He meiden, Ik reageer ff snel. Er is iets heel tragische gebeurd bij ons in de vriendengroep. Ik ben al dagen alleen maar daarmee bezig (uitleg volgt nog) Woensdag kom ik ff reageren en het verhaal vertellen. Liefs Marieke
@Lilly: ik kan me voorstellen dat je het ongelofelijk zwaar hebt! Zeker met die gebroken nachten! Hier ook een hongerig kind 's avonds... Rond 10 uur drinkt Jacinto met gemak een papfles van 250 ml leeg. En dan begint hij ook nog te zoeken naar bv. Maar die geef ik dan niet, omdat ik bang ben dat het dan teveel wordt. Hele dikke digi-knuffel voor jou!!!! @Nikki: spannend hoor! Dat huis!!! Duim, duim, duim!!! @Marieke: jeetje, klinkt dramatisch! Heel veel sterkte. @ll: voor iedereen die toe is aan vitame V (=vakantie) en een weekendje weg wil boeken: ik heb nog een Optimel kortingsvoucher in de aanbieding voor 50% korting op een roompot huisje. Zie www.roompot.nl/optimel Let wel: de korting is ALLEEN op de huur van het huisje (dus niet schoonmaakkosten etc). Als je hem hebben wilt, mag je hem gratis hebben (krijg je via de mail, dus no worries) Hij is wel nog 'beperkt' houdbaar; scheelt per huisje, dus kijk effe als je interesse hebt. Weten jullie trouwens al van de Olvarit aktie waarbij je 10000 euro kunt winnen? Zie Olvarit Groeiloterij - Spaar 5 dekseltjes en win 10.000! (5 dekseltjes opsturen naar Olvarit om kans te maken)
Marieke, klinkt inderdaad niet best! Sterkte! Cimu, lilly.. ik heb juist het tegenovergesteld met Finn. Rond 19.30 krijg ik met moeite 30 cc pap naar binnen. Hij wordt gelukkig 's nachts niet wakker maar om 06.30 uur heeft hij hele erge honger!! Hou het even kort.. moet nog wat administratie doen, bah!!
Cimu: Hoe is het in de ziekenboeg? De actie ken ik, vraag me alleen af wat de voorwaarden zijn waar je voor tekend, moet ik nog steeds ff opzoeken maar heb er zo weinig puf voor Vitamine V JAAAAAAAAAAAAAAA graag, maar helaas zit er niet in... Ach vermaak me wel in mijn paleis met 2 kanjers Jo: Thanks Heb net weer ff een update gedaan, er staan nu ook foto's bij van de studio reportage! Aaaah jammer he om van dingen afscheid te nemen die bij de echte baby tijd horen, wel fijn dat hij toch ook wel lekker slaapt in zijn "grote" bed Lilly: Ik snap precies wat je bedoeld, hoop dat het snel rustiger wordt voor je zodat je een goed overwogen keuze kan maken... Jullie lijken nu een beetje vast te zitten in het midden of zie ik dat verkeerd? Misschien is het de angst om een keuze te maken? Denk aan je! Nikki: AHHHH goed nieuws dus! Waar blijft de champagne? Of krijgen we die als je het huis ook definitief hebt Marieke: Ai klinkt verontrustend... Hoop dat het niets ergs is!!! Hier weinig bijzonders, behalve dat ik echt tot over mijn oren verliefd ben op mijn kleine mannetje hij is ZOOOOOOOOOOOOOOO leuk en zo gezellig ventje, echte grappenmaker is het al! Kan me dat zo goed herinneren met Noah dat HOE MEER je het karakter begint te zien hoe VERLIEFDER je wordt... PFFFFFFFF koppie onder weer! Noah is ook zo lief voor hem ze zijn ECHT DOL op elkaar (sorry sorry sorry ben nogal vol van mijn ventjes )
Hier trouwens een heel de dag door VREETZAK, Levi eet ECHT veel! Hij gromt ook al bij het zien van een boterham of banaan. Koekjes, bananen uit het handje, slechts enkele minuten en het is weg Hij kan het echt GOED zelf eten! (alleen lijkt onverzadigbaar pfff) Hij eet nu al 1 boterham 1,5 stuk fruit half koekje avond eten (groente, aardappel, vlees of vis etc) Mijn eerste danoontje pap (avondpapje) en gemiddeld 5 keer BV Ga maar bijzondere bijstand aanvragen om mijn kliko te kunnen onderhouden
Hallo allemaal, Even een nachtelijk bericht ... zegt vanavond tegen ML dat ik om 23.00 nog even moet kolven. Ik val in slaap op de bank, en hij maakt me pas wakker om 23.30 en zegt "ik ga naar bed". Lekker hoor, heb ik net hier in mijn eentje gezeten. Zegt hij ook nog "kan ik er wat aan doen als jij dat vergeet !". Sorry, ben echt kwaad nu. Ik ben het niet vergeten, ben alleen in slaap gevallen. Een beetje waardering voor mijn grote moeite om alle voedingen bij elkaar te krijgen zou ook wel mooi zijn ... gggrrr .... @ Marieke, ik hoop dat het niet te erg is ... @ Zomaar, wat heerlijk dat hij zo goed eet ! Geniet ervan ! Ik ga nu ook slapen ... voor het geval ik dat ook nog vergeet ! xxx Nikki F
@lilly; ik kan ook helemaal opgelucht zijn als Joris heeft gepoept. Hij heeft het ook zwaar nu hij aan het vaste voedsel zit. Daarvoor alleen maar 1x per week nu iedere dag. Hoe gaat het met de studie? En hoe gaat het verder met je? Is ml weggegaan? En ben jij een beetje tot rust gekomen. Moet echt slopend voor je zijn. @Funny; hoe is het met Finn? Pukkeltjes al weg? @Jo; wat stoer zeg die foto van je snelle mannetje! @Cimu; het ging goed in HK met de prikjes. Hij lag nog lekker op schema. Iets onder het gemiddelde met gewicht en lengte. Hij had zaterdag wel koorts maar met wat paracetamol gelukkig wel de grens overgekomen (onze grote nachtmerrie is om in quarantaine te moeten in China. Dat doen ze namelijk als je ziek bent om verspreiding te voorkomen) Hier ook iedereen verkouden. De school is weer begonnen en Karlijn en haar vriendjes waren de afgelopen dagen gelijk ziek (tja die westerse kindjes kunnen ook niks hebben he). Ze is vandaag weer naar school. Het weer is ook heel raar. 1,5 week geleden was het 9 graden, nu weer 25 en supervochtig. @Nikki; wat spannend en leuk met het huis. Ik duim voor je! Wat zijn mannen toch eikels af en toe. Hier ook al 100x gevraagd of hij alvast de fles klaar wil zetten met de rijstebloem erin terwijl ik aan het kolven ben. Maar nee, dat is toch wel te veel moeite. Maar WIJ vinden het heel stoer en goed van je hoor dat je zorgt dat je genoeg kolft!!!! Hartstikke veel werk!!! @Marieke; dat klinkt erg heftig. Sterkte in ieder geval. @Zomaar; hij eet echt goed zeg. Ik doe het wat rustiger aan met Joris. Hij eet wel een hele appel (wel even een beetje gekookt zodat het wat zachter is) of een hele banaan. Groente gaat nog wat minder. Ligt er een beetje aan wat hij krijgt. Pompoen en courgette zijn lekker zacht dus daar eet hij wel veel van. Van andere dingen maakt hij vooral een zootje, maar dat komt wel. Hij vindt het wel heel leuk. Hij krijgt om 9 uur een papfles (gekolfde melk met rijstebloem). Af en toe een korstje brood, maar ik dacht dat brood en vlees nog niet mocht (maar ja in ieder boek lees je weer wat anders, zeker als je hier met moeders vanuit de hele wereld zit, iedereen doet het anders). papjes, potjes e.d. hebben we hier niet en heb ik bij Karlijn ook nauwelijks gedaan. Al moet ik zeggen dat ze dat wel heel lekker vond als ze het dan kreeg. Zaterdag heb ik Joris ook een potje gegeven (wel heel gedoe op hotelkamer, zonder kinderstoel en met een jochie dat niet gewend is van een lepel te eten) en ook hij vond het erg lekker.
@lilly; ik kan ook helemaal opgelucht zijn als Joris heeft gepoept. Hij heeft het ook zwaar nu hij aan het vaste voedsel zit. Daarvoor alleen maar 1x per week nu iedere dag. Hoe gaat het met de studie? En hoe gaat het verder met je? Is ml weggegaan? En ben jij een beetje tot rust gekomen. Moet echt slopend voor je zijn. @Funny; hoe is het met Finn? Pukkeltjes al weg? @Jo; wat stoer zeg die foto van je snelle mannetje! @Cimu; het ging goed in HK met de prikjes. Hij lag nog lekker op schema. Iets onder het gemiddelde met gewicht en lengte. Hij had zaterdag wel koorts maar met wat paracetamol gelukkig wel de grens overgekomen (onze grote nachtmerrie is om in quarantaine te moeten in China. Dat doen ze namelijk als je ziek bent om verspreiding te voorkomen) Hier ook iedereen verkouden. De school is weer begonnen en Karlijn en haar vriendjes waren de afgelopen dagen gelijk ziek (tja die westerse kindjes kunnen ook niks hebben he). Ze is vandaag weer naar school. Het weer is ook heel raar. 1,5 week geleden was het 9 graden, nu weer 25 en supervochtig. @Nikki; wat spannend en leuk met het huis. Ik duim voor je! Wat zijn mannen toch eikels af en toe. Hier ook al 100x gevraagd of hij alvast de fles klaar wil zetten met de rijstebloem erin terwijl ik aan het kolven ben. Maar nee, dat is toch wel te veel moeite. Maar WIJ vinden het heel stoer en goed van je hoor dat je zorgt dat je genoeg kolft!!!! Hartstikke veel werk!!! @Marieke; dat klinkt erg heftig. Sterkte in ieder geval. @Zomaar; hij eet echt goed zeg. Ik doe het wat rustiger aan met Joris. Hij eet wel een hele appel (wel even een beetje gekookt zodat het wat zachter is) of een hele banaan. Groente gaat nog wat minder. Ligt er een beetje aan wat hij krijgt. Pompoen en courgette zijn lekker zacht dus daar eet hij wel veel van. Van andere dingen maakt hij vooral een zootje, maar dat komt wel. Hij vindt het wel heel leuk. Hij krijgt om 9 uur een papfles (gekolfde melk met rijstebloem). Af en toe een korstje brood, maar ik dacht dat brood en vlees nog niet mocht (maar ja in ieder boek lees je weer wat anders, zeker als je hier met moeders vanuit de hele wereld zit, iedereen doet het anders). papjes, potjes e.d. hebben we hier niet en heb ik bij Karlijn ook nauwelijks gedaan. Al moet ik zeggen dat ze dat wel heel lekker vond als ze het dan kreeg. Zaterdag heb ik Joris ook een potje gegeven (wel heel gedoe op hotelkamer, zonder kinderstoel en met een jochie dat niet gewend is van een lepel te eten) en ook hij vond het erg lekker.
@Funny: lekker he, die administratie! Ik hoop dat het allemaal gelukt is! @Zomaar: hier gaat het gelukkig steeds beter. Jacinto is zo goed als hersteld; hoest alleen af en toe nog een beetje. Ikzelf ben nog het meeste aan het hoesten... Maar goed, dat is het minst erg. De voorwaarden van Optimel vallen wel mee, hoor. Wij hebben zelf ook het weekendje weg naar Cochem geboekt op deze manier. Je moet gewoon boeken via www.roompot.nl/optimel en daar geef je aan dat je een voucher hebt. Deze moet je ingevuld inleveren als je aankomt op het park... @Kliko: ik heb er ook een! Dit eet hij allemaal: 's ochtends bv & heel snee brood daarna 1 stuk fruit lunch bv & heel snee brood 's middags 1 stap 2 liga & bv 's avonds heel potje groente/aardappelen/vlees dan rond 10 uur nog 250 cc pap Voor mijn gevoel ben ik hem de hele dag vol aan het proppen . Maar als ik iets eet, dan grijpt hij het nog uit mijn handen. 15 maart weer naar cb; ben benieuwd @Nikki: MANNEN!!! ML hier zegt ook steeds; 'geef je nu nog bv? Zou je niet eens stoppen?' Als ik dan vraag of hij het vervelend vindt, zegt hij 'nou nee, maar ik kan me voorstellen dat jij er wel genoeg van hebt'. Op zich lief bedoelt, maar het gaat natuurlijk om ons mannetje. Ik denk ook dat hij daarom zo snel weer van zijn verkoudheid af was; omdat hij de anti-stoffen via mij kreeg. Thiago was meestal 2-3 weken verkouden, Jacinto nu 'maar' 1 week. @Kaatjesmam: fijn dat alles goed was in HK! Die quarantaine lijkt mij ook niets, hoor.. kan me voorstellen dat dat jou nachtmerrie is! Even iets heel raars... Jacinto heeft al vanaf dat hij net geboren is een Snoozebaby knuffeltje (Bark) in zijn bed. Nu was de naad van het pootje los gegaan en daar waren kleine witte balletjes uitgekomen. Ik ben me rot geschrokken, want ik was bang dat Jacinto ze misschien in zijn mond had gestopt. Ik heb Snoozebaby gebeld en ze begrepen het meteen. Er zit een dubbele beveiliging op: de naad van de poot en de balletjes zitten ook nog eens in een dichtgenaaid zakje. Wij hebben dus dubbel pech, omdat ze allebei stuk zijn gegaan. Zij hebben mij inmiddels een nieuw knuffeltje (zonder balletjes) Mak gestuurd. Ik had beloofd dat ik het Bark knuffeltje terug zou sturen. Maar nu ben ik het aan het inpakken en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem op te sturen... Hij slaapt er al 7 maanden mee... Dit is echt 'zijn eerste knuffeltje'. Ik kan wel janken als ik eraan denk dit op te sturen. Maar zo ben ik helemaal niet.......... Ik ben eigenlijk wel heel nuchter & rationeel. Vinden jullie dit ook raar? Ik kan moeilijk tegen Snoozebaby zeggen dat ik het niet op ga sturen; want ik heb afgesproken dat te doen. Wat nu?
@Zomaar: ik weet niet of je van kamperen houdt (met 2 kids) maar zie hier: GRATIS KAMPEREN (aankomst 28 mei)
Cimu, ik begrijp heel goed wat je bedoelt... zou ze toch even bellen en uitleggen! Nikki, mannen... grrrr. Wij hebben de laatste tijd weinig ruzie want hij is er bijna niet.. En als hij thuis is ligt hij in bed.. dus echt gezellig is het ook niet. Ook niet voor de jongens maar ik probeer het gezellig met m'n mannetjes te maken! Kaatjesmam, gaat wel beter maar is een rare uitslag. Hij voelt zich prima (erg vrolijk en heel erg ondeugend), eet en slaapt goed dus heb geen idee wat het is! Het is nu bijna weg.. gelukkig! Finn eet bijna 'gewoon' met de pot mee en krijgt ook nog 3 flessen melk! Z'n mondje gaat voor alles open!! Zomaar, geniet maar lekker van je kanjers. Het zijn hele mooie foto's!!!! Ik kan ook zo verliefd naar m'n mannetjes kijken! Ga zo denk ik voor het eerst fietsen met Finn voorop en Dylan achterop. Het is mooi weer dus even de deur uit!
Nikki: thanks nu weet ik weer even hoe mannen kunnen zijn, Heel irritant dus! Kaatjesmam: Levi krijgt behalve zijn koeken bananen en zo de rest 'gewoon' geprakt. Brood adviseren ze hier vanaf 7 maanden om daar mee te gaan oefenen. Hier iets eerder mee begonnen omdat hij het toch uit mijn hand trok als hij de kans kreeg en anders gaat grommen van oefenen was weinig sprake, na een enkele keer at/vrat hij al een hele boterham... Hij vind dat echt heerlijk! Levi krijgt ook maar minimaal vlees en maar bepaalde dingen, geef nu nog liever vis en soms ook helemaal niets van vlees of vis. Tsjee dat weer daar weet al helemaal niet wat het wil, maart roert in China al helemaal zijn staart cimu: ik bedoelde de voorwaarden van de groeiloterij, ik heb een brief met envelop van olvarit zelf gekregen en daar moet je heel duidelijk tekenen voor de algemene voorwaarden.... Fijn dat het al wat beter gaat! Het word vandaag mooi weer!!! Vanmiddag lekker in het park wandelen en de eendjes ganzen en zwanen eend verwennen met alle broodkorsten!
O ja, cimu ik zou ze opbellen hoor ik zou het knuffelthe ook niet weg kunnen doen! Als je het uitlegt begrijpen ze het vast ( en anders zijn het geen mensen )en eventueel een kleine vergoeding voorstellen? Zien ze vast door de vingers kamperen hmmm, ik zelf niet maar voor noah lijkt het me wel weer leuk, zal eens kijken thanks voor de tip!
Cimu, misschien kun je foto's sturen ipv de knuffel zelf. Het gaat hen er waarschijnlijk vooral om om te kijken hoe het zo mis heeft kunnen gaan. mijn man heeft precies dezelfde reactie over de bv. Hij is wel eerlijk en zegt dat als mannen zwanger moesten zijn bevallen en bv geven het menselijk ras allang was uitgestorven (behalve misschien omdat ze alles vergeten en zo ook de pil....) Karlijn heeft nu ook rare uitslag. Rondom haar ogen en in haar nek.Ze lijkt er weinig last van te hebben.
@ll: bedankt voor jullie reactie/steun; ML verklaarde me al voor gek... Valt dus toch wel mee begrijp ik. Ik had al foto's gestuurd, maar ze wilden het knuffeltje verder onderzoeken... Denk wel dat ik nog even contact op ga nemen. @Funny: ik wil ook graag gaan fietsen! Maar ik ga niet wachten tot 10 maanden hoor! Jacinto kan nu al goed zitten, dus ik ga binnenkort het fietsstoeltje op mijn fiets zetten en dan korte stukjes fietsen! @Zomaar: oeps, verkeerd begrepen . Voorwaarden groeiloterij zijn redelijk standaard: dat je maar één prijs kunt winnen, wel onbeperkt mag inzenden, dat je kansspel belasting moet betalen over de prijs etc. Zie http://www.olvarit.nl/groeiloterij/Olvarit_Groeiloterij_deelname.pdf voor details. Hier ook lekker weer vandaag! Ga straks er ook maar even op uit, denk ik! Lekker genieten van de LENTE!!! YES!!!
@Snoozebaby: ik heb ze gebeld... En deze ontzettend lieve dame begreep heel goed dat ik geen afstand kon doen van 'het eerste knuffeltje' van mijn mannetje! (zij heeft de eerste knuffeltjes van haar kinderen ook nog; praat toch een stuk makkelijker met een andere mama ) Ik heb afgesproken meer gedetailleerdere foto's op te sturen, zodat ze het daarmee kan doen. Stom he, maar de tranen rollen over mijn wang, zo blij & opgelucht ben ik... Ik ken mezelf niet eens terug. Ik heb nog aangegeven dat ik het vervelend vond omdat zij al een vervangend knuffeltje had gestuurd enzo, maar dat was geen enkel probleem. Die mocht ik ook gewoon houden. Lief he! Wat een service toch weer!!!
ach cimu, wat fijn dat ze het begrepen en wat schattig dat het je zo aangrijpt. En meis, het zijn nog de hormonen hoor. Ik ben ook nog steeds niet helemaal mezelf. Ik liep vandaag door de supermarkt en toen hoorde ik een nummer van Blof: Geef niet op. Ik kon ter plekke wel in tranen uitbarsten @fietsen, oh ik fiets bijna elke dag Ik heb een fietskar met babyschaal en zo gaat Job dus altijd mee boodschappen doen en naar de psz. Ruben kon geloof ik met 8 maanden mee op de fiets. Ben beneiuwd of dat met Job ook zal lukken. @zomaar, ZO dat is zeker een kliko Job heeft net voor het eerst een paar hapjes fruit binnen gekregen Kan me er nog helemaal niks bij voorstellen dat hij als die dingen zou eten Leuke foto's op je Hyve hoor. Zullen wij samen op vakantie gaan? Ja we staan er een beetje tussenin. Ml die in d eknoop zit met zichzlef en ik ben het af en toe gewoon zoooooo zat. Maar ik ben ook bang dat ik nu zeg ik stop ermee terwijl het nog wel goed kan komen. Maar goed, mijn grens is inmiddels wel bereikt en dit kan dus niet veel langer zo doorgaan. @kaatjesmam, de druppeltjes werken echt heel goed. Vandaag weer een poepluier! Hij moest er wel moeite voor doen maar voorheen perste hij zich soms helemaal suf en dan kwam er evengoed niks. Ml is maandag vertrokken en komt vrijdag weer thuis. We hebben dan een afspraak bij maatschappelijk werk en ik hoop dan van het weekend wat te kunnen bijslapen en wat aan de studie te kunnen doen want dat schiet er nogal bij in. Ja het is inderdaad slopend en de rek is er ook behoorlijk uit. Sorry aan alles en iedereen die ik vergeten ben. Het is heel verwarrend nu. Enerzijds gaat het heel goed. Ik heb niet constant de confrontatie met die man die me niet kan geven wat ik nodig heb maar tegelijkertijd mis ik hem ook. Aan de ene kant gaat het prima in mijn eentje, aan de andere kant zou ik willen dat hij thuis zou komen om me te helpen....Ik ben ook ontzettend bang voor wat komen gaat. Ik kan gewoon niet meer. Dus ik wil nu echt dat hij voor mij kiest.....en anders
Veel geschreven, ik ben bang dat niet alles is blijven hangen, sorry! @Nikki, oh, mannen! Die van mij had eergisterenavond ook weer zonder te overleggen zo'n actie, waardoor Luc compleet uit zijn ritme is geraakt (heel kort samengevat). Zou leuk zijn als ze eens na zouden denken, ik zit vervolgens de hele dag weer met een kind wat van slag is en kan me in allerlei bochten wringen om het weer goed te krijgen. Zo vermoeiend. @Zomaar, haha, Luc gromt ook als zijn eten niet snel genoeg komt. Hij beukt ook zo heen en weer in zijn kinderstoel dat dat ding in 5 minuten tijd gewoon een halve meter verder staat. @Funny, en nog lekker gefietst? @Cimu, dat is nog eens goede service ! Ik zou ook niet zo snel zomaar een knuffel weg kunnen doen. @Lilly, fijn dat de druppeltjes werken! Moeilijk hoor, die hele situatie waar in je zit, vooral die onzekerheid, je weet nog steeds niet waar je aan toe bent. Hier gaat alles zijn gangetje. ML heeft het erg druk op het werk, dus ik zit weer vaak alleen. Het nieuwe hondje van de buren doet niet anders dan blaffen, zodra ik 1 stap de tuin in zet. Heel irritant, ik hoop dat ze er snel wat aan doen, anders moeten we er wel wat van zeggen, want ik wil gewoon van de zomer van onze tuin kunnen genieten, zonder constant gekef aan toe moeten horen. Nou, ik ga Luc zo even voeden en dan kunnen we allemaal gaan tukken.