoe leuk mijn zoontje is...en vraagt wat voor werk ik doe en ik dan zeg dat ik afgekeurd ben omdat ik ziek ben ... oh maar je ziet er helemaal niet ziek uit,en je loopt wel gewoon in het dorp...

tja.. soms kan ik zelf rennen !! maarja.. dan kan ik de volgende dag niets... ze lijken niet het allemaal niet te snappen... maarja ik ben het gewend.

en indd... ze zien niet dat je ziek bent.. ze zien je gewoon als iemand die thuis blijft.

Deel Deze Pagina