"Zwanger van de 2e" wordt "Bevallen van de 2e" !

Discussie in 'De mama's' gestart door NikkiF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Runner, gefeliciteerd! En, al zenuwachtig voor jullie trouwen?
    @Veertje, beterschap, hopelijk kan je man vanavond voor je zorgen!
    @Lilly, sterkte!

Volgens mij heerst er echt vanalles. Luc heeft sinds gisteren diarree. Gaat net de verkoudheid de goede kant op, krijgen we dit. Gelukkig is hij wel aardig vrolijk vandaag. Hij ging zelfs voor het eerst staan! Ik snel naar het fototoestel rennen, maar toen ik terug kwam, was hij omgevallen. Nou ja, zodra ik hem op de foto kan zetten, plaats ik hem hier.
    Ik ga hem even met zijn kont in de tummytub zetten en dan kan hij daarna naar bed toe.

2. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Veertje: jeetje meis, ik hoop echt dat je snel een beetje opkanapt. heel veel sterkte, zulke koorts is niks bah

Jo: idd er heerst weer echt van alles. Hier in de omgeving heerst ook onwijs het buikgriep dus dat zou best kunnen. Jeetje al staan:$wat onwijs leuk. Hoop dat je snel een foto kunt plaatsen.

Lilly: jeetje meis, het is je af en toe ook niet gegund. Hoop echt dat je snel wat rust kunt pakken. Hou het idd maar goed in de gaten met Job.

Kaatjesmam: ja je zal snel genoeg merken als het teveel wordt voor Karlijn. Jammer dat Joris nu elke nacht weer komt, en het is idd niet echt een lekkere tijd8) Ik hoop dat hij snel weer zijn oude ritme oppakt. Scheelt het evt niet als je hem evt nog laat in de avond een voeding geeft???

Vandaag toch maar even 2 uurtjes gewerkt. Ik heb deze keuze gemaakt om vooral de feeling met de werkvloer niet kwijt te raken. Anders wordt de drempel steeds groter. Verder wel oke. heb vannacht ook wel redelijk op die pillen geslapen, dus ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Zo ik ga die kleine nog even een fles geven.
    Tot morgen

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Kaatjesmam, ja ik hoop morgen maar weer dat de melk nog goed is ... en dan de hele dag morgen op mijn werk hopen dat het goed blijft ...
    We hebben nog niets gehoord over de woning ... het blijft spannend ...
    Pittig voor Karlijn, zo veel school, maar als ze zelf aangeeft dat ze het wil zal ze het ook aan kunnen !

@ Veertje, beterschap !

@ Lilly, veel sterkte ! Ik hoop dat je vannacht wat beter kunt slapen !

@ Marieke, veel sterkte meid ! Doe het rustig aan en neem de tijd !

Ik ga slapen nu ... morgen weer werken ... :(

xxx
    Nikki F

4. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    @Lilly; lekker slopend allemaal. ik ben al gaar als ik 1x op moet 's nachts. En lekker zeg dat ze zo laat komen met dat examen. Hopelijk box je het toch op de 1 of andere manier voor elkaar.

@Funny; Karlijn slaapt thuis nooit meer 's middags. op school moeten ze dus maandag heeft ze wel geslapen. gisteren niet, toen lag ze lekker te keten met Maikel haar vriendje die nu voor het eerst naar school gaat. ("de andere kindjes moesten huilen om Kanijn (r en l zijn moeilijk...)"). Boefje.

@Jo; dat is echt snel zeg! ik hoop dat Joris een stukje trager is:p.

@Marieke; ik geef Joris om 9 uur-9:30 een papfles met gekolfde melk. maar dat lijkt niet te helpen dus. eerst sliep hij altijd door, daarna een tijd om 4-5 uur en nu dus om 1-2 uur. nou ja misschien heeft de kinderarts morgen nog een gouden tip.
    Wel goed van je dat je een paar uur werkt. Kan me voorstellen dat het anders wel een hele grote stap terug wordt en misschien ook wel even lekker om met je hoofd even ergens anders mee bezig te zijn.

Hoeveel x geven/gaven jullie de baby met 6 maanden bv? Ik zit zeker nog op 6 voedingen en dat lijkt me wat veel.

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Goedemorgen!

Zo...Na een rommelige avond met een hoop gedrink en gehuil heeft Job eindelijk de ontlasting eruit kunnen gooien waar hij zo'n last van had steeds. Ech, het zag eruit alsof hij bladspinazie had gegeten:$

Terwijl ik hem verschoonde werd he tnog even gevold door de betere spuitpoep:D Nee geen fris werkje maar wat was ik blij voor hem dat het eruit was, en voor mezelf want ik wist dat we nu rust zouden krijgen.

En ja hoor, na de verschoon aktie kon ik hem zo in bedje leggen en heeft hij lekker geslapen tot 5.30 en toen tot 7.

Mmm..ik ga zo weer verder, ik dacht dat ik nog wel even de tijd had maar Job wil NU drinken:)

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Sjo........ben ik weer even...

@kaatjesmam, hier ook nog aardig wat voedingen hoor. Maandag naar het cb geweest en daar vonden ze het prima hoor. BV kan je immert niet te veel geven. En denk eens aan hoe vaak je zelf per dag iets eet/drinkt? Er zijn nou eenmaal kindjes die bijvoorbeeld 6 keer een beetje drinken en kindjes die 4 keer een hoop drinken. Ik zou me er niet druk om maken iig.
    Kijk zoals Job die 5 keer per nacht ging drinken....dat is niet normaal maar dan is er dus ook echt iets aan de hand.

@nikki, en hoe is het gegaan vandaag? Ik kan ook niet wachten tot Job iets anders mag dan bv/kv. Het geeft wat rust en vrijheid he.

@bijvoeding, Ik ga vandaag of in de loop van de week beginnen met wat fruit, vind het wel spannend hoor:D Hij heeft al wel een keer op een stuk appel gesabbeld, dat vond ie al prachtig.
    Maar ik ga nog wel eerst ff prakken, hij kan nog niet goed en lang genoeg zelf rechtop zitten om te rapleyen. Bij Ruben ben ik ook zo begonnen. Ik hoop ook dat hij wat minder last van zijn ontlasting zal gaan hebben als hij wat fruit binnen krijgt.

@zieke mama's en kindjes, sterkte allemaal!!!

@funny, ja ik houd t in de gaten hoor! Ik moet MBO2 kinderopvang doen ivm gastouderschap;) En krijg dus nu lekker 1,5 week van tevoren te horen wanneer ik examen moet doen. Nou heb ik best een goed stel hersens (al zeg ik het zelf:p) maar dit gaat me wel erg vlot......

Nou moet weer afbreken....

7. veertje

veertje Fanatiek lid

Pfff wat een nacht, elke keer als ik moest slikken werd ik wakker.
    Tot gisteren deed alleen mijn linkerkant van mijn keel zeer en nu is het rechts, echt heel erg vervelend.

MIjn vader is vandaag jarig dus ga even lekker verven met Stijn..

8. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Veertje, mama's kunnen niet ziek zijn he...??!!! De antibiotica slaat niet echt aan he?? Gefeliciteerd met je vader..

Hier lijkt het rustig te worden. Finn heeft vannacht een goede nacht gehad en erg vrolijk en ondernemend vandaag. Alleen nu heeft hij op z'n buik en borst allemaal rode vlekken en een soort van pukkeltjes.. Wat is dat nu weer? Misschien een 5de of 6de ziekte? Geen idee...

9. veertje

veertje Fanatiek lid

nee mama's mogen niet ziek zijn maar gelukkig ben ik al de hele dag koortsvrij en gaat het eigenlijk best goed, wel nog last van mijn keel maar zonder pijnstilling goed te doen :D
    Ben zelfs vanmiddag lekker lopend naar mijn ouders gegaan, was er ook wel even aan toe om weer lekker buiten te zijn :d
    Stijn lekker op de fiets gegaan, was er bang voor dat hij niet goed zo luisteren maar ging perfect.
    Kan hem dus vaker naast de wagen laten fietsen.
    Heb mijn duowagen alweer te koop staan, heb hem op het begin veel gebruikt maar nu helemaal niet meer.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Veertje, ik verkoop mijn duowagen van de lente denk ik ook weer. Gelukkig gaat het weer beter.
    @Funny, oh ja, dat zou best de vijfde of de zesde ziekte kunnen zijn, hoe gaat het vandaag?
    @Lilly, haha, wat kun je op zo'n moment blij zijn met een poepluier hè? Hier werkten die druppeltjes van VSM goed bij Robin, Kindicol, alleen moesten we wel geduld hebben, want het duurde ongeveer een week voor we resultaat hadden, maar we hebben dat toen een maand of 2 gebruikt en toen ging het heel goed, daarvoor al vanalles geprobeerd, maar niets hielp.

Hier gaat het slapen best goed, in ieder geval is het een hele verbetering. Vannacht is hij wel 2 x wakker geworden, duurde weer een kwartier voor hij slaap kwam, maar hij heeft nu ook voor het eerst in zijn ledikant 's nachts geslapen, dus dat was natuurlijk even wennen. Bovendien is hij nog een beetje ziek, maar dat gaat gelukkig ook de goede kant op.

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @jo, die kindicol, helpt dat dus bij moeilijke ontlasting??

@de rest, sorry, het is weer een beetje drama hier. Heb Ml gevraagd een weekje uit logeren te gaan. Ik trek het niet meer:(

12. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Lilly, het houdt niet op he?? Hopelijk kan je nu even tot rust komen. Sterkte meid!

Jo79, vandaag nog wel de uitslag maar niet erger geworden. Wel telefonisch contact gehad met de HA. Hij lijkt er geen last van te hebben. vind hem eigenlijk best wel fit en gezellig. HA vond het niet verontrustent.. (wat hij verder nog heeft gezegd weet ik niet want ML had hem aan de telefoon, heb ik dus niet zo veel aan!)

Veertje, Ik heb een plankje voor Dylan gekocht en die gebruik ik nog wel. vooral als ik Dylan naar school breng of ophaal. School kost hem zoveel energie dat zelf lopen of fietsen net iets teveel voor hem is. Finn mag op de fiets maar heb dat nog niet gedaan door het koude weer en Finn die zo ziek was. Misschien kan ik volgende week voor het eerst met hem fietsen. Hij zal het geweldig vinden!

Zit lekker alleen op de bank. ML is aan het werk in de kroeg en m'n kleine mannetjes liggen lekker te slapen. Wel zo naar bed want Dylan moet om 08.00 uur in het zwembad liggen!!!! Dat is toch geen tijd??

13. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Kaatjesmam, volgens mij kreeg Thijs ook nog 6 voedingen met 6 maanden én een fruithapje.

@ Lilly, wat een opluchting voor de kleine man ! Ik hoop dat hij zich beter voelt !
    Gelukkig waren alle voedingen voor donderdag nog goed.
    Sterkte met ML

Ik heb de hele dag al barstende hoofdpijn ... bah ... heb je weekend ...

Groetjes,
    Nikki F

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Kaatjesmam, ik vind het niet zoveel hoor, hier rond die tijd hetzelfde, alleen gaf ik toen ook 2 flesvoedingen.
    @Lilly, ja, dat was het enige wat resultaat gaf, ja, op lactulose na, maar dat leek me niet zo goed om dat langere tijd te gebruiken.
    Sterkte van het weekend!

Nou, ik had nog een foto beloofd van Luc die stond, ik heb er nu eindelijk eentje kunnen maken, hier trekt hij zich aan de keukenla op:

15. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @jo, wat een super foto!!
    Ik heb die druppeltjes ook gekocht.

Job heeft net zijn eerste hapjes fruit gehad:D
    Hij zit nu met de lepel te spelen.....vind het wel raar hoor. Hij wordt inene zo groot;)

En als ik me dan bedenk dat Ruben met 7 maanden kroop en even later ook ging staan.....dan hoop ik dat job het wat rustiger aan doet...

16. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hoi :) :):)

heb ECHT trouw meegelezen hoor, het is alleen best "druk" hier, Noah en Levi willen allebei hun speciale mama aandacht, ongeacht het uur ;) dus vaak heb ik nog wel tijd in ff lekker bij te lezen maar de puf om Echt te reageren ontbreekt dan een beetje (spaarzame momenten voor mezelf zijn heilig hihi)

jo: leuke foto, tsjee kan me echt nog niet voorstellen dat Levi zou gaan staan, gelukkig doet hij dat daarom waarschijnlijk voorlopig ook nog niet :D

Lilly: meid gaat het wel? Als er iets is, je hebt mijn telefoon nr. mag je altijd gebruiken!!!!

Marieke: hoe gaat het met jou en de mannen?

Cimu: ook lekker druk dus!

Wij vrouwen hebben het maar druk met onze kindjes hihi, vaak lees ik dat het reageren en terug lezen er wel eens bij inschiet vanwege de "drukte" :D gelukkig is het wel heerlijk genieten en een ontzettend rijk bezit! Zo ga maar eens kijken hoeveel uurtje is kan slapen hopenlijk tot snel :)

17. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Zomaar: ja, idd... lekker druk! Zeker nu ik mezelf ook niet lekker voel (flink verkouden) en 's avonds dus wel op tijd naar bed moet, wil ik het trekken... Maar ik zou ze voor geen goud willen missen.

@Funny: klinkt als waterpokken! Succes.
    Hier ook een plankje achter de wagen. Zeker als we van de psz afkomen, of als hij zijn siesta overgeslagen heeft ;)

@Runner: nog gefeliciteerd met Ruben; beter laat dan nooit :)
    En wat spannend dat jullie gaan trouwen! Leuk hoor!!!

@Marieke: hoe is het met Koen? En met jezelf natuurlijk!!!

@Kaatjesmam: hoe was HK? Gaat het goed met de prikjes?
    Gek eigenlijk he, dat als je dan weet dat je gaat vertrekken, het ineens niet snel genoeg kan gaan... De laatste loodjes; en hier in NL is het momenteel ook geen feestje hoor: grauw, grijs & een heleboel regen.... En iedereen is verkouden, hahaha.
    @voedingen met 6 maanden: Jacinto zat op 5. Maar ging net rond die tijd terug naar 4. Ben je net gewend aan 4 voedingen per dag, mag je je kind weer de hele dag 'volproppen' met fruit, groente, brood, 'koekje' en natuurlijk de bv. Ik moest er wel weer even aan wennen.

@Lilly: wat balen dat het weer zo slecht gaat... Ik hoopte echt voor je dat jullie relatie nog te redden was, maar als ik dit zo lees... Sterkte meid! Als er iets is wat we kunnen doen, zeg het dan he!

@Veertje: ik hoop dat het weer wat beter gaat met je!!! Sterkte & beterschap!!!

@Jo: leuke foto!!! Wat een mannetje alweer. Gelukkig doet Jacinto het allemaal wat rustiger aan :D. We hebben wel vandaag de box & het ledikant laag gezet, voor het geval dat hij zichzelf optrekt. Want op schoot wil hij alleen maar staan! En dan kijkt hij heel trots van 'kijk mij eens!'. Erg grappig.

Hier afgelopen week Thiago ingeschreven voor de lagere school (wat een papierwerk zeg :$; 4 formulieren invullen (voor & achterkant) ). Ik dacht effe naam en BSN noteren en klaar, maar nee hoor...

Verder ben ik nog steeds behoorlijk verkouden en is Jacinto nu ook flink verkouden... Thiago hoest alleen een beetje, dus ik hoop dat het daarbij blijft.
    We zouden vanmiddag eigenlijk naar vrienden gaan, maar omdat het hier zo'n ziekenboeg is (en Thiago heerlijk ligt te slapen nog), is ML maar alleen gegaan...

Sorry, maar hier moet ik het weer bij houden... Jacinto heeft net zichzelf wakker gehoest met een flinke hoestbui en die wil nu uit bed. Is ook tijd voor zijn middag snackje ;)
    Tot de volgende keer maar weer.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Lilly, het duurde hier dus wel even een aantal dagen (geloof zowat een week) voor het optimaal werkte, maar sindsdien waren we ook van dat probleem verlost, terwijl ze daar al een maand of twee last van had en al het andere niet hielp. Hopelijk heb je snel resultaat.
    @Zomaar, wat een leuke foto's op Hyves van je kindjes :)!
    @Cimu, oh ja, hier heb ik ook de box helemaal naar beneden gedaan, beter te vroeg dan te laat.
    @Marieke, hoe is het met Koen?

Het wiegje is nu naar zolder vertrokken :(, ik wou het risico niet nemen dat hij zich daar aan op trekt en er uit valt. Het is wel een erg snelle Jelle, soms mag het van mij wel wat rustiger gaan, want ik denk dat we het toch echt bij twee kindjes houden en dan wil ik extra van die babytijd genieten.
    Het slapen gaat gelukkig nog steeds de goede kant op, de eerste nacht in zijn ledikant was wat minder, maar afgelopen nacht ging bijvoorbeeld weer heel goed. Dat scheelt toch echt dat we nu zelf ook wat meer slaap krijgen. Ik kan gelijk weer iets meer hebben.

19. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    pffffff.....het is 21.15 en ik ben dus gewoon nu pas klaar met opruimen etc.......nu moet het hier ook wel echt een beetje netjes want om 8 uur staat het eerste oppaskindje voor de deur en ik kan er dan echt niet tegen als ik eerst moet gaan lopen puinruimen. Maar de dag was ook al vroeg begonnen 5.45 :( dus ben wel total loss nu...

@jo, Job had vannacht weer last (standaard zondag/maandag) en ik heb hem vanmorgen voor het eerst druppeltjes gegeven. Het kan toeval zijn maar prompt na zijn slaapje poepte hij zijn luier vol:D Dus bedankt voor de tip! Ach ja, ik ben bekend met zo'n snelle Jelle. Ruben was net zo. HEt heeft zo zijn leuke kanten maar toen ik later een oppaskindje kreeg met 14 weken die totaal tegenovergesteld was zag ik ook daar de voordelen van hoor. DAt mannetje was nog zo lang zo'n lekker knuffelbaby'tje, en die kon je tot bijna een jaar nog op een kleedje zetten met wat speelgoed.
    Ruben (en Job nu ook) waren veel te onrustig om lekker op schoot te zitten, liggen op een kleedje is frustrerend want er moet gekropen worden maar dat lukt nog niet, en zodra ze dat kruipen dan door hebben is gelijk alles onveilig:( En eer je als moeder gewend bent aan het feit dat ze kunnen kruipen besluiten ze zich op te trekken en voor je het weet is echt je hele huis onveilig:D Maar he, stiekum ben je er ook wel weer een beetje trots op toch;)

@zomaar, het gaat heel erg met ups en downs. Voel me het ene moment heel sterk, zo van wat er ook gebeurt ik red me wel. Heel soms lijkt het me zelfs wel fijn in mijn eentje. En het andere moment dan doet het idee om zonder hem verder te gaan zo veel pijn dat ik bijna geen lucht krijg. En de vermoeidheid helpt ook niet mee.

@kv, Job heeft sinds een paar dagen weer de smaak te pakken en drinkt braaf zijn flesjes (hij krijgt er nu 2) maar vaak wel maar de helft.
    Behalve om 19 uur, dan drinkt hij 200 ml EN de borst (niet zo gek dus dat ik voorheen de hele avond zat te voeden). Hij word dan wel weer rond 12 uur wakker, dan weer 3 uur en dan dus rond 6 uur:(
    Ik probeer wel eens om hem om 12 uur ook een fles te geven maar tot nog toe pikt hij dat niet:(. Ga het vanavond wel proberen denk ik want ik kan niet meer. Ik MOET slaap hebben zodat ik kan leren voor dat examen......

20. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een berichtje ... ben doodop na een hectische dag op school en een avond home-alone met twee kids maar ...
    ML heeft vandaag te horen gekregen van de maklelaar dat we nog in de running zitten voor het huis ! Aanstaande donderdag gaan we kijken ! Duimen !

Ik ga nu languit op de bank ... morgen meer !

xxx
    Nikki F

Deel Deze Pagina