"Zwanger van de 2e" wordt "Bevallen van de 2e" !

Discussie in 'De mama's' gestart door NikkiF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Funny: Hoe is het vandaag met Finn?

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Lilly, dank je wel. Het wordt me wel heel moeilijk gemaakt op deze manier, maar ik ga het inderdaad niet opgeven omdat het op school een puinhoop is.

@ Cimu, heel erg bedankt voor je links ! Ik ga het meteen doorlezen en uitprinten. Super, hoe meer ik in de hand heb hoe beter !

@ Jo, inderdaad het is zo dubbel ! En van 10.15 tot 10.30 heeft de bovenbouw vrij, alle collega's van groep 5 t/m 8 zitten dan koffie te drinken. Zelfs daar zou nog een oplossing kunnen liggen. Ze zijn gewoon te lui om iets te bedenken. Vreselijk ... en ik loop werkelijk nooit de kantjes er af op school, werk me kapot, en dan vraag je één keer iets en dan krijg je dit.

@ Zomaar, zo is het ook, zij moeten iets bedenken maar dat is gewoon te veel gevraagd. vreselijk ....

Ik zal jullie op de hoogte houden. Maandag is de adjunct er ... zal wel de wind van voren krijgen dan ...

xxx
    Nikki F

3. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    @Nikki; oeh, daar kan ik echt kwaad om worden zeg. Wat een eikels! Laat je alsjeblieft niet gek maken. Je weet dat je gelijk hebt en in je recht staat.

@Lilly; moeilijk hoor. Natuurlijk kun je niet zonder intimiteit/vlinders, maar op wat voor punt geef je de hoop op dat het weer terug komt? Echt lastig. Alle praktische dingen zijn relatief makkelijk; die kun je ook van hem eisen, maar dit moet echt vanuit hemzelf komen. . Waarschijnlijk kun je alleen maar afstand nemen en afwachten. Als mannen het idee hebben dat ze iets moeten......(ehhh....kaatjesmam, ik wacht al 1,5 jaar.....)
    Nou moet ik zeggen dat bij de vonken er ook niet meer constant van af vliegen hoor....Met 2 kids, gebroken nachten, lekkende boobies is het bij veel stellen even wat minder. Ik wil daarmee niet zeggen dat het normaal is bij jou hoor.

@Funny; hoe is het met Finn? Inderdaad de waterpokken? Hier krijgen ze daar een vaccinatie voor, maar die gaat Joris net missen. Balen want Karlijn heeft nog littekens op haar gezicht en buikjes van die stomme dingen.

@Zomaar; gedeeltelijk herkenbaar verhaal; mijn moeder is overleden aan teveel alcohol. Kan me dus wel goed voorstellen dat je je kids daar niet alleen achterlaat. En die schaamte herken ik ook. Ik vertel niet zo snel waaraan ze is overleden. Gelukkig heb ik wel een lieve vader die met een fantastische vrouw is hertrouwd. Helaas was hij erg passief toen mijn moeder nog leefde en heeft het een behoorlijke stempel op mij en mijn broers leven gezet.
    Zit je niet echt mee he, met je ex, ouders, niet willen drinken uit fles....en dan toch zo optimisch blijven, knap hoor

@Justfem; leuk weer wat van je te lezen. Zo te zien ook een heftige tijd achter de rug.

@Jo; leuk he als ze een beetje gaan spelen samen. Die 2 van mij zijn 's morgen ook zo blij als ze elkaar zien en karlijn is heel beschermend. Laatst ging er een andere baby ongeveer op hem zitten toen zei ze: hey, don't hurt my baby! Hij moet alleen ook meedoen in haar fantasie wereld, dus "koekjes" eten enzo. Snapt ie niet zo goed...
    Ik heb laatst ook schoenen gekocht voor Karlijn, maar mevrouw heeft een eigen MENING. Heel vervelend. ze heeft de lelijkste schoenen ooit! Lukt me echt niet om andere aan te smeren.

Hier gaat het goed. ML heeft een aanbod van een baan in Pernis en goede hoop op een aanbod in A'dam. Nu moet hij bedenken welke prio heeft. Gelukkig wordt het dus in ieder geval niet de baan waar hij zoveel moet reizen, dus ik ben enorm opgelucht.
    Hij is nu wel ieder weekend aan het werken dus erg moe (en ik ook; tjonge hoe doen jullie dat toch....).
    Joris heeft z'n eerste tand!! 5 maanden eerder dan zijn zus.
    Verder is ie lekker traag hoor, hij kruipt nog steeds niet vooruit, maar dat vind ik eigenlijk wel lekker.
    Hij begint wel erg veel te eten (ik was vorige week nog verbaasd over die van jou Zomaar).

4. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Kaatjesmam, Ja Amsterdam!!!!! (lekker dichtbij ons.. hihi)

Zomaar, misschien toch een goed idee om ook over je moeder te hebben... dit heeft een behoorlijke impact op jou! Begrijp je 'schaamgevoel' wel maar in elk gezin is er wel wat... Mijn vader is met een roemeens meisje van 28 (ben je alles behalve trots als hij met haar komt aanzetten op een verjaardag, als hij er al is!). Blijft m'n pappie en heb genoeg met hem meegemaakt maar hij doet op dit moment erg z'n best voor mij en m'n gezinnetje.

Nikki... pff wat een rot situatie zeg! Jij staat inderdaad volledig in je recht. Probeer maandag rustig te blijven maar wel standvastig!

Met Finn gaat het prima. Al denk ik dat het wel (2!!) waterpokken waren dus daar zijn we nog niet vanaf. Zal hij later nog wel een keer krijgen.

Finn en Dylan zijn samen ook zo leuk! Spelen heel veel samen maar naarmate Finn ouder wordt (en overal aanzit!!) moet Dylan wel een beetje vechten voor z'n plekkie. Als hij met z'n playmobil aan het spelen is kan dat alleen op de grote tafel. Finn zit op het moment overal aan en pakt alles af... Dylan pikt dat niet altijd en pakt af en toe ook wat van Finn af. Maar ik mag niet klagen want ze lopen de hele dag achter elkaar aan!!
    Nu zitten ze samen in een tent!!!

Cimu, heb het onwijs druk met kids, boekhouding, werken maar helaas gaat het nog niet onwijs goed met de kroeg.. komt wel hoop ik!

5. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Kaatjesmam, z'n eerste tand?? Finn kreeg z'n eerste met 9,5 mnd en heeft er nu nog maar 2 .. hahahah!! Ach, ze zijn allemaal anders en inderdaad hoef je er niet heel blij mee te zijn als ze al vroeg kruipen! Finn loopt nu rond de hele tafel en begint over te stappen... pff gaat wel snel allemaal he??

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Goedemorgen!!

Hier een zware nacht gehad maar we waren van mening dat het niet anders kon. Job was door die reflux gewoon zo gewend om de hele nacht te drinken....hij werd nu nog 2 keer wakker, terwijl hij om 23 uur dus nog een fles krijgt, en dronk vervolgens 's ochtends maar 50 ml of zo en dan pas om een uur of 13 weer wat. Dus nu een hele nacht doorgehaald. Ik was te moe, ik kon niet meer en heb dan ook de helft niet meegekregen. ML is er wel een keer of 20 uit geweest om hem te laten weten dat we er wel waren....maar dat hij gewoon niet mocht drinken:(

Het heeft wel gelijk resultaat want om 6 uur heeft hij voor het eerst gewoon een hele fles gedronken, met bambix!

Kijk hij hoeft echt niet van bv op verzoek naar strak 3 flessen per dag maar nu dronk hij eigenlijk alleen 's avonds en 's nachts en overdag was hij te druk met andere dingen.

Maar ik hoop wel dat dit 1 malig was.

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Sorry ik moest mijn forum sessie even onderbreken om Job een flesje te geven:D En hij heeft ruim 160 ml gedronken. Oh ik ben zoooo blij, dat zou kunnen beteken dat hij straks rond 15 uur nog een fles kan drinken en om 19 uur en dan misschien wel genoeg heeft voor de nacht;)

@zomaar, nou dat respect is wederzijds hoor. Ik weet dat jij ook gevochten hebt voor Joris. En zoals je het nu allemaal doet....petje af! Wat betreft je ouders...ik kan je alleen maar zeggen dat je daar niet alleen in staat. Mijn vader heeft zijn huwelijk met mijn moeder kapot gedronken en vervolgens ook zijn lichaam. Hij is nog net 59 geworden en is overleden aan de gevolgen van drank en roken. Mijn moeder is geestelijk ziek en heeft in moeilijke tijden ook haar toevlucht in de drank gezocht. En ook in je schaamte sta je niet alleen. Sosm schaam ik ervoor dat ik me schaam....je zou je niet moeten schamen voor je ouders. En weet je, je bent ook je ouders niet he. Soms voelt het wel zo, alsof alles wat zij doen ook afwrijft op jou, maar dat is niet zo. Dat heb ik wel van Ml geleerd, die gaat zo relaxed met mijn moeders fratsen om ;) Maar ik denk oko dat het geen kwaas kan om dit ook aan te geven bij maatschappelijk werk. Je sociale netwerk is zo belangrijk, dat voel ik nu helemaal mij vader is overleden, we geen contact meer hebben met de familie van ML en een groot deel van mijn 'vrienden'. Het kan heel zwaar zijn om er zo alleen voor te staan!

@kaatjesmam, ja amsterdam, daar ben ik ook voor!!:D
    Oh weet je, het is ook niet realistisch om te verwachten dat de vonken rondvliegen in deze periode maar gezien onze crisses verwacht ik wel te merken dat hij een stapje extra doet. Ik bedoel, als IK het kan moet hij dat toch ook kunnen?
    Het moment bepalen is echt heel lastig, want ga je door tot je laatste snik? Of stop je op een moment dat je elkaar in ieder geval nog aardig vind en je nog de energie hebt om dingen goed te regelen? Ik ben er nu nog even niet helemaal uit.

@tanden, Job heeft er al 2:D Hij lijkt nu toch wel redelijk gelijk op te gaan met zijn broertje dus ben benieuwd of hij ook snel zal zijn met kruipen en lopen. Voor mij hoeft het niet maar ik denk dat het voor hem zelf geen kwaad kan om zijn broer een beetje bij te kunnen benen;)

@funny, druk druk druk met zo'n eigen zaak;)

@nikki, beetje tot rust gekomen??

@jo, hier ook nieuwe schoenen gekocht gisteren, maar Ruben moet altijd een beetje wennen aan nieuwe dingen.

@all, gisteren drukke dag gehad. Ruben is de 20e jarig maar een huis vol is te veel voor mijn moeder dus die kwam gisteren vast. We hadden een gezamelijk cadeau omdat mijn moeder anders een hele hoop zooi gaat kopen. Ze vind het leuk om met een zak cadeaus aan te komen maar koopt dan vaak een hele hoop dingen die binnen een week stuk zijn en dat vind ik dan gewoon zonde van haar centjes. Ruben heeft gisteren dus al zijn grote cadeau gehad en ik kan het aanbevelen Toys4ukkies.nl | Schleich, Quadrilla, Corolle, Papo, Haba, Djeco, Götz, Houten Speelgoed. . Echt een geweldige houten knikkerbaan! Ik geloof dat er in het boekje wel een stuk of 6 variaties staan en je kan hem nog uitbreiden.

Ze kwam evengoed met een zak vol cadeautjes:D maar dan kleding en dat maakt me niet uit als de kwaliteit wat minder is, kan ie er tenminste lekker in spelen zonder dat ik me druk hoef te maken en dat is wel fijn met een banjer die rustig in de modder gaat liggen rollen:p

Strakjes misschien even naar de kermis bij het winkelcentrum al betwijfel ik of Ruben ergens in durft, die is nogal snel onder de indruk.

Fijne zondag allemaal!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    #368 Jo79, 14 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2010
    @Nikki, ja, en juist doordat je je daar uit de naad werkt, zou je toch een beetje hulp mogen verwachten! Ik ken het hoor, dat ik bijv. weet ik hoeveel werk overnam van zieke collega's en wanneer ik dan één keer per jaar bijv. 2 dagen ziek was, dan hadden ze werkelijk niets van mijn werk overgenomen.
    Helemaal idioot dat ze van de hogere klassen gewoon pauze hebben en ze niet even kunnen helpen.
    @Kaatjesmam, haha, ik zie het al voor me, van die oerlelijke schoenen :p, en je kunt in China ook niet zeggen van 'eeehm, nee hoor, dat kind ken ik niet, die hoort niet bij mij :D!
    Luc krijgt ook steeds fantasie pannenkoekjes enzo, die kijkt een beetje vreemd, maar vindt het allemaal wel best.
    Fijn dat het met de banenjacht van ML goed gaat! Ik ben benieuwd waar jullie straks gaan wonen.
    @Zomaar, haha, ja, ik had het er laatst nog over met mijn moeder dat het maar goed is dat hij zo sterk is, anders zou zijn zus zo over hem heen lopen.
    Vanmorgen had ze ook weer zo'n opmerking. Ik vroeg waar het speldje wat in haar haren zat was gebleven. Het bleef even stil en toen zei ze dat de krokodil het uit haar haren had getrokken en opgegeten. Mijn man en ik moesten zo lachen, hoe verzint ze het!
    @Lilly, oh ja, dat doe ik ook altijd met van die flutkleertjes die ik krijg, prima voor in de zandbak of naar de peuterspeelzaal.

Ja, ieder huisje heeft zijn kruisje, zo gezellig was het bij ons thuis ook niet altijd, zacht uitgedrukt.

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Nog ff een leuke site:

www.keukenkikker.nl

En voor de mama's die net als ik van Bio houden:

ww.biobim.com

10. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    HOi,

Sorry zit nog niet helemaal erin op jullie stukje forum, maar wil effe reageren op nikkif.

Hier ook in het onderwijs. Bijna drie en half jaar geleden wou ik gaan kolven op mijn werk. (ook onderwijs) Er was toen nog weinig over bekend en ik was maar lastig. Toch heb ik volgehouden en het 6 maanden volgehouden. Adere ollega's zagen het en in de drie jaar zijn vele collega's mijn gaan volgen.
    Hoe is het bij mij opgelost. Nu met d ejongeste nu 4 en halve maand kolf ik weer.

Hoe is het opgelost. Ik sta voor de kleutergroep, dus kan eigenlijk niet weg. Geen pauzes enz.
    Ik kolf in het magazijn en plak daar dan een affiche op met bezet! IK kolf in de ochtend 1 keer, tussen de middag en na schooltijd. In de pauzes wort niet moielijk gedaan, maar ja om 10 is wel lastig. Soms kolf ik bij het buitenspelen dan heeft mijn collega en een staigiaiere toezicht. Of tijdesn eten en drinken en dan gaat de stagiare even lezen als de kidneren klaar zijn en ik ben nog niet terug. En de andere leerkracht komt dan af e toe even kijken.

Misschien een oplossing voor. En dorzette hoor. Je hebt er recht op. Ik merk dat mijn directie ook leiver heeft dat ik stop. Ze zegt namelij steeds je kolft ook niet veel. 150ml Maar ja ik vond het nog al wat. En alle beetjes die ik kolf zijn mooi meegenomen.

Succes!

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    150 ml niet veel? Wat denkt zij dan, dat je er even een paar liter vanaf tapt? Pfff.

Grappig, ik heb ook een Luc, alleen dus anders geschreven.

Ik denk hier dat die laatste borstvoeding in de avond ook komt te vervallen, hij bij namelijk sinds eergisteren steeds keihard. Ik gil het automatisch uit en hij laat meteen los, om vervolgens weer heel hard te bijten. Nou laat maar, misschien dat ik nog een paar keer kolf en dan is het denk ik afgelopen met de borstvoeding.

12. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Jo79, ik vond het heel moeilijk.. het besef dat het dan echt over is die bv.

Gepke, inderdaad 150 ml niet veel???? Welkom by the way!

Lilly, hou er rekening mee dat het nog wel een paar nachten 'bal' wordt, dan kan het alleen maar meevallen! Het is hartverschurend om Joris zo te horen huilen maar je doet er wel goed aan denk ik... Dit ritme moet doorbroken worden want jullie gaan hier allemaal onderdoor. Je hebt je energie hard nodig! Heb ervaring en hopelijk duurt het net als bij mij 2/3 nachten en dat Joris steeds sneller in slaap valt. Bij mij heeft het geresulteerd in dat Finn rustig een half uurtje in z'n bed aan het spelen is, heerlijk! wil niet zeggen dat het bij elk kind zo werkt want Dylan is een heel ander verhaal! Drinken kreeg hij al heel snel niet meer dus daar lag het niet aan maar z'n eerste nacht doorslapen was met 2,5 jaar en nog steeds wordt hij regelmatig 's nachts wakker! succes meissie!
    Oh, en het enige wat ik kan zeggen over jou en zomaar: Respect en een knuffel van mij!

ML ligt ziek op de bank... pff mannen die ziek zijn, zijn zo zielig. En irriteer me kapot. Hij is de hele week al of weg of ziek en dus alles op m'n schouders en nog een klein kind erbij (ML)... Ik was vorige week een dag heel ziek en dan wordt er niks overgenomen!! sorry voor m'n geklaag.

Finn en Dylan zijn op het moment met Ballonnen aan het spelen en ik kan alleen maar genieten van hun lachende koppies! Heb vandaag een rommel dagje van gemaakt (opruimen etc) dus loop heerlijk in m'n trainingspak en de jongens nog in pyjama (oeps..)

13. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    wij vonden LUUk erg mooi, maar hebben ook alle vormen van luuk bekeken en uiteindelijk deze genomen. Vond LUc met een c ook erg mooi.

funny je mag bets effe klagen hoor. En het si zo als mannen ziek zijn dan vergaat de werled en kunnen ze niets hebben en de mamma's moeten gewoon door!

Liily volhouden hooor. Na een paar nachten rkijgen z ehet in d egaen. Mijn zoontje kwam altijd om 4 uur, maar dronk dan half om half. En had hem dus gewoon een speen gegeven tot 6 en sleip dan gewoon verder. En na drie nachen kwam hij niet meer.

Ik hoop dat de kleine snel aan zijn nieuwe ritme is gewend.

gr Gaby

14. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Wat betreft wat ik de situatie met mijn ouders, ik heb echt gevoeld na 'harde klappen" (toen ik jonger was) dat alles wat je mee maakt en een plekje kunt geven dat je daar van leert, je wordt er ECHT sterker van. Mijn leven met mijn kindjes is van mij en ik en de kindjes moeten zorgen dat wij gelukkig worden, we moeten het zelf doen en alle hulp die ik krijg is meegenomen maar ik ga er niet van uit....
    Mijn ouders komen voor raad ook naar mij ipv andersom, dit soort dingen is niet standaard maar ik ben er aan gewend... as woensdag weer mijn moeder heeft een afspraak vanwege een wzw aanvraag bij het uwv en ik "moet" mee, ik regel dit soort dingen al jaren voor hun, maar hun houden (helaas) geen rekening met het feit dat ik nu mee "moet" met 2 kindjes ;) niet bepaald ideaal in "zakelijke" gesprekken van een uur... Ik heb een steun aan mijn ouders gehad financieel gezien maar achteraf komen de opmerkingen als: Weet jij niet wat wij allemaal wel niet voor jou hebben gedaan, ik owu dat geld eigenlijk bewaren voor later etc etc... om de hoek kijken, gewoon uit het niets zodat je er een "fijn" nagevoel aan overhoud. Het enige wat ik weet is, ik heb deze ouders, ik weet wat ik er aan heb en wat niet en weet vooral hoe ik later en nu niet wil zijn. Ik probeer me vooral te concentreren op de leuke kwaliteiten die ze hebben en daar aan te denken.
    Maatschappelijk werk is ook afgesloten voor mij, ze zag niet waar ze me nog kon helpen, zij heeft mijn vooral geholpen met het vinden van een huis en de financiele aspecten maar eerlijk gezegd kon ik de rest ook wel zelf relativeren (houd niet in dat ik geen moeilijke en emotionele momenten meemaak) maar ik kan daar zelf mee over weg.

Zoals ik ook lees (en wel al verwacht had) zijn er enorm veel mensen met een alcohol probleem, gedeelde smart is halve smart zeggen ze. Ik denk ook serieus dat de nieuwe generatie ouders (wij dus) heel veel hebben geleerd van onze ouders maar dan vooral in de HOE HET NIET MOET.... Vroeger ging het gezin en samen zijn voor alles dus ook voor het GELUKKIG samen zijn (of alleen) en dat is tegenwoordig wel anders! Wij weten wat wij willen en de kinderen gaan voor alles!

applausje voor onszelf ;):D

Funny: het begint allebei met een J maar de ene is van kaatjesmam en de andere van Lilly ;)
    Oh mannen en ziek zijn pfffffff dat gaat niet samen want dan vergaat de wereld!
    En ik kan me voorstellen dat jij je wel een "schaamt" voor jou vader MET zijn nieuwe vriendin, dat is ook een plaatjes waar mensen vooroordelen over kunnen hebben. Maar idd wat je zegt je pappie blijft je pappie en het gaat er om wat hij betekend voor jou en je kindjes!

Lilly: 2 tandjes al :$ bij Levi nog niets te zien hoor (gelukkig maar) oh wat gaat het hard, Ruben alweer bijna 3 pfff, maar wel lekker verwend dus! Hoop dat het een leuke dag wordt de 20ste een gewoon ongestoord leuk samen zijn! gun het jullie zo!

Kaatjesmam: Oh weet je al wanneer je ongeveer deze kant op komt, ben namelijk nog steeds van plan om jullie een keer uit te nodigen hier bij mij dus wie weet ben je op tijd (alhoewel ik merk wel dat ik tegen mensen die ik niet zie makkelijker praat dus misschien moet ik dat zo maar laten ;))

gepke: Welkom

Levi doet het de laatste week al wat beter in de nacht, hij komt gemiddeld tussen 4 of 6 uur en daarna rond half 8 pas weer, dat is voor mij wel te doen... dan slaap ik in ieder beval van 23.00 (laatste voeding) tot ongeveer 5. Hij heeft vaker van dit soort goede periodes gehad, ik hoop dat hij er dit keer in blijft hangen :p Hoe dan ook ik ben allang blij dat ik nog BV kan en mag geven, dat mijn productie met alle stress etc nooit is terug gelopen en als ik daaraan denk dan neem ik het feit dat hij geen flesjes accepteert er met "liefde" bij.

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Kaatjesmam, ja het is vreselijk. En het zijn zelf ook nog vrouwen waarvan een zwanger is van haar tweede kindje. Dan verwacht je toch meer begrip ! Gelukkig is het nu met behulp van collega's zo goed als geregeld ... gelukkig, na 2 dagen 100% stress ...
    Wat fijn dat je man een nieuwe baan heeft gevonden !

@ Funny, morgen zal inderdaad zeker nog een gesprek hierover volgen ... ben benieuwd ...

@ Lilly, ja het is nu door de hulp van andere collega's zo goed als opgelost. Maar ik ben doodop van alles !
    Thijs wilde ook heel lang nog drinken 's nachts. Toen ik dat niet meer wilde was hij er zo aan gewend dat het heel moeilijk was het te stoppen. Als hij mij alleen al zag wilde hij drinken en omdat hij bij ons in bed sliep was dat extra moeilijk. 3 nachten heb ik beneden op de bank geslapen / gezeten, terwijl ML hem boven probeerde te troosen en in slaap te krijgen zonder bv ... na 3 nachten doorzetten was het gelukkig over ...

@ Gepke, zo zie je maar dat ze het overal liever niet hebben. En 150 ml per keer, ik ben daar super blij mee als ik dat bij elkaar krijg. Soms lukt het echt niet door alle spanningen op school en zit ik een half uur met 30 ml als resultaat. Dan baal je dus echt ! Ik ben blij dat ik maar 2 dagen werk ...
    Ik kolf om 10.00u, dan heeft groep 4 pauze. Dan kolf ik weer om 12.00. Als we vergadering hebben ook om 15.00, zo niet dan kolf ik na school niet meer en ga dan ook gewoon om 16.00 naar mijn kindetjes toe ! Volhouden blijf ik het zeker ! ;)

@ Zomaar, ik neem ook geen voorbeeld aan mijn ouders ! ;)

@ Kolven, ik heb een mail naar mijn collega's gestuurd met de vraag of iemand ruimte had waardoor ik kon kolven. Een collega gaat nu voor me buiten lopen en een andere collega komt dat kwartiertje in groep 4 ... het kan dus wel ... even creatief zijn ... daar heeft ons MT nog nooit van gehoord, maar goed, na 2 dagen vol stress heb ik gelukkig een oplossing.

@ Nachtvoedingen ... hebben we hier niet meer. Sophie drinkt voor het laatst rond 20.00 en slaapt dan door tot 's ochtends ... mits ze geen regeldagen heeft ...

Groetjes,
    Nikki F

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @gepke, welkom!

@funny, mijne is Job:D

@nikki, fijn dat het geregeld is! En lekker hoor zo'n slaapkoppie;)

@nachtvoedingen, het was vannacht weer bal tussen 3 en 4 maar na zo'n 6 keer eruit is hij weer gaan slapen tot 6.30 en na zijn fles tot 8 uur! Ik zou een nachtvoeding niet eens zo heel erg vinden als hij hem echt nodig had maar hij laat er vervolgens in de ochtend 5 a 6 uur tussen zitten (ook toen ik nog volledig bv gaf) en gaat 's avonds/ nachts om de 3 uur drinken. En dat begint me wel te frustreren...

@jo, hier is de bv echt enorm teruggelopen met de kv erbij. Ik probeer nu maar te denken dat 6 maanden ook hartstikke mooi is en elke keer dat het nog lukt om zelf te voeden beschouw ik maar als een cadeautje. Ik heb nog heel even overwogen te relacteren maar ik voel me ook gewoon zoveel meer mezelf nu, blijkbaar hadden de hormonen ook nogal wat grip op me, dat ik me er bij probeer neer te leggen. Ik heb al mijn energie nu ff voor mezelf nodig (wat klinkt dat ego:)).

@zomaar, als je maar weet dat ik een keer langs ga komen:p

ML...pfffff......ik weet ff helemaal niet meer wat ik met hem aan moet

17. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Hallo dames,
    Superdrukke week achter de rug hier... Heb wel alles gelezen, maar er is weinig blijven hangen. Sorry...
    @Nikki: ben heel blij dat het kolven geregeld is! Super!
    @Lilly: is niet ego, hoor! Als je zelf goed in je vel zit, is dat toch ook veel fijner voor de kids!!! En zo heb je het beste van 2 werelden, toch?
    @Tandjes: hier sinds vorige week ook 2 tandjes (voortandjes beneden) en nr 3 op komst :$
    @Doorslapen: gaat hier redelijk. Jacinto heeft nu laatste fles tussen 8 en 9 meestal en slaapt dan tot 7 uur. Heerlijk.

Afgelopen vrijdag kwamen mijn ouders op bezoek met mijn neefje (1,5 jaar)... Terwijl ze op bezoek waren, zeiden ze: J heeft vanmorgen moeten spugen. Gisterenavond heeft hij voor het eerst friet met knakworst gehad en dat is niet zo goed gevallen. Hij heeft ook diarree... Ik reageerde nog met: klinkt als buikgriep hoor! Ik werd zowat voor gek verklaard. Dus zaterdag: Jacinto spugen, zaterdagnacht Thiago spugen, en zondagochtend heel vroeg ML spugen... Nee hoor, geen buikgriep. Afgelopen weekend werden ook mijn vader& moeder ziek, en mijn zwager (vader van neefje); kortom buikgriep dus :x En bedankt...
    Jacinto is nog steeds aan de race! Heb hem vannacht om 3 uur nog in bad gezet; zal jullie de details besparen ;)
    En oh, wat zijn mannen zielig als ze ziek zijn (vooral volwassen mannen). Om gek van te worden ;)

Kortom: druk weekendje met wassen, bedden & kinderen verschonen en rommel opruimen. Bah!

Vandaag naar CB geweest; Jacinto weegt nu 8830 gram en is 70 cm. Gaat lekker! Verder zeiden ze dat ik de laatste fles moet gaan afbouwen (die van 8-9 uur). Ben benieuwd of het lukt. Gisteren & vanavond heeft hij 'maar' 100 cc gedronken. Daarvoor altijd 250 cc. Het is alsof hij het weet :)

18. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Sorry trouwens voor iedereen die ik vergeten ben. Het is de vermoeidheid... Ga zo naar bed!
    Gepke: voor jou nog wel een speciaal welkom!!!

19. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Nikki: tsjee bofkont, maar ja kan ook niet anders hè, bij mannen gaat de liefde door de maag ;) en Sophie dat is tenslotte een meid en weet beter hihi

Lilly: Daar reken ik zelfs op!:D poeh meis hoop echt dat de beslissing niet meer "te" lang op zich laat wachten, je gaat er echt onderdoor op deze manier.

Rustig hier zeg, ik heb wederom een fijne pittige blaasontsteking :(
    verder vandaag met Levi naar het cb geweest, alles hrlemmal prima, 70 cm en 8 kilo schoon aan de haak :D hij mocht zelfs NOG meer eten zei de arts :$

20. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Cimu: tsjee die van jou is ruim 800 Gr. zwaarder!!! En Levi heeft al zo'n enorm bol buikje en lekker dikke spek wangen, waar laat jacinto het? ;) Levi is ook HEEL er bewegenlijk want waar laat hij anders al dat eten :)

Deel Deze Pagina