@ Kaatjesmam, bedankt voor je reactie ! Ja, die mannen denken daar zo makkelijk over ... als zij het moesten doen denk ik dat ze het al lang opgegeven hadden. Gelukkig hebben we de voedingen voor morgen weer bij elkaar, maar het kolven van gisteravond laat was echt nodig, anders had ik 100 ml te kort ... Ik ben heel benieuwd hoe het morgen gaat met het huis ... @ Cimu, ja het is geweldig die anti-stoffen in de bv. Ik zweer erbij ! Ik kan me voorstellen dat je het knuffeltje niet wil/kunt opsturen ! Mail of bel ze even en leg het uit ... @ Funny, ja, soms denk je dat ze van een andere planeet komen ... Heerlijk, op de fiets met de mannekes ! Daar moeten we hier nog even mee wachten ! @ Jo, sterkte met de buurhond ! Zijn jullie gaan stemmen ? Wij niet, we gaan toch buiten de gemeente wonen ... Hoe zou het met Marieke zijn ? xxx Nikki F
He meiden, Nou iets later, maar ik zal het verhaal vertellen. Het is redelijk schokkend dus als je het niet wil lezen dan moet je hier stoppen. Al 10 jaar ben ik samen met wat vriendinnen en vrienden een hele hechte vriendengroep. We vieren kerst samen, gaan op vakantie etc etc. Mijn vriendin, ik noem haar even Nic die is afgelopen september getrouwd met haar man(Bas) op Bonaire. Helaas konden wij er niet bij zijn omdat ik niet meer mocht vliegen vanwege de zwangerschap. Afgelopen donderdag was ik net klaar met eten en toen werd ik gebeld door Nic. Ze was erg aan het huilen en vertelde dat Bas een zelfmoordpoging heeft gedaan. Ik schrok heel erg en ben meteen in de auto gestapt naar het zh. Ik dancht eigenlijk dat het wel mee zou vallen en ik verwachtte dat zijn maag leeg gepompt zou worden en dat ik Nic even geestelijk moest helpen. Ik kwam aan op de spoedeisende hulp en zag daar mijn vriendin onder het bloed zitten. De politieagent kwam een update geven, Bas wordt nu gereanimeerd en ze zien het somber in. Jeetje in welke slechte film ben ik nu beland dacht ik. Na een half uur kwam er weer eens een dokter langs. Bas werd nog steeds gereanimeerd, ik dacht op dat moment al dit duurt te lang!!! na een uur reanimeren en 5 liter bloed geven kreeg hij weer een hartslag. Daarna werd hij overgebracht naar de IC. Zijn nieren werkte niet meer en nog wel meer dingen. Hij moest aan de dialyse en hij werd beademd. Daarna kwam de arts met ons praten. Hij is een uur gereanimeerd dus dat betekend ook dat hij een uur bijna geen zuurstof in zijn lichaam heeft gehad. De dokter vertelde dat er een klein wonder moest gebeuren wil hij hier weer normaal uitkomen en dat ze erg bang zijn voor hersenschade. Om een lang verhaal kort te maken: Dinsdag hadden we een voortganggesprek en zijn hersenen werken minimaal. Dat betekend dat hij eigenlijk een kasplantje is. Dit gaat dus niet meer goed komen Ze mogen nu nog niet de behandeling staken omdat er nog wel 1 signaal naar zijn hersenen gaat en daardoor nog niet officicieel hersendood is. Hij krijgt zeker een longontsteking zegt de arts en dan gaan ze geen ab meer geven en zal hij uiteindelijk overlijden aan een longontsteking. Maar wanneer......... we hopen eigenlijk snel want dan kunnen we tenminste wat. Dit is voor mijn vriendin niet vol te houden en ook niet voor zijn familie ( en voor de rest van de vriendengroep) Mijn vriendin loopt nu ook bij slachtofferhulp. Doe kwam thuis en treft haar man met een doorgesneden arm aan, dat is volgens mij echt een van de ergste dingen die je mee kan maken. Hij heeft hele hoge schulden komen we nu achter, waar mijn vriendin dus ook niks van af weet. Mijn vriendin moet dus straks ook nog voor zijn schulden opdraaien, echt ongelofelijk. Ik ben boos, verdrietig en alles tegelijk. Ik kan niet begrijpen dat iemand zo'n drastische beslissing kan nemen. Ik schaam me er zelfs soms voor dat een vriend van ons zoiets kan doen. We zitten met zoveel vragen die nooit beantwoord zullen worden. Vanmiddag weer een gesprek met de arts, dus hopelijk weer wat meer nieuws. Vanmiddag reageer ik ook even op jullie, even over fijne dingen praten. Jeetje door dit soort dingen realiseer je je maar weer wat je allemaal hebt.
@Marieke: jeetje zeg, wat een horror verhaal!!! Als je nergens vanaf weet, komt het als een donderslag bij heldere hemel. Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel onwerkelijk is dat zoiets in je eigen vriendenkring gebeurd! En ze waren pas een half jaar getrouwd ofzo? Jeetje zeg!!! Hele dikke mega knuffel! Ook voor jouw vriendin!!! Sterkte de komende tijd. @Stemmen: ja, wij zijn wel geweest; wij gaan tenslotte ook niet verhuizen @Lilly: Bekijk bijlage 55820
Pfff marieke,wat een verhaal zeg! Ik zit hier met kippenvel. Hopelijk krijgen jullie vanmiddag meer nieuws van de arts. Heel veel sterkte voor jullie..
@marieke, jeetje zeg wat een ongelooflijk heftige gebeurtenis. Die vriend moet wel echt in heel grote geestelijke nood hebben gezeten om zoiets te doen. Pillen slikken is 1 ding (mijn moeder heeft dit een keer of 7 gedaan) maar je eigen arm doorsnijden Ik denk niet dat iemand op zo'n moment de gevolgen van zijn daad kan overzien... Heb je nu ook niet zoiets van; hadden ze hem maar laten gaan? Want dit moet echt slopend zijn voor zijn vrouw, eerst de schok en dan nu gaan zitten afwachten wanneer hij dan toch overlijd. Heel veel sterkte met het steunen van je vriendin en het verwerken van je eigen verdriet. @cimu, bedankt! @jo, oh irritant zo'n hond. Mensen hier op de hoek hebben een jack russel die altijd buiten is en altijd loopt te blaffen. Als ik iets in de kliko ga gooien dan hoor ik hem heen en weer rennen en herrie maken. Heb altijd medelijden met de buren van die mensen. Mijn tuin is aan de andere kant dus heb ik er geen last van. Als mijn honden gaan blaffen als de buren naar buiten komen dan zeg ik er wat van en als ze niet ophouden gaan ze naar binnen. Ik vind dat gewoon niet kunnen. @stemmen, jazeker wel geweest. Verbeter de wereld, begin bij jezelf Ik probeer Ml te bereiken om hem te vragen of hij vanavond thuis wil komen. Job was vanmorgen alweer om 5 uur wakker, ik denk weer eens last van zijn darmen want even later had hij een flinke spuitbroek. Maar al met al heb ik niet meer geslapen. Hij bleef maar zoeken naar de borst. Bah, kreeg net telefoon van ML. T begon goed maar t eindigde ermee dat ik opgehangen heb (weet je nog vroeger die telefoons waarbij je de hoorn erop kon kwakken? Die miste ik nu wel zeg:x). Bah...af en toe begrijpt hij er ook echt geen reet van, en ik geen reet van hem:x
@Lilly: trek ik nu de juiste conclusie dat hij nog niet naar huis komt vanavond? Of weet je dat nog niet? In ieder geval sterkte met je slaaptekort! Je woont niet echt in de buurt (andere kant van NL), anders had ik wel even willen oppassen, zodat je wat uurtjes in kon halen... Helaas... @ll: sorry, nog effe één ding... Ik heb hier van niemand gehoord dat er interesse is voor de Optimel voucher, dus zet ik hem in het Forum 'Gratis & aanbiedingen'. Dus wil je hem toch hebben -> wees er snel bij!
@cimu, hij komtwaarschijnlijk niet thuis maar daar was ik niet boos om. Hij heeft vanavond een meeting in rijswijk en het adres waar hij logeert is daar dichtbij terwijl hij anders dus nog een uur naar huis moet rijden. Ik werd boos omdat hij mijn brief nog niet had gelezen want dat vond ie te moeilijk. Sukkel. Alsof ik het niet moeilijk heb. Nou heeft hij hem uiteindleijk gelezen en nu snapt hij wel waarom ik boos was dat hij dat nog niet gedaan had. Het was de bedoeling dat hij de afgelopen dagen zou nadenken over de inhoud. DAt gaat nu niet meer he.........
@Marieke, wat een vreselijk verhaal! Dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten. En wat een situatie, nu maar afwachten tot hij een longontsteking krijgt, heel erg voor je vriendin. Jij ook sterkte natuurlijk met dit hele gebeuren! @Lilly, ja, dit is dus ook een Jack Russel. Hij zit helemaal tegen het gaas aan te gillen, te keffen en te graven. Wij hebben ook een hond, maar no way dat ik dat toesta, ik wil niet dat andere mensen last hebben van haar en bovendien zou ik zelf ook gillend gek worden van zulk gedrag. Handig van je man dat hij die brief niet had gelezen, net wat je zegt, alsof hij het alleen moeilijk zou hebben. Nou, ik ga alles klaarmaken om straks weer naar de peuterspeelzaal te gaan. Tegenwoordig neem ik de hond maar gewoon mee, is die ook gelijk uitgelaten. Robin ligt nog te slapen, die was toch nog wel moe, dus wou nog een tukje doen. Alleen ligt ze er pas een half uur in, dus die zal zo wel heel chagerijnig zijn als ze er uit moet. Wat een organisatie joh, voor ik hier de deur uit ben.
@Marieke; wat vreselijk zeg. Wat erg voor je vriendin. Echt moeilijk te geloven dat iemand daar toe in staat is, maar ik ga er ook van uit dat iemand echt ziek is. En vriendin van mij heeft hetzelfde meegemaakt 2 weken voor haar bruiloft. Zij is er ook echt jaren kapot van geweest. Jij ook veel sterkte. Kun je er nog wel bijhebben na al het gedoe met Koen. Ik hoop ook dat het snel afgelopen is want dit afwachten terwijl het toch hopeloos is, is echt erg. @Nikki; nee niet gestemd. Gaat wel in tegen m'n principes, maar geen oproep gehad en moet 2 a 3 uur reizen om een consulaat/ambassade te vinden. Net iets teveel moeite @Lilly; kan me voorstellen dat je goed pissig bent. @Jo; balen is dat he, dat ze net slapen als je de deur uitmoet. Joris is ook altijd moe als we 's morgens de deur uitgaan en valt soms in slaap in de buikdrager en op die 10 minuutjes houdt ie het dan weer veel te lang vol. Joris is de afgelopen 2 dagen sowieso een enorme klaagbox. Hij krijgt tandjes. Karlijn kreeg die pas toen ze een jaar was en heeft daar nooit echt problemen mee gehad. maar ja joris is ook een MAN
ff snel een update: ze gaan toch de behandeling stoppen (gelukkig) waarschijnlijk komt hij vannacht te overlijden. Hi gaat voor een orgaandonatie dus ze moeten nog even geschikte donoren vinden. Ik denk dat ze net na middennacht gaan staken. Ben net thuis maar ik ga er nu weer even naartoe, nog 1 keer afscheid nemen. Morgen heb ik een dagje voor mezelf dus kan ik EINDELIJK weer eens op jullie reageren.
Marieke, wat een afschuwelijk verhaal ! Heel veel sterkte meid ! Ik voel me grieperig, ga nu lekker uitrusten ... drukke dag gehad. Morgen meer ! Groetjes, Nikki F
Marieke: bah tsjee wat een heftige ervaring, maar te zwijgen over hoe jouw vriendin zich moet voelen... Wens jullie veel sterkte en kracht toe. De achterblijvers zijn altijd de echte slachtoffers, helaas kan ik er ook "over mee" praten. Alleen met een betere afloop. Bah bah bah Lilly: goed wanneer gaan we. Volgende keer meer sorry voor de mensen waar ik nu niet op reageer, heb mega hoofdpijn en ga zo lekker in mijn bedje kruipen!
@Marieke: misschien een rare vraag, maar begrijp ik nu goed dat je in aanmerking komt voor donororganen als je jezelf het leed hebt aangedaan? Ik hoop maar voor jullie (klinkt raar) dat het nu allemaal afgelopen is... heel veel sterkte vandaag! @Nikki & Zomaar: heel veel beterschap. Zo, ik ga effe alles klaar maken voor een uitstapje naar de dierentuin. Hopelijk blijft het een beetje lekker weer (en anders kunnen we nog altijd het binnen gedeelte bezoeken!)
@Cimu, ik denk andersom, dat hij zijn organen etc. afstaat (van wat er nog in orde is) aan iemand die ze kan gebruiken. Veel plezier bij de dierentuin, tot nu toe valt het weer erg mee. Ik ga zo eens op buienradar kijken, want ik ga straks ergens op de koffie, maar wie weet kan ik wel met de fiets.
@marike, hoe is het gegaan?? @jo, hier is t pokkeweer! @zomaar, ik zal eens in mijn agenda kijken @all, ML komt zo thuis. Dan hebben we gelijk aan afspraak bij het maatschappelijk werk. Pff kheb hoofdpijn.....en weet niet meer zo goed wat ik daar nog moet zeggen. Het is mi aan ML nu....
@Lilly: heel veel sterkte straks bij de maatschappelijk werker. Ik hoop dat ML iets geleerd heeft van jouw brief en nu in ieder geval weet hoe jij erin staat! (voor zover mannen dat begrijpen dan...) Wij zijn net terug uit de dierentuin. Het is de hele tijd droog gebleven. We hebben ons goed vermaakt! Nu liggen de mannetjes allebei effe op bed. Beetje laat, maar ze waren allebei zo moe; dus beter laat dan nooit, toch? ML gaat dit weekend weg; naar een concert met een vriend. Mijn zusje komt nu een nachtje logeren. Dat is al lang geleden zeg! Een avond/nachtje zonder de mannen (lees vriend/ML). Dus we gaan er een gezellig avondje van maken morgen!
Hallo allemaal ! Even een laat bericht. ML is net terug van de repetitie. Gisteren zijn we naar het huis gaan kijken met de aankoopmakelaar en mijn vader en zij waren beiden erg positief ! Onze makelaar laat er nu zijn gedachten over gaan en zal ons volgende week adviseren over de verdere aanpak. Het is heel spannend allemaal ... Voel me nog steeds niet zo lekker ... Gelukkig is het weekend ! Even een foto van mijn boefjes, vorige week gemaakt ! xxx Nikki F
@Lilly, hoe was het bij de maatschappelijk werker? @Cimu, veel plezier met je zus! @Nikki, dat is goed nieuws, hopelijk wordt dit wat. Leuke foto, leuke kleertjes, leuke kindjes, helemaal leuk ! Gisteren had mijn man Robin 's ochtends onderweg naar zijn werk met de trein Robin op het station in de plaats waar mijn ouders wonen afgezet, ze wonen daar vlakbij en we hadden de buggy meegegeven. Kom ik haar 's middags ophalen, vertellen ze dat ze zijn weggeweest met de auto om boodschappen te doen, maar omdat ze geen zitje hadden, haar gewoon met de riem om achter in de auto hadden gezet. Zit ik altijd te hameren op een veilig zitje, doen ze dit. Ik heb maar even duidelijk gezegd dat dat niet nog een keer gebeurt! Verder beginnen hier volgens mij tandjes door te komen, het viel me eergisteren al op dat ik 2 witte streepjes zag doorschemeren en mijn moeder zei het gisteren ook. Hij drinkt ook een stuk minder (heeft vervolgens weer 's nachts honger), voelt wat warm aan en is wat huilerig. Vandaag maar wat halen voor zijn (eventuele) tandjes.
Marieke, heb nog pijn in m'n buik van je bericht... pff wat leef ik mee met de nabestaande zeg? Misschien iets heel 'raars' om te vragen maar ze was zeker in gemeenschap van goederen getrouwd? @ fiets, was super! Finn vindt het geweldig en is hier eigenlijk al een paar maanden aan toe (loopt langs de tafel en begint nu over te stappen en heel soms ff los!) maar hij is zo ziek geweest en zo beroerd weer geweest dat het er nu pas van kwam!! Cimu, zet die voucher maar op weggeven hoor! We hebben een caravan in frankrijk .. hihi . Maar wel bedankt! Ik ben donderdag met de mannen met de trein naar Blijdorp geweest! Hele onderneming ik met 2 kleine mannetjes maar het was geweldig! Lilly, denk aan je ... Dikke X Morgen gaan we een dagje naar de Efteling.. Ben eigenlijk een beetje op (alleen maar administratie doen, teweinig slaap... pff) maar de Efteling is afgehuurd door een klant van m'n werk en ik heb 4 kaarten gehad. Tja, dit laat je toch niet schieten?? Kost alleen benzine om heen te gaan! Kaatjesmam, is de uitslag van Karlijn al weg?? Het is dat jullie zo ver weg wonen anders zou ik zeggen dat Finn haar heeft aangestoken!! Bij Finn nu weg! Wederom een avondje alleen op de bank... ML moet weer naar de kroeg. Ik moet toch nog aan die verrekte boekhouding!!!